1
Урок узагальнення та систематизації з інформатики у 2 класі
за темою : «Графічний редактор Paint»
Урок узагальнення та систематизації з інформатики для учнів 2 класу по НУШ (скороч. Нова українська школа) з елементами розвитку критичного мислення (за трьома етапами уроку: виклик, осмилення, рефлексія), метою якого є навчання учнів використовувати навички роботи з графічним редактором Paint; розвиток уваги, пам’яті, логіки, розумових операцій та критичного мислення; виховання в учнів бажання оволодівати комп’ютерною грамотністю.
Мета: продовжити навчати учнів використовувати навички роботи з графічним редактором Paint; розвивати увагу, пам’ять, логіку, розумові операції та критичне мислення; виховати бажання учнів оволодівати комп’ютерною грамотністю.
Тип уроку: комбінований урок з розвитку критичного мислення.
Матеріали до уроку: правила з техніки безпеки; підручник «Сходинки до інформатики, 2 клас» під ред.. Коршунової О.В., кольорові олівці; програмне забезпечення – графічний редактор «Paint»(ОС Windows 7), MS Office’10; роздатковий матеріал; мультимедійна дошка або проектор.
Структура уроку:
І. |
Організаційна частина |
(4 хв) |
ІІ. |
Вступна частина (виклик) |
(10 хв) |
ІІІ. |
Релаксація |
(2 хв) |
ІV. |
Основна частина (осмислення) |
(20 хв) |
|
|
(2 хв) |
|
|
(7 хв) |
|
|
(2 хв) |
|
|
(8 хв) |
V. |
Підбиття підсумків (рефлексія) |
(4 хв) |
VІ. |
Домашнє завдання |
(1 хв) |
|
|
(40 хв) |
Вчитель:
В клас комп’ютерний прийшли
І знання ми тут знайшли.
Хутко в коло всі вставайте –
У навчання вирушайте!
"Вітання":
Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали і говорить слова-вітання.
Учитель:
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.
Сідайте, будь ласка, на свої місця.
Вчитель: Діти, давайте згадаємо про наші правила:
П’ять правил в класі:
Вчитель: Діти, з яким настроєм ми розпочинаємо наш урок? З чим асоціюється зображення, яке Ви бачите на екрані? Чим ми будемо займатися на нашому занятті сьогодні?
(Відповіді дітей записуються на дошці поряд з картинкою, вправа «Асоціативний кущ»)
До нас сьогодні прийшов один гість …
Знають і дорослі, й діти,
Хто прибув з іншого світу.
Фіолетова тваринка –
Він друг кожної дитинки.
Хто це? Так, це Лунтік.
Лунтік та його друзі дуже люблять малювати, особливо за допомогою комп’ютера, але в них виникли деякі питання до нас, тому я пропоную вам допомогти їм розібратися з основними питаннями щодо роботи з програмою для створення малюнків. А якою саме, діти? (Відповіді дітей)
Завдання: Продовжте вірш (повторення вивченого)
Віршикам моїм чудовим іноді бракує слова.
Допомоги в вас прохаю та вірші розпочинаю…
Мій комп’ютер, любий друже, дуже гарний та потужний.
Я його вам покажу, власні дії розкажу:
Після ввімкнення чекаю, і мені екран моргає,
Бачу я значків запас, це…. (робочий стіл) у нас!
Бачу я значок програми, та не буду звати маму,
Клацну двічі на нього – відкривається … (вікно).
Якщо вимкнути берусь, натискаю кнопку… (Пуск).
А для ввімкнення, малята, кнопку … (Power) натискати.
Промені і сонце-коло, Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер, Бо графічний я …………… (редактор)
Як всі впорались чудово! Відгадали кожне слово!
Ваш кмітливий дуже клас! Вже багато знань у нас!
3. Розпізнай предмети.
Учні на картках поєднують кольори, розфарбовуючи на листках олівцями.
Створення малюнків-шедеврів за допомогою графічного редактора Paint:
https://www.youtube.com/watch?v=xOPxs--QbVE
Вчитель: Лунтік дуже просив допомогти повернути кольори та знайти фігури для створення малюнку-аплікації, тож допоможемо йому в цьому, так, діти!? Але, перш ніж почати, давайте згадаємо правила техніки безпеки!
1). Повторення правил техніки безпеки. Гра «Істинне-хибне».
Якщо твердження істинне, - відповідати «Тік-так, і тільки так»,
якщо хибне – «Тік-так, це не так».
2). Робота з комп’ютерною програмою Paint: зафарбувати Лунтіка
(учні працюють з раніше підготовленим файлом)
3). Відео-фізкультхвилинка
Посилання на відео-ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=eXpOl4LDtsI
Посилання на оброблене відео:
https://drive.google.com/file/d/1Csm4tv9ViYQrpU99qw7qRdl9mWpMm2Jw/view?usp=sharing
4). Продовження роботи з комп’ютерною програмою Paint:
створити за зразком (учні працюють з раніше підготовленими картками)
Вчитель:
Гра «Продовж речення»
На уроці я навчився… .
Мені сподобалося… .
Хотів би ще навчитися… .
Найскладніше було… .
Найлегше було…
Мені набільше запам’яталося…
Тепер я вмію…
Мені було цікавим…
Для мене новим було…
Щоб зробити деякі висновки стосовно отриманих учнями знань, вмінь та навичок, вони користуються відомими смайликами, обираючи з відповідним до настрою смайлик (презентація).
Вчитель: Діти, як Ви вважаєте, ми допомогли Лунтіку? Чому?