Урок узагальнення та систематизації знань у 5 класі з теми "Множення десяткових дробів"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 5 класу з теми "Множення десяткових дробів"

. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації.

Структура уроку

1.Організаційний момент.

2.Вступна бесіда вчителя. Оголошення теми і мети

3.Актуалізація опорних знань:

« Закінчити речення»

«Знайди відповідь»

4.Систематизація та узагальнення знань, умінь та навичок:

Робота в парах

Робота біля дошки

Фізкультхвилинка

Колективне розв'язування задач

5.Підсумок уроку : рефлексія

6.Оцінювання

7.Домашнє завдання

Цей урок є заключним у темі, учні навчилися виконувати множення десяткових дробів.

Урок проведено з елементами гри .

Перегляд файлу

Множення десяткових дробів

 Мета: повторити і систематизувати знання і уміння учнів з теми «   Множення десяткових дробів», формувати вміння розв’язувати задачі з    десятковими дробами; визначити рівень засвоєння знань з теми.

  Розвивати пам’ять, обчислювальні навички, логічне мислення, увагу.

  Виховувати культуру мовлення,  активність, самостійність, наполегливість, 

  інтерес до математики 

Тип уроку: урок повторення і систематизації знань, умінь та навичок.

 Обладнення: картки із завданнями, проектор, конспект.

Хід уроку

І Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку.

Оголошення теми і мети уроку.

ДЕВІЗ:

Діяти активно!

Думати оперативно!

Сперечатись доказово!

Творчо мислити обов`язково!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Закінчити речення:
  1. Для того, щоб помножити два десяткових дроби, треба:
  1. (виконати множення натуральних чисел  не звертаючи уваги на коми);
  2. (в отриманому добутку відокремити комою справа стільки  цифр, скільки їх стоїть після коми в обох множниках разом).

Усний рахунок

На дошці записані приклади. Відповіді до прикладів записані на картках і знаходяться в учнів.  Картки складаються з двох частин: відвовіді до прикладу та букви. Учні розв’язують приклад, знаходять картку з відповіддю та прикріплюють її  на дошку.  З утворених букв складають назву квітки.

 

Ця квітка занесена до Червоної книги.Ця квітка    росте в альпійських горах. Дуже рідко трапляється вона і в Карпатах . ЇЇ  суцвіття нагадують за формою левову лапу, тому її назва перекладається як левова а стопа.

 


0,3•8=   2,4             1,4•2=    2,8           4,5•2=   9

0,4•0,6=    0 ,24      

40•0,5=     20

 0,12•0,4=0,048

2,01•5= 10,05

3,8•2=  7,6

1,4•0,3=   0,42       


Розташувавши отримані дроби в порядку зростання ви отримаєте назву цієї квітки.

Картки з відповідями:

0,048

Е

 

0,24

Д

 

0,42

Е

2,4

Л

 

2,8

Ь

 

7,6

В

9

Е

 

10,5

Й

 

20

С

Цю квітку побачити не так просто. Едельвейс росте  на  гірських скелях в найбільш важкодоступних місцях.  Дістатися до неї можуть лише відважні сміливці, які не бояться зірватися зі скелі. Тому  квітку вважають символом альпінізму, мужності та відваги. 

.Сьогодні нам теж прийдеться долати  перешкоди. І якщо ми з вами їх подолаємо  , то  побачимо  цю квітку.

 

За кожне вірно виконане завдання, клас отримуватиме частинку зображення квітки, а учень   - смайлик.  Учень, який набере найбільшу кількість смайликів, отримає можливість скласти  зображення квітки.

 

  1. Закінчити речення:

1)Для того, щоб помножити  десятковий дріб на 10, 100, 1000, …,  треба …

  ( в цьому дробі перенести кому вправо на стільки цифр, скільки нулів стоїть після одиниці в числі 10,100,100,…).

 

2)Для того, щоб помножити  десятковий дріб на 0,1;   0,01;  0,001, …,  треба   ( в цьому дробі перенести кому вліво на стільки цифр, скільки нулів стоїть після коми в числі 0,1;  

Усний рахунок

Учні працюють на місцях, виконуючи завдання на картках. Після виконання вправ виконуємо взаємоперевірку.За правильну відповідь  - смайлик.

Ручка–Невидимка замалювала нулі і коми. Допиши їх у прикладах там,де не вистачає.

1)0,6024 100 = 6024                   2) 17,8  0,1 = 178

3) 264  0,001 =  __264               4) 0,085  1000 = 85

5)114  0, 00001=___114             6)1,5  1000 = 15__

3.   Обчисліть значення виразу, використовуючи властивості множення:

  1. 0,4 · 29 · 2,5 = 0,4·2,5·29=1·29=29;

2) 0,2 · 43,9 · 0,5= =0,2·0,5·43,9=0,1·43,9=4,39;

3)0,5 · 1,25 · 8  · 2=  (0,5  · 2) · (1,25  · 8) = = 1  · 10=10 

4)4,28 · 7,4 + 4,28 · 2,6=    = 4,28· (7,4·+2,6)=42,8 .

 

ІІІ. Систематизація та узагальнення  знань, умінь та навичок

  1. Робота в парах

Учні працюють  на місцях в парах над індивідуальними завданнями. Після закінчення  записують розвязання на дошці та отримують частинку зображення квітки та смайлики за правильне розв’язання.

6 балів

(12,34 – 3,56) · 1,4 + 3,4=

 

7- 9 балів

300,1- 5,06· (34,3+16,2) + 67, 431=

=8,78·1,4+  3,41 =12,292+3,41=15,702

34,3+16,2=50,5 ;  50,5·5,06=255,53

300,1-255,53=143,57;  143,57 +67,431=211, 001

 

Фізкультхвилинка.

Прилетіли журавлі

(помахати руками, як крилами)

І великі, і малі  (руки вгору, руки вниз)

Сіли собі на ріллі. (присісти)

Головами повертіли (повернути головою в різні сторони)

Та у небо знов злетіли– (встати, помахати руками) .

  1. Колективне розв’язування задач

Після запропонованої умови задачі, учням потрібно поставити розумні запитання до неї, на які можливо знайти відповідь за умовою задачі.

Розв’язання записуються на дошці.  Після розв’язанні учні отримують наступну частину зображення квітки.

Задача1.  Периметр чотирикутника дорівнює 124,8 м. Довжина однієї сторони дорівнює 19,5 м, друга сторона вдвічі довша, ніж перша, а третя сторона на 780 см коротша від другої.  Знайдіть довжину третьої  сторони чотирикутника.

 

  1. Чому дорівнює довжина другої сторони сторони?

19,5 ·  2= 39 (м)

  1.  Чому дорівнює довжина третьої сторони сторони?

39 – 7,8 = 31,2(м)

  1. Чому дорівнює довжина трьох відомих сторін трикутника?

19,5 + 39 +31,2=  89,7( м).

  1. Чому дорівнює довжина четвертої сторони сторони?

 Задача 2.  Відновіть зіпсований рахунок

Назва товару

Кількість, кг

Ціна, грн. за 1 кг

Вартість

Печиво

3

 

 

Цукерки

7

15,6

 

Разом

 

 

226,6 грн

 

 Задача 3.  З одного селища в одному напрямку одночасно вирушили велосипедист зі швидкістю 12,8 км/год та пішохід зі швидкістю 3,5 км/год.

Яка буде відстань між ними через 3,6 год після початку руху?

C:\Users\Admin\сканер\2016-03-06\Image (2).png

  1. Яка відстань між між велосипедистом і пішоходом через 1 год після початку руху?

12,8 – 3,5 = 9,3(км)

  1. Яка відстань між між велосипедистом і пішоходом через 3,6 год після початку руху?
  2. 12,8 · 3,6 = 46,08(км)

ІV. Підсумок уроку

   З отриманих частин учні складають зображення квітки.

    V. Домашнє завдання

Розвязати з підручника №

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку