Урок "Узагальнення і систематизації знань з теми "Атмосфера"

Про матеріал

Урок ""Узагальнення та систематизація знань з теми "Атмосфера" орієнтован на підведення підсумків цього блоку з використанням платформи мережі Інтернет, а також розвивати вміння працювати з мультимедійними засобами навчання, виховувати бережливе ставлення до повітряної оболонки нашої планети.

Перегляд файлу

Урок для учнів 6 класу з використанням Smart-технологій на навчальній платформі    

 

у сучасному кабінеті географії

 

 

 

Тема: Узагальнення і систематизації знань з теми «Атмосфера»                                      

Мета уроку:         узагальнити знання, отримані учнями під час вивчення теми   

                              «Атмосфера», розвивати вміння працювати з мультимедійними 

                               засобами навчання, виховувати бережливе ставлення до 

                               повітряної   оболонки нашої планети. 
Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь і навичок; урок з використанням ІКТ
Обладнання: фізична карта півкуль, кліматична карта світу, комп’ютер, мультимедійний комплекс, планшети, вихід до мережі Інтернет.
Урок проходить в кабінеті географії
                                                               Хід уроку

І . Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Добрий день, шановні гості! Добрий день, діти!

Сьогодні у нас узагальнюючий урок – змагання по темі «Атмосфера», в ході якого ми повинні повторити, узагальнити та перевірити знання, уміння та навички, отриманні під час вивчення теми.

    Девізом нашого уроку буде китайська мудрість: «Не бійся, що не знаєш – бійся, що не навчишся!» Тому, не бійтесь помилитися!

Інструктаж щодо роботи, яку учні повинні виконати.  За командою вчителя учні запускають презентацію PowerPoint   «Атмосфера», відгадують загадку і переходять до завдання. 
ІІІ. Узагальнення знань, умінь та навичок

1.     Прийом «Асоціації»

Вивчаючи тему «Атмосфера», ми познайомилися з багатьма новими термінами. Треба підібрати до кожної букви слова «АТМОСФЕРА» слова, пов’язані з цією темою:

                    А  -  зот

                    Т   -  иск

                    М  - усон

                    О  -  пади

                    С  -  ніг

                    Ф  - люгер

                    Е  - кзосфера

                    Р  -  оса

                    А  - антициклон

2.     Цифровий диктант  «Шари атмосфери»

На дошці:               1.Тропосфера.

                                 2.Стратосфера.

                                 3.Верхні шари атмосфери.

Питання

1.     Верхня межа шару 8-17 км.

2.     Верхня межа шару 40-50км.

3.     Найменший атмосферний тиск.

4.     Температура знижується на 5-6оС.    

5.      Вміщується найбільша кількість вологи.

6.     Температура постійна 60-70оС.

7.     Водяна пара відсутня.

8.     Проходить зміна сили і напрямку вітру.

9.     Утворюються хмари.

10.   Хмари не утворюються.

11.   Межують з космічним простором.

12.   Є озоновий шар.

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

1

2

3

1

1

2

2,3

1

1

2,3

3

2

                  Ключ:

 

 

 

3.      Бліц – турнір  «Терміни»

 

 

 

Почергово кожна команда дає відповідь (Слайд )

 

 

    

 

 

 

 

 

4.     Графічний.  

4.1  Побудова «Рози вітрів»

За даними таблиці метеоспостережень  протягом січня  2018 року   у місті Генічеську,  накресліть розу вітрів.

Дні

роза вітрівНапрямок вітру

1

Зх

2

Сх

3

Пд-Сх

4

Пн

5

Пн-Зх

6

Сх

7

Пд

8

Зх

9

Пн

10

Зх

11

Сх

12

Сх

13

Сх

14

Сх

15

Зх

16

Пд-Сх

17

Пд-Зх

18

Пн-Сх

19

Пн

20

Сх

21

Зх

22

Пн-Зх

23

Сх

24

Пн-Сх

25

Пд-Сх

26

Сх

27

Зх

28

Пд-Сх

29

Сх

30

Пд-Сх

31

Пд-Зх

 

 

 

 

 

 

 

 

 

роза вітрів 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пн

3 дні

Пд

1 день

Зх

6 днів

Сх

10 днів

Пн-Зх

2 дні

Пн-Сх

2 дні

Пд-Зх

2 дні

ПдСх

5 днів

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2  Побудова графіка температур

 

1.00

4.00

7.00

10.00

13.00

16.00

19.00

22.00

+9° С

+ 8° С

 

+7° С

 

+11° С

 

+19° С

 

+18° С

 

+ 14° С

+10°  С

 

 

 

 

4.3  Розв`язання задач з визначенням напряму вітру

Визначте  напрям вітру

740 мм рт. ст.

 

730 мм рт. ст.                                765 мм рт. ст.

 

 

 

4.4   Задача на обчислення середньодобової температури.

 

1.00

4.00

7.00

10.00

13.00

16.00

19.00

22.00

Середня

температура

+9° С

+ 8° С

 

+7° С

 

+11° С

 

+19° С

 

+18° С

 

+ 14° С

+10°  С

 

 

 

4.5  Задача на обчислення висоти та температури.

 

Ваш літак пролітає над Говерлою. Атмосферний тиск біля підніжжя становить – 760 мм. рт. ст., на вершині  – 560мм рт. ст.  Визначте висоту гори Говерла.

                                 10,5метров – 1 мм рт.ст.                                                                     

                                 760-560 = 200мм рт. ст.

                                200  10,5 =  2100 метрів.

 

     4.6  Задача на обчислення атмосферного тиску

 

Обчислить температуру повітря  на горі Аю-Даг, якщо біля підніжжя 0 ºС. Висота гори Аю-Даг - 1545 м.

Температура знижується   1000 м - 6ºС

                                              1546 м – х ?

Відповідь: температура буде -9ºС

 

5.  Гра «Флюгер»

Вчитель : Вітер дме з півночі (учні повертаються лицем до півночі), вітер дме з південного сходу, ураган - всі учні кружляють навколо себе, штиль - всі присіли, вітер дме з  півдня, південного заходу, північного заходу, північного сходу.

6.       Практична  робота на платформі (робота  на планшетах) та на окремих аркушах із завданням по варіантам.

 

 

 

 7.   Древо рішень

                                              Треба записати:

    І варіант -           Джерела забруднення атмосфери         

    ІІ варіант -         Пропозиції щодо охорони атмосфери

 

 

Перегляд відео   «Хто винен у забрудненні навколишнього середовища»

 

 

 

 

 

                          

ІV. РЕФЛЕКСІЯ

Учні отримують індивідуальні картки, де підкреслюють речення, які характеризують роботу учня на уроці по трьох напрямках

 

Урок

Я на уроці

Підсумок

1. Цікаво

1. Працював

1. Зрозумів

2. Нецікаво

2. Відпочивав

2. Пізнав більше, ніж знав

3.Байдуже

3. Допомагав іншим

3.Не зрозумів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. ПІДВЕДЕННЯ  ПІДСУМКІВ УРОКУ.

 

Оцінювання досягнень учнів

 

 

 

VI. ДОМАШНЕ  ЗАВДАННЯ. Скласти кросворд  по атмосфера  на 10-15 питань, використовуючи отримані знання на уроках з географії.

docx
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
2769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку