Урок № 6
Клас 6
Тема уроку: Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа
Екскурсії (реальні, віртуальні) до хімічної чи біологічної лабораторії, музею науки, природничого музею
Формування предметних компетентностей: Називає основні природничі науки, науковців-природодослідників; пояснює методи дослідження природи
Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.
Тип уроку: формування компетентностей
Методи та прийоми:
a) інформаційно-рецептивний: словесний, наочний (демонстрація роздаткового матеріалу), розповідь, бесіда
б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані завдання;
в) пошукові: групові форми роботи, взаємопов’язані запитання.
Міжпредметні зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)
Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)
Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)
Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
«Квіточка - семицвіточка», або палітра емоцій.
Діти вибирають для себе пелюсточку, колір якої найбільш підходить до кольору настрою, створюють загальну квітку.
Нагадуємо, якому ж настрою відповідає який колір:
ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети
Гра «До якої науки?»
Клас ділиться на дві команди. Кожній команді роздаються картки з назвами явищ, а також з назвами наук (фізика, хімія, біологія, географія, астрономія, екологія). Завданням для команд, як найшвидше поєднати явища з наукою, яка вивчає ці явища.
Для карток з назвами явищ:
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань
Робота в парах
СПІВПРАЦЯ З ІНШИМИ – НАСКРІЗНЕ УМІННЯ
Завдання 2. Розглянути малюнок і пояснити, які органи чуття та як допомагають пізнавати навколишнє середовище
Завдання 3. Чому природодослідник повинен бути у спецодязі?
Завдання 5 . Скласти речення
Завдання 6. «Підбери метод дослідження».
Вчитель наводить приклади досліджень, а учні підбирають метод.
Наведіть приклади власних спостережень, експериментів і вимірювань, які доводилося проводити вам, або членам вашої родини.
ІV. Підбиття підсумків
Рефлексія «Драбинка успіху»
Нижня сходинка - у мене нічого не вийшло; середня сходинка – у мене були складнощі; верхня сходинка – мені все вдалося
V. Домашнє завдання