Урок " Узагальнення і систематизація знань з теми:" Електронні таблиці_10 кл"

Про матеріал

Сьогодні у нас узагальнюючий урок з теми «Електронні таблиці». На цьому уроці ми повторимо теоретичну частину даної теми і застосуємо наші знання на практиці.


Перегляд файлу

Клас _______                                                                           Дата ___________

       Тема: Системи опрацювання даних, поданих у таблицях

Мета уроку:

навчальна:

  • систематизація і узагальнення знань та вмінь з теми «Електронні таблиці»;
  • відпрацювання навичок обробки даних;

розвивальна:

  • розвиток навичок аналізу та синтезу;
  • розвиток навичок порівняння та узагальнення знань;
  • розвиток уміння робити публічні доповіді;

 розвиток умінь робити висновки;

виховна:

  • виховання культури мовлення і культури діалогу;
  • формування навичок само- і взаємооцінювання.

Тип уроку: урок контролю та корекції  навчальних досягнень

Форма проведення: «інформатичний експрес».

Обладнання: ПК, MsExcel, картки із завданнями до практичної роботи .

 

 

Хід уроку:

  1.  Організація класу до заняття.

   Привітання

   - Доброго дня, шановні учні . 

  1.  Мотивація вивчення теми.

Сьогодні у нас узагальнюючий урок  з теми «Електронні таблиці». На цьому уроці ми повторимо теоретичну частину даної теми і застосуємо наші знання на практиці.

   3. Узагальнення знань.

Давайте пригадаємо, а що ми вже знаємо про ЕТ Excel? Для цього я пропоную вам пограти в гру «Закінчи речення». Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже…

 

1) Діалогова система обробки даних, поданих у вигляді прямокутної таблиці називається …(електронна таблиця)

2) Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)

3) Кожна клітинка (комірка або чарунка)  таблиці має своє …… (ім’я)

 

4) Ідентифікатор (ім'я) клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)

5) Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)

6) Ім’я файла (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)

7) Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)

8) Формула ЕТ починається зі знака… (рівняння)

9) У формулу можуть входити такі елементи:…(оператори, посилання на комірки, значення, функції і імена)

10) Графічний спосіб подання табличних даних називається… (діаграма)

 

  1. Застосування вмінь (практична робота)

Робота в групах на ПК  «Інформатичний експрес»

А тепер починається найцікавіше. Зараз ми з Вами пограємо, але не на комп’ютері, а за допомогою комп’ютера. Учні діляться на чотири  групи по 3-4 чоловік. Діти розподіляються за допомогою вибраними ними карток, які відповідають певній групі. Кожна група буде представляти одну із фірм: «Критична точка», «Демос», «Акустика», «Інвестиції». (Додаток 1)

 

Групам роздаються таблички з назвами фірм, картки з завданнями (запитами клієнта), виділяється по одному ПК. (Додаток 2)

Фірми вводять інформацію в таблицю, проводять відповідні розрахунки та повідомляють результати.

В групах обирається старший – директор фірми, який керує роботою групи та повинен організувати її так, щоб кожен учень виконав свою задачу: один працює на ПК – будує електронну таблицю ( оператор), другий готує звіт виконаній роботі групи (секретар), третій виконує математичні розрахунки (бухгалтер). (Додаток 3)

Звертаю Вашу увагу, що це не змагання, а творче суперництво!!!

Рольова гра проводиться протягом 15 хвилин, потім протягом наступних 5 хвилин групи – фірми доповідають о виконаній роботі.

Пропонується директорам виставити оцінки своїм  співробітникам.

5. Підсумок уроку

Зробити висновок пропонується  директорам фірм.

Ви сьогодні дуже плідно працювали на уроці, виконали поставлену перед Вами задачу, а також показали гарні навички роботи в середовищі електронної таблиці. За роботу на уроці Ви отримуєте наступні оцінки:

6.Домашнє завдання

Читати § 4.1 ст.215

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Фірма «Критична точка»

Уведіть в електронну таблицю наступні дані про температуру плавлення металів (у градусах Цельсія): алюміній – 660, вольфрам – 3380, залізо – 1535, золото - 1063, калій – 63, мідь – 1083, нікель – 1452, олово – 232, свинець – 323, срібло – 960.

 

  • Ввід зробіть у вигляді:

 

Номер

Метали

Температура плавл.

(град. Цельсій)

 

  • Впорядкуйте дані у порядку зростання температур плавлення.

 

  • Уведіть формули для наступних обчислень:

 

а) На скільки нижча температура плавлення срібла, ніж золота?

б) На скільки більша різниця між температурами плавлення золота і срібла від різниці між температурами плавлення свинцю та олова?

      в) Середнє значення температури плавлення даних металів?

      г)  У скільки разів більше середнє значення  пяти найвищих температур плавлення даних металів від середнього значення температур плавлення решти металів?

 

  • Побудуйте графік розподілу температур плавлення даних металів. Збережіть роботу у файлі з назвою «Температура плавлення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фірма «Демос»

 

Уведіть в електронну таблицю наступні дані про країни світу з найбільшим населенням (кількість населення дано у мільйонах чоловік):

Китай – 1200, Індія – 1000, США – 263, Індонезія – 197, Бразилія – 160, Росія – 147, Пакистан – 141, Японія – 126, Бангладеш - 120, Нігерія – 100.

 

  • Ввід зробіть у вигляді:

 

    Номер

   Країна

Кількість населення (млн. чол..)

 

  • Впорядкуйте дані у алфавітному порядку за назвами країн.

 

  • Уведіть формули для наступних обчислень:
    1. Загальна кількість населення в Китаї, Індії та Індонезії.

б)   На скільки більше населення у Індії, ніж у Індонезії та Бангладеш разом?

в)   Яка загальна кількість населення у десяти найчисельніших країнах?

г)    На скільки більше населення у країнах Азії, (не включаючи Росії), ніж у решті країн?

 

  • Побудуйте кільцеву діаграму кількості населення у десяти найбільших країнах світу. Збережіть роботу у файлі з назвою «Демос»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фірма «Акустика»

 

Уведіть в електронну таблицю наступні дані про швидкість звуку в різних середовищах (у метрах за секунду): повітря – 331, водень – 1248, гелій – 965, вуглекислий газ – 259, вода – 1500, спирт – 1123, алюміній – 5080, мідь – 3710, залізо – 5170, каучук – 50.

 

  • Ввід зробіть у вигляді:

 

Номер

Середовище

Швидкість звуку

(м/с)

 

  • Впорядкуйте дані у порядку спадання швидкостей звуку.

 

  • Уведіть формули для наступних обчислень:

 

а) На скільки швидкість звуку менша у повітрі, ніж у воді?

б) На скільки більша різниця між швидкостями звуку у водні та гелії від різниці між швидкостями звуку у залізі та алюмінії?

 

      в) Визначте середнє значення швидкості звуку у даних середовищах.

      г)  У скільки разів середнє значення швидкості звуку в металах більше від середнього значення швидкості звуку у решті середовищ?

 

  • Побудуйте циліндричну діаграму розподілу швидкостей звуку у даних середовищах. Збережіть роботу у файлі з назвою «Акустика»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фірма «Інвестиції»

 

Уведіть в електронну таблицю наступні дані про прямі інвестиції в Україну в розрізі окремих країн світу (млн.. доларів): США – 635,8; Голландія – 361,8; Німеччина – 237, 9; Великобританія – 299,4; Росія – 314,3; Польща – 62,1; Угорщина – 52,1; Австрія – 126,3; Кіпр – 372,6; Швейцарія – 74,0.

 

  • Ввід зробіть у вигляді:

 

Номер

Країна

Інвестиції

(млн. дол.)

 

  • Впорядкуйте дані у алфавітному порядку за назвами країн.

 

  • Уведіть формули для наступних обчислень:

 

а) Сума інвестицій з Росії, Польщі та Угорщини разом.

б) На скільки більша інвестиція США від інвестиції Німеччини і Австрії разом?

      в) Загальна сума прямих інвестицій в Україну.

      г)  Скільки відсотків становить інвестиція країн Європи від загальної суми інвестицій?

 

  • Побудуйте стовпчикову діаграму (гістограму) находження інвестицій в Україну у 2001 році. Збережіть у файлі з назвою «Інвестиції»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Технологічна картка. Як працювати в малих группах?

Після того як учитель об'єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за вказаний учителем час повинна виконати це завдання та представити результати роботи своїх груп.

Правила роботи в малих групах:

Швидко розподіліть ролі у групах: визначте, хто буде директор, оператором, секретарем, бухгалтером.

 

Директор:

  • зачитує завдання групи;
  • організує порядок виконання;
  • заохочує групу до роботи;
  • підбиває підсумки роботи.

 

Оператор:

  • будує електронну таблицю.

 

Секретар:

  • готує звіт виконаній роботі групи.

 

Бухгалтер:

  • виконує математичні розрахунки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятка.

  1. Представити працівників свої фірми.
  2. Розповісти, як виконувались розрахунки.
  3. Які використовувались формули та функції?
  4. Розповісти, як будувати діаграму.
  5. Підвести підсумок роботи фірми
  6. Оцінити робітників фірм.

 

doc
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку