Сьогодні у нас узагальнюючий урок з теми «Електронні таблиці». На цьому уроці ми повторимо теоретичну частину даної теми і застосуємо наші знання на практиці.
Клас _______ Дата ___________
Тема: Системи опрацювання даних, поданих у таблицях
Мета уроку:
навчальна:
розвивальна:
• розвиток умінь робити висновки;
виховна:
Тип уроку: урок контролю та корекції навчальних досягнень
Форма проведення: «інформатичний експрес».
Обладнання: ПК, MsExcel, картки із завданнями до практичної роботи .
Хід уроку:
Привітання
- Доброго дня, шановні учні .
Сьогодні у нас узагальнюючий урок з теми «Електронні таблиці». На цьому уроці ми повторимо теоретичну частину даної теми і застосуємо наші знання на практиці.
Давайте пригадаємо, а що ми вже знаємо про ЕТ Excel? Для цього я пропоную вам пограти в гру «Закінчи речення». Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже…
1) Діалогова система обробки даних, поданих у вигляді прямокутної таблиці називається …(електронна таблиця)
2) Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)
3) Кожна клітинка (комірка або чарунка) таблиці має своє …… (ім’я)
4) Ідентифікатор (ім'я) клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
5) Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
6) Ім’я файла (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)
7) Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
8) Формула ЕТ починається зі знака… (рівняння)
9) У формулу можуть входити такі елементи:…(оператори, посилання на комірки, значення, функції і імена)
10) Графічний спосіб подання табличних даних називається… (діаграма)
Робота в групах на ПК «Інформатичний експрес»
А тепер починається найцікавіше. Зараз ми з Вами пограємо, але не на комп’ютері, а за допомогою комп’ютера. Учні діляться на чотири групи по 3-4 чоловік. Діти розподіляються за допомогою вибраними ними карток, які відповідають певній групі. Кожна група буде представляти одну із фірм: «Критична точка», «Демос», «Акустика», «Інвестиції». (Додаток 1)
Групам роздаються таблички з назвами фірм, картки з завданнями (запитами клієнта), виділяється по одному ПК. (Додаток 2)
Фірми вводять інформацію в таблицю, проводять відповідні розрахунки та повідомляють результати.
В групах обирається старший – директор фірми, який керує роботою групи та повинен організувати її так, щоб кожен учень виконав свою задачу: один працює на ПК – будує електронну таблицю ( оператор), другий готує звіт виконаній роботі групи (секретар), третій виконує математичні розрахунки (бухгалтер). (Додаток 3)
Звертаю Вашу увагу, що це не змагання, а творче суперництво!!!
Рольова гра проводиться протягом 15 хвилин, потім протягом наступних 5 хвилин групи – фірми доповідають о виконаній роботі.
Пропонується директорам виставити оцінки своїм співробітникам.
5. Підсумок уроку
Зробити висновок пропонується директорам фірм.
Ви сьогодні дуже плідно працювали на уроці, виконали поставлену перед Вами задачу, а також показали гарні навички роботи в середовищі електронної таблиці. За роботу на уроці Ви отримуєте наступні оцінки:
6.Домашнє завдання
Читати § 4.1 ст.215
Додаток 1
|
|
|
|
Додаток 2
Фірма «Критична точка»
Уведіть в електронну таблицю наступні дані про температуру плавлення металів (у градусах Цельсія): алюміній – 660, вольфрам – 3380, залізо – 1535, золото - 1063, калій – 63, мідь – 1083, нікель – 1452, олово – 232, свинець – 323, срібло – 960.
Номер |
Метали |
Температура плавл. (град. Цельсій) |
а) На скільки нижча температура плавлення срібла, ніж золота?
б) На скільки більша різниця між температурами плавлення золота і срібла від різниці між температурами плавлення свинцю та олова?
в) Середнє значення температури плавлення даних металів?
г) У скільки разів більше середнє значення п’яти найвищих температур плавлення даних металів від середнього значення температур плавлення решти металів?
Фірма «Демос»
Уведіть в електронну таблицю наступні дані про країни світу з найбільшим населенням (кількість населення дано у мільйонах чоловік):
Китай – 1200, Індія – 1000, США – 263, Індонезія – 197, Бразилія – 160, Росія – 147, Пакистан – 141, Японія – 126, Бангладеш - 120, Нігерія – 100.
Номер |
Країна |
Кількість населення (млн. чол..) |
б) На скільки більше населення у Індії, ніж у Індонезії та Бангладеш разом?
в) Яка загальна кількість населення у десяти найчисельніших країнах?
г) На скільки більше населення у країнах Азії, (не включаючи Росії), ніж у решті країн?
Фірма «Акустика»
Уведіть в електронну таблицю наступні дані про швидкість звуку в різних середовищах (у метрах за секунду): повітря – 331, водень – 1248, гелій – 965, вуглекислий газ – 259, вода – 1500, спирт – 1123, алюміній – 5080, мідь – 3710, залізо – 5170, каучук – 50.
Номер |
Середовище |
Швидкість звуку (м/с) |
а) На скільки швидкість звуку менша у повітрі, ніж у воді?
б) На скільки більша різниця між швидкостями звуку у водні та гелії від різниці між швидкостями звуку у залізі та алюмінії?
в) Визначте середнє значення швидкості звуку у даних середовищах.
г) У скільки разів середнє значення швидкості звуку в металах більше від середнього значення швидкості звуку у решті середовищ?
Фірма «Інвестиції»
Уведіть в електронну таблицю наступні дані про прямі інвестиції в Україну в розрізі окремих країн світу (млн.. доларів): США – 635,8; Голландія – 361,8; Німеччина – 237, 9; Великобританія – 299,4; Росія – 314,3; Польща – 62,1; Угорщина – 52,1; Австрія – 126,3; Кіпр – 372,6; Швейцарія – 74,0.
Номер |
Країна |
Інвестиції (млн. дол.) |
а) Сума інвестицій з Росії, Польщі та Угорщини разом.
б) На скільки більша інвестиція США від інвестиції Німеччини і Австрії разом?
в) Загальна сума прямих інвестицій в Україну.
г) Скільки відсотків становить інвестиція країн Європи від загальної суми інвестицій?
Додаток 3
Технологічна картка. Як працювати в малих группах?
Після того як учитель об'єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за вказаний учителем час повинна виконати це завдання та представити результати роботи своїх груп.
Правила роботи в малих групах:
Швидко розподіліть ролі у групах: визначте, хто буде директор, оператором, секретарем, бухгалтером.
Директор:
Оператор:
Секретар:
Бухгалтер:
Пам'ятка.