Урок "Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом."

Про матеріал

Мета: розкрити зміст понять «повага», «толерантність», «самоповага», довести учням ідею неповторності й унікальності кожної особистості; розвивати комунікативні здібності аналізувати себе та свої вчинки; виховувати любов до себе та оточуючих, формувати терпиме ставлення до інших людей.

Перегляд файлу

Тема. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.

 

Мета: розкрити зміст понять «повага», «толерантність», «самоповага», довести учням ідею неповторності й унікальності кожної особистості; розвивати комунікативні здібності аналізувати себе та свої вчинки; виховувати любов до себе та оточуючих, формувати терпиме ставлення до інших людей.

 

Обладнання: аркуші паперу, фломастери, плакати з написами , проектор, смайлики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Форма проведення: урок з елементами тренінгу.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент 5 хв

ІІ.  Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності 5 хв

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку 2 хв

ІV. Вивчення нового матеріалу 27 хв

1. Вправа «5 аспектів людської особистості» 5хв

2. Вправа «Моя улюблена річ»7 хв

3. Відеофізкультхвилинка  2 хв

4. Робота з термінами 4 хв

5.Вправа «Хороші і погані вчинки» на розвиток самоповаги,

вміння працювати разом 7 хв

V. Підсумок уроку 4хв

VІ. Домашнє завдання 2хв

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

- перевірка присутності учнів на занятті;

- перевірка готовності до уроку.

Робота краще виконується, коли в людини гарний настрій, то ж посміхніться один одному. Я хочу знати який настрій у моєї команди, виберіть і покажіть одне з трьох зображень. Помістивши зображення на на нашу квіточку настрою.

 

 

Працювати нема настрою        Хочу працювати         Попрацюємо побачимо

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Вправа  «Витинанка»

Учасники отримують аркуші, заплющують очі і виконують інструкції вчителя: зігнути аркуш навпіл, відірвати правий кутик, зігнути навпіл, відірвати лівий кутик, зігнути навпіл, відірвати правий кутик.

- Чи схожі у вас витинанки? Чому отримані витинанки відрізняються, усі ж виконували однакові інструкції?».

Висновок:  виконуючи одні і ті ж дії, результат у кожного свій. Витинанки, отримані в результаті вправи, вийшли різними, бо всі ми різні. Кожне вимовлене слово по-різному сприймається і пробуджує в нас різноманітні емоції й реакції. Від того, що витинанки неоднакові, загальна картина лише виграє — вона стає різноманітнішою й видовищнішою. Так само різняться люди — зовнішністю (раса, шкіра, стать, вік, фігура тощо) і внутрішнім світом (характер, світогляд, віра, політичні погляди, культура, освіта тощо). Доброта, ввічливість, людяність, як і інші якості, більше чи менше притаманні кожній людині. Відмінності, що існують між людьми, є предметом особистісного збагачення кожного з нас.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Вправа «5 аспектів людської особистості»

 ( прикріпити на дошку велику квітку з 5 пелюстками )

Подивіться на дошку, ви бачите квітку, яка має 5 пелюсток, кожна з яких символізує один з аспектів нашої особистості. Давайте розгадаємо ці аспекти разом. Для цього нам треба відривати по одній пелюстці, під якими знаходяться відповіді.  

Фізичний аспект – це наше тіло: шкіра і все, що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії (сила, витривалість, гнучкість).

Емоційний аспект – наші почуття. Які ви знаєте почуття? (гнів, любов, ревнощі, сум). Емоційно здорова людина здатна віддавати і отримувати любов, радіє життю, вміє перемагати і контролювати свої негативні емоції.

Соціальний – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.

Розумовий – наше мислення, здатність розуміти, розмірковувати і вирішувати проблеми, творчість і кмітливість.

Духовний – уявлення про віру, наші переконання та моральні цінності, сенс життя. Діти, а який у вас зараз сенс життя?

Висновок вчителя: отож, здорова людина – це особистість, яка здатна приймати правильні рішення стосовно кожного з 5 аспектів свого життя.

Кожен з нас – особливий і унікальний

2. Вправа «Моя улюблена річ»

Інструкція вчителя.

Усі ми відрізняємось один від одного, маємо свої унікальні риси. Саме ці риси роблять нас такими, якими ми є.

Подумайте, який предмет для вас є  найулюбленішим? Мабуть, у кожного з вас вони різні. Вони – це відбиток нашої індивідуальності.

Давайте я розповім вам про свою улюблену річ, а потім ви мені коротенько розповісте про ваші.

Моя улюблена річ -               .цей предмет для мене особливо дорогий, оскільки .

Дякую, що ви змогли поділитися з нами частинкою своєї особистості.

Кожен з нас є дійсно складним, дивовижним, чудовим у своїй неповторності, хіба не так?

Запам`ятайте: я є особливий, тому що «дивовижно створений»!

Давайте подумаємо разом, що  робить нас унікальними і відповімо на кілька питань:

  •     Чим визначається наша цінність: поведінкою чи вчинками?
  •     Успіхами в навчанні?
  •     Чи можна одних людей вважати більш цінними тільки тому, що вони досягають більших успіхів або допускають менше помилок?

- Звісно ні. Ми знаємо, що ніхто не є досконалим, кожен з нас може помилятися. Це природно для сутності людини.

-На жаль, це не тільки природно, але й буває дуже боляче. Усі ми можемо згадати випадок, коли:

  •     вдавалися до брехні
  •     недобре поводилися з оточуючими
  •     не шанували своїх батьків
  •     робили вчинки, за які було соромно

Але кожен з нас значущий завдяки своїй сутності та якостям. І кожного з нас глибоко люблять незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні. Нас люблять і поважають  члени нашої родини, друзі.

3. Відеофізкультхвилинка

4. Робота з термінами.

- Що таке повага? Самоповага? Толерантність?

Але чи вмієте ви поважати одне одного? Гадаю, що цього нам ще треба вчитися. Один погляд, одне слово може образити людину надовго, а іноді й узагалі залишити болючу рану на все життя, яка нібито стане непомітною, тому що переросте у комплекс чи відразу до чогось. Тому ви маєте вміти поважати себе, водночас поважаючи інших.

- Щож таке приниження?

- Але принижувати тебе можуть не тільки інші, а й ти сам. Як саме?

Життя — дуже складна річ. Недарма кажуть: «Життя прожити — не поле перейти». У житті надзвичайно багато складних ситуацій, коли твої інтереси та потреби не збігаються з інтересами та потребами інших. І те, як ти зумієш учинити в цій ситуації, може принижувати тебе або ні.

У таких ситуаціях ти можеш:

1.Поводитися так, ніби ти гірший за оточення (і тоді ти почуваєшся приниженим) — коли ти нехтуєш своїми почуттями або потребами.

2.Реагувати дуже агресивно і, захищаючи себе, нехтувати почуттями та потребами інших.

3.Ти можеш відстоювати себе та свої потреби, почуватися рівним і значущим, як інші, не принижуючи інших та не ображаючи їхні права.

Тобто, щоб не опинитись у ситуації приниження, ти маєш з повагою ставитися до інших. Тобто: «Не роби іншому того, чого не хочеш, щоб зробили тобі».

5.Вправа «Хороші і погані вчинки» на розвиток самоповаги,вміння працювати разом.

     Учасники об’єднуються у дві команди довільно. Кожній команді видається аркуш ватману, фломастери або маркери і папір А4. Завдання однієї команди – написати якомога більше вчинків, які дозволяють людині поважати себе більше. Відповідно, завдання іншої – написати якомога більше вчинків, через які повага людини до себе втрачається. За бажанням, кожна команда може підкріпити слова малюнками відповідних вчинків.  

Обговорення. Кожна команда представляє свою тему. Далі продовжується загальне обговорення, в кінці вчитель підсумовує все сказане. Дуже важливо звернути увагу на те, що у кожного є вибір між тими й іншими вчинками, але кожен раз, вибираючи ту чи іншу поведінку, ми набуваємо або втрачаємо повагу до себе.

V. Підсумок уроку.

• Про що Ви дізналися на уроці?

• Як Ви себе почували на уроці, виконуючи завдання?

• Де ви зможете використати набуті на уроці знання та вміння.

VІ. Домашнє завдання.

  • Придумати і записати в зошиті 5 правил толерантного ставлення до інших.
  • Скласти  і відтворити діалог  або ситуацію толерантного  ставлення.

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
3207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку