Урок-узагальнення на тему: "Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV – ХV ст.)"

Про матеріал
Мета: виховувати національно-патріотичні почуття, почуття гідності та любові до свого народу, держави; відповідальне ставлення до роботи; шанобливе ставлення до думки іншої людини; повторити та узагальнити матеріал з теми, розширити кругозір учнів; надати їм можливість застосовувати знання, отримані під час роботи з додатковою літературою; орієнтувати клас на перспективи просування у вивченні подальшого матеріалу; вдосконалювати вміння працювати в команді, висловлювати власну думку, аналізувати історичний матеріал, робити висновки.
Перегляд файлу

Тема 5: «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV – ХV ст.)»

 

Мета: виховувати національно-патріотичні почуття, почуття гідності та любові до свого народу, держави; відповідальне ставлення до роботи; шанобливе ставлення до думки іншої людини; повторити та узагальнити матеріал з теми, розширити кругозір учнів; надати їм можливість застосовувати знання, отримані під час роботи з додатковою літературою; орієнтувати клас на перспективи просування у вивченні подальшого матеріалу; вдосконалювати вміння працювати в команді, висловлювати власну думку, аналізувати історичний матеріал, робити висновки.

Обладнання: роздатковий матеріал, «поле успіхів», прапорці з номерами команд.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь і навичок учнів.

Форма уроку: урок – гра.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Виконання учнями різноманітних завдань.

Завдання 1. Впізнайте особу за описом.

  1. "На початку свого князювання зіштовхнувся із опором своїй владі з боку невдоволених родичів, тому погодився на пропозицію поляків одружитися з королевою Ядвігою й стати польським королем. У 1386 р. охрестився за латинським обрядом, взявши ім'я Владислав, одружився з Ядвігою й став польським королем, прилучивши свої землі до Корони Польської".
  2. "Був Великим князем литовським у 1392 - 1430 рр., втручався в справи Золотої Орди, брав участь у зміні ханів, брав участь у розгромі Тевтонського ордену під час Грюнвальдської битви. Ліквідував найбільші удільні князівства на території України, розширив межі Литовсько-руської держави до Чорного моря, проводив політику утиску православної церкви".
  3. "Був обраний Великим князем литовським у 1432 р., підтримував унію Литви з Польщею, привілеєм від 1432 р. зрівняв в правах православних і католицьких феодалів. У 1440 р. був вбитий в результаті змови руських князів".
  4. "Походив із одного з найбагатших князівських родів. Протягом життя обіймав різні високі державні посади - був брацлавським і вінницьким намісником, луцьким старостою, Великим гетьманом литовським. Прославився як полководець, підтримував розвиток церковно-культурного життя в Україні. З великими почестями похований в Києво-Печерській лаврі".
  5. "У 70-х рр. XV ст. здобув у Кракові вчені ступені бакалавра і магістра. Згодом у Болоньї здобув ступінь доктора і викладав там астрономію та медицину. В 1481 р. став ректором цього університету. Протягом 1488 - 1494 рр. працював професором медицини Краківського університету, здобув титул "королівського лікаря"".

 

Завдання 2. Чайнворд (остання буква попереднього слова одночасно є першою у наступному, слова вписуються «змійкою»)

 

  1. Українська земля, яка у 1387 р. остаточно відійшла до Польщі.
  2. Самоврядування певної частини держави.
  3. Литовський князь, який одружився з польською королевою.
  4. Місто, у якому було укладено угоду  між Ягайлом і Вітовтом у 1392 р.
  5. Селище, поблизу якого в 1410 р. був розгромлений Тевтонський орден.
  6. Українець, ректор Болонського університету.
  7. Українське місто, яке у 1503 р. відійшло до Московії.
  8. Князь Великого князівства Литовського у 1392 - 1430 рр.
  9. Один із найвідоміших німецьких рицарських орденів.

Завдання 3. Робота з датами.

1) 1385 р.;             2) 1410 р.;          3) 1452 р.;            4) 1471 р.;          5) 1413 р.

Завдання 4. З якими подіями пов'язана ця фраза?

7   12          3   13   1   15   9   5   9          14   10      15   16   2   14   16   6   7   9  11        14   9   4   9   5   9          14   10          4   4   9   8   12   7   9

Слова - ключі:

6   4   1   14   5  10   17   11   6 - частина Біблії про діяння Ісуса Христа

3   4   1   8   15   12   5   1   2   17   9 - литовський князь у 1430 - 1432 рр.

16   5   9   15   18   12   14   1 - країна, яка в ХІ - ХІІ ст. загарбала Закарпаття

7   1   5   11   3   13   15   1   13 - орган самоуправління міста

Завдання 5. Анаграма. Правильно прочитати слова та скласти з ними речення.

Л   Х   Ш   Я   А   Т

Р   А   Ї   К   Н   У   А

Я   І   У   Н

В   Л   Т   И   А

Щ   А   П   О   Ь   Л

Завдання 6. Придумати питання для команд – суперників.

ІІІ. Підсумки уроку.

     Учитель повідомляє результати гри, визначає переможців, називає межу оцінювання гравців капітанами. Капітани виставляють оцінки своїм гравцям, коментуючи їх.

ІV. Домашнє завдання.

Скласти тести, кросворди, завдання, ребуси за темою, підготуватися  до тематичного оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5: «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV – ХV ст.)»

 

1.Впізнайте особу за описом:

  1. Ягайло;
  2. Вітовт;
  3. Сигізмунд;
  4. Костянтин Острозький;
  5. Юрій Котермак (Дрогобич).

 

2. Чайнворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

А

Л

И

Ч

И

Н

А

В

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

О

Л

Й

А

Г

Я

І

М

О

Н

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

Р

О

Г

Р

Ю

Н

В

А

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ь

 

 

Р

Е

Ч

И

Б

О

Г

О

Р

Д

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

Г

І

В

І

Т

О

В

Т

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Й

И

К

Ь

С

Н

О

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Робота з датами:

  1. Підписання Кревської унії;
  2. Грюнвальдська битва;
  3. Волинське князівство втратило самостійність;
  4. Київське князівство втратило самостійність;
  5. Підписання Городельської унії.

4.Зашифрована фраза:  МИ СТАРОГО  НЕ  РУЙНУЄМО  І  НОВОГО  НЕ

                           ВВОДИМО

Слова - ключі: ЄВАНГЕЛІЄ, СВИДРИГАЙЛО, УГОРЩИНА, МАГІСТРАТ.

5.Анаграма:

ШЛЯХТА, УКРАЇНА, УНІЯ, ЛИТВА, ПОЛЬЩА

 

 

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
2951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку