Урок узагальнення «Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм»
Мета уроку:
навчальна: узагальнити й систематизувати знання учнів про електричний струм в різних середовищах; закріпити знання теоретичних положень даної теми;
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
виховна: виховувати дисциплінованість, уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Методичне забезпечення:
1) Календарно-тематичне планування з фізики 11 клас базовий рівень
2) Бар’яхтар В. Г. Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Локтєва В. М.): підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Кірюхін О. О. – Харків : Вид-во «Ранок», 2019. – 272 с.
Дидактичне забезпечення:
1) Роздатковий матеріал
2) Презентація MO Power Point
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Форма уроку: урок з оригінальною формою організації
План уроку (45хв)
1. Організаційний етап 3 (хв)
2. Мотивація навчальної діяльності 5 (хв)
3. Актуалізація опорних знань 4 (хв)
4. Узагальнення та систематизація знань 23 (хв)
5. Підсумки уроку 8 (хв)
6. Домашнє завдання 1 – 2 (хв)
Хід уроку
Вчитель: Наш урок має вельми незвичайну назву: “Теорія Всього”. Сьогодні ми з Вами разом узагальнемо та систематизуємо знання з 1 розділу «Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм» та зробимо це незвичайно!
“Ми лише розвинені нащадки мавп на маленькій планеті з нічим не примітною зіркою. Але у нас є шанси осягнути Всесвіт. Це і робить нас особливими”.
Стівен Хокінг
Слова відомого британського фізика-теоретика змушують нас осмислити саму суть наукового знання та його потребу в житті кожної людини. Тому сьогодні ми зробимо чергові кроки на шляху до пізнання Всесвіту через призму вивчення фізики!
Я пропоную Вам розпочати наш шлях з перегляду відеофрагмету (відео). Обговорення побаченого.
Повідомлення плану уроку.
Проходження тесту. Час на виконання обмежений.
Вчитель: Я нагадую, що сьогодні повторення вивченого матеріалу буде проходити у нестандартній формі, а саме сьогодні ми будемо створювати ментальні карти. А що ж це таке?
Ментальна карта – це спосіб організації творчого мислення.
*Майндмепінг (анг. Mindmapping) – це зручна і ефективна техніка візуального, ієрархічного та асоціативного мислення.
*Карта знань (анг. Mind map) – спосіб зображення процесу мислення за допомогою схем, діаграм.
*Синоніми : карта розуму, інтелект – карти, ментальні карти, карти знань, схеми мислення, майнд-мепі, мапа думок, мапа розуму.
Для того щоб робота була організованою та плідною я пропоную Вам розділення на 5 груп:
*Примітка: Поділення класу на групи відбувається випадковим чином, за допомогою карток-позначок.
Перед початком роботу, команда повинна обрати свого капітана.
Нагадую, що обирати сьогодні найкращу ментальну карту буде вельмишановне журі у складі:
Кадченко Валентина Миколаївна
Коновалова Світлана Євгеніївна
Далі робота поділена на 4 блоки, кожний з яких має назву:
Учасникам пропонується група ключових слів, які стосуються до їх центрального образу(теми). Їх завдання розмістити їх на карті, знайти зайве та по можливості додати свої варіанти.
Командам в конверті № 2 запропоновано два терміни, завдання полягає не тільки в розміщенні їх на карті, але і колективна відповідь на поставлені запитання.
Учням у конверті №3 надано малюнок схеми, графіка, пристрою тощо. Задача дуже проста – описати цей об’єкт та додати (дописати) фрагменти, яких не вистачає
В конверті № 4 сховані задачі, на наступні теми:
1. Послідовне або паралельне з’єднання провідників.
2. Закони Ома для повного або ділянки кола.
3. ЕРС.
4. Робота і потужніість.
5. Закон Джоуля-Лєнца.
Задачі, які пропонуються учням:
Робота базується на двох цеглинках: 1 цеглинка – це знання, в друга – творчість та креатив!
В кінці уроку кожна команда представляє свою ментальну карту, з виконаними завданнями. Та команда, яка найбільш правильно, точно, якісно та креативно виготовить ментальну карту, отримає приз.
5. Підсумок уроку (8 хв)
Презентація ментальних карт, слово для захисту надається капітанам команд.
По закінченню презентації почесне журі обирає переможця.
Нагородження команд грамотами за активну та плідну працю.
6. Домашнє завдання (1-2 хв)
Підготуватися до контрольної роботи
Підручник с. 55, виконати тест.