Урок узагальнення "Галицько-Волинська держава"

Про матеріал
Учні закріплять знання з теми "Галицько- Волинська держава" шляхом виконання різнорівневих завдань в ігровій формі, вміння аналізувати матеріал удосконалюють роботу з історичними картами, виступ перед публікою, вміння відстояти свою думку. Виховується гордість за свою країну, і її історичних діячів.
Перегляд файлу

Галицько-­Волинська держава

Узагальнення . Тематичне оцінювання розділу IV -

Мета уроку: визначити рівень засвоєння учнями знань з даної теми : учні мають називати роки правління найвидатніших галицько-­волинських князів, монгольської навали на землі південно-­західної Русі; показувати на карті територію держави за Романа Мстиславовича та його наступників, території сусідніх держав, напрямки навали монголів; пояснювати і застосовує поняття: «орда», «баскак», «ярлик», «улус»; описувати подорож у Золоту Орду та ко­ронацію Данила Романовича; розпізнавати та описувати пам’ятки образо­творчого мистецтва й архітектури; наводити приклади героїчного опору монгольським завойовникам, змін у соціальній структурі суспільств Галичини й Волині, культурних досягнень; характеризувати заходи правителів із династії Романовичів задля збереження могутності Галицько-­Волинської держави,; визначати сутність та наслідки залежності князівств від Золотої Орди, зовнішньої та внутрішньої політики галицько­-волинських правителів; порівнювати особливості  розвитку українського суспільства за княжої доби з європейськими  країнами, розвивати вміння аналізувати інформацію, відстоювати свою точку зору,

Виховувати гордість за історичних діячів України.

Тип уроку: узагальнення .

Обладнання: підручники, атласи , історичні карти 7 клас, додаткові необхідні матеріали.

                                           Хід уроку.

Учитель : Діти,  сьогодні ми проведемо  урок-гру по темі «Галицько – Волинська держава. Ви об’єднуєтесь в три команди, отримує завдання кожна команда. Від команди відповідає один учень, за кожну правильну відповідь нараховуються  бали, а також кожен з вас повинен бути активним на уроці і показати свої знання з теми. 

 Отже, команди готові , розпочинаємо гру.

  1 Завдання.     Знавець  карти

 Команди  отримують  завдання,  яке  передбачає  знання  карти.  За  правильну  відповідь  командам   нараховується    3  бали.

Завдання   №1:  Назвати  і  показати  на  карті  території,  які  входили  до  складу  Галицько-Волинської  держави  за  Романа  Мстиславовича.

Завдання   №2:  :  Назвати  і  показати  на  карті  території,  які  входили  до  складу  Галицько-Волинської  держави  за  Данила  Галицького.

Завдання    №3:  Показати  на  карті  українські  землі,  які  потрапили  в  залежність  від  монголо-татар.

2 Завдання  .  Продовжити  розповідь

  Завдання  по  темі  “Боротьба  з  монголо-татарами”,  команди   повинні  скласти  розповідь.  При  чому,  під  час  відповіді  повинні  працювати  всі  учні.  Кожен  з  членів  команди  говорить  одне-два  речення,  потім  інший  і  т. д.,  а  в  результаті  повинна  вийти  зв’язна  послідовна  розповідь.  На  підготовку  завдання  надається  1 хвилина.  Максимальна  оцінка  за  цей  конкурс  -  6  балів.

Завдання   №1:  Скласти  розповідь  про  битву  на  річці  Калці.

Завдання   №2:  Скласти  розповідь  про  оборону  Києва  від  монголо-татар.

Завдання  №3:  Скласти  розповідь  про  золотоординське  іго  на  українських  землях.

  1. Завдання  :  Вгадай  героя

 Учитель  зачитує  уривок  з  історичного  джерела,  в  якому  йде  мова  про  певну  історичну  особу. Команди  повинні  вгадати  про  кого  йдеться  (хто  швидше ).  Команда,  яка  вгадала  героя,  відшуковує  його  портрет  в  портретній  галереї.   Розкривають  роль  цієї  особи  в  історичному  процесі,  схарактеризувавши  основні  напрямки  його  зовнішньої  та  внутрішньої  політики  та  значення  його  діяльності. Час  на  обдумування   1  хвилина.

Максимальна кількість  - 6 балів.

1.  “Кинувся  він  на  поганих,  як  лев,

Сердитий  був  він,  як  рись,

І  губив  їх  -  Як  крокодил,

Переходив  їх  землю,  як  орел,

А  хоробрий  він  був  -  як  тур”  (  Роман  Мстиславович  )

2.  “Сей  же  король...  був  князем  добрим,  хоробрим  і  мудрим,  який  спорудив  городи  многі,  і  церкви,  і  оздобив  їх  різноманітними  прикрасами,  і  братолюбством  він  світився...”  (  Данило  Галицький  )

3.  “Щедрий  ти  для  духовенства,

Знав  його  вагу  велику:

Першого настановляєш

Українського  владику...”  (  Юрій  І  )

4 Завдання .  Книжкова  шафа

 Для  виконання  цього  завдання  запрошуються  до  дошки  по  одному  учаснику  від  кожної  команди.  Вони  малюють  на  дошці  книжкову  шафу  ( або  можна  також  зобразити  її  на  плакаті  заздалегідь,  і  для  виконання  завдання  прикріпити  ці  три  плакати  на  дошку  ). 

Назва  проблеми            ?

 

 

 

 

 

Висновок               ?

Зверху  на  книжковій  шафі  пишеться  назва   проблеми,  яку  необхідно  вирішити.

На  полицях  для  книг  записуються  основні  напрямки  та  порядок  вирішення  проблеми.

Знизу  книжкової  шафи  записується  висновок.

Завдання  №1:  Особливості  розвитку  освіти  Галицько-Волинської  держави

Завдання №2:  Особливості  розвитку  літописання  Галицько-Волинської  держави

 Завдання №3:  Особливості  розвитку  мистецтва  Галицько-Волинської  держави

Максимальна  оцінка  за  цей  конкурс - 5  балів.

 Решта  учасників  команди  виконують  наступне  завдання.                                     5 Завдання .  Шкала  думок

Учитель  пропонує  командам  за  допомогою  методу  “прес”  висловити  свої  думки  на  запитання.

Команда  №1:

Чи  можна  стверджувати,  що  в  культурі  Галицько-Волинської  держави  спостерігалися  два  впливи:  візантійський  і  західноєвропейський?

Команда  №2:

Чи  можна назвати  Галицько-Волинську  державу  спадкоємицею  Київської  Русі?

Команда  №3:

Чи  можна  стверджувати,  що  монголо-татарська  навала  на довгий  час  зупинила  прогресивний  розвиток  руських  земель?

Метод  “прес”:

  1. Я  вважаю  ...
  2. ...  тому,  що  ...
  3. Наприклад,  ...
  4. Отже,  ...

Учням  дається  хвилина  на  обдумування  цього  завдання.  Від  команди  має  право  виступити  один  учень  і  висловити  точку  зору  всієї  команди.  Якщо  вона  не  співпадає  з  точкою  зору  інших  команд,  то  останні  мають  право  вступити  в  дискусію.  При  оцінюванні  враховується  вміння  висловлювати  свою  точку  зору,  вміння  аргументувати  її,  вміння  вести  дискусію.  Максимальна  оцінка  цього  конкурсу  - 6  балів.

Далі  заслуховуються  відповіді  учнів,  які  працювали  біля  дошки.

6 Завдання.  Кросворд

Командам  на  окремих  листках  роздаються  абсолютно  однакові  кросворди.  На  їх  розв’язання  надається  п’ять  хвилин.  За  кожне  правильне  слово  нараховується  команді  1  бал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо  правильно розв’язати  кросворд,  то  у  виділених  словах  можна  прочитати  ім’я  князя  Галицько-Волинської  держави,  який  першим   прийняв  титул  короля  ( Данило  Галицький  ).

 

  1. Держава  монголо-татар  -  Золота  …    (  Орда  );
  2. Річка,  на  якій  у  1223  році  відбулася  перша  зустріч  русичів  з  монголо-татарами    (  Калка  );
  3. Князь,  який  здійснив  об’єднання  Галицького  і  Волинського  князівств   (  Роман  );
  4. Один  із  синів  князя  з  п.3    (  Василько  );
  5. Друге  ім’я  князя  Юрія ІІ    (  Болеслав  );
  6. Титул,  яким  коронувався  Данило  Романович  у  1253  році                           (  король  );
  7. Держава,  над  військом  якої  Данило  здобув  перемогу  1245  році  під  Ярославлем   (  Угорщина  );
  8. Кілька  монархів  з  одного  роду,  які  змінюють  один  одного  на  троні  за  правом  успадкування    (  династія  );
  9. Місто  -  столиця  Галицько-Волинської  держави  за  князя  Данила       (  Холм  );
  10.  Церква,  під  руїнами  якої  загинули  останні  захисники  Києва  від  монголо-татар   ( Десятинна  );
  11.  Місто,  в  якому  після  смерті  Данила  правив  його  син  Мстислав     (  Луцьк  );
  12.  Місто,  яке  заснував  Данило  на  честь  свого  сина  ( Львів ).
  13.  Воєвода,  який  управляв  Галичиною  за  князя  Любарта    (  Детько  );
  14.  Монгольський  хан,  онук  Чингісхана,  який  у  1236  році  розпочав  похід  на  Русь    (  Батий  );
  15.  Польський  князь,  батько  Юрія ІІ    (  Тройден  ).

 

В  кінці  уроку  вчитель  підводить  підсумки  гри,  оголошує  переможця.  Погоджує  оцінки  з  командирами  команд,  а  потім  оголошує  їх.  Учні  з  команди – переможниці  отримують  оцінки  на  один  бал  вищі.

 

Домашнє завдання.

Повторити вивчений матеріал.

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2019
Переглядів
1348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку