Тема: Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Доповнення рівностей. Складання і розв'язування задач. (№№ 593-600)
Мета. Повторити вивчені таблиці множення і ділення. Формувати вміння розв'язувати задачі на ділення, складати і розв'язувати задачі на три дії за даним планом. Формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби. Виховувати охайність, старанність в процесі виконання самостійних завдань, інтерес та творчі здібності.
Обладнання: план-конспект, мультимедійна презентація, роздаткові картки самостійної роботи, карта подорожі.
Тип уроку: комбінований, урок-подорож.
Підручник: Математика: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл./ М.В.Богданович, Г.П.Лишенко. – К: Генеза, 2012.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Сьогодні у нас — незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну цікаву,
А на шляху в нас завдання й забави.
Країна далека, тож парти свої
Перетворіть на кораблі.
Всі сядьте рівненько, працюйте уважно,
Потрапить туди щоб було вам неважко.
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві речі ждуть!
ІІ. ПОСТАНОВКА ЗАВДАНЬ УРОКУ.
(учні складають асоціативний кущ ідеального мореплявця)
ІІІ. КАЛІГРАФІЧНА ВПРАВА.
- Всі моряки ведуть бортовий журнал. Тож і ми будемо записувати усі наші пригоди. Запишіть у зошитах дату нашої подорожі. (Учні записують дату у зошитах)
- Скільки чоловік складає наш екіпаж? (6)
- Що ви можете розповісти про це число? (Двоцифрове-одноцифрове, , парне-непарне, сусіди – , кількість десятків і одиниць – ?
- Прописати його каліграфічно.
IV. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.
4.1. «Перевірка готовності до подорожі».
- Щоб підготувати корабель для подорожі, потрібно було багато чого зробити. Давайте перевіримо, чи все у нас готове?
4.2. Гра «Урівноваж терези» (№594). (слайд)
- Кухар просить вашої допомоги. Йому треба зважити усі продукти, а він не вміє користуватися терезами. Морякам потрібно щось їсти у дорозі. Допоможемо?
- Яка властивість терезів? (Рівновага мас)
1) 21 : 3 ( = ) 14 : 2;
2) 6 ∙ 2 ( = ) 3 ∙ 4;
3) 5 ∙ 3 ( > ) 2 ∙ 7;
4) 18 : 2 ( > ) 18 : 3.
4.3. Гра «Морський бій». (слайд)
- Наш корабель на повних парусах мчить математичними просторами. Але пірати наздоганяють його. Чи справимося ми з ворогами?
|
А |
В |
С |
D |
1 |
47 |
6 |
92 |
14 |
2 |
18 |
7 |
75 |
15 |
3 |
90 |
9 |
17 |
74 |
4 |
18 |
1 |
13 |
5 |
2А поділи на 3 (6)
1D поділи на 2 (7)
2D зменш на 6 (9)
3В додай 82 (91)
1В збільш у 2 рази (18)
1В збільш утричі (18)
4А збільш на 22 (40)
4С зменш на 10 (3)
3С зменш на 7 (10)
4D помнож на 2 (10)
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
5.1. Робота з задачею. (Усно)
- Дивіться! В ході бою пірати пошкодили канат:
Задача. Канат розірвало на 3 частини, дві з яких по 8 м, і ще залишилося 5 м. Якої довжини був канат?
5.2. Вправа «Математична скринька» (№594)
- Дивіться! Пірати загубили якусь скриньку. А там монети.
- Як називаються компоненти дій, які сховались під монетами? (Діти називають компоненти дій та розв’язують вираз.)
+ 13 = 35;
100 – = 80;
– 13 = 35;
3 = 3;
: 3 = 10;
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК.
6.1. «Острів Купців».
- І на шляху у нас «Острів Купців». Один із моряків хоче купити собі сувенір.
Задача 593. У покупця є 9 грошових купюр по 2 грн. Він купив календар за 12 грн. Скільки грошей залишилося в покупця? Скільки купюр?
Було – 9к., по 2грн
Витратив – 12 грн
Залишилося – ?
1) 2 грн 9 = 18 грн – було;
2) 18 грн – 12 грн = 6 грн – залишилося;
3) 6 грн : 2 грн = 3 (к.)
Відповідь: 3 купюри залишилося.
6.2. «Мис Задачний».
- Наша пригода триває. Ми з вами підійшли до «Мису Задачного».
- Давайте розв’яжемо задачу, яку не змогли розв’язати його мешканці.
1) 47г. – 28г. = 19г. – наручні;
2) 13г. – 6г. = 7г. – настільні;
3) 19г. – 7г. = 12г.
Відповідь: на 12 годинників більше.
6.3. Фізкультхвилинка. (відео)
6.4. Вирази 596.
- Наша наступна зупинка на «Острові Чисел».
- Його жителі залишили для нас послання. Але морські хвилі змили частину записів. Давайте відтворимо їх.
VІІ. РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.
- Ми заходимо у «Бухту «Геометричну». А ось і місцевий житель.
- Він питає чи знаєте ви назви фігур?
- Порахуйте, скільки тут:
VІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА.
- Ми підходимо до порту. Щоб нам добре пришвартувати корабель, треба виконати останнє завдання.
Варіант 1
1. Обчисли. 24 : 3 + 46 = 2 (41 – 36) =
2. Яке число потрібно поставити?
3 = 9 + 9
3. Розв’яжи задачу: 12 веслярів сіли в 3 човни, порівну в кожний. Скільки веслярів сіло в два човни?
|
Варіант 2
1. Обчисли. 3 (63 – 55) =
2. Яке число потрібно поставити? 3 ☐ = 25 – 4
3. Розв’яжи задачу: 24 учні поділилися на 3 команди, порівну у кожній. Скільки учнів буде у двох командах?
|
ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Ще попереду у нас багато кроків
І цікавих, і важких уроків.
- Молодці!
Х. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
- Відобразити здобуті знання у виконаних завданнях: с. 92, № 599, 600.