Урок узагальнення і систематизації знань " Види сил"

Про матеріал
Доброго дня, шановні колеги, я пропоную дану розробку для уроку узагальнення та систематизації знань. Крім того, можна такий урок провести після тривалого карантину. Під час цьогорічного карантину учні опрацювали силу пружності, силу тяжіння, силу тертя самостійно. А на першому уроці після карантину я проводила даний урок, який показав на що саме необхідно звернути увагу, виявив ті питання на яких потрібно детальніше було зупинитися на наступних уроках.
Перегляд файлу

Урок узагальнення та систематизації знань  з теми «Види сил.»

                                          (урок фізики в 7 класі)

 

Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми. Пригадати основні характеристики сили тяжіння, сили пружності, сили тертя та ваги тіла.  

Розвивати спостережливість, уважність, вміння виділяти головне, вміння  розв’язувати задачі. Розвивати практичні навички учнів при роботі з обладнанням

Обладнання: пружина, динамометр, брусок, набір тягарців, штатив, роздатковий матеріал із завданнями для груп,  підручник «Фізика 7 клас» за редакцією В.Г. Баряхтара, С.О. Довгого., збірник задач «Фізика 7 клас» І.М. Гельфгат, І.Ю. Ненашев

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації  знань

Ключові компетентності: спілкування державною мовою (розуміти інформацію з підручника, тлумачити фізичні поняття, представляти текстову інформацію в іншому вигляді; описувати (усно чи письмово) етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів; математична (застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту; компетентності у природничих науках (пояснювати природні явища, використовувати знання з фізики для вирішення завдань пов’язаних з об’єктами природи та техніки); інформаційно-цифрова (відбирати необхідну інформацію, аналізувати); уміння вчитися (планувати, організовувати свою роботу; застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення); соціальна і громадянська (працювати в групах, співпрацювати); екологічна грамотність і здорове життя (застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших , дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час виконання навчальних експериментів).

Структура уроку

  • І. Організаційний етап:  -    привітання
  • психологічне налаштування        (1 хв.)
  • ІІ. Оголошення теми і завдань уроку                                         (1-2 хв.)
  • ІІІ. Мотивація навчальної діяльності                                         (1-2 хв.)
  • ІV. Узагальнення і систематизація знань                                  (10-15 хв.)
  • V. Розв’язування задач розрахункових та

     експериментальних                                                                (20-25 хв.)

  • VІ. Підведення підсумків, рефлексія                                          (2-3 хв.)
  • VІІ. Домашнє завдання                                                                 (1 хв.)

Хід уроку

Ніхто не знає, які його сили, поки їх не використовує.

 (Йоганн Вольфганг Гете)

Учні висловлюють свою думку з приводу епіграфу уроку.

Отже сьогодні ми будемо говорити про силу та її види. З’ясуємо від чого залежить значення сили, як можна змінити силу, як експериментально визначити модуль сили.

Вправа 1 «Робота в групах з підручником»

Клас поділяємо на чотири групи:  І група - сила пружності ( параграф 19)

 ІІ група - сила тяжіння ( параграф 20)

ІІІ група - вага тіла  ( параграф 20)

ІV група - сила тертя  ( параграф 21)

Працюючи в групах учні, використовуючи відповідний параграф підручника, на ватмані А3 оформлюють основні моменти (опорний конспект), що допоможе їм розповісти про свій вид сили за наступним планом:

  • означення та символ яким позначають силу
  • визначення напряму сили
  • точка прикладання сили
  • формула для визначення сили
  • приклади практичного застосування

Після завершення, кожна група представляє свій вид сили.

Вправа 2 «Розв’язування задач» Кожна група розв’язує свою задачу (всі учні записують розв’язок у зошиті. Вчитель перевіряє розв’язання 1 учня з групи, всі решта звіряються, перевіряючи своє розв’язання. Якщо є час 3 учні з кожної групи переходять у 3 інші групи обмінюючись розв’язками своїх задач. Повертаючись до своїх груп, пояснюють ті задачі що розв’язували інші групи.)

  • № 13.12 (сила пружності)
  • № 14.7а (сила тяжіння)
  • № 14.9 (вага)
  • № 15.13 (сила тертя)

Вправа 3 «Діаграма Венна»

Перша і друга групи порівнюють силу тяжіння і вагу

Третя і четверта групи порівнюють вагу і масу

 

Сила тяжіння       Вага                                             Вага             Маса

Картинки по запросу діаграма венна                        Картинки по запросу діаграма венна

Вправа 4 «Експериментальна задача» (учні груп у зошиті записують вимірювання та обчислення)

І група – визначити коефіцієнт жорсткості пружини (динамометр, лінійка, тягарець)

ІІ група – знайти масу тіла (динамометр, тягарець)

ІІІ група – знайти вагу тіла (терези, тягарець)

ІV група – визначити коефіцієнт тертя ковзання (динамометр, брусок, трибометр)

Обговорення результатів експерименту

Рефлексія

Вправа 5 «Продовж речення»

На уроці:  мені вдалося…

                  я навчився…

                  я  не зрозумів…

                  я пригадав…

Домашнє завдання: с. 148-149 виконати всі тестові завдання, і дві обов’язкові задачі на вибір учня. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
16 липня 2019
Переглядів
819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку