Метою уроку є повторювати додавання і віднімання двоцифрових чисел; вправляти дітей у розв'язуванні задач із застосуванням цих дій; поглиблювати поняття звірі, виховувати любов та дбайливе ставлення до тварин; розкрити взаємозв'язки, які існують у природі; розвивати логічне мислення.
Тема. Закріплення вивченого матеріалу. Віднімання та додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Як тварини готуються до зими. Турбота про звірів узимку . (Інтегрований урок з математики і природознавства)
Мета: повторювати додавання і віднімання двоцифрових чисел; вправляти дітей у розв'язуванні задач із застосуванням цих дій; поглиблювати поняття звірі, виховувати любов та дбайливе ставлення до тварин; розкрити взаємозв'язки, які існують у природі; розвивати логічне мислення.
Обладнання: перфокарти, гра «Хто швидше вибіжить на гору» (малюнок гри); гра «Парашутисти» («парашутисти» з прикладами); зображення Мудрої Сови, Злої Чаклунки, її палацу.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.
Хід уроку
. Організація класу
1. Вступне слово вчителя.-
Усе необхідне для життя людина дістає від природи. Це не тільки повітря, вода, сонячне проміння, їжа, ай речі, якими ми користуємося щодня, які нас оточують. Вони виготовлені з природних матеріалів. Минуло багато тисячоліть, поки люди навчилися вирощувати рослини, розводити тварин, виготовляти машини, будувати заводи, фабрики, будинки. Щоб правильно використовувати природу, охороняти та збагачувати її, потрібні знання — і математичні теж.
Природа оточує нас, давайте перевіримо, чи спостережливі ви.
2. Бесіда з учнями.
- Прийшла да нас бабуся
У білому кожусі,
Повсюди все причепурила,
Пухнастим снігом землю вкрила...
Вгадайте, діти, хто вона —
Ота бабуся чепурна? (Зима)
СЛАЙД зображення зимового пейзажу.-
Зачитування листа. Мудрої Сови.
«Любі діти! Зла Чаклунка не хоче, щоб у лісі відбувалося свято Нового року, то му вона всіх зачарувала. Для того, щоб усіх уртувати, потрібно здолати важкий шлях, виборюючи труднощі. Допоможіть, будь ласка!»
II. Актуалізація умінь та навичок учнів
СЛАЙД «Темний палац»
Тут приклади й задачі,
Рідне слово для нас.
Побажаємо нам удачі! -
За роботу, в добрий час!
1. — Почнемо ми з розминки, проведемо гру «Поверніть м'яч» (повторення таблиці додавання та віднімання в межах 20.)
2. — Вирушаємо в дорогу! Щоб Зла Чаклунка нам не заважала, необхідно рухатися дуже тихо. Проведемо каліграфічну хвилинку.
І варіант — 9, записати числа дев'ятого десятка.
II варіант — 8, записати числа восьмого десятка.
3. Гра «Мовчанка» (сигнальні картки).
-70 5 12 8 -
20 3 18 9
50 7 11 3
90 8 14 5
(Діти складають вирази)
4. — Зла Чаклунка довідалась, що ми йдемо, і намагається нам завадити. Що це?
СЛАЙД(Доріжка засипана снігом.)
30 + 58 = 84 79 - 70 = 95
40 + 1 = 41 54 - 50 = 4 -
7 - 50 = 7 23 - 20 = 3
17-10 = 7 79+ 10 = 89
15+10 = 25-
5. —А ось і перший звір. Щоб дізнатися хто він, відгадаємо загадку.
Літом наїдається,
Зимою відсипається. (Ведмідь)
Розкажіть, як ведмідь готується до зими.
— Допоможемо Ведмедеві упоратися із завданням?
ЦІКАВІ ЗАДАЧІ
• Бегемот з'їдає за добу 40- кг трави, а корова може з'їсти стільки трави, скільки два бегемоти. Скільки трав-и за добу з'їсть корова?
• Пантера може стрибати на 12 м у довжину, а тигр — на 5 м менше. На скільки метрів пантера стрибає далі від тигра?
• У вовка 42 зуби, у ведмедя стільки ж. Скільки зубів у ведмедя?
III. Повідомлення теми та мети і уроку
IV. Робота над закріпленням матеріалу
1. — Ведмідь вирушає з нами. Тільки-но рушили в дорогу, аж тут...
І гори встають у нас на путі,
Але ми повинні їх перейти.
— Проведемо змагання «Хто швидше перейде гору?» (На виступах гори написані приклади, діти по черзі розв'язують їх біля дошки.)
38 - 24= 14 36+ 13 = 49 -
40 - 20 = 20 56 — 3 = 53
75 - 30 = 45 47 + 22 = 69
2. — Молодці! На гору ми піднялися. Але Чаклунка підступна. Зворотний бік гори вкритий скелями так, що не можна спуститися. А ось ще один звір сидить на горі і плаче, бо не може зійти. Хто він?
Відгадаємо ребус.-
Б ’
(Білка)
Білочок — 18
Зайчиків — ? на 4 менше
Лисичок — ? на 5 більше
Учні самостійно записують розв'язання задачі у зошитах.
3. Фізкультхвилинка.
Після відпочинку доречно поїсти.
Гра «Покуштуйте яблуко»
(Накреслити прямокутник зі сторонами 5 см і 2 см. Необхідно знайти Р.)
4. Відгадайте загадку.
Я маленький і вухат-ий,
Попелястий, волохатий,
Як тікаю, я стрибаю,-
Дуже куций хвостик маю. (Заєць
—Але звїря потрібно впоратися із завданням (розв'язати і відгадати слова).
Робота у групах.
30 + 10 - 10 = 30 Ї
60 + 10 - 30 = 40 Ж
60 + 10 – 30 = 100 А
(20 + 40) – 50 = 10 К
к |
ж |
а |
ї |
10 |
40 |
100 |
30 |
80 - (30- 10) = 60 К
20 +10- 10 = 20 А
50 + 20 - 20 = 50 Ж
(90 - 30) + 20 = 80 А
40 - 20 + 20 = 40 Н
А |
А |
Ж |
К |
Н |
80 |
20 |
50 |
60 |
40 |
V. Підсумок уроку
Я називатиму початок речення, а вам потрібно закінчити їх.