Урок узагальнення на тему: "Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм"

Про матеріал
Урок являє собою нестандартний підхід до узагальнення теми. Метод є універсальним, так як може підійти до абсолютно різних навчальних тем.
Перегляд файлу

Урок узагальнення «Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм»

Мета уроку:

навчальна: узагальнити й систематизувати знання учнів про електричний струм в різних середовищах; закріпити знання теоретичних положень даної теми;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;

виховна: виховувати дисциплінованість, уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Методичне забезпечення:

1) Календарно-тематичне планування з фізики 11 клас базовий рівень

2) Бар’яхтар В. Г. Фізика (рівень стандарту, за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Локтєва В. М.): підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Кірюхін О. О. – Харків : Вид-во «Ранок», 2019. –  272 с.

Дидактичне забезпечення:

1) Роздатковий матеріал

2) Презентація MO Power Point

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Форма уроку: урок з оригінальною формою організації

План уроку (45хв)

1. Організаційний етап 3 (хв)

2. Мотивація навчальної діяльності 5 (хв)

3. Актуалізація опорних знань 4 (хв)

4. Узагальнення та систематизація знань 23 (хв)

5. Підсумки уроку 8 (хв)

6. Домашнє завдання 1 – 2 (хв)

Хід уроку

  1. Організаційний етап (3 хв)

Вчитель: Наш урок має вельми незвичайну назву: Теорія Всього”. Сьогодні ми з Вами разом узагальнемо та систематизуємо знання з 1 розділу «Електродинаміка. Частина 1. Електричний струм» та зробимо це незвичайно!

“Ми лише розвинені нащадки мавп на маленькій планеті з нічим не примітною зіркою. Але у нас є шанси осягнути Всесвіт. Це і робить нас особливими”.

Стівен Хокінг

 Слова відомого британського фізика-теоретика змушують нас осмислити саму суть наукового знання та його потребу в житті кожної людини. Тому сьогодні ми зробимо чергові  кроки на шляху до пізнання Всесвіту через призму вивчення фізики!

  1. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)

 Я пропоную Вам розпочати наш шлях з перегляду відеофрагмету (відео). Обговорення побаченого.

Повідомлення плану уроку.

  1. Актуалізація опорних знань (4 хв)

Проходження тесту. Час на виконання обмежений.

qr-code

  1. Узагальнення та систематизація знань (23 хв)

Вчитель: Я нагадую, що сьогодні повторення вивченого матеріалу буде проходити у нестандартній формі, а саме сьогодні ми будемо створювати ментальні карти. А що ж це таке?

Ментальна карта – це спосіб організації  творчого мислення.

*Майндмепінг (анг. Mindmapping) – це зручна і ефективна техніка візуального, ієрархічного  та асоціативного мислення.

*Карта знань (анг. Mind map) – спосіб зображення процесу мислення за допомогою  схем, діаграм.

*Синоніми : карта розуму, інтелект – карти, ментальні карти, карти знань, схеми мислення, майнд-мепі, мапа думок, мапа розуму.

Для того щоб робота була організованою та плідною я пропоную Вам розділення на 5 груп:

  1. Електричний струм у металах
  2. Електричний струм у електролітах
  3. Електричний струм у газах
  4. Електричний струм у вакуумі
  5. Електричний струм у напівпровідниках.

926e007a50c2954ccb82c78053fa7d4c*Примітка: Поділення класу на групи відбувається випадковим чином, за допомогою карток-позначок.

space-vortex

металиlIZyOCLEVyA

molniya

 

 

 

Перед початком роботу, команда повинна обрати свого капітана.

Нагадую, що обирати сьогодні найкращу ментальну карту буде вельмишановне журі у складі:

Кадченко Валентина Миколаївна

Коновалова Світлана Євгеніївна

Далі робота поділена на 4 блоки, кожний з яких має назву:

  • Ключові слова ( Час на виконання 3 хвилин)

Учасникам пропонується група ключових слів, які стосуються до їх центрального образу(теми). Їх завдання розмістити їх на карті, знайти зайве та по можливості додати свої варіанти.

  • Терміни (Час на виконання 5 хвилин)

Командам в конверті № 2 запропоновано два терміни, завдання полягає не тільки в розміщенні їх на карті, але і колективна відповідь на поставлені запитання.

  • Від теорії до дослідження (Час на виконання 10 хвилин)

Учням у конверті №3 надано малюнок схеми, графіка, пристрою тощо. Задача дуже проста – описати цей об’єкт та додати (дописати) фрагменти, яких не вистачає

  • Я знаю більше! (Час на виконання 5 хвилин)

В конверті № 4 сховані задачі, на наступні теми:

1. Послідовне або паралельне з’єднання провідників.

2. Закони Ома для повного або ділянки кола.

3. ЕРС.

4. Робота і потужніість.

5. Закон Джоуля-Лєнца.

Задачі, які пропонуються учням:

  1. Опір вольфрамової нитки електричної лампи при кімнатній температурі дорівнює 50 Ом. За умови повного розжарення опір становить 600 Ом. Знайдіть температуру розжарення нитки, якщо кімнатна температура становить 20 ℃. Температурний коефіцієнт електричного опору вольфраму 4,8 ∙

  1. Дві електролітичні ванни з’єднані паралельно. Яка кількість двовалентної міді виділиться в другій ванні за той самий час, за який у першій ванні виділилось 10 г двовалентного цинку? Опір електроліту в першій ванні в три рази більший за опір другої ванни. Електрохімічний еквівалент : міді

  1. Знайдіть загальну силу струму в колі, (див рисунок), якщо , ЕРС джерела струму 12 В, а внутрішній опір 1 Ом.

  1. Знайдіть загальну силу струму в колі (див. рисунок), якщо ЕРС джерела струму 12 В, а внутрішній опір 1 Ом.

  1. Знайдіть загальну силу струму в колі, (див рисунок), якщо , ЕРС джерела струму 21 В, а внутрішній опір 1 Ом.

Робота базується на двох цеглинках: 1 цеглинка – це знання, в друга – творчість та креатив!

В кінці уроку кожна команда представляє свою ментальну карту, з виконаними завданнями. Та команда, яка найбільш правильно, точно, якісно та креативно виготовить ментальну карту, отримає приз.

5. Підсумок уроку (8 хв)

Презентація ментальних карт, слово для захисту надається капітанам команд.

По закінченню презентації почесне журі обирає переможця.

Нагородження команд грамотами за активну та плідну працю.

6. Домашнє завдання (1-2 хв)

Підготуватися до контрольної роботи

Підручник с. 55, виконати тест.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
6565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку