розробка уроку біологі в 10 класі Урок-узагальнення з теми «Біорізноманіття». нова програма. профільний рівень........................................................................
10 клас (біологія) Урок № 22 Дата:
Тема. Урок-узагальнення з теми «Біорізноманіття»
Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Біорзноманіття»;розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, співставляти, творчо розв’язувати поставлені завдання; вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, уміння застосовувати засвоєні знання для виконання завдань, що ґрунтуються на цих знаннях. Виховати в учнів охайність та відповідальне ставлення до роботи.
Обладнання та матеріали: картки з індивідуальними завданнями
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
1. Організаційний момент
2. Інструктаж з виконання роботи
Варіант І
І рівень
Виберіть ТІЛЬКИ ОДНУ правильну відповідь
А) біологія; Б)систематика; В) таксономія; Г) Біологічна номенклатура.
2. Першою спробую класифікувати живі організми була спроба:
А). Арістотеля; Б) Ж.Б. Ламарка; В)Ч. Дарвіна; Г)Е. Хемінгуея.
3. Сукупність популяцій особин, подібних між собою за будовою, функціями, що населяють певний ареал і можуть вільно схрещуватися і давати плодюче потомство:
А) Рід; Б) Вид; В); Інтрон; Г)Таксон.
4. Назвіть критерій виду за описом. Зона поширення виду, ареал.
А). Морфологічний; Б) Географічний В).Репродуктивний Г).Біохімічний
5. Це виявлення наявності всіх компонентів біорізноманіття:
А) Інвентаризація Б) Моніторинг; В)Експеремент Г) Прогнозування.
6. Найголовніший ранг в систематиці: А) Вид, Б) Клас; В)Рід, Г) Таксон
ІІ рівень
7. Дайте систематичну характеристику ромашці лікарській.
8.Розставте в правильному порядку систематичні категорії: Вид(6)Клас (3)Родина(4) Відділ(2) Царство (1) Рід(5)
ІІІ рівень
9. Встановіть відповідність:
А).Діоскорид 1.Видав працю “16 книг про рослин”.
Б). Матвій Сільватік 2. Започаткував гербаризацію рослин
В). Л. Гіні 3. Започаткував ботанічні сади
Г). А. Чезальпіно 4. Видав працю “Про лікарські засоби”
ІV рівень
10. Які переваги і недоліки, порівняно з індикацією за допомогою приладів має біоіндикація.
11. Дайте характеристику домену Еукаріоти.
Варіант ІІ
І рівень
Виберіть ТІЛЬКИ ОДНУ правильну відповідь
А) біологія; Б)систематика; В) таксономія; Г) Біологічна номенклатура.
2. Це розділ біології, який формує єдину систему живого
А) біологія; Б)систематика; В) таксономія; Г) Біологічна номенклатура
3. Назвіть критерій виду за описом. Схожість процесів життєдіяльності і можливість схрещування: А). Морфологічний; Б) Географічний В).Репродуктивний Г).Біохімічний.
4. Передбачення можливої поведінки екосистем:
А). Прогнозування; Б) Моніторинг; В)Експеремент Г) Описовий метод.
5. Це таксон найвищого рангу,що об’єднує декілька царств:
А) Вид, Б) Клас; В)Рід, Г) Домен
6. Клітинні форми життя об’єднують в: А) 2 домени; Б)3 домени В) 4 домени Г) 5 доменів.
ІІ рівень
7. Дайте систематичну характеристику яблуні домашній.
8. Розставте в правильному порядку систематичні категорії: Клас(3) Рід(5) Сімейство(4) Вид(6) Царство(1) Тип(2)
ІІІ рівень
9. Встановіть відповідність:
А).Діоскорид 1.Видав працю “16 книг про рослин”.
Б). Матвій Сільватік 2. Започаткував гербаризацію рослин
В). Л. Гіні 3. Започаткував ботанічні сади
Г). А. Чезальпіно 4. Видав працю “Про лікарські засоби”
ІV рівень
10 Назвіть види-індикатори. Як на прикладі дафній можна пояснити використання видів-індикаторів?
11. Дайте характеристику домену Бактерії.
3. Підсумок уроку
4. Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал