Урок УРОК-ПОДОРОЖ Т Е М А . Звук [ ч ] , букви Ч ч . Робота над орфоепічно правильним (твердим ) вимовлянням звука [ ч ] перед усіма голосними , крім [ і ] .

Про матеріал
УРОК-ПОДОРОЖ Т Е М А . Звук [ ч ] , букви Ч ч . Робота над орфоепічно правильним (твердим ) вимовлянням звука [ ч ] перед усіма голосними , крім [ і ] . М Е Т А . Вчити правильно артикулювати звук [ ч ] , читати склади та слова з буквою “че’’ ; поповнювати словниковий запас учнів.; сприяти практичному засвоєнню твердої вимови звука [ ч] ; розвивати фонематичний слух; удосконалювати навички читання ; розвивати зв’язне мовлення.
Перегляд файлу

УРОК-ПОДОРОЖ

Т Е М А .  Звук   [ ч ] , букви  Ч ч . Робота над  орфоепічно  правильним  (твердим ) вимовлянням звука  [ ч  ]   перед  усіма голосними , крім  [ і  ]  .

М  Е  Т А  . Вчити правильно артикулювати звук  [ ч ] , читати склади  та  слова  з буквою  “че’’ ;  поповнювати словниковий запас учнів.; сприяти практичному  засвоєнню твердої вимови звука  [ ч]  ; розвивати фонематичний слух; удосконалювати навички  читання ; розвивати зв’язне мовлення.

ОБЛАДНАННЯ : картка з демонстраційною буквою   «че» ; склади  слів ; картки зі схемами речень ; картки зі словами для визначення звукової схеми ; картки зі словами , в яких пропущені букви, що позначають голосні звуки; променеподібні таблиці для читання складів   із  буквою  « че».

ТИП   УРОКУ :  урок – подорож .

                                           Х  І  Д         У   Р  О  К  У

І. Організаційний  момент .

Учитель : -  Доброго ранку ,мовлю за звичаєм,

          Доброго  ранку  всім  зичу  я.

Учні  :       - Доброго  ранку , Світлано Семенівно !

ІІ. Актуалізація  опорних  знань  учнів .

    - Діти , сьогодні  в нас відбудеться  подорож  в  країну  Казкарію . Там  ми зустрінемося із   героями деяких   казок.

      Яким видом транспорту будемо  подорожувати,  дізнаєтесь , коли  відгадаєте загадку .   

                                Я  чотири  ноги   маю,

             По  дорозі  швидко  мчу.

             Дітей  у школу , дорослих на роботу

                               Швидко   доставляю . ( Автобус )

Діти : -  Це -  автобус.

Учитель : - Правильно , діти , це - автобус . Але це не звичайний автобус , а чарівний. Якщо ми щось не так скажемо чи зробимо , то він зупиниться , і ми можемо назавжди залишитися  в  країні   Казкарії . То ж будьте   дуже  уважні й   

обдумуйте   свої  відповіді .

         А  зараз  заходьте  в  автобус , займайте  свої місця. Подивіться , чи не заважаєте  ви сусідові , побажайте один одному  цікавої  подорожі.

        Автобус наш чарівний  і швидкість  у нього надзвичайна . Мить – і  ми  в  країні Казкарії. ( Учитель послідовно вивішує на дошці карточки з назвами зупинок )

                                      Зупинка   Буратінкіно

      -    Виходимо з автобуса . Зверніть увагу , діти Ю  в нас  зима , тут  весна . Зеленіють дерева , маленькими гострими списами із землі з’явлється молода травичка ,яскраво  світить сонечко.

       Гляньте , діти , хтось до нас  іде . (З’являється хлопчик у костюмі  казкового героя )

Учні : - Це ж Буратіно !

Буратіно : - Доброго  ранку ! Хто ви ?

Учитель : - Це – учні 1 класу. А  я  їхня вчителька .

Буратіно: -   Як добре , що я вас зустрів . Допоможіть мені , будь ласка. Мальвіна  дала мені завдання : скласти зі складів слова . Я довго трудився , але завдання таки виконав. Та налетів вітерець – пустунець  і всі  мої слова  знову перетвори на склади. Допоможіть  мені скласти ці  слова .

Учитель : - Допоможемо , діти ?

Учні : - Так !

Учитель: - Буратіно , давай своє завдання .

( Буратіно разом з учителем роздають дітям конверти зі складами .)

Робота  в парах : діти складають із складів  слова  і зачитують їх ( мама , вітер , казка , сонце , квіти , береза , школа , гілка , дорога )

Буратіно : - Дякую вам , друзі , за  допомогу. Тепер я можу відпочити. До  побачення ! До зустрічі !

Учитель : - Заходимо , діти в  автобус  і рушаємо  далі . А ось і слідуюча зупинка .

      Зупинка  Незнайкіно

Учитель: - Зверніть увагу , діти , який  красивий парк. Виходимо з автобуса,

відпочинемо  тут , послухаємо спів  пташок , помилуємося квітами , що цвітуть  навколо. Гляньте , а ось і Незнайко  йде.

(З’являється хлопчик  у  костюмі   казкового героя )

Незнайко : -  Як добре , що я  вас зустрів ! Мені про вас розповідав Буратіно. Я також  прошу вашої допомоги . Я ходжу  в 1 клас казкової  школи і вчителька дала завдання додому , а  я не знаю , як його виконати. Тут  якісь рисочки і більше нічого немає.

Учитель : - Діти , допоможемо Незнайкові ?

Учні : - Так !

Учитель: - Давай , Незнайку , своє завдання .

(Учитель кріпить на дошці картки зі схемами  речень. Учні  складають до поданих схем речення0

|_    __   _   ___ .

Хлопчик катається на велосипеді .  Дівчинка   дивиться  на   квіточку.

|_    __    ___    _   ___.

Старенька  бабуся сидить на лавочці.. Маленька дівчинка   біжить по  стежці.

|_    ___      ___ ?

Чому  зупинилася   машина ?       Який сьогодні день ?

|_ ,    __   ___ .

Дівчинко , полий  вазони .    Діти , любіть  Україну .

Незнайко : - О , тепер я  все  зрозумів  і   сам  можу   скласти речення за його схемою. (Незнайко складає  речення за схемою , яку на дошці пише  вчитель ).

Спасибі вам , друзі , за допомогу . Тепер я можу погратися з Буратіно. До побачення !

Учитель : - А  ми відправляємось далі. Швидко  мчить наш автобус. Ось  і знову  зупинка .

           Зупинка  Червона Шапочка

Учитель : - Гляньте  , діти,  який  красивий ліс  поруч. Від нього віє  таємничістю і загадковістю. Кого ж  ми тут  зустрінемо ?  Ось якась дівчинка іде.

Учні : - Червона  Шапочка !

(З’являється дівчинка  в  костюмі Червоної Шапочки )

Червона Шапочка: - Я знала , що зустріну  вас . Мені  про  вас  розповів Незнайко. Друзі , допоможіть і мені виконати домашнє завдання. Ви  ж знаєте , що мені потрібно бабусі   віднести  пироги  до чаю . А я боюся , коли темніє , лісом ходити.

Учитель : - Давай , Червона Шапочко, своє завдання , діти тобі допоможуть .

(Червона Шапочка роздає  дітям карточки зі словами , до яких   треба скласти  звукову схему , поділити на склади  і поставити наголос )

(Четверо дітей  виконують це завдання біля дошки )

Річка – [ = о  -| - о ] ,     ручка -  ]  - о -| - о] , озеро -  [ о | - о | - о] ,  мама - [- о |– о]

Червона Шапочка : - Спасибі вам  діти , ви дуже мене виручили . Я побіжу до  бабусі . До  побачення !

Учитель : - Ну , а наша  подорож  продовжується. Їдемо  далі . Гляньте , діти , зупинка  Спортивна .

       Зупинка  Спортивна

                           По  Казкарії   ми  подорожували

                  І на   Спортивну  зупинку  попали.

                          Тут  ми  дружно  всі  відпочивали :

          Присідали  і  вставали ,

        Бігали   і  марширували

        І  дистанцію  бігом  подолали.

                         А  ще  ми  танцювали  і  співали.

       Дружно так    відпочивали,

       Потім знову  в  автобус  посідали .

                      (  Діти    виконують   відповідні  рухи )

Учитель  : - Ось  ми з вами й  відпочили. А  тепер рушаємо   далі. За вікном сяє

лагідне сонечко, весело  співають  пташки .А  ось  і   наступна  зупинка .

    Зупинка  Попелюшка

Учитель : - Виходимо  з  автобуса . Роздивимось , що тут і  як . Гляньте , діти ,  Попелюшка  йде. (Заходить дівчинка в костюмі Попелюшки )

Попелюшка : -  Доброго ранку ! Я   так  поспішала до вас. Допоможіть виконати завдання , яке дала  мені  вчителька. Я б його й сама  зробила , але  в мене дуже багато  роботи. Зла  мачуха заставила  випрасувати їй плаття і її двом донькам та ще й  зачіски  їм зробити. А я так хочу потрапити на бал !

Учитель : - Давай , Попелюшко , своє завдання , ми допоможемо  тобі .

(Учитель прикріплює  на дошці картки зі словами , в яких пропущені букви , що позначають голосні   звуки .)

В…р… с…нь ,    м…л…н… , к…л…н… ,  …с…нь ,  д…р…в… ,  шк…л…  ,  д…р…г… ,  р …чк… ,  м…р…з… ,  в…кн… .

Попелюшка : - Дякую вам , діти . Я  побігла , в мене дуже багато роботи . До побачення !

Учитель: -  Займайте , діти , свої місця  в автобусі і будемо  їхати далі .

    Зупинка  Казкова  Школа

Учитель : - Діти , чи хочете  ви дізнатися , як навчають казкових героїв у цій школі ?

Діти: - Так !

Учитель : - Ось  і  1 клас. Погляньте , він такий , як наший. Сідайте за парти.

Яка  тема  уроку, дізнаєтесь , коли назвете звук , який повторюється найчастіше. Виділення звука   [ч ]   із  потішки..

        Чистить  чижик  пір’ячко              Чорна дівчинка

        Бач , який чистенький !                         Також  чепурненька .

ІІІ. Повідомлення  теми  і мети  уроку .

     1. Спостереження за артикуляцією звука   [  ч ].

      Звертається  увага  на те, що в  українській  мові звук   [ ч ] вимовляється твердо перед усіма  голосними , крім  [  і ] .

    2. Робота над чистомовкою .

                                  Ча – ча-  ча – кинь  мені  м’яча .

              Чу – чу – чу -  вірш новий  учу.

                Чи – чи – чи – капусту  посічи .

        Чі – чі – чі -   гарячі калачі .

3. Самостійний добір учнями слів  з виучуваним звуком .

(Черепаха , чашка , черешня , чарівний , чекає ,  часто )

4. Ознайомлення з   буквою «че»  .

    Аналіз  її форми , місце  в  касі . Порівняння нової  букви з уже вивченими.

5. Робота за таблицею .

    Читання прямих та обернених складів за допомогою променеподібних  таблиць

6. Розгляд   ілюстрацій   у букварі .

    Називання слів із звуком   [ ч ] . Послідовне називання звуків у  словах чайка, качка ,  порічки . Складання речень   з цими словами .

(Над   морем  літає  чайка . В  озері плаває  качка . В саду дозріли порічки .)

7.. Формування читацьких навичок .

    а) Словникова  робота.

З’ясування значень  слів : чабан ( пастух , вівчар ), смерічки ( хвойне дерево).

   б) Читання слів на  с.86.

   в) Читання закликанки , заучування скоромовки.

8. Робота над текстом   « На полонині»

   а) Читання тексту  вчителем .

    - Куди ходила  Марічка з татом ?

    - Що несла дівчинка  чабанам ?

    - А що ніс тато ?

    - Про що співала  ввечері Марічка ?

    - Про що розповідали вівчарі ?

9. Підготовка до самостійного  читання . Опрацювання слів .

     радість           стрімка               полонина              зустріли

     чабани           смерічка             співаночка            розповідали

     річечка            сьогодні             увечері                співала

10. Вибіркове читання тексту .

      Знайти речення  і  прочитати :

  • Що несла Марічка  чабанам ?
  • Як вони зустріли дівчинку ?
  • Про що розповідали вівчарі ?

Учитель : - Ну , як , діти , вам сподобалось у казковій школі ?

Діти: - Так!

Учитель : - А тепер нам  пора їхати далі. Сідаємо в автобус  і  рушаємо. Ось і   наступна зупинка . Я думаю , вам буде тут цікаво .

          Зупинка  Ігровий Майданчик

1. Гра   «Так чи ні».

 - Діти , я буду говорити твердження, якщо воно правильне , ви говорите «так» , якщо неправильне – «ні».

         - В українській  мові 6 голосних звуків . ( Так)

         - На  письмі  вони позначаються  6 буквами.  (Ні )

         - На письмі  голосні звуки позначаються 10 буквами . ( Так )

         - Голосні звуки бувають твердими і м’якими ( Ні )

         - Приголосні звуки бувають твердими і м’якими . ( Так )

         - Приголосний звук [ й ]  завжди  м’який . ( Так )

2. Гра «Назви ознаку».

   - Діти , я  називатиму предмет , а ви – його ознаку .

     Яблуко  ( солодке , червоне , велике , мале , спіле )

     Сонце ( велике , червоне , гаряче , пекуче , лагідне )

     Мама (  ніжна , лагідна , красива , добра , щира  )

     Парта  ( нова , велика , дерев’яна , маленька )

    Тато  ( строгий , красивий ,  добрий , працьовитий )

3. Гра « Звук  спіймай – слово називай»

      [ч , а, б, а, н ]   ,    [ р , у, ч, к а ]    ,     [  р ,і, ч, к, а  ]     ,    [  о, з ,е , р , о]

     [  ш, к, о, л,а ]    ,  [м, а, л, и, н, а ] ,     [ к,а, л, и,н ,а ]     ,    [ д,е,р,е, в, о ]    

4. Гра « Назви одним словом»

   Яблуня , груша , слива , черешня – дерева.

   Тюльпан , троянда , ромашка , чорнобривці – квіти .

   Ластівка , горобець , шпак , синиця , дятел – птахи.

   Малина , смородина , калина – кущі.

   Огірок , буряк , морква , капуста – овочі .

Учитель : - Діти , вам сподобалося на цій зупинці ? Але нам уже  час  повертатися додому . Займайте свої місця  в  автобусі. Чи  всі зібралися. Отже , рушаємо. Дуже швидко мчить наш  автобус. Ось і наша остання зупинка .

                                   Зупинка  Підсумкова

ІУ. Підсумок  уроку.

  • Де  ми сьогодні з вами побували ?
  • Яких казкових героїв зустріли ?
  • З яким новим звуком познайомилися в казковій школі ?
  • Назвіть слова , в яких є звук [ ч ] .
  • На якій зупинці  вам  було найцікавіше ?

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку