Тема: Утворення чисел другого десятка
Мета: формувати розуміння способу утворення двоцифрових чисел із десятка та кількох одиниць.
Дидактична задача: ознайомити здобувачів освіти з утворенням, назвами і послідовністю чисел другого десятка; вдосконалювати обчислювальні навички, навички розв'язування задач і виразів у межах 10.
Розвивальна задача: розвивати логічне та варіативне мислення, увагу, пам'ять; математичне мовлення.
Виховна задача: виховувати працелюбність, товариськість, милосердя, бережне ставлення до тварин.
Хід уроку
I. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
1. Налаштування
(Діти стоять в колі, взявшись за руки.)
- Діти, погляньте один на одного, посміхніться, доторкніться долоньками, побажайте успіхів. Із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо фантастично-пошуковий урок математики.
2. Повідомлення завдань уроку.
- Сьогодні у нас надзвичайно цікавий урок. Ми познайомимося з утворенням чисел другого десятка, навчимося їх читати і порівнювати. Ми вирушаємо у подорож до Математичного лісу . У мене є карта, на якій позначений скарб. Поглянемо на неї. Будемо зупинятися, щоб допомогти різним тваринам, адже ми друзі природи. Я впевнена, що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб. Для цього потрібно бути уважними, старанними, кмітливими.
- А що таке скарб?
- Який саме скарб очікуєте знайти?
ІІ. Актуалізація опорнних знань і способів дії
- Вирушаємо в дорогу. Ось і перша зупинка "Галявина усного рахунку".
1. Лічба десятками.
Учні передають м’ячик по колу і називають круглі числа в прямому і зворотньому порядку.
2. Усне опитування. Інтерактивна вправа "Мозковий штурм".
- Які числа називаються одноцифровими?
- Яке отримаємо число, додаючи 1?
- Які числа називаються круглими?
- Назвіть найбільше число, яке записується однією цифрою; найменше число, яке записується двома цифрами.
2. Усна лічба.
Нам зустрілися зайчики. Давайте їм допоможемо "зібрати врожай" .
Першому зайчику зібрати вирази із значенням 10, а другому – 20.
- Молодці! А ось і олень. Просить нас допомогти йому скласти пазли.
https://learningapps.org/view23733951
ІІІ. Формування нових знань і способів дії.
1. Ознайомлення зі способом утворення, назвами та записом чисел другого десятка.
- Мандруємо далі. І ось зупинка "Галявина нових знань". Нас зустрічає білочка. Вона дуже полюбляє горішки. А ось і їжачок: "Скільки в тебе горішків, білочко?" Полічили горішки?(10) Як назвати по-іншому?(Один десяток).Так, цю кількість ще називають десятком. Числа від 1 до 10 це числа першого десятка. Додаємо 1 горішок,10+1=11. У давнину десяток називали "-дцять", тому легко нам зрозуміти як утворили числа другого десятка. Як ви вважаєте, щоб утворити наступне число, що потрібно зробити? Правильно, до 10 додати 2 горішки. До 10+2=12. Якщо додамо 3 горішки , то до 10+3=13 і так далі.
IV. Закріплення вивченого.Формування вмінь та навичок.
- Наступна зупинка "Дерево дружби". Кіт Леопольд зустрічає нас під деревом. Він пропонує нам закріпити вивчений матеріал.
1. Пояснення утворення чисел другого десятка.
Робота з підручником с.18 завд.1. Виконується з коментарем.
2. Вправляння у читанні чисел.
Завдання 2.
3. Записування чисел 11 – 15.
4. Формування вмінь порівнювати числа.
- А ось і наступна зупинка. Здається на цій галявині нас чекає сова. Вона просить вас допомогти порівняти вирази. Допоможемо? Отже, будьте уважні.
Завдання 4.
6. Обчислення виразів.
- І остання зупинка «Скарб».
Ми дійшли до швидкого струмка. Згідно з картою на тому березі ми знайдемо скарб. Але квіточки ще просять водички. Поллємо?
- Обчисліть вирази, вставте букви і дізнаєтеся, який скарб ми знайшли.
10+2 – з 10+4 - н 10 +1 – а 4+10 - н 13 +1 – н 10 +5 - я
14 |
11 |
14 |
14 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
Молодці! Ми виконали всі завдання. Отримали скарб. Головний скарб – знання.
- Чи погоджуєтеся з тим, що знання – це скарб?
V.Підсумок уроку та рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Сьгодні на уроці ми з вами подорожували, допомагали звірятам, познайомилися із числами другого десятками, їх назвами.
— Яке завдання на уроці вам сподобалося і ви хотіли б виконати його знову?
— Діти, подивіться, у нас п’єдестал. На ньому три сходинки: 1 — відмінно, 2 — добре, 3 —тренуйся.
— Оцінивши свої знання, поставте себе на відповідну сходинку. (Діти виходять і ставлять кружечки.)
— Я рада тому, що в нас є діти, які працювали весь урок активно, й дали собі високу самооцінку.
— У нас є діти, які працювали добре.
— Є ті, хто ще прагнуть тренуватися в утворенні чисел.
— Ось цим ми і будемо займатися на наступному уроці.
Інтерактивна вправа "Мікрофон".
- Назвіть числа першого десятка.
- Назвіть числа другого десятка.
- Як утворюються числа другого десятка?
- Розгадайте "таємницю" назви числа 15