Урок Узагальнення матеріалу про Південну Америку Форма проведення: гра-змагання.

Про матеріал

Узагальнення матеріалу про Південну Америку

Форма проведення: гра-змагання.

Мета уроку:
сприяти розумінню закономірностей розподілу основних компонентів природи на території Південної Америки; продовжити формування умінь конструювати відповіді на питання в процесі роботи з картами атласу, підручника і використовування знань;
сприяти формуванню емоційно-ціннісного відношення до світу і відчуття товариства, дружби, уміння працювати в колективі.

Хід уроку.


1. Організація початку уроку:
а) вхід в урок;
б) визначення теми уроку;
в) цільова установка;

2. Закріплення і всебічна перевірка знань.
На далекій Амазонці ми ніколи не були.
Не літали літаком ми і й кораблі нас не везли,
Не спускались у долину із високих мідних гір
І не бачили тварину, що зовуть її тапір.
То чому ж нам так знайомий цей вологий дивний край?
Ти подумай швидше, друже, і скоріш відповідай


1. (До вашої уваги твір учня, який несистематично готувався до уроків географії. Якщо ви не згодні з відповіддю вдарте в долоні)
Настав час нашої подорожі до Південної Америки, найбільшого материка планети, що лежить у східній півкулі, яку Гумбольт назвав « Новий світ». Під крилом літака найдовша річка світу – Амазонка. Яку заслужено називають «матір'ю морів». Свої води вона несе в Тихий океан. Амазонка народжується в Перуанських Андах, витікаючи під назвою Ріу-Негру (Мараньон). Амазонка займає 2(1) місце за повноводністю. В Амазонку впадає небагато (багато) приток. Ліві і праві притоки розливаються влітку, але оскільки вони розташовані обабіч екватора, то вона повноводна цілий рік. Максимальна глибина Амазонки — 20 (185) метрів.
Довго відшукуємо місце для посадки літака і нарешті приземляємося на полі одного з фермерів, яких тут називають пігмеями. Після довгого перельоту в голові шуміло і нам здалося що це муха це-це. Ми швидко подалися до лісу, але, раптом, кроків за 8 від нас проскакав велетенський рудий кенгуру, мабуть, він злякався хижого рику тигра. Ми зайшли в хащі сельви. Яка краса! Стрункі евкаліпти підіймалися вгору на сотні метрів, а їхні стовбури були обплетені ліанами. На одній із них ми й побачили горилу , яка кинулася тікати і зникла за розлогими баобабами.
Ми рушили далі, бо хотіли дістатися до підніжжя Кіліманджаро ще до настання ночі.. Стояла страшена спека, і від сухого повітря пересохло в роті. Та, на щастя, почав моросити дрібненький дощ. І невдовзі наші ноги почали вгрузати в чорнозем.

2. Вікторина (усно)



• Цариця річок(Амазонка)
• Дикі свині (пекарі)
• Озеро-лагуна(Маракайбо)
• Риба хижак (піранья)
• Пастухи-скотарі (гаучо)
• Савана півночі (льянос)
• Високогірні луки (парамос)
• Штормовий вітер _пампейро)
• Савана півдня (кампос)
• Дерево – каучуконос (гевея)
• Вологі екваторіальні ліси ( сельва)
• Які моря і океани омивають Південну Америку?
• В яких півкулях знаходиться Південна. Америка?
• Який рельєф має Південна Аме¬рика?
• Чому більшість території Південної Америки рівнинна?
• Яке живлення характерне для річок Південної Америки

3. Проблемне запитання


1. Чому в Південій Америці клімат не такий жаркий, як в Африці?
2. Південноамериканський континент отримав від природи свою долю пустель. Одна з них простяглася вздовж Тихоокеанського узбережжя на 4520 км. Назвіть та поясніть її походження.
3. Як змінився б клімат, якби гори були на сході Південної Америки?
4. Південь Чилі та Західну Колумбію називають «мокрими кутами» Південної Америки. Чому?
5. Чому всі великі ріки материка несуть свої води до Атлантичного океану?
6. Говорять, що «ріки — це дзеркало клімату». Як клімат впливає на розподіл річкової сітки?
7. Чому Амазонка повноводна цілий рік?
8. Чому Парана, що протікає через південний тропік, дуже повноводна, а річки на інших материках не такі повноводні?
9. На цій річці утворився найвищий водоспад.
10. Поясніть, чому в екваторіальному кліматичному поясі Південної Америки опадів випадає більше, ніж в екваторіальному поясі Африки?
11. Яке особисте спорядження треба узяти, якщо в наші зимові місяці відправитися в центральну частину Бразильського плоскогір'я?
12. Чому західне побережжя Південної Америки є зоною активного землетрусу і вулканізму.
13. Чи можна пояснити існування цих явищ?

4. Вгадай назву.


• Це озеро - латунного похо¬дження — сполучається з Венесу¬ельською затокою і довгий час було лігвом піратів.(Маракайбо)
• Озеро текто¬нічного походження, його площа близько 8,3 тис. км2. Це найбільше скупчення прісної води, оточене горами. (Тітікака)
• Це молоді гори Їх ріст продовжується, про що свідчить не тільки багато численна вулканічна діяльність а й тектонічна. (Анди)
• Тут панує напівтемрява, повітря насичене вологою. Важко дихати. Великі площі лісів затоплюються під час розливу і тоді над водою височать крони пальм та інших дерев. (Амазонія)
• Велика річка Пд.. Америки, судноплавна і являється важливою транспортною системою. На берегах росте невисока трав'яна рослинність, а за деревами – безкрайній степ. (Парана)
• В басейні річки Оріноко знаходиться найвищий водоспад світу. (Анхель)
• Хижа риба – гроза тварин та людей, щелепи цієї риби невідповідно великі відносно тулуба і оснащені трикутними, гострими зубами. (Піранья)
• Це хвилююче море трав, де , навіть, на великих відстанях буває неможна зустріти жодного дерева та куща. Весною весь степ розмальований квітами, над якими кружляє тисячі різних комах. (Пампа)
• Цей водоспад на мові індіанців означає « Велика вода». Цей водоспад спадає двома потоками. А всього в його системі – 275 водоспадів.(Ігуасу)
• Це маленька віддалена від світу країна. Земля її щедра та багата, але багатства досягаються великою ціною. Безпреревна вулканічна діяльність, вічний рух льодовиків, паводки та бурі – ось в таких умовах живе та працює народ цієї країни.


5. Як ми знаємо карту.


Показати на карті вивчені об'єкти: та по можливості пояснити їх походження. 1 бал за показ 1 бал за пояснення.
Парана, Амазонка, Ла-Платська низовина, Бразильське плоскогір'я, Амазонська низовина, Тітікака, Маракайбо, Париньяс, Гальїнас, Кабу-Банку, Фроуерд, Ориноко, Ігуану, Анхель, Анди, Аконкагуа, Гвіанське плоскогір'я, Котопахі, вогняна земля, дрейка, Магелланова протока..


6. Тестування


1. Яка з річок повноводна цілий рік?
а) Амазонка; б) Парана; в) Оріноко.
2. До якого океану несуть свої води більшість річки Південної Аме¬рики?
а) Тихий; б) Атлантичний; в) Індійський.
3. Найбільше озеро Маракайбо має походження:
а) тектонічне; б) льодовикове; в) лагунне.

4. Південна Америка забезпечена підземними водами:
а) добре;
б) погано.
5. Яку висоту має водоспад Анхель?
а) 1054 м;
б) 72 м
6. Місця підняття фундаменту Південно-Американської платформи в рельєфі відповідають:
а) Амазонській низовині і Бразильському плоскогір'ю,
б) Бразильському плоскогір'ю і Гвіанському нагір'ю,
в) Гвіанському нагір'ю і Амазонській низовині.

7. Про незавершеність горотворних процесів в Андах свідчать:
а) наявність льодовиків і значні висоти гір, б) вулканізм і землетруси,
в) землетруси і наявність льодовиків.

8. На велику частину території Південної Америки волога поступає:
а) з Тихого океану б) з Атлантичного океану в) з Індійського океану.

9. На крайній південь материка вологу приносять:
а) західні вітри помірних широт, б) пасати, в) мусони.

10. Якщо на території випадає від 2000 до 3000 мм опадів, що розподіляються рівномірно протягом року, то ця територія:
а) Амазонськая низовина,
б) Ла-Платськая низовина,
в) Бразильське плоскогір'я.

11. Багатющий видовий склад рослинності вологих екваторіальних лісів пояснюється в першу чергу:
а) постійністю кліматичних умов,
б) положенням материка в Південній півкулі,
в) великою кількістю тепла і вологи протягом року.

12. У колонізації материка найактивнішу участь з європейських держав брали:
а) Англія і Франція,
б) Франція і Португалія,
в) Іспанія і Португалія.

13. При русі з центральних частин материка у бік побережжя густина населення:
а) збільшується б) не змінюється в) зменшується.

14 По опису визначите, про який кліматичний пояс йде мова:
А)в цьому кліматичному поясі весь рік жарко і випадає значна кількість опадів;
Б)літо жарке і дощове, зима тепла і суха;
У)в цьому кліматичному поясі весь рік панує жарка і суха повітряна маса

7. Географічна анаграма (Відгадати зашифроване слово і пояснити значення.)


Мпаап, масоб, тиемис, ламути

8.Відгадай загадку:


Дуже, дуже довгий і у воді живе.
Жертву обвиває, кістки їй ламає,
А потім, звичайно ж, в рот її кладе.(анаконда)

9. Що у скриньці? (по рядах)


У народів Америки ця рослина користувалась особливою повагою, їй присвячувалися вірші. Пісні, легенди. Бога дощу зображали з цією рослиною. Із неї роблять борошно, олію, крохмаль, консерви. Індіанці готують мамалигу і називають цю рослину маїс (кукурудза).

Із плодів цього дерева індіанці готують напій, котрий називали «тео-брома» - напій богів. Він дає людині силу, енергію. Європейці стали класти в нього молоко та цукор (какао).

Цю рослину називають усі «другим хлібом». Завіз її в Європу Христофор Колумб. В Іспанії її називають «папа», в Італії «трюфель», а у Франції «земляне яблуко» (картопля).

10.Третій зайвий

Кабу-Бранку, Фроуерд, Байрон.
Дарвін, Лінгвістон, Гумбольт
Аконкагуа, Котопахі, Костюшко
Субтропічний, субекваторіальний, субарктичний
Мурей, Парана, Оріноко
Маракайбо, Танганьїка, Тітікака
Гевея, кебрачо, баобаб
Гуанако, комбат, пекарі
Бербери, мулати, метиси
Чилі, Марокко, Аргентина

3. Підведення підсумків.

Оцінювання. Домашнє завдання
Скласти ребуси, кросворди по материку, який вивчили.

Перегляд файлу

                                                          Клас: 7.

 

Узагальнення матеріалу про Південну Америку
Форма проведення: гра-змагання.
 

Мета уроку:   
сприяти розумінню закономірностей розподілу основних компонентів природи на території Південної Америки;  продовжити формування умінь конструювати відповіді на питання в процесі роботи з картами атласу,   підручника  і використовування знань;
сприяти формуванню емоційно-ціннісного відношення до світу і відчуття товариства, дружби, уміння працювати в колективі.
 
                                            Хід  уроку.


1. Організація початку уроку:
а) вхід в урок;
б) визначення теми уроку;
в) цільова установка;
 
2. Закріплення і всебічна перевірка знань.
На далекій Амазонці ми ніколи не були.
Не літали літаком ми і й кораблі нас не везли,
Не спускались у долину із високих мідних гір
І не бачили тварину, що зовуть її тапір.
То чому ж нам так знайомий цей вологий дивний край?
Ти подумай швидше, друже, і скоріш відповідай
 


1. (До вашої уваги твір учня, який несистематично готувався до уроків географії. Якщо ви не згодні з відповіддю вдарте в долоні)
Настав час нашої подорожі до Південної Америки, найбільшого материка планети, що лежить у східній півкулі, яку Гумбольт назвав « Новий світ». Під крилом літака найдовша річка світу – Амазонка. Яку заслужено називають «матір’ю морів». Свої води вона несе в Тихий океан. Амазонка народжується в Перуанських Андах, витікаючи під назвою Ріу-Негру (Мараньон). Амазонка займає 2(1) місце за повноводністю. В Амазонку впадає небагато (багато) приток. Ліві і праві притоки розливаються влітку, але оскільки вони розташовані обабіч екватора, то вона повноводна цілий рік. Максимальна глибина Амазонки — 20 (185) метрів.
Довго відшукуємо місце для посадки літака і нарешті приземляємося на полі одного з фермерів, яких тут називають пігмеями. Після довгого перельоту в голові шуміло і нам здалося що це муха це-це. Ми швидко подалися до лісу, але, раптом, кроків за 8 від нас проскакав велетенський рудий кенгуру, мабуть, він злякався хижого рику тигра. Ми зайшли в хащі сельви. Яка краса! Стрункі евкаліпти підіймалися вгору на сотні метрів, а їхні стовбури були обплетені ліанами. На одній із них ми й побачили горилу , яка кинулася тікати і зникла за розлогими баобабами.
Ми рушили далі, бо хотіли дістатися  до підніжжя Кіліманджаро ще до настання ночі.. Стояла страшена спека, і від сухого повітря пересохло в роті. Та, на щастя, почав моросити дрібненький дощ. І невдовзі наші ноги почали вгрузати в чорнозем.
 

 2. Вікторина (усно)



• Цариця річок(Амазонка)
• Дикі свині (пекарі)
• Озеро-лагуна(Маракайбо)
• Риба хижак (піранья)
• Пастухи-скотарі (гаучо)
• Савана півночі (льянос)
• Високогірні луки (парамос)
• Штормовий вітер _пампейро)
• Савана півдня (кампос)
• Дерево – каучуконос (гевея)
• Вологі екваторіальні ліси ( сельва)
• Які моря і океани омивають Південну Америку?
• В яких півкулях знаходиться Південна. Америка?
• Який рельєф має Південна Аме¬рика?
• Чому більшість території Південної Америки рівнинна?
• Яке живлення характерне для річок Південної Америки

3. Проблемне запитання


1. Чому в Південій Америці клімат не такий жаркий, як в Африці?
2. Південноамериканський континент отримав від природи свою долю пустель. Одна з них простяглася вздовж Тихоокеанського узбережжя на 4520 км. Назвіть та поясніть її походження.
3. Як змінився б клімат, якби гори були на сході Південної Америки?
4. Південь Чилі та Західну Колумбію називають «мокрими кутами» Південної Америки. Чому?
5. Чому всі великі ріки материка несуть свої води до Атлантичного океану?
6. Говорять, що «ріки — це дзеркало клімату». Як клімат впливає на розподіл річкової сітки?
7. Чому Амазонка повноводна цілий рік?
8. Чому Парана, що протікає через південний тропік, дуже повноводна, а річки на інших материках не такі повноводні?
9. На цій річці утворився найвищий водоспад.
10. Поясніть, чому в екваторіальному кліматичному поясі Південної Америки опадів випадає більше, ніж в екваторіальному поясі Африки?
11. Яке особисте спорядження треба узяти, якщо в наші зимові місяці відправитися в центральну частину Бразильського плоскогір'я?
12. Чому західне побережжя Південної Америки є зоною активного землетрусу і вулканізму.
13. Чи можна пояснити існування цих явищ?

4. Вгадай назву.


• Це озеро - латунного похо¬дження — сполучається з Венесу¬ельською затокою і довгий час було лігвом піратів.(Маракайбо)
• Озеро текто¬нічного походження, його площа близько 8,3 тис. км2. Це найбільше скупчення прісної води, оточене горами. (Тітікака)
• Це молоді гори Їх ріст продовжується, про що свідчить не тільки багато численна вулканічна діяльність а й тектонічна. (Анди)
• Тут панує напівтемрява, повітря насичене вологою. Важко дихати. Великі площі лісів затоплюються під час розливу і тоді над водою височать крони пальм та інших дерев. (Амазонія)
• Велика річка Пд.. Америки, судноплавна і являється важливою транспортною системою. На берегах росте невисока трав’яна рослинність, а за деревами – безкрайній степ. (Парана)
• В басейні річки Оріноко знаходиться найвищий водоспад світу. (Анхель)
• Хижа риба – гроза тварин та людей, щелепи цієї риби невідповідно великі відносно тулуба і оснащені трикутними, гострими зубами. (Піранья)
• Це хвилююче море трав, де , навіть, на великих відстанях буває неможна зустріти жодного дерева та куща. Весною весь степ розмальований квітами, над якими кружляє тисячі різних комах. (Пампа)
• Цей водоспад на мові індіанців означає « Велика вода». Цей водоспад спадає двома потоками. А всього в його системі – 275 водоспадів.(Ігуасу)
• Це маленька віддалена від світу країна. Земля її щедра та багата, але багатства досягаються великою ціною. Безпреревна вулканічна діяльність, вічний рух льодовиків, паводки та бурі – ось в таких умовах живе та працює народ цієї країни.


5. Як ми знаємо карту.


Показати на карті вивчені об’єкти: та по можливості пояснити їх походження. 1 бал за показ 1 бал за пояснення.
Парана, Амазонка, Ла-Платська низовина, Бразильське плоскогір’я, Амазонська низовина, Тітікака, Маракайбо, Париньяс, Гальїнас, Кабу-Банку, Фроуерд, Ориноко, Ігуану, Анхель, Анди, Аконкагуа, Гвіанське плоскогір’я, Котопахі, вогняна земля, дрейка, Магелланова протока..


6. Тестування


1. Яка з річок повноводна цілий рік?
а) Амазонка; б) Парана; в) Оріноко.
2. До якого океану несуть свої води більшість річки Південної Аме¬рики?
а) Тихий; б) Атлантичний; в) Індійський.
3. Найбільше озеро Маракайбо має походження:
а) тектонічне; б) льодовикове; в) лагунне.

4. Південна Америка забезпечена підземними водами:
а) добре;
б) погано.
5. Яку висоту має водоспад Анхель?
а) 1054 м;
б) 72 м
6. Місця підняття фундаменту Південно-Американської платформи в рельєфі відповідають:
а) Амазонській низовині і Бразильському плоскогір'ю,
б) Бразильському плоскогір'ю і Гвіанському нагір'ю,
в) Гвіанському нагір'ю і Амазонській низовині.

7. Про незавершеність горотворних процесів в Андах свідчать:
а) наявність льодовиків і значні висоти гір, б) вулканізм і землетруси,
в) землетруси і наявність льодовиків.

8. На велику частину території Південної Америки волога поступає:
а) з Тихого океану б) з Атлантичного океану в) з Індійського океану.

9. На крайній південь материка вологу приносять:
а) західні вітри помірних широт, б) пасати, в) мусони.

10. Якщо на території випадає від 2000 до 3000 мм опадів, що розподіляються рівномірно протягом року, то ця територія:
а) Амазонськая низовина,
б) Ла-Платськая низовина,
в) Бразильське плоскогір'я.

11. Багатющий видовий склад рослинності вологих екваторіальних лісів пояснюється в першу чергу:
а) постійністю кліматичних умов,
б) положенням материка в Південній півкулі,
в) великою кількістю тепла і вологи протягом року.

12. У колонізації материка найактивнішу участь з європейських держав брали:
а) Англія і Франція,
б) Франція і Португалія,
в) Іспанія і Португалія.

13. При русі з центральних частин материка у бік побережжя густина населення:
а) збільшується б) не змінюється в) зменшується.

14 По опису визначите, про який кліматичний пояс йде мова:
А)в цьому кліматичному поясі весь рік жарко і випадає значна кількість опадів;
Б)літо жарке і дощове, зима тепла і суха;
У)в цьому кліматичному поясі весь рік панує жарка і суха повітряна маса

7. Географічна анаграма (Відгадати зашифроване слово і пояснити значення.)


Мпаап, масоб, тиемис, ламути

8.Відгадай загадку:


Дуже, дуже довгий і у воді живе.
Жертву обвиває, кістки їй ламає,
А потім, звичайно ж, в рот її кладе.(анаконда)

9. Що у скриньці? (по рядах)


У народів Америки ця рослина користувалась особливою повагою, їй присвячувалися вірші. Пісні, легенди. Бога дощу зображали з цією рослиною. Із неї роблять борошно, олію, крохмаль, консерви. Індіанці готують мамалигу і називають цю рослину маїс (кукурудза).

Із плодів цього дерева індіанці готують напій, котрий називали «тео-брома» - напій богів. Він дає людині силу, енергію. Європейці стали класти в нього молоко та цукор (какао).

Цю рослину називають усі «другим хлібом». Завіз її в Європу Христофор Колумб. В Іспанії її називають «папа», в Італії «трюфель», а у Франції «земляне яблуко» (картопля).

10.Третій зайвий

Кабу-Бранку, Фроуерд, Байрон.
Дарвін, Лінгвістон, Гумбольт
Аконкагуа, Котопахі, Костюшко
Субтропічний, субекваторіальний, субарктичний
Мурей, Парана, Оріноко
Маракайбо, Танганьїка, Тітікака
Гевея, кебрачо, баобаб
Гуанако, комбат, пекарі
Бербери, мулати, метиси
Чилі, Марокко, Аргентина

 3. Підведення підсумків.

Оцінювання. Домашнє завдання
Скласти ребуси, кросворди по материку, який вивчили.

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
2411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку