Урок узагальнення. Контрольна робота 11 клас

Про матеріал
Підсумково-узагальнюючий урок на тему "Україна в період загострення кризи радянської системи". Контрольна робота
Перегляд файлу

Контрольна робота № 3

Тема: Україна в період системної кризи радянського суспільства
Варіант 1
1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді: (0,5 бали за відповідь):
1. Хто був редактором часопису «Український вісник»?
Драч Іван Федорович: біографія, біографічні статті  В'ячеслав Чорновіл – епоха боротьби за українську Державу Іван Дзюба — біографія дисидента, який став міністром: факти про життя і  творчість — Cуспільне Культура  Стус Василь Семенович — Вікіпедія
              А                                          Б                               В                                Г

  1. Поява в середині 1970-х рр. концепції «розвиненого соціалізму» стала одним із проявів:
    А) політико-ідеологічної кризи радянської моделі розвитку;
    Б) утвердження принципів політичного плюралізму;
    В) активізації дисидентського правозахисного руху;
    Г) становлення багатопартійності в суспільстві.
  2. Що стало наслідком підписання СРСР угоди, уривок з якої процитовано:

«...Держави-учасниці поважатимуть права людини та основні свободи, включаючи свободу думки, совісті, релігії та переконань, для всіх, незалежно від раси, статі, мови та релігії...»?
А) завершення «хрущовської відлиги»;
Б) початок «косигінської реформи»;
В) створення Української Гельсінської групи;
Г)зародження руху «шістдесятників».

  1. Яка особливість економічного розвитку України 1970 — початку 1980-х рр. підтверджується поданими нижче даними?

«У республіці, на яку припадало 2,6% території СРСР, було побудовано майже 40% атомних енергоблоків, продукувалося близько 40% усієї радянської сталі, 34% вугілля, 51% чавуну. ...частка промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29%, а в розвинутих країнах цей показник сягав 50–60%...»
А) посилення економічної самостійності;
Б) деформована структура економіки;
В) зростання конкурентоспроможності продукції;
Г) зниження матеріало- та енергомісткості виробництва.

  1. У якому році В. Щербицький став першим секретарем ЦК КПУ?
    А)1965 р.
    Б)1972 р.;
    В)1975 р.;
    Г)1982 р.
  2. Розвиток якої галузі науки Української РСР у 1950—1980-х рр. пов’язаний з іменем В. Глушкова?
    А)космонавтики; Б)кібернетики; В)електрозварювання; Г)археології.

2 рівень: завдання на встановлення відповідності та послідовності: (1 бал за кожне питання):
7. Установіть відповідність між прізвищами діячів і фактами їхньої біографії:
1)В. Симоненко;  2)М. Руденко;   3)В. Стус;   4)В. Чорновіл.
А) автор «самвидавних» праць «Репортаж із заповідника імені Берії», «Серед снігів», «Хроніка опору»;
Б) автор «самвидавної» збірки «Лихо з розуму», журналу «Український вісник», член Української Гельсінської групи;
В) автор збірок «Круговерть», «Зимові дерева», «Веселий цвинтар», член Української Гельсінської групи;
Г) автор поезій «Всесвіт у тобі», «Оновлення», один із засновників і керівник Української Гельсінської групи;
Д) автор збірок «Лебеді материнства», «Земне тяжіння», «самвидавної» сатири «Некролог кукурудзяному качанові», «Злодій», «Суд».

8. Установіть послідовність суспільно-політичних подій 1950–1970-х років.
А) Виступ на ХХ з’їзді КПРС М. Хрущова з доповіддю «Про культ особи та його наслідки».
Б) Поява праці І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?»
В) Утворення Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод.
Г) Суд у Львові над членами Української робітничо-селянської спілки – Л. Лук’яненком,
І. Кандибою та іншими.

3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей: ( по 1.5 бали за питання):
9. Укажіть осіб, які були членами Української Гельсінської групи;
1)В. Чорновіл;  2)О. Гончар;  3)І. Драч;  4)В. Стус;   5)Л. Костенко;  6)А. Горська;  7)М. Руденко.

10. Оберіть риси, притаманні розвитку народного господарства УРСР упродовж другої половини 1970-х — 1980-х рр.
1) пріоритетний розвиток наукоємного виробництва, масове впровадження досягнень науково-технічної революції;
2) розвиток індивідуального підприємництва у сфері послуг та сільському господарстві;
3) розквіт колгоспно-радгоспної системи, її вдосконалення, впровадження нових агротехнологій і культур;
4) криза колгоспно-радгоспної системи, низький рівень агрокультури та землекористування, розробка «Продовольчої програми»;
5) бюрократизація управління, домінування командно-адміністративних методів організації виробництва, домінування важкої промисловості, остаточне формування військово-промислового комплексу;
6) дефіцит товарів масового споживання, загострення продовольчої та житлової проблем;
7) децентралізація системи управління, розвиток підприємств місцевої промисловості та промислів.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді (по 2 бали за питання):

11. Поясніть запропоновані анекдоти з позицій історичних тенденцій, які в них відображені.
А) - Що таке брови Брежнєва?
- Це вуса Сталіна, але на вищому рівні.
Б)- Леоніде Іллічу, ми йдемо до комунізму, а їсти нічого.
- А в дорозі ніхто годувати не обіцяв.
12. Які зміни в розвитку освіти відбулись у середині 60-х – середині 80-х років? Наведіть факти, що свідчать про зросійщення в Україні  в період «застою».
 

Тема: Україна в період системної кризи радянського суспільства

2 варіант

1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді: (0,5 бали за відповідь):


1. Визначте, яка п’ятирічка мала найкращі темпи приросту виробництва й була названа «золотою»:
А)VII
Б)VIII
В)ІХ
Г)Х
2. Особливість розвитку освіти України середини 1960 – початку 1980-х рр. – це
А) збільшення кількості шкіл з українською мовою викладання;
Б) завершення переходу до обов’язкової загальної середньої освіти;
В) поява навчальних закладів нового типу – гімназій, ліцеїв, колегіумів;
Г) переорієнтація профтехосвіти на підготовку фахівців сфери обслуговування, бізнесу.
3. Наслідком розвитку дисидентського руху в період «застою» стало:
А) внесення до Конституції СРСР та УРСР статей про громадянські права і свободи;
Б) посилення партійного контролю над творчою інтелігенцією;
В) зародження робітничого руху і розгортання масових страйків;
Г) обмеження функцій і компетенції каральних органів (КДБ і МВД).
4. Швидке зростання кількісного складу КПУ в 1970-х — на початку 1980-х рр. було зумовлене переважно тим, що:
А) громадяни УРСР непохитно вірили в комуністичне майбутнє;
Б) було запроваджено систему обов’язковості прийняття членів ЛКСМУ (комсомолу) до лав партії;
В) членство в партії відкривало перспективи кар’єрного зростання;
Г) забезпечувало матеріальний добробут.
5. Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади першого секретаря ЦК КПУ?
А) «Празька весна»;
Б) книга «Україно наша Радянська»;
В) підтримка М. Хрущова на жовтневому пленумі ЦК КПРС 1964 р.;
Г) судовий процес над УРСС.
6. Яке явище радянської дійсності другої половини 1960-х — 1980-х рр. відображає карикатура?
https://www.phoenicis.com.ua/quizzes/wp-content/uploads/2017/02/test-29-28.jpg
А) технологічну відсталість харчової промисловості;
Б) розкрадання державного майна на робочих місцях;
В) систематичне пияцтво на робочому місці;
Г) низьку якість обслуговування в торговельних закладах.
 


2 рівень: завдання на встановлення відповідності та послідовності: (1 бал за кожне питання):
7. Установіть відповідність між датою і подією:
А)28.10. 1986 р.; Б)25.05. 1972 р.; В)20.04.1978 р.; Г)5.02.1977 р.; Д)4.09. 1965 р.
1) виступ відомих дисидентів в кінотеатрі «Україна» з протестами проти арештів;
2) арешт членів Української Гельсінської групи;
3) прийняття нової Конституції УРСР;
4) обрання першим секретарем ЦК КПУ В. Щербицького.
8. Установіть відповідність між іменами діячів культури та фактами їхньої біографії.
А)О. Гончар;   Б)О. Довженко;   В)С. Параджанов;    Г)П. Загребельний.
1) Кінорежисер, автор фільмів «Земля», «Поема про море», кіноповістей «Україна в огні», «Зачарована Десна».
2) Письменник, громадський діяч, автор трилогії «Прапороносці», романів «Тронка», «Собор», «Берег любові».
3) Поет, автор збірок «Протуберанці серця», «Корінь і крона», сценаріїв до фільмів «Криниця для спраглих», «Камінний хрест».
4) Кінорежисер, автор фільмів «Українська рапсодія», «Квітка на камені», «Тіні забутих предків», «Колір граната».
5) Письменник, журналіст, автор романів «Первоміст», «Роксолана», «Я, Богдан», сценарію до фільму «Ярослав Мудрий».
3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей: ( по 1.5 бали за питання):
9. Укажіть складові економічних реформ другої половини 1960-х рр. (реформ О. Косигіна).
1) запровадження на всіх великих промислових підприємствах держприймання готової продукції;
2) розширення господарської самостійності підприємств шляхом скорочення кількості планових показників;
3) визначення прибутку й рентабельності ключовими показниками ефективності роботи підприємств;
4) дозвіл на індивідуальне підприємництво у сфері виробництва товарів народного споживання;
5) ухвалення семирічного плану розвитку народного господарства;
6) ліквідація монополії держави у сфері зовнішніх торговельних зв’язків;
7) відновлення галузевої системи управління промисловістю через союзні та союзно-республіканські міністерства.
10. Які причини зумовили фактичний розгром дисидентського руху в Україні на початку 1980-х рр.?
1) їхні ідеї були неактуальними й несвоєчасними;
2) оперативність і жорстокість каральних органів;
3) нечисленність дисидентів, відсутність підтримки їхньої діяльності населенням;
4) перехід дисидентів до терористичних методів боротьби;
5) відсутність належної організованості, підпільної мережі;
6) створення системи ГУТАБу;
7) діяльність дисидентів була дискредитована зв’язками з іноземними розвідувальними службами.
4 рівень: завдання відкритої форми відповіді (по 2 бали за питання):
11. Поясніть запропоновані анекдоти з позицій історичних тенденцій, які в них відображені.
А)Вмикає чоловік телевізор. На першому каналі виступає Брежнєв, він перемикає на інший. На другому – теж Брежнєв, на третьому – Брежнєв, вмикає четвертий – полковник КДБ з екрану погрожує кулаком: «Ти в мене доперемикаєшся…»
Б)Ковбасний магазин. Пенсіонер відстояв довгу чергу, підійшов до прилавка.
- У вас «Краківська» є?
- Звичайно, ні.
- А «Варшавська»?
- Теж ні.
- А «Мисливська»?
- Є лише один сорт, за 2-20.
- Ну, вибачте. Пенсіонер йде. У черзі говорять: «От ідіот, скільки вистояв і пішов з порожніми торбами.» - «Можливо, він і ідіот, але яка пам’ять…»
12. Назвіть причини активізації дисидентського руху в 60-70-х роках.
Тема: Україна в період системної кризи радянського суспільства
3 варіант

1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді: (0,5 бали за відповідь):


1. Особливість дисидентського руху в Україні в 1970–1980-х рр. полягала в тому, що рух
А) не набув широкої підтримки серед населення через жорстокість репресивних заходів влади та апатію в суспільстві;
Б) зосереджувався на захисті лише соціальних прав людини, залишаючи поза увагою проблеми захисту релігійних свобод;
В) не викликав занепокоєння партійного керівництва та спецслужб, оскільки влада не вбачала в ньому загрози існуючому режиму;
Г) був орієнтований на розв’язання гострих економічних проблем, перебуваючи під контролем незалежних профспілок.
2. Яке явище радянської дійсності 1970—1980-х рр. відображено на карикатурі?
https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/49/4977/hist-ukr-prob-2014_39_4977.jpg
А) незадовільні умови праці співробітників закладів торгівлі;
Б) дефіцит товарів широкого вжитку в торговельних мережах;
В) низький рівень культури обслуговування у сфері торгівлі;
Г) падіння в суспільстві престижу торговельних професій.
3. Про кого з громадських діячів ідеться в спогадах сучасника: «...за своїм покликанням і з ласки Божої – поет. Він поет не тільки непересічний, а рідкісний своїм талантом і культурою. Доля призначила йому в житті ще й роль політв’язня...»?
А)П. Загребельного;
Б)В. Стуса;
В)О. Гончара;
Г)С. Параджанова.
4. Які цілі діяльності Української Гельсінської групи? 1. Ознайомлювати світове співтовариство з фактами порушення прав людини в Україні. 2. Сприяти реформуванню радянської політичної системи в Україні. 3. Ознайомлювати українську громадськість із Загальною декларацією прав людини.
А)1, 2;
Б)2, 3;
В)1, 3;
Г)1, 2, 3.
5. Одна з характерних ознак суспільно-політичного життя СРСР наприкінці 1970-х - на початку 1980-х рр. – це
А) скорочення масштабів бюрократичного апарату;
Б) легалізація неформальних громадських організацій;
В) конституційне закріплення концепції «розвиненого соціалізму»;
Г) розмежування повноважень партійних і радянських органів влади.
6. Спроби економічних реформ у другій половині 1960-х рр. передбачали:
А) ліквідацію монополії держави у сфері зовнішніх торговельних зв’язків;
Б) впровадження семирічного плану розвитку народного господарства;
В) дозвіл на індивідуальну підприємницьку діяльність;
Г) розширення господарської самостійності підприємств.

 



2 рівень: завдання на встановлення відповідності та послідовності: (1 бал за кожне питання):
7. Увідповідніть ім’я історичного діяча з фактами його біографії.
А) А.-Х. Султан;  Б)Н. Челібіджихан;  В)П. Григоренко;  Г)М. Джемілєв.
1) один з організаторів першого Курултаю, автор національного гімну кримських татар;
2) генерал-майор, активний учасник дисидентського руху, обстоював право кримських татар повернутися на батьківщину;
3) дисидент, перший голова Меджлісу кримськотатарського народу;
4) просвітитель, видавець першої в Криму тюрко-мовної газети «Терджиман»;
5) льотчик-ас, учасник Другої світової війни, національний герой кримськотатарського народу.
8. Установіть послідовність подій.
А)Заснування Української Гельсінської групи.
Б) Перша велика хвиля арештів українських дисидентів.
В) Друга велика хвиля арештів українських дисидентів.
Г) Видання В. Чорноволом часопису «Український вісник».
3 рівень: завдання з вибором кількох правильних відповідей: ( по 1,5 бали за питання):
9. Укажіть прояви політико-ідеологічної кризи радянського ладу в середині 1960-х – на початку 1980-х рр.
1) поява концепції «розвиненого соціалізму»;
2)стрімка русифікація середньої та вищої освіти;
3)проведення політики десталінізації;
4)посилення репресій проти інакодумців;
5)формування багатопартійності;
6)започаткування масового страйкового руху;
7)придушення повстань політв’язнів ГУТАБу.
10. Які поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в Україні в 1960–1970-ті рр.?
1)«дефіцит»;
2)«самвидав»;
3)«люстрація»;
4)«правозахисник»;
5)«гласність»;
6)«тамвидав»;
7)«розвинений соціалізм».

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді (по 2 бали за питання):
11. Поясніть запропоновані анекдоти з позицій історичних тенденцій, які в них відображені.
А) На іспиті в медінституті професор питає студента:
- Чий це скелет?
- Не знаю.
- Чому вас п’ять років учили?!
- Невже Карла Маркса?!
Б) Йде вулицею песиміст, а за ним два оптиміста у цивільному.

12. Назвіть особливості та історичне значення дисидентського руху періоду «застою».

 

 

 

 

Тема: Україна в період системної кризи радянського суспільства
4 варіант

1 рівень: завдання з вибором однієї правильної відповіді: (0,5 бали за відповідь):


  1. «Спеціальне обслуговування в медичних установах, можливості для відпочинку на державних дачах і всесоюзних курортах, забезпечення дефіцитними товарами, окремі санаторії та будинки відпочинку», – привілеї, властиві в радянській Україні
    А)непманам;
    Б)дисидентам;
    В)номенклатурі;
    Г)іноземним студентам.
  2. У царині якого мистецтва творили зображені діячі?
    https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/149/14988/18_novyj_razmer.jpg
    А)музика;
    Б)література;
    В)кіно;
    Г)театр.
  3. Проголошення керівництвом СРСР курсу на «зближення та злиття націй у «нову історичну спільноту – радянський народ»...» призвело до
    А) збільшення в школах кількості навчальних годин з історії України;
    Б) зростання в суспільстві інтересу до надбань української культури;
    В) посилення процесу русифікації та скорочення сфери вживання української мови;
    Г) скасування цензури на літературні твори мовами національних меншин.
  4. Які явища були характерні для  суспільного розвитку України в 1970 – на початку 1980-х років?
    1. Домінування подвійної моралі, що виправдовувала незаконні способи задоволення особистих потреб.
    2. Загострення житлової проблеми, наростання товарного дефіциту.
    3. Пришвидшення темпів зростання реальних доходів населення.
    А)1, 2, 3;
    Б)1, 3;
    В)2, 3;
    Г)1, 2.
  5. Утворення Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод пов’язано з
    А) проведенням Наради з безпеки та співробітництва в Європі;
    Б) ухваленням ООН Загальної Декларації прав людини;
    В) інтервенцією радянських військ до Афганістану;
    Г) подіями «Празької весни».
  6. Основна причина піднесення економіки під час восьмої («золотої») п’ятирічки:
    А) « ножиці цін»;
    Б) зростання експорту;
    В) економічна реформа;
    Г) науково-технічна революція.

2 рівень: завдання на встановлення відповідності та послідовності: (1 бал за кожне питання):

  1. Установіть відповідність між визначеннями та поняттями:
    А) «Самвидав».  Б) Дефіцит.  В) Стагнація.  Г) Інфляція.
    1) Перевищення видатків над доходами.

2)Довготривала криза, що охоплює всі сфери життя суспільства.
3)Підпільна література, що створена дисидентами й таємно поширювалася в СРСР в обхід державної цензури.
4) Застій в економіці.

5)Надмірне збільшення маси паперових грошей, що перебували в обігу, порівняно з реальною пропозицією товарів і послуг.

8. Установіть послідовність подій.
А) Засудження культу особи Й. Сталіна на ХХ з’їзді КПРС.

Б) Входження Кримської області до складу УРСР.

В) Утворення Української Гельсінської групи.

Г) Схвалення останньої Конституції УРСР.

3 рівень:  завдання з вибором кількох правильних відповідей: ( по 1.5 бали за питання):

9. Які завдання ставила перед собою Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод?
1)домагатися припинення втручання у внутрішні справи соціалістичних країн Східної Європи;

2) ознайомити широкі кола української громадськості і світову громадськість з фактами порушення прав людини в Україні;
3)домагатися акредитації в Україні представників зарубіжної преси;

4)добиватися ліквідації системи ГУТАБу та реабілітації незаконно засуджених;

5)провести в УРСР альтернативні вибори до Верховної Ради;

6)домагатися внесення до Конституцій СРСР та УРСР положень про свободу слова, друку, віросповідання, мітингів, зборів;

7)вимагати, щоб на міжнародних нарадах із питань безпеки та співробітництва в Європі Україна була представлена окремою делегацією.
10. Оберіть зі списку прізвища науковців періоду «застою»:
1)В. Глушков;
2)А. Горська;
3)С. Параджанов;
4)М. Брайчевський;
5)О. Заливаха;
6)А. Люлька;
7)Ю. Іллєнко.

4 рівень: завдання відкритої форми відповіді (по 2 бали за питання):
11. Поясніть запропоновані анекдоти з позицій історичних тенденцій, які в них відображені.
А) Леоніде Іллічу, яке у Вас хобі?

— Я збираю анекдоти про себе.

— І багато вдалось зібрати?

— Два з половиною табори.

Б) Брежнєва після смерті питають, куди він хоче — до раю чи пекла.

— Дайте подивитись.

Йому показали. У раю сидять праведники і ангели їм «Правду» читають. А в пеклі - розваги: випивка, застілля.

— Хочу до пекла.

Схопили його чорти і в казан. Брежнєв волає:

— Ви ж  мені зовсім інше показували!

— А це був наш агітпункт.

12. Проаналізуйте здобутки і проблеми соціальної сфери в УРСР періоду «застою».

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку