МАТЕМАТИКА 2 КЛАС
Тема. Урок – подорож. Обчислення виразів. Розв'язування задач вивчених видів
МЕТА: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу;
компететності з ІКТ- вміти орієнтуватися в інформаційному просторі;
здоров΄язбережувальної – усвідомлювати взаємозв’язок організму людини з природнім та соціальним оточенням;
громадянської – бережливо ставитися до природи;
предметних компетентностей:
формувати обчислювальні навички; навчати учнів розв'язувати задачі вивчених типів, розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; розвивати в учнів вміння бачити прекрасне у природі образне мислення, фантазію; вміння бачити розмаїття жителів морського світу.
виховних компетентностей:
виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберегти красу та бажання оберігати її.
Обладнання: ноутбук, телевізор, карта України, картки, прислів'я, пазли мапи, ігровий матеріал, пісочні годинники, роздатковий дидактичний матеріал, схеми задач.
ХІД УРОКУ
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
1 вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну казкову,
Що так нас чарує й збагачує мову.
Тож сядьте рівненько, будьте уважні
Кмітливі, активні, а також старанні.
2. Створення емоційного фону уроку.
Психологічний тренінг.
Лише я серед всіх класів,
Не хвалячи дітей,
Можу сказати твердо:
Такі вони у мене,
Що не потрібно слів,
Вони – найвеселіші,
Вони – найкрасивіші,
Вони – найрозумніші.
Це знають всі на світі.
-Посміхніться один одному. Подаруйте свою усмішку і гарний настрій.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
А) Вправа « Мікрофон».
(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, загадковим, проблемним…)
Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. А він у нас сьогодні дійсно незвичайний, урок – подорож.
Чи цікавий буде урок? Все це залежить від вашої активності, уважності, творчості.
Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будем:
Швидко! Дружно! Вміло!
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд)
А щоб дізнатися куди ми відправимося в подорож давайте запишемо каліграфічно ряд чисел.
17, 19, 21, 7.
- Отже сьогодні ми з вами здійснимо Морську подорож .
2. Усний рахунок. Складання асоціативного куща
-Так як подорож у нас математична, то почнемо свій шлях із усного рахунка. Давайте складемо асоціативний кущ до слова - Море
Усно розв»язати приклади і помістити морських жителів на дошку
1) До двозначного числа додати однозначне
48 + 4, 18 +9
2) До двозначного додати двозначне
36 + 30, 43 + 32
3) Від двозначного відняти однозначне
54 – 8, 16 – 8
4) Від двозначного відняти двозначне
72 – 30, 56 – 50
3.Математичний диктант. Допуском до подорожі буде цей веселий смайлик. Але потрібно його заробити. Тож працюємо усно, а відповіді записуємо.
(перевірка на слайді)
ІV. Робота над матеріалом уроку
1.Групова робота. Гра «Збудуй вхід»
( учні повинні збудувати вхід , а для цього виконати завдання.
1.Задача 3 с.145 1)60-15=45 (кв.) 2)45+10=55(кв.) Відповідь:55 квитків.
Розв’язати і записати в зошит.)
1група 2група 3група
2.Робота в парі. Працюємо в підручниках с.146.
Ось ми вже і на морському футболі. Глядачів прийшло так багато. Що годі полічити. Вони розмістилися по рядах. Давайте попрацюємо в парах . щоб швидше полічити глядачів. Отже, завдання: Уважно читаєте задачі і виконуєте.
1 пара «Морські коники» – 1 ряд.
2 пара «Морські рибки» -2 ряд.
3 пара «Риба-кажан» -3 ряд.
4 пара «Камбала» -4 ряд.
5 пара «Риба-їжак» -5 ряд.
6 пара «Медуза» -6 ряд.
7 пара «Тюлені» 13 задача.
V. Фізкультхвилинка
Бесіда про патріотів України «Ми українці»
3.Колективна робота. Підводимо підсумок. Записуємо задачі в зошит. Кінезіологічні вправи.
Закріплення вивченого матеріалу
1) Робота з цеглинками LEGO.
— За допомогою цеглинок створіть морських жителів, назвіть її. Розкажіть цікаву історію про неї. (Це завдання можна виконувати в групах або в парах.)
VI. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Вправа «Продовж речення».
VI. Підсумок уроку
Діти, наша сьогоднішня подорож завершилася. Я сподіваюся, що вам сподобалося подорожувати морським просторами нашої прекрасної, незалежної країни. Отже, любіть Україна і її мешканців , її природу .