Урок " Утворення і назви чисел від 40 до 100. Лічба в межах 100. Задачі на знаходження остачі."

Про матеріал

Розробка уроку з математики для учнів 1 –го класу

із теми: Утворення і назви чисел від 40 до 100. Лічба в межах 100. Задачі на знаходження остачі.

Перегляд файлу

Відділ освіти Васильківської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з математики для  учнів 1 –го класу

із теми: Утворення і назви чисел від 40 до 100. Лічба в межах 100. Задачі на знаходження остачі.

 

 

 

 

 

 

 

Із  досвіду роботи

вчителя початкових класів Глевахівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Васильківського району

Київської області

Литвин Галини Володимирівни

 

2017

    УРОК  

Тема. Утворення і назви чисел від 40 до 100. Лічба в межах 100. Задачі на знаходження остачі.  

Мета. Формувати в учнів ключові  компетентності:

вміння вчитися: навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність;

загальнокультурну: використовувати набуті знання, вчити звязно висловлюватися;

інформаційно-комунікативну: навчати учнів аналізувати й відстоювати потрібну інформацію;

соціальну: продуктивно співпрацювати в парі, підтримувати взаємини  з іншими;

здоровозбережувальну: дбайливо ставитися до свого  здоровя.

Формувати в учнів  предметні компетентності:

   навчальну: створити умови для здобуття учнями знань про  утворення  і назви чисел від 40 до 100, їх послідовність, вправляти в лічбі десятками;

сприяти розвитку вміння порівнювати вирази , розвязувати прості задачі на знаходження остачі;

   розвивальну: забезпечити  можливість розвитку уваги, памяті, логічного мислення, математичного мовлення;

  виховну: стимулювати інтерес учнів до навчання та до предмета.

Обладнання:  математичні віяла , олівці,  сигнальні картки,  проектор,   презентація.

                                                ХІД УРОКУ

  1. Етап організації класу до уроку.  

Вчитель.

- Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Ну, а зараз поверніться

І до гостей посміхніться.

 

 

Діти.

- Добрий день!

В добрий час!

Раді, люди, бачить вас!

Вчитель.

- Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними всі хлоп’ятка.

1. Вступне слово вчителя.

2. Створення емоційного  фону уроку.

- З яким настроєм ви налаштовані на урок?

-Запорукою успіху є усмішка. Тож   передайте свою усмішку одне одному, мені.

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

-Сьогодні ми знову будемо дізнаватись новинки. Проведемо математичну гру - квест.  Протягом усього уроку виконуватимемо цікаві завдання з математики, при цьому ви будете використовувати набуті знання на попередніх уроках. Але математичний квест проводиться при певних умовах. Для участі у грі необхідно обрати ролі, відповідно до яких будуть виконуватися завдання. Так як працювати будемо всі разом, то  вам необхідно виступити в одній із ролей(Слайд)

  •            літератори;
  •            історики;
  •            науковці;

Яка роль нам підходить?

-Науковці.

 -Ви – науковці, будете займатися викладенням теоретичного матеріалу стосовно даної теми. Вам потрібно знайти відповіді на наступні запитання:

1. Як  утворюються і називаються числа від 40 до 100?

2. Рахувати   межах  100.

3. Розв язувати задачі   на знаходження остачі. ( Слайд)

Ви повинні  виконати  своє завдання і відзвітувати про пророблену роботу . Результат виконаного завдання буде номером   конверта наступного завдання.  Виконавши всі етапи  роботи  ми маємо створити «Галявинку» для нашого друга з яким ми постійно зустрічаємося на уроках математики. Зараз він один сумує, а вкінці уроку, я  надіюсь, що буде 30 друзів.

І I.  Етап мотивації навчальної діяльності

  Вправа «Очікування»

-Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Вміти рахувати до 100. Розв язувати задачі.)

-Для чого  нам  потрібно вміти гарно обчислювати та рахувати ? (розвивається пам ять, швидкість реакції. зосередженість, увага. У повсякденному житті , побуті: підрахунок здачі в магазині, на ринку, зняття показників лічильника.)  

І I І.  Етап актуалізації і систематизації опорних знань учнів.

1.Математична розминка.

- Увага! Зараз у нас  цікава хвилинка – математична розминка.

Гра «Яких зірочок не вистачає» (Слайд) Доповни ряд

      

 

     Вправа «Світлофор».   8+7=14 15,  9+4=13,   12-4=78,    13-2-3=10 8  

Показую вирази, діти сигналізують картками : зелена- правильно , червона – помилка.(Слайд) Конверт під №8. Дитина читає підказку.

2.  Наступна квіточка. Каліграфічна хвилинка. (Слайд)

Зошит навскіс кладемо,

В руки ручки беремо,

Сіли рівно всі на диво,

Дітки, пишемо красиво!

- Маємо дізнатися яку цифру писатимемо.  Усно рахуємо : 1+2=3+1=4+2=6+3=9

Обмінюються зошитами, і підкреслюють правильно написану цифру.                            Картинки по запросу вчимося писати 9

Конверт №9. Дитина читає підказку. (Обміркуй – над числами попрацюй)

3. Математичний диктант (Слайд)

 -Запишіть число, яке має 2 дес. і 3од.,  2дес. і 5 од.,  2 дес. і 9 од.,  3дес.,  1дес.і 8од.,  3дес. і 9од., 3дес.і 5 од..

Зеленим  кольором обводимо (попередні числа) число, яке стоїть перед 24, 19, 36,

 Червоним  кольором обводимо(наступні числа) число, яке  йде за числом

24, 29, 38, 28.

        Перевір( Слайд ) 

 Взаємоперевірка робіт

          - У кого немає жодної помилки? Хто помилився?

Конверт під №35. Дитина читає підказку.(Сотню утвори та правило повтори)

IV. Вивчення нового матеріалу.  

  1. Робота з   ілюстративним матеріалом.  Утворення чисел за допомогою десятків та одиниць: (Слайд)

       

-То , любі науковці , який можна зробити висновок.

( Десятками можна лічити предмети так само . як одиницями)

 

   2.Усні вправи на засвоєння нового матеріалу. Конверт під №100. Дитина читає підказку. (Другові допоможи, намистинки та вітамінки обведи)

 Робота в парах.

  • Обведи синім олівцем 3 дес. намистинок, зеленим - 5 дес., жовтим - 6 дес.
     

3.  Працюємо за підручником. Конверт під №40. Дитина читає підказку.(З підручником працюй, палички рахуй.)

Вправляння в лічбі десятками.

Виконання завдань 11-13 на с.110 підручника

III. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Конверт під №80. Дитина читає підказку.(Будиночок збудуй і дітей у задачі порахуй)

  1.  Виконання завдання 14 на с. 110 підручника. Згадаємо алгоритм задачі (Слайд)

  •  Прочитайте задачу. Повторіть умову. А що запитується у задачі?

    Чи відома кількість дітей у класі? (14)

  •  А вийшло скільки?
  • Якого типу ця задача? (На знаходження остачі.)
  • Якою дією дізнаємося?
  • Запишіть рівність до задачі. Робота в зошитах

Творча робота над задачею. (Слайд) У кожної дитини картка 

 

        

— Що спільного має ця задача з попередньою? (Вони на знаходження остачі.)          

  1. Конверт під №10. Дитина читає підказку. (Настрій свій покажи , равлику усміхнутись допоможи)
  2. Виконання нерівностей. «У  гостях у равлика»  

Вправа «Продовж речення...»

При додаванні числа  мають  назви ….

При відніманні числа мають  назви 

Щоб дізнатися на скільки одне число …..

5+3  9-2             4+2  9-2

4+4  6+3            7-3  2+2

9-2  2+3              6-3  8-4

F:\В ГОСТЯХ У РАВЛИКА.jpg

3. Завдання  геометричного змісту

     

  

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

  Конверт 0

   -Одже, перед вами  на парті равлики,  але вони без емоцій. Ви маєте створити настрій равлику, домалювавши емоцію. Може це усмішка , а може сум?.

-Шановні науковці, завдання вам були важкі чи легкі?

-Що найбільше сподобалось?

- А що було важкого?

 - Сьогодні ми грали в гру, виконували завдання , а результатом роботи  є знання. Авторами виконаних завдань це  колектив  1-В класу

Ми створили «Галявину» з цілою родиною. Вони теж такі дружні , як і ви Свою радість подаруємо один одному. ( Обійми)  

 

 

 

 http://schoolglevaha.at.ua/2016-2017/novunu/17355007_471503239907277_969115098_n.jpg

 

http://schoolglevaha.at.ua/2016-2017/novunu/17361416_471504469907154_1941542104_n.jpg

Продзвенів дзвінок

Та й закінчився урок.

За який спасибі всім:

 і дорослим, і малим!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 червня 2018
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку