урок "Утворення чисел другого десятка"

Про матеріал
Мета: формувати розуміння способу утворення двоцифрових чисел із десятка та кількох одиниць.
Перегляд файлу

Тема: Утворення чисел другого десятка

Мета: формувати розуміння способу утворення двоцифрових чисел із десятка та кількох одиниць.

Дидактична задача: ознайомити здобувачів освіти з утворенням, назвами і послідовністю чисел другого десятка; вдосконалювати обчислювальні навички, навички розв'язування задач і виразів у межах 10.

Розвивальна задача: розвивати логічне та варіативне мислення, увагу, пам'ять; математичне мовлення.

Виховна задача: виховувати працелюбність, товариськість, милосердя, бережне ставлення до тварин.

Хід уроку

I. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів                                                                      

1. Налаштування

 (Діти стоять в колі, взявшись за руки.)

- Діти, погляньте один на одного, посміхніться, доторкніться долоньками, побажайте успіхів. Із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо фантастично-пошуковий урок математики.

2.  Повідомлення завдань уроку.

-  Сьогодні у нас  надзвичайно цікавий урок. Ми познайомимося з утворенням чисел другого десятка, навчимося їх читати і порівнювати.   Ми вирушаємо у подорож до Математичного лісу . У мене є карта,  на якій позначений скарб.  Поглянемо на неї. Будемо зупинятися, щоб допомогти різним тваринам, адже ми друзі природи. Я впевнена,  що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб. Для цього потрібно бути уважними, старанними, кмітливими.

- А що таке скарб?

- Який саме скарб очікуєте знайти?

ІІ. Актуалізація опорнних знань і способів дії

- Вирушаємо в дорогу. Ось і перша зупинка "Галявина усного рахунку".

1. Лічба десятками.

   Учні передають м’ячик по колу і називають круглі числа в прямому і зворотньому порядку.

2. Усне опитування. Інтерактивна вправа "Мозковий штурм".

- Які числа називаються одноцифровими?

- Яке отримаємо число, додаючи 1?

- Які числа називаються круглими?

- Назвіть найбільше число, яке записується однією цифрою; найменше число, яке записується двома цифрами.

2. Усна лічба.

 Нам зустрілися зайчики. Давайте їм допоможемо "зібрати врожай" .

Першому зайчику зібрати вирази із значенням 10, а другому – 20.

- Молодці! А ось і олень. Просить нас допомогти йому  скласти пазли.

https://learningapps.org/view23733951

ІІІ. Формування нових знань і способів дії.

1. Ознайомлення зі способом утворення, назвами та записом чисел другого десятка.

- Мандруємо далі. І ось зупинка "Галявина нових знань". Нас зустрічає білочка. Вона дуже полюбляє горішки. А ось і їжачок: "Скільки в тебе горішків, білочко?" Полічили горішки?(10) Як назвати по-іншому?(Один десяток).Так, цю кількість ще називають десятком. Числа від 1 до 10 це числа першого десятка. Додаємо 1 горішок,10+1=11. У давнину десяток називали "-дцять", тому легко нам зрозуміти як утворили числа другого десятка. Як ви вважаєте, щоб утворити наступне число, що потрібно зробити? Правильно, до 10 додати 2 горішки. До 10+2=12. Якщо додамо 3 горішки , то до 10+3=13 і так далі.

IV. Закріплення вивченого.Формування вмінь та навичок.

- Наступна зупинка "Дерево дружби". Кіт Леопольд зустрічає нас під  деревом. Він пропонує нам закріпити вивчений матеріал.

1. Пояснення утворення   чисел другого десятка.

Робота з підручником с.18 завд.1. Виконується з коментарем.

2. Вправляння у читанні чисел.

Завдання 2.

3. Записування чисел 11 – 15.

4. Формування вмінь порівнювати числа.

- А ось і наступна зупинка. Здається на цій галявині нас чекає сова. Вона просить вас допомогти  порівняти вирази. Допоможемо? Отже, будьте уважні.

Завдання 4.

6. Обчислення виразів.

- І остання зупинка «Скарб».

Ми дійшли до швидкого  струмка. Згідно з картою на тому березі ми знайдемо скарб. Але квіточки ще просять водички. Поллємо?

- Обчисліть вирази, вставте букви і дізнаєтеся, який скарб ми знайшли.

10+2 – з   10+4  - н  10 +1 – а     4+10  - н    13 +1 – н      10 +5 - я      

12

14

11

14

14

15

        

 

 

 

 

 

Молодці! Ми виконали всі завдання. Отримали скарб.  Головний скарб – знання.

- Чи погоджуєтеся з тим, що знання – це  скарб?

V.Підсумок уроку та рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

- Сьгодні на уроці ми з вами подорожували, допомагали звірятам, познайомилися із числами другого десятками,  їх назвами.

— Яке завдання на уроці вам сподобалося і ви хотіли б виконати його знову?

— Діти, подивіться, у нас п’єдестал. На ньому три сходинки: 1 — відмінно, 2 — добре, 3 —тренуйся.

— Оцінивши свої знання, поставте себе на відповідну сходинку. (Діти виходять і ставлять кружечки.)

— Я рада тому, що в нас є діти, які працювали весь урок активно,  й дали собі високу самооцінку.

— У нас є діти, які працювали добре.

— Є ті, хто ще прагнуть тренуватися в утворенні чисел.

— Ось цим ми і будемо займатися на наступному уроці.

 

Інтерактивна вправа "Мікрофон".

- Назвіть числа першого десятка.

- Назвіть числа другого десятка.

- Як утворюються числа другого десятка?

- Розгадайте "таємницю" назви числа 15

 

docx
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку