Тема 5: «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV – ХV ст.)»
Мета: виховувати національно-патріотичні почуття, почуття гідності та любові до свого народу, держави; відповідальне ставлення до роботи; шанобливе ставлення до думки іншої людини; повторити та узагальнити матеріал з теми, розширити кругозір учнів; надати їм можливість застосовувати знання, отримані під час роботи з додатковою літературою; орієнтувати клас на перспективи просування у вивченні подальшого матеріалу; вдосконалювати вміння працювати в команді, висловлювати власну думку, аналізувати історичний матеріал, робити висновки.
Обладнання: роздатковий матеріал, «поле успіхів», прапорці з номерами команд.
Тип уроку: узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь і навичок учнів.
Форма уроку: урок – гра.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Виконання учнями різноманітних завдань.
Завдання 1. Впізнайте особу за описом.
Завдання 2. Чайнворд (остання буква попереднього слова одночасно є першою у наступному, слова вписуються «змійкою»)
Завдання 3. Робота з датами.
1) 1385 р.; 2) 1410 р.; 3) 1452 р.; 4) 1471 р.; 5) 1413 р.
Завдання 4. З якими подіями пов'язана ця фраза?
7 12 3 13 1 15 9 5 9 14 10 15 16 2 14 16 6 7 9 11 14 9 4 9 5 9 14 10 4 4 9 8 12 7 9
Слова - ключі:
6 4 1 14 5 10 17 11 6 - частина Біблії про діяння Ісуса Христа
3 4 1 8 15 12 5 1 2 17 9 - литовський князь у 1430 - 1432 рр.
16 5 9 15 18 12 14 1 - країна, яка в ХІ - ХІІ ст. загарбала Закарпаття
7 1 5 11 3 13 15 1 13 - орган самоуправління міста
Завдання 5. Анаграма. Правильно прочитати слова та скласти з ними речення.
Л Х Ш Я А Т
Р А Ї К Н У А
Я І У Н
В Л Т И А
Щ А П О Ь Л
Завдання 6. Придумати питання для команд – суперників.
ІІІ. Підсумки уроку.
Учитель повідомляє результати гри, визначає переможців, називає межу оцінювання гравців капітанами. Капітани виставляють оцінки своїм гравцям, коментуючи їх.
ІV. Домашнє завдання.
Скласти тести, кросворди, завдання, ребуси за темою, підготуватися до тематичного оцінювання.
Тема 5: «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV – ХV ст.)»
1.Впізнайте особу за описом:
2. Чайнворд.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
А |
Л |
И |
Ч |
И |
Н |
А |
В |
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
О |
Л |
Й |
А |
Г |
Я |
І |
М |
О |
Н |
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
Р |
О |
Г |
Р |
Ю |
Н |
В |
А |
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ь |
|
|
Р |
Е |
Ч |
И |
Б |
О |
Г |
О |
Р |
Д |
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І |
Г |
І |
В |
І |
Т |
О |
В |
Т |
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
Й |
И |
К |
Ь |
С |
Н |
О |
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Робота з датами:
4.Зашифрована фраза: МИ СТАРОГО НЕ РУЙНУЄМО І НОВОГО НЕ
ВВОДИМО
Слова - ключі: ЄВАНГЕЛІЄ, СВИДРИГАЙЛО, УГОРЩИНА, МАГІСТРАТ.
5.Анаграма:
ШЛЯХТА, УКРАЇНА, УНІЯ, ЛИТВА, ПОЛЬЩА