Урок "Узагальнення матеріалу з теми "Відсотки"

Про матеріал
Розробка уроку-подорожі для узагальнення матеріалу з теми "ВІдсотки" з учнями 5 класу.
Перегляд файлу

УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «ВІДСОТКИ» 5 КЛАС

Мета. Узагальнити знання дітей про відсотки. Закріпити вміння розв’язувати задачі на відсотки, вміння множити числа на десятковий та звичайний дроби, переводити відсотки в дроби і дроби у відсотки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сота частина метра – сантиметр, сота частина гривні – копійка, сота частина центнера – кілограм. Люди давно замітили, що соті долі  - величини зручні в практичній діяльності. Тому для них було придумано спеціальну назву – процент ( від лат. «про центум» - на сто), або ж відсоток. Тобто 1 коп – 1% від 1 грн.; 1 см – 1% від 1 м т.д.

ІІІ. Розв’язування задач

А тепер ми відправимося на далеку планету. Але спочатку ми повинні перевірити готовність екіпажу та космічного корабля до польоту.

ЗАВДАННЯ 1. Записати дробом: 5%, 23%, 130%, 46%, 215%, 100%

ЗАВДАННЯ 2. Записати у відсотках: 0,17; 0,06; 0,2; 1,38; 6,5; 0,183.

Можна рушати! Пристібнути ремені безпеки! Включити запалення! Ліві двигуни! Праві двигуни!5,4,3,2,1 – пуск!

Поки ми рухаємося до мети, згадаємо, як знаходити % від числа.(Правило)

ЗАВДАННЯ 3.Знайти 7% від 30, 23% від 60, 50% від 120, 100% від 713

Але що сталося? Чому горить аварійний сигнал?...Пробоїна в лівому борті. Необхідний ремонт/

ЗАВДАННЯ 4. Для паяльних робіт використовують сплави 2-х видів: М’який – 40% міді, 2% сурьми та 58% свинцю; твердий – 45% срібла, 30% міді та 25 % цинку. Розрахувати, кий склад в кг має 2кг кожного із сплавів (1,5 ряда та 1 учень біля дошки)

Ремонт проведено. Продовжуємо наш політ.

Ось ми і на місці. Нас зустрічає Місячне місто. Подивимось, як живуть його жителі.

Астор – механік з ремонту луноходів. Сьогодні в нього вихідний і він збирається за покупками. Спочатку він іде до ощадної каси, кудти2 роки назад поклав 1200 солярів.

ЗАВДАННЯ 5. За кожен рік зберігання банк виплачує вкладникам 3% від суми їх вкладу. На скільки солярів збільшився вклад Астора через рік? (на 36 с., всього 1236 с.). Скільки грошей на рахунку зараз? (1273,08 с)

Далі Астор крокує до магазину космічного одягу «Аріс». В магазині оголошено знижку 20%. Наш приятель вирішив купити новий скафандр, котрий має ціну 240 солярів.

ЗАВДАННЯ 6. Обчисли знижку в солярах (48 с.)

За яку ціну Астор зможе купити скафандр (240,48 с.)

Як можна було знайти ціну скафандра іншим способом?

З магазину одягу Астор поспішає в Космічний центр і зустрічає своїх друзів: Боба і Тома, які збираються летіти на Марс. Боб – вчений, він буде вивчати Марсіанський клімат. Том – інженер, він відповідає за забезпечення ракети паливом. Друзі гаряче спорять. Справа в тому, що за правилами Космоцентру загальна вага ракети має складатися з власної ваги (300т)+ вага обладнання (20%)+ вага палива (60%). Боб запропонував свої розрахунки, а Том – свої. Загальна вага ракети в них виходить однакова, але Боб хоче, щоб спочатку розрахували вагу палива, а том- обладнання. Ви, звичайно, бачите, з-за чого вони спорять.

Аж раптом в Космоцентрі погасло світло.

ЗАВДАННЯ 7.Залишилося аварійне включення: промінь світла, що виходить з кута кімнати вздовж однієї із стін. Цей промінь ділить прямий кут стіни на 2 кути. Один з низ складає 65% прямого кута.

Знайти градусні міри обох кутів

ЗАВДАННЯ 8. З 750 УЧНІВ ШКОЛИ ПРИ Космоцентрі 80% займаються в різних наукових секціях, з них 5% - в секції юних космобіологів. Скільки учнів займаються в цій секції?

ІV.Підсумки уроку

Щоб завершити наш політ, треба виконати зовсім «земне» домашнє завдання.

 

 

 

docx
Додано
8 липня 2019
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку