Урок узагальнення, систематизації та використання знань за темою: «Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Доповнення рівностей. Складання і розв'язування задач».

Про матеріал
Пропоную вашій увазі урок-подорож математичним океаном з мультимедійною підтримкою. Урок узагальнення, систематизації та використання знань за темою: «Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Доповнення рівностей. Складання і розв'язування задач».
Перегляд файлу

Тема: Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Доповнення рівностей. Складання і розв'язування задач. (№№ 593-600) 

Мета. Повторити вивчені таблиці множення і ділення. Формувати вміння розв'язувати задачі на ділення, складати і розв'язувати задачі на три дії за даним планом. Формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби. Виховувати охайність, старанність в процесі виконання самостійних завдань, інтерес та творчі здібності.

Обладнання: план-конспект, мультимедійна презентація, роздаткові картки самостійної роботи, карта подорожі.

Тип уроку: комбінований, урок-подорож.

Підручник: Математика: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл./ М.В.Богданович, Г.П.Лишенко. – К: Генеза, 2012.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сьогодні у нас — незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну цікаву,

А на шляху в нас завдання й забави.

Країна далека, тож парти свої

Перетворіть на кораблі.

Всі сядьте рівненько, працюйте уважно,

Потрапить туди щоб було вам неважко.

Вирушаємо у путь –

Нас цікаві речі ждуть!

ІІ. ПОСТАНОВКА ЗАВДАНЬ УРОКУ.

  • Ми з вами вирушаємо у подорож безмежними математичними просторами. На шляху ми зустрінемо багато пригод і випробувань,  повторимо вивчені таблиці множення і ділення. Рухатись ми будемо згідно з картою (слайд). Уявіть себе справжніми моряками, шукачами пригод!
  • А якими ми маємо бути у нашій подорожі, щоб вона пройшла успішно?

(учні складають асоціативний кущ ідеального мореплявця)

  • Я бажаю вам цікавої подорожі, і нехай справжніми скарбами стануть ваші міцні знання.

 

ІІІ. КАЛІГРАФІЧНА ВПРАВА. 

-  Всі моряки ведуть бортовий журнал. Тож і ми будемо записувати усі наші пригоди. Запишіть у зошитах дату нашої подорожі. (Учні записують дату у зошитах)

- Скільки чоловік складає наш екіпаж? (6)

- Що ви можете розповісти про це число? (Двоцифрове-одноцифрове, , парне-непарне, сусіди – , кількість десятків і одиниць – ?

- Прописати його каліграфічно.

IV. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.

4.1. «Перевірка готовності до подорожі».

- Щоб підготувати корабель для подорожі, потрібно було багато чого зробити. Давайте перевіримо, чи все у нас готове?

  • На кораблі 32 матроси та 1 капітан. Скільки осіб на кораблі? (33)
  • На кораблі 17 парусів. Матроси підняли 8 парусів. Скільки парусів залишилось підняти? (9)
  • Каюта капітана під номером 27. Його помічники мешкають у сусідніх каютах. Які їх номери. (26, 28)
  • Команда закупила 26 ящиків фруктів, а овочів – на 12 ящиків більше. Скільки ящиків овочів запасла команда? (38)
  • У подорожі нам потрібно 46 кг різних крупів, а макаронів – на 20 кг менше. Скільки макаронів нам потрібно для подорожі? (26)

4.2. Гра «Урівноваж терези» (№594). (слайд)

- Кухар просить вашої допомоги. Йому треба зважити усі продукти, а він не вміє користуватися терезами. Морякам потрібно щось їсти у дорозі. Допоможемо?

- Яка властивість терезів? (Рівновага мас)

 

1) 21 : 3 ( = ) 14 : 2;     

2) 6 ∙ 2 ( = ) 3 ∙ 4;        

3) 5 ∙ 3 ( > ) 2 ∙ 7;

4) 18 : 2 ( > ) 18 : 3.

 

4.3. Гра «Морський бій». (слайд)

- Наш корабель на повних парусах мчить математичними просторами. Але пірати наздоганяють його. Чи справимося ми з ворогами?

 

А

В

С

D

1

47

6

92

14

2

18

7

75

15

3

90

9

17

74

4

18

1

13

5

 2А поділи на 3 (6)                                         

1D поділи на 2  (7)

   2D зменш на 6      (9)                                     

3В додай 82    (91)

   1В збільш у 2 рази    (18)                             

  збільш утричі  (18)

   4А збільш на 22      (40)                                 

  зменш на 10     (3)

   3С зменш на 7  (10)                                        

4D помнож на 2     (10)

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

5.1. Робота з задачею. (Усно)

- Дивіться! В ході бою пірати пошкодили канат:

Задача. Канат розірвало на 3 частини, дві з яких            по 8 м, і ще залишилося 5 м. Якої довжини був канат?

5.2. Вправа «Математична скринька» (№594)

- Дивіться! Пірати загубили якусь скриньку. А там монети.

- Як називаються компоненти дій, які сховались під монетами? (Діти називають компоненти дій та розв’язують вираз.)


+ 13 = 35;

100 – = 80;

– 13 = 35;

3 = 3;

: 3 = 10;


 

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК.

6.1. «Острів Купців».

- І на шляху у нас «Острів Купців». Один із моряків хоче купити собі сувенір.

Задача 593. У покупця є 9 грошових купюр по 2 грн. Він купив календар за 12 грн. Скільки грошей залишилося в покупця? Скільки купюр?

  • Що робив покупець? (Купував)
  • Якою валютою володів покупець? (Гривнями)
  • Скільки грошових купюр у нього було? (9 купюр)
  • По скільки гривень? (По 2 гривні)
  • Що він купив? (Календар)
  • Яка ціна календаря? (12 грн)
  • Що питається у задачі? (Скільки грошей залишилося в покупця? Скільки купюр?)
  • Який короткий запис складемо?

Було – 9к., по 2грн

Витратив – 12 грн

Залишилося – ?

  • Що треба знати, щоб відповісти на запитання? (Скільки було спочатку грошей, ціну календаря, вартість одної купюри)
  • Чи є відомі величини для цього? (Невідомо скільки грошей було)
  • Як знайти скільки було грошей спочатку? (Знайти всю вартість купюр)
  • Якою дією шукатимемо відповідь на запитання задачі? (Віднімання)
  • Як знайдемо кількість купюр? (Усі гроші поділити на вартість купюри)

1) 2 грн 9 = 18 грн – було;

2) 18 грн – 12 грн = 6 грн – залишилося;

3) 6 грн : 2 грн = 3 (к.)

Відповідь: 3 купюри залишилося.

6.2. «Мис Задачний».


- Наша пригода триває. Ми з вами підійшли до «Мису Задачного». 

- Давайте розв’яжемо задачу, яку не змогли розв’язати його мешканці.

 

  • Які годинники ремонтували? (Наручні, настільні)
  • Що відомо про наручні годинники? (Потрібно відремонтувати 47г., відремонтували – 28г.)
  • Що відомо про настільні годинники? (Потрібно відремонтувати 13г., відремонтували – 6г.)
  • Як знайти скільки залишилося відремонтувати годинників? (Відніманням)
  • Скільки залишилося відремонтувати наручних годинників?
  • Скільки залишилося відремонтувати настільних годинників?
  • На скільки більше залишилося відремонтувати наручних годинників, ніж настільних? Якою дією дамо відповідь на запитання задачі? (Віднімання)

1) 47г. – 28г. = 19г. – наручні;

2) 13г. – 6г. = 7г. – настільні;

3) 19г. – 7г. = 12г.

Відповідь: на 12 годинників більше.

6.3. Фізкультхвилинка. (відео)

  •  Ми з вами потрапили на «Острів відпочинку». Його жителі дуже люблять співати і танцювати і нас запрошують.

6.4. Вирази 596.

- Наша наступна зупинка на «Острові Чисел».

- Його жителі залишили для нас послання. Але морські хвилі змили частину записів. Давайте відтворимо їх.

 

VІІ. РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.

- Ми заходимо у «Бухту «Геометричну». А ось і місцевий житель.

- Він питає чи знаєте ви назви фігур?

- Порахуйте, скільки тут:

  • Трикутників (12)
  • Овалів (8)
  • Кругів (4)
  • Квадратів (1)
  • Прямокутників (2)
  • Точок (7)
  • Відрізків (1)

 

VІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА.

- Ми підходимо до порту. Щоб нам добре пришвартувати корабель, треба виконати останнє завдання.

 

Варіант 1

 

1. Обчисли.

24 : 3 + 46 =

2 (41 – 36) =

 

2. Яке число потрібно поставити?

 

3 = 9 + 9

 

3. Розв’яжи задачу:

12 веслярів сіли в 3 човни, порівну в кожний. Скільки веслярів сіло в два човни?

 

 

 

 

Варіант 2

 

1. Обчисли.
2 9 – 27 =

3 (63 – 55) =

 

2. Яке число потрібно поставити?     3 = 25 – 4

 

3. Розв’яжи задачу:

24 учні поділилися на 3 команди, порівну у кожній. Скільки учнів буде у двох командах?

 

 

 

  • Справжні мореплавці зібралися на цьому борту. Не підвели свого капітана!

ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

І цікавих, і важких уроків.

  • З якими таблицями ми сьогодні працювали?
  • Розкажіть про результати нашої подорожі, продовжуючи речення:
  • Цікаво …
  • Знаю …
  • Вмію …

- Молодці!

Х. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

- Відобразити здобуті знання у виконаних завданнях: с. 92, № 599, 600.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 червня 2022
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку