Урок узагальнення "Насіннєві рослини"

Про матеріал

Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ГОЛОНАСІННІ» ТА «КВІТКОВІ» РОСЛИНИ.

Мета: узагальнити, систематизувати і оцінити знання учнів з вивченої теми, виробити в учнів тактику самозахисту, самоствердження, самовдосконалення; розвивати творчу особистість яка здатна відстоювати власну точку зору і приймати правильне рішення в потрібний момент; прищеплювати любов і бережливе ставлення до природи, навколишнього середовища, власного здоров'я, розвивати кругозір учнів шляхом поєднання даної теми з іншими спорідненими дисциплінами.

Обладнання: комп'ютер, робоча карта, сувеніри для нагородження переможців,заохочувальні бали у вигляді мультиплікаційних героїв.

Тип уроку: узагальнення, урок-змагання.

Хід уроку

І. Організація класу.

Учитель. Сьогодні ми перевіримо, як ви засвоїли матеріал з вивченої теми. Але працювати будемо трошки в іншому руслі.

Скажіть чи любите ви змагатися?

А хто найсильніший у вашому класі?

Зараз ми це перевіримо.

А чи знаєте ви що роблять учасники змагань перед їх початком?

Так тиснуть один одному руку, бажають перемоги, гарного настрою. І я вам бажаю, щоб кожен з вас вийшов переможцем у сьогоднішньому бої інтелектуалів. Побажайте один одному гарної гри.

Учні стають в коло беруться за руки і голосно бажають всім перемоги.

ІІ. Хід гри.

Учні сидять за партами по одному

І. Тур (грають всі)

Завдання 1.

Це тестові завдання І рівня. Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5б. за кожну правильну відповідь учні отримують жетони.

1.До голонасінних рослин належать

А. ялиця; Б. сфагнум; В. ясен.

2. До покритонасінних відносять:

А. редька; Б. кипарис; В. улотрикс.

3. Насіння голонасінних утворюється в:

А. шишках; Б. плодах; В. спорангіях

4. Конвалія відноситься до:

А. однодольних; Б. дводольних; В. хвойних

5. Життєвими формами голонасінних є:

А. дерева і трави; Б. багаторічні трави;

В. дерева і кущі.

6. Плід стручок мають рослини родини:

А. Розові; Б. Капустяні; В. Пасльонові; Г. Злакові.

Слайд 2 «Правильні відповіді»

А – А – А – А – В – Б.

ІІ. Тур (грають всі)

Завдання 2.

Робота з малюнками. Кожне завдання оцінюється в 1 бал

1 . На якому малюнку зображена квітка родини Розоцвіті.

Слайд 3.

2 . Зробіть підписи до позначень на малюнку.

Слайд 4. «Квітка»

3 . Проаналізуйте висловлювання стосовно рослини зображеної на малюнку. Виберіть правильні.

Слайд 5 «Капуста»

1 – багаторічна рослина; 2 – плоди стручки; 3 – у її квіток чотири пелюстки; 4 – це видозмінене стебло.

Слайд 6 «Правильні відповіді»

1 – В; 2 - 3 – 2,3 .

Після ІІ туру учні, які не набирають 6 балів вибувають з гри.

ІІІ. Тур «Вгадай хто там»

Завдання 3

За кожну правильну відповідь по 1 балу

1 . Доповніть схему

Слайд 7. «Загальні ознаки дводольних рослин»

2 . Виберіть рослину з формулою квітки Ч4 Л4 Т6 П1. До якої родини вона належить?

Горох , жито, капуста, гірчиця.

Слайд 8. «Перевірка відповідей»

1.Капуста, гірчиця. Родина Капустяні або Хрестоцвіті

ІV. Тур

У цьому турі беруть участь учні які набрали 8 балів

Тут учні вибирають собі одну з кількох тем. Правильна відповідь на питання з даної теми 0,5 бала.

Тема 1. «Рослини – рослини»

1.Хвоя насінних рослин це видозмінені… (листки)

2.Стебло ялини немає… (серцевини)

3.Голонасінні запилюються …. (вітром)

4.Чому квіткові називаються покритонасінні? (мають захищений плід)

5.Що виділяють зелені листки вночі? (вуглекислий газ)

6.Пагони, що розвиваються в грунті називаються… (кореневище)

7.Завдяки якому фізичному явищу відбувається всмоктування поживних речовин? (Дифузія, осмотичний тиск)

8.Бульби картоплі це видозмінені… (корені)

Тема 2. « Рослини – людина»

1.Які коренеплоди вживає в їжу людина?

2.Чи правда, що серед голонасінних немає лікарських рослин?

3.Рослину якої родини називають другим хлібом?

4.Які речовини виробляють з деревини хвойних? Де вони використовуються?

5.Рослина якої родини була завезена з Південної Америки Х. Колумбом і мала наркотичні властивості? Що це за рослина?

6.Рослина якої родини має антисептичні і лікувальні властивості, а також страхає міфічних істот вампірів?

7.Який плід містить велику кількість заліза потрібного для підвищення гемоглобіну крові?

8.Який плід багатий на вітамін С називають «Алігаторова груша»

Тема 3 «Рослини – екологія»

1.Які життєві форми характерні квітковим рослинам?

2.З чим пов'язана поява колючок, волосків і воскового нальоту на листках?

3.Де у природі зростають ялини?

4.Чому санаторії здебільшого розташовують у хвойних лісах?

5.Які відмінності між рослинами, що зростають у домашніх і природних умовах?

6.Назвіть рослини родини Злакові занесені до Червоної книги.

7.Як Злакові пристосувалися до існування лук і степів?

8.Назвіть рослини Червоної книги Херсонщини?

Тема 4 «Секрет»

1.Яку властивість рослин використовували Японські архітектори будуючи хмарочоси?

2.Що таке квітковий годинник, як він стосується рослин,, хто його запропонував?

3.З олії якої рослини можна виготовити дизельне пальне під назвою «блакитний ангел»? (ріпакова олія)

4.Давні греки вірили, що в кожній водоймі живе богиня – чарівна німфа, яка оберігає свою водойму від різних напастей. Рослини якої родини були названі на честь міфічних красунь? (Німфейні або Лілійні)

5.Ця квітка здавна користувалася любов'ю і пошаною. Привезена зі східних країн вона присвячувалась Афродіті. Римляни нагороджували цими квітами за визначні заслуги. Що це за квітка?

6.Щоб вшанувати пам'ять хороброї Жанни д'Арк, французький король Карл 7 надав родичам героїні прізвище дю Люс. На їх дворянському гербі на синьому полі був зображений меч із двома квітками по боках і вінком із таких самих квітів угорі. Які квіти були зображені на гербі? Що означало прізвище дю Люс? (Лілійні, лілії)

7.Іспанці називали цю рослину «Червоною сіллю». Вони вирощували її як картоплю. Італійці – «плодом кохання», ацтеки – «томатль». Як називаємо цю рослину ми?

8.Прикладом рослин-рекордсменів серед хвойних є велетенське дерево, яке зростає в горах Каліфорнії. Має висоту 100м, з діаметром стовбура – 10 м, живе 3 – 4 тис років. Місцеве населення називає його «Мамонтовим деревом», за кольором деревини воно отримало назву «червоне» дерево. Що це за дерево?

Тема 5 «Рослини – географія»

1.Хвойні – рослини, що ростуть на всіх континентах. У північній півкулі вони утворюють ліси з різних видів сосен,, ялиці, ялини, модрини, ялівцю. У південній півкулі в областях з помірним кліматом знаходяться ліси з араукаріями і агатисами. Хвойних немає лише в … (Арктиці і Антарктиці)

2.Серед покритонасінних є організми , найбільші за розмірами не лише серед рослин, а й серед усього органічного світу. Вони сягають у висоту на 100м(евкаліпти), діаметром – 10м(баобаби). Де ростуть ці рослини?

3.Степова природна зона займає 40% території України. Для неї характерний континентальний клімат з невеликою річною сумою опадів і високою випаровуваністю. Яких рослин найбільше у такому кліматі?

4.У яблуках багато корисних речовин. Наприклад залізо і вітамін С. яка роли цих речовин в організмі?

5.Археологи знайшли в Мексиці і Перу насіння квасолі, що говорить про те, що культивувати її почали ще 5000 р. до н. е. Після експедицій Х. Колумба цю рослину почали вирощувати в європейських країнах. У нашій країні її вирощують лише з ХVІІІ ст.. Коли почалися експедиції Х.Колумба?

6.Більшість цибулевих ростуть у степах , напівпустелях і в горах. Що таке степи і напівпустелі?

7.Покажіть на карті де поширені рослини родини Злакові. (від арктичних тундр до тропічних лісів і альпійського поясу. Степи і саванни)

V. Тур

Для учнів що набрали однакову кількість балів. Завдання на швидкість.

Завдання. Встановіть відповідність.

А. Ялівець 1. Священе дерево в Індії та Лівані, у Лівані – символ краї

Б. Кедр 2. Щорічно скидає листя восени.

В. Ялина 3. Росте на піщаних грунтах.

Г. Модрина 4. Хвоїнки короткі, розташовані на пагонах поодинці, живуть хвоїнки до 8 років.

5. Має «шишкоягоди», може рости на засолених пісках морського узбережжя і в тріщинах гірських скель, пагони містять отруйну олію, яку використовують в медицині.

ІІІ. Підсумок.

1.Підрахунок жетонів.

2.Виставлення оцінок.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\WINDOWS\Temp\Rar$DIa0.659\фон15.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Рябоконь І.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ГОЛОНАСІННІ» ТА     «КВІТКОВІ» РОСЛИНИ.

Мета: узагальнити, систематизувати і оцінити знання учнів з вивченої теми, виробити в учнів тактику самозахисту, самоствердження, самовдосконалення; розвивати творчу особистість яка здатна відстоювати власну точку зору і приймати правильне рішення в потрібний момент; прищеплювати любов і бережливе ставлення до природи, навколишнього середовища, власного здоров’я, розвивати кругозір учнів шляхом поєднання даної теми з іншими спорідненими дисциплінами.

Обладнання: комп’ютер, робоча карта, сувеніри для нагородження переможців,заохочувальні бали у вигляді мультиплікаційних героїв.

 

Тип уроку:  узагальнення, урок-змагання.

 

                                           Хід уроку

І. Організація класу.

Учитель. Сьогодні ми перевіримо, як ви засвоїли матеріал з вивченої теми. Але працювати будемо трошки в іншому руслі.

  • Скажіть чи любите ви змагатися?
  • А хто найсильніший у вашому класі?

 Зараз ми це перевіримо.

  • А чи знаєте ви що роблять учасники змагань перед їх початком?

Так тиснуть один одному руку, бажають перемоги, гарного настрою. І я вам бажаю, щоб кожен з вас вийшов переможцем у сьогоднішньому бої інтелектуалів. Побажайте один одному гарної гри.

    Учні стають в коло беруться за руки і голосно бажають всім перемоги.

 

ІІ. Хід гри.

 Учні сидять за партами по одному

І. Тур (грають всі)

Завдання 1.

 Це тестові завдання І рівня. Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5б. за кожну правильну відповідь учні отримують жетони.

  1. До голонасінних рослин належать

А. ялиця;            Б. сфагнум;             В. ясен.

2.  До покритонасінних відносять:

      А. редька;         Б. кипарис;             В. улотрикс.

3. Насіння голонасінних утворюється в:

     А. шишках;       Б. плодах;               В. спорангіях

4. Конвалія відноситься до:

     А.  однодольних;         Б. дводольних;        В. хвойних

5. Життєвими формами голонасінних є:

     А. дерева і трави;               Б. багаторічні трави;

                             В. дерева і кущі.

6. Плід стручок мають рослини родини:

А. Розові;        Б. Капустяні;        В. Пасльонові;          Г. Злакові.

                     Слайд 2 «Правильні відповіді»

                              А – А – А – А – В – Б.

 

ІІ. Тур (грають всі)

Завдання 2.

    Робота з малюнками. Кожне завдання оцінюється в 1 бал

1 . На якому малюнку зображена квітка родини Розоцвіті.

                      Слайд 3.

2 . Зробіть підписи до позначень на малюнку.

                       Слайд 4. «Квітка»

3 . Проаналізуйте висловлювання стосовно рослини зображеної на малюнку. Виберіть правильні.

       Слайд 5 «Капуста»

1 – багаторічна рослина; 2 – плоди стручки; 3 – у її квіток чотири пелюстки; 4 – це видозмінене стебло.

          Слайд 6 «Правильні відповіді»

1 – В;   2 -  3 – 2,3 .

   Після ІІ туру учні, які не набирають 6 балів вибувають з гри.

 

ІІІ. Тур «Вгадай хто там»

Завдання 3

  За кожну правильну відповідь по 1 балу

1 . Доповніть схему

            Слайд 7. «Загальні ознаки дводольних рослин»

                

2 . Виберіть рослину з формулою квітки Ч4 Л4 Т6 П1. До  якої родини вона належить?

    Горох , жито, капуста, гірчиця.

           Слайд 8. «Перевірка відповідей»

 

  1. Капуста, гірчиця. Родина Капустяні або Хрестоцвіті

 

ІV. Тур

 У цьому турі беруть участь учні які набрали 8 балів

Тут учні вибирають собі одну з кількох тем. Правильна відповідь на питання з даної теми 0,5 бала.

   Тема 1. «Рослини – рослини»

  1. Хвоя насінних рослин це видозмінені… (листки)
  2. Стебло ялини немає… (серцевини)
  3. Голонасінні запилюються …. (вітром)
  4. Чому квіткові називаються покритонасінні? (мають захищений плід)
  5. Що виділяють зелені листки вночі?  (вуглекислий газ)
  6. Пагони, що розвиваються в грунті називаються…   (кореневище)
  7. Завдяки якому фізичному явищу відбувається всмоктування поживних речовин?                               (Дифузія, осмотичний тиск)
  8. Бульби картоплі це видозмінені…              (корені)

 

 Тема 2.  « Рослини – людина»

  1. Які коренеплоди вживає в їжу людина?
  2. Чи правда, що серед голонасінних немає лікарських рослин?
  3. Рослину якої родини називають другим хлібом?
  4. Які речовини виробляють з деревини хвойних? Де вони використовуються?
  5. Рослина якої родини була завезена з Південної Америки Х. Колумбом і мала наркотичні властивості? Що це за рослина?
  6. Рослина якої родини має антисептичні і лікувальні властивості, а також страхає міфічних істот вампірів?
  7. Який плід містить велику кількість заліза потрібного для підвищення гемоглобіну крові?
  8. Який плід багатий на вітамін С називають «Алігаторова груша»

 

Тема 3 «Рослини – екологія»

  1. Які життєві форми характерні квітковим рослинам?
  2. З чим пов’язана поява колючок, волосків і воскового нальоту на листках?
  3. Де у природі зростають ялини?
  4. Чому санаторії здебільшого розташовують у хвойних лісах?
  5. Які відмінності між рослинами, що зростають у домашніх і природних умовах?
  6. Назвіть рослини родини Злакові занесені до Червоної книги.
  7. Як Злакові пристосувалися до існування лук і степів?
  8. Назвіть рослини Червоної книги Херсонщини?

 

Тема 4 «Секрет»

  1. Яку властивість рослин використовували Японські архітектори будуючи хмарочоси?
  2. Що таке квітковий годинник, як він стосується рослин,, хто його запропонував?
  3. З олії якої рослини можна виготовити дизельне пальне під назвою «блакитний ангел»? (ріпакова олія)
  4. Давні греки вірили, що в кожній водоймі живе богиня – чарівна німфа, яка оберігає свою водойму від різних напастей. Рослини якої родини були названі на честь міфічних красунь? (Німфейні або Лілійні)
  5. Ця квітка здавна користувалася любовю  і пошаною. Привезена зі східних країн вона присвячувалась Афродіті. Римляни нагороджували цими квітами за визначні заслуги. Що це за квітка?
  6. Щоб вшанувати  пам'ять хороброї Жанни д’Арк, французький король Карл 7 надав родичам героїні прізвище дю Люс. На їх дворянському гербі на синьому полі був зображений меч із двома квітками по боках і вінком із таких самих квітів угорі. Які квіти були зображені на гербі? Що означало прізвище дю Люс? (Лілійні, лілії)
  7. Іспанці називали цю рослину «Червоною сіллю». Вони вирощували її як картоплю. Італійці – «плодом кохання», ацтеки – «томатль». Як називаємо цю рослину ми?
  8. Прикладом рослин-рекордсменів серед хвойних є велетенське дерево, яке зростає в горах Каліфорнії. Має висоту 100м, з діаметром стовбура – 10 м, живе 3 – 4 тис років. Місцеве населення називає його «Мамонтовим деревом», за кольором деревини воно отримало назву «червоне» дерево. Що це за дерево?

 

 Тема 5 «Рослини – географія»

  1. Хвойні – рослини, що ростуть на всіх континентах. У північній півкулі вони утворюють ліси з різних видів сосен,, ялиці, ялини, модрини, ялівцю. У південній півкулі в областях з помірним кліматом знаходяться ліси з араукаріями і агатисами. Хвойних немає лише в … (Арктиці і Антарктиці)
  2. Серед покритонасінних є організми , найбільші за розмірами не лише серед рослин, а й серед усього органічного світу. Вони сягають у висоту на 100м(евкаліпти), діаметром – 10м(баобаби). Де ростуть ці рослини?
  3. Степова природна зона займає 40% території України. Для неї характерний континентальний клімат з невеликою річною сумою опадів і високою випаровуваністю. Яких рослин найбільше у такому кліматі?
  4. У яблуках багато корисних речовин. Наприклад залізо і вітамін С. яка роли цих речовин в організмі?
  5. Археологи знайшли в Мексиці і Перу насіння квасолі, що говорить про те, що культивувати її почали ще 5000 р. до н. е. Після експедицій Х. Колумба цю рослину почали вирощувати в європейських країнах. У нашій країні її вирощують лише з ХVІІІ ст.. Коли почалися експедиції Х.Колумба?
  6. Більшість цибулевих ростуть у степах , напівпустелях і в горах. Що таке степи і напівпустелі?
  7. Покажіть на карті де поширені рослини родини Злакові. (від арктичних тундр до тропічних лісів і альпійського поясу. Степи і саванни)

 

V. Тур

Для учнів що набрали однакову кількість балів. Завдання на швидкість.

Завдання. Встановіть відповідність.

А. Ялівець                   1. Священе дерево в Індії та Лівані, у Лівані – символ краї

Б. Кедр                         2. Щорічно скидає листя восени.

В. Ялина                      3. Росте на піщаних грунтах.

Г. Модрина                  4. Хвоїнки короткі, розташовані на пагонах поодинці, живуть хвоїнки до 8 років.

  5. Має «шишкоягоди», може рости на засолених пісках морського узбережжя і в тріщинах гірських скель, пагони містять отруйну олію, яку використовують в медицині.

 

ІІІ. Підсумок.

  1. Підрахунок жетонів.
  2. Виставлення оцінок.

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
1132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку