Урок "Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів про частини мови. Такий цікавий світ материків.

Про матеріал

Метою уроку є повторювати додавання і відні­мання двоцифрових чисел; вправляти дітей у розв'язуванні задач із застосу­ванням цих дій; поглиблювати понят­тя звірі, виховувати любов та дбай­ливе ставлення до тварин; розкрити взаємозв'язки, які існують у природі; розвивати логічне мислення.

Перегляд файлу

 

Тема. Закріплення вивченого матеріалу. Віднімання та додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Як тварини готуються до зими. Турбота про звірів узимку . (Інтегрований урок  з математики і природознавства)

Мета: повторювати додавання і відні­мання двоцифрових чисел; вправляти дітей у розв'язуванні задач із застосу­ванням цих дій; поглиблювати понят­тя звірі, виховувати любов та дбай­ливе ставлення до тварин; розкрити взаємозв'язки, які існують у природі; розвивати логічне мислення.

Обладнання: перфокарти, гра «Хто швидше вибіжить на гору» (малюнок гри); гра «Парашутисти» («парашутис­ти» з прикладами); зображення Муд­рої Сови,  Злої Чаклунки, її палацу.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

 

. Організація класу

1. Вступне слово вчителя.-

  • У нас сьогодні незвичайний урок, протягом якого ми поєднаємо наші знання з природознавства і матема­тики.

Усе необхідне для життя людина дістає від природи. Це не тільки повітря, вода, сонячне проміння, їжа, ай речі, якими ми користуємося щодня, які нас оточують. Вони виготовлені з природних матеріалів. Минуло ба­гато тисячоліть, поки люди навчили­ся вирощувати рослини, розводити тварин, виготовляти машини, буду­вати заводи, фабрики, будинки. Щоб правильно використовувати природу, охороняти та збагачувати її, потрібні знання — і математичні теж.

Природа оточує нас, давайте переві­римо, чи спостережливі ви.

2. Бесіда з учнями.

  • Коли йшли до школи, що ви по­мітили? (Дерева стоять голі, сонце знаходиться низько над землею, небо сірувате.)
  • Ми назвали певні ознаки. А от якої пори року вони стосуються — ви ска­жете, коли відгадаєте загадку.

- Прийшла да нас бабуся

У білому кожусі,

Повсюди все причепурила,

Пухнастим снігом землю вкрила...

Вгадайте, діти, хто вона —

Ота бабуся чепурна? (Зима)

СЛАЙД  зображення зимово­го пейзажу.-

  • Ви любите зиму?
  • А за що ви любите зиму?
  • На якому святі ялинка горить яскра­вими вогнями і всі діти переодягнені в костюми?
  •  Але щось трапилось у лісі. Хто нам пояс­нить? Звичайно, Мудра Сова.

Зачитування листа. Мудрої Сови.

«Любі діти! Зла Чаклунка не хоче, щоб у лісі відбувалося свято Нового року, то му вона всіх зачарувала. Для того, щоб усіх уртувати, потрібно здолати важкий шлях, виборюючи труднощі. Допоможіть, будь ласка!»

II. Актуалізація умінь та навичок учнів

СЛАЙД  «Темний палац»

  • У цьому палаці знаходтьс усї звїрта, яких потрібно визволити. Отже, в дорогу! Прочитаємо вислів, який допоможе нам у дорозі.

Тут приклади й задачі,

Рідне слово для нас.

Побажаємо нам удачі! -

За роботу, в добрий час!

  • Але нам потрібно буде не тіль­ки приклади і задачі розв'язувати, а й розчакловувати звірів.

1. — Почнемо ми з розминки, про­ведемо гру «Поверніть м'яч» (по­вторення таблиці додавання та віднімання в межах 20.)

2. — Вирушаємо в дорогу! Щоб Зла Чаклунка нам не заважала, необ­хідно рухатися дуже тихо. Прове­демо каліграфічну хвилинку.

 

І варіант — 9, записати числа дев'ятого десятка.

II варіант — 8, записати числа вось­мого десятка.

3. Гра «Мовчанка» (сигнальні карт­ки).

-70  5  12  8 -

20 3 18 9

50  7 11  3

90 8  14  5

(Діти складають вирази)

4. — Зла Чаклунка довідалась, що ми йдемо, і намагається нам за­вадити. Що це?

СЛАЙД(Доріжка засипа­на снігом.)

  • Що нам робити? Звернемось за допомогою до Мудрої Сови. Вона пропонує провести гру «Розв'язати приклад». (Діти в парах розв'язують приклади на сніжинках.)

30 + 58 = 84   79 - 70 = 95

40 + 1 = 41   54 - 50 = 4 -

7 - 50 = 7   23 - 20 = 3

17-10 = 7   79+ 10 = 89

15+10 = 25-

5. —А ось і перший звір. Щоб дізна­тися хто він, відгадаємо загадку.

Літом наїдається,

Зимою відсипається. (Ведмідь)

Розкажіть, як ведмідь готується до зими.

— Допоможемо Ведмедеві упоратися із завданням?

ЦІКАВІ ЗАДАЧІ

• Бегемот з'їдає за добу 40- кг трави, а корова може з'їсти стільки тра­ви, скільки два бегемоти. Скільки трав-и за добу з'їсть корова?

• Пантера може стрибати на 12 м у довжину, а тигр — на 5 м менше. На скільки метрів пантера стрибає далі від тигра?

• У вовка 42 зуби, у ведмедя стіль­ки ж. Скільки зубів у ведмедя?

III. Повідомлення теми та мети і уроку

IV. Робота над закріпленням матеріалу

1. — Ведмідь вирушає з нами. Тільки-но рушили в дорогу, аж тут...

І гори встають у нас на путі,

Але ми повинні їх перейти.

— Проведемо змагання «Хто швидше перейде гору?» (На виступах гори написані приклади, діти по черзі розв'язують їх біля дошки.)

38 - 24= 14            36+ 13 = 49 -

40 - 20 = 20  56 — 3 = 53

75 - 30 = 45  47 + 22 = 69

2. — Молодці! На гору ми підняли­ся. Але Чаклунка підступна. Зво­ротний бік гори вкритий скелями так, що не можна спуститися. А ось ще один звір сидить на горі і пла­че, бо не може зійти. Хто він?

Відгадаємо ребус.-

 

 Б 

 

(Білка)

  • Діти, розкажіть, як білка готуєть­ся до зими?
  • Як же нам спуститися з гори? Для цього потрібно розв'язати задачу.

Білочок — 18  

Зайчиків — ? на 4 менше

Лисичок — ? на 5 більше

  • Складіть умову задачі. Поставте запитання.
  • Чи можна одразу дати відповідь на запитання задачі?
  • Про що дізнаємося спочатку?
  • Яку дію будемо використовува­ти? Чому?
  •       Яку дію потрібно виконати, щоб від­повісти на запитання задачі? Чому?

Учні самостійно записують розв'язання задачі у зошитах.

3. Фізкультхвилинка.

Після відпочинку доречно поїс­ти.

Гра «Покуштуйте яблуко»

(Накреслити прямокутник зі сторона­ми 5 см і 2 см. Необхідно знайти Р.)

  • А як же бути звірям, коли вся земля вкрита снігом? Тоді їм важко знайти собі їжу, і ми повинні їм допомогти'. Як це зробити? (Виготовляти годів­ниці.)

4. Відгадайте загадку.

Я маленький і вухат-ий,

Попелястий, волохатий,

Як тікаю, я стрибаю,-

Дуже куций хвостик маю. (Заєць

  • Розкажіть, як зайці готуються до зими.
  • Прибіг Зайчик посмикати сінця, а Чаклунка і тут шкоду зробила. Щоб Зайчику дістатись сінця, треба пра­вильно розв'язати задачу.
  • Самостійно виправити цю помилку. (Картки)

—Але звїря потрібно впоратися із за­вданням (розв'язати і відгадати слова).

Робота у групах.

30 + 10 - 10 =  30 Ї

60 + 10 - 30 =  40 Ж

60 + 10 – 30 = 100 А

(20 + 40) – 50 = 10     К

к

ж

а

ї

10

40

100

30

 

80 - (30- 10) = 60 К

20 +10- 10 = 20 А

50 + 20 - 20 = 50 Ж

(90 - 30) + 20 = 80 А

40 - 20 + 20 = 40 Н

А

А

Ж

К

Н

80

20

50

60

40

 

  • Розкажіть про їжака. А що цікаво­го ви знаєте про кажанів?
  • Сьогодні ви дізналися багато ціка­вого, корисного про тварин. Твари­ни — це окраса наших лісів, парків, полів, лугів. Потрібно оберігати їх. От ми і розчаклували наших звірів, допомогли своїми знаннями!

V. Підсумок уроку

  •  А щоб увійти, потрібно ще одну перешкоду подолати.

Я називатиму початок речення, а вам потрібно закінчити їх.

  • Їдальня звірів, птахів — ... (годів­ничка).
  • Заєць слід залишає ... (шнуроч­ком).
  • Птахам можна давати крихти... (білого хліба).
  • Взимку дятел любить ласувати... (насіння шишок).
  • Шишкарі взимку прилітають до... (ялинок, сосни).
  • Чаклунка, коли побачила, що ми разом із звірами увійшли до палацу, злякалась і втекла. Вона може впора­тись з нами лише поодинці, а коли ми разом — нас не перемогти.

 

 

 

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку