Урок "Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа"

Про матеріал
Цікава сучасна розробка уроку з використанням технологій. Розвиток творчих здібностей учнів та підвищення мотивації до навчання.
Перегляд файлу

 

Урок №   6

Клас 6

Тема уроку: Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа

Екскурсії (реальні, віртуальні) до хімічної чи біологічної лабораторії, музею науки, природничого музею

Формування предметних компетентностей: Називає основні природничі науки, науковців-природодослідників; пояснює методи дослідження природи

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: формування компетентностей

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)

Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)

Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)

Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.

Хід уроку

 I.    Організаційний    момент.

 «Квіточка - семицвіточка», або палітра емоцій.

  Діти вибирають для себе пелюсточку, колір якої найбільш підходить до кольору настрою, створюють загальну квітку.     

Нагадуємо, якому ж настрою відповідає який колір:

  •                 червоний – захоплення,
  •                 оранжевий – радість, благополуччя, творчість;
  •                 жовтий –зрозуміло, хочеться ще інформації;
  •                 зелений – заспокоює, все добре;
  •                 блакитний - зрозуміло, але перенасичено;
  •                 синий – незадоволення, сум;
  •                 фіолетовий - тривога, напруга.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети

Гра «До якої науки?»

Клас ділиться на дві команди. Кожній команді роздаються картки з назвами явищ, а також з назвами наук (фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, екологія). Завданням для команд, як найшвидше поєднати явища з наукою, яка вивчає ці явища.

Для карток з назвами явищ:

  1.               Падіння листя з дерева
  2.               Горить вугілля
  3.               Проростання насіння рослин
  4.               Виверження  вулкану
  5.               Рух планет
  6.               Охорона природи

 

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

Робота в парах

СПІВПРАЦЯ З ІНШИМИ – НАСКРІЗНЕ УМІННЯ

 

 

Завдання 2. Розглянути малюнок і пояснити, які органи чуття та як допомагають пізнавати навколишнє середовище

 

Завдання 3. Чому природодослідник  повинен бути у спецодязі?

Правила поводження з реактивами та лабораторним обладнанням під час роботи  в кабінеті хімії. | Тест з хімії – «На Урок»

 

 

Завдання 5 . Скласти речення

 

 

 

Завдання 6. «Підбери метод дослідження».

Вчитель наводить приклади досліджень, а учні підбирають метод.

  • Визначення температури кипіння олії
  • Голий слизень (молюск) повільно повзе по листку капусти
  • Для отримання високого врожаю капусти у ґрунт потрібно додати азотні добрива
  •  Пташка в'є гніздо
  • У склянку з теплою водою помістити пакет з чаєм.

 

Наведіть приклади власних спостережень, експериментів і вимірювань, які доводилося проводити вам, або членам вашої родини.

 

 

ІV. Підбиття підсумків

драбинка успіху
Рефлексія  «Драбинка успіху»

Нижня сходинка - у мене нічого не вийшло; середня сходинка  у мене були складнощі; верхня сходинка – мені все вдалося

 

V.  Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку