Розробка складається з міні-конспекту. За матеріалами підручника для 7 класу (автори Й. Я . Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько )
Тема. Уведення та редагування даних таблиці. Форматування даних, клітинок і діапазонів комірок. Практична робота 7. Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора.
Мета:
сформувати поняття формат комірки, автоформат, умовне форматування; навчитися працювати з табличним процесором, виділяти діапазони комірок, форматувати дані, комірки;
розвивати естетичні смаки та навички роботи з інформацією, увагу, логічне мислення, пам’ять;
виховувати охайність, акуратність, пізнавальну зацікавленість до предмету.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: дошка, підручник Й. Я Ривкінд, ПК, Microsoft Office Excel, картки з практичними завданнями.
Основні терміни та поняття: формат комірки, автоформат, умовне форматування
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Перевірка кількості присутніх, та готовності класу і учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Метод «Пошта»
Кожному учню пропонується визначити свою «адресу» в класній кімнаті. Ряди парт гратимуть роль вулиць, самі парти або столи — будинків. Учні на аркушах записують питання за текстом домашнього параграфа, пишуть адресу однокласника (1-ша Зелена вулиця, будинок 3, Олені), свою зворотну адресу і з допомогою листоноші відправляють записку адресату. Адресати повинні письмово відповісти на питання. За командою вчителя гра зупиняється й оцінюються декілька «листів». Найвищу оцінку одержують ті, хто поставив цікаве питання й отримав на нього правильну відповідь.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
ІV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
1. Введення даних в ЕТ.
Дані в ЕТ бувають різних типів, наприклад: число, текст, формула.
Вводити дані можна безпосередньо до комірки, а можна і в рядок формул. Дані вводяться в основному з клавіатури або з використанням інших методів (копіювання, перетягування, автозаповнення і т. д.)
Для введення даних в комірку ЕТ слід:
Процес редагування (зміна даних у комірках) дуже простий. Наприклад, один з прийомів:
Для редагування у рядку формул :
Істотно спростити введення даних до ЕТ можна за допомогою авто заповнення, що забезпечує заповнення комірок даними з визначених послідовностей, передбачених в Excel.
2. Переміщення і копіювання даних.
Операції переміщення і копіювання даних можуть здійснюватися в Excel за допомогою двох стандартних засобів - це Drag and Drop і буфер обміну. Крім того, для копіювання в Excel передбачений спеціальний засіб – маркер заповнення.
3. Форматування.
Форматування – це зміна зовнішнього вигляду об’єкту (комірки) без зміни його інформаційного наповнення (даних)
Під форматом комірок у Excel розуміється дуже великий набір параметрів. Перші параметри задають спосіб відображення змісту комірки. Інші параметри визначають формат самої комірки. До параметрів форматування в Excel належить також формат даних.
Розглянемо коротко основні формати даних передбачені в Excel.
Переглянемо список цих форматів, обравши команду Формат Комірки. У відповіді з’явиться діалог Формат Комірки, у якому буде розкрита за замовчуванням вкладка Число.
Коли ви вводите дані до комірки, за замовчуванням використовується загальний числовий формат. У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби.
V. Формування практичних умінь і навичок.
Фізхвилинка
1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.
2. Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок «раз-чотири», повернутися у вихідне положення.
Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.
3. Спокійно посидіти із заплющеними очима, розслабившись, протягом 5 с.
Працюємо з комп’ютером
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтесь правил безпеки і санітарно-гігієнічний норм.
Практична робота 7. Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора
|
A |
B |
C |
D |
E |
F |
11 |
|
Наявність квитків на потяги |
||||
22 |
|
№ потяга |
Пункт призначення |
Дата відправлення |
Вартість квитка |
Частка проданих квитків |
3 |
|
72 |
Запоріжжя |
14.02.2015 |
180,00 грн. |
97% |
4 |
|
7 |
Братислава |
15.02.2015 |
364,09 грн. |
43% |
5 |
|
59 |
Софія |
16.02.2015 |
432,00 грн. |
67% |
6 |
|
816 |
Шостка |
17.02.2015 |
12,65 грн. |
83% |
VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.
VIІ. Підбиття підсумків роботи
Метод «Мікрофон»
Скажіть, про що ви дізнались, чому навчились.
Я дізнався…
Я навчився…
Я зрозумів…
Найбільший мій успіх на уроці…
VIІІ. Домашнє завдання
Опрацювати п. 4.3, вправа №7.