УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ»

Про матеріал
Матеріал уроку допоможе узагальнити й систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні рівняння; активізувати пізнавальну активність, зацікавленість учнів у вивченні предмета шляхом упровадження інноваційних технологій; продовжити розвивати вміння розв'язувати задачі на закон збереження маси речовини та обчислення відносної молекулярної маси речовини; створення куле стрижневих моделей речовин; формувати вміння раціонально використовувати час, швидко й зосереджено працювати над завданнями; виховувати культуру спілкування, з повагою ставитися до думки однокласника, сприяти формуванню активної життєвої позиції Тип уроку: узагальнення , систематизації та поглиблення знань, умінь і навичок. Форма уроку: урок –подорож з елементами гри. Протягом уроку простежується взаємозвязок із географією.
Перегляд файлу

F:\фото до уроку\корабель 2.jpeg  

УРОК

 УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЇ  ЗНАНЬ З ТЕМИ

«Початкові хімічні поняття»

Підготувала вчитель хімії

Пугач Світлана

Валентинівна

C:\Documents and Settings\School\Рабочий стол\картинка.jpg

 

УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ»

7 КЛАС

 

Мета уроку: 

 освітня: узагальнити й систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні рівняння; активізувати пізнавальну активність, зацікавленість учнів у вивченні предмета шляхом упровадження інноваційних технологій; 

розвиваюча: продовжити розвивати вміння розв'язувати задачі на закон збереження маси речовини та обчислення відносної молекулярної маси речовини; створення куле стрижневих моделей речовин; формувати вміння раціонально використовувати час, швидко й зосереджено працювати над завданнями; 

 виховна: виховувати культуру спілкування, з повагою ставитися до думки однокласника, сприяти формуванню активної життєвої позиції

Тип уроку:

 узагальнення , систематизації та поглиблення знань, умінь і навичок.

Форма уроку: урок –подорож з елементами гри.

Обладнання:  Періодична таблиця хімічних елементів, картки у вигляді презентації, завдання на дошці, ноутбук.

 

                                                  Хід уроку

Сьогодні ми разом з нашими гостями здійснимо морську подорож Чорним морем. Але ця подорож необхідна для  того, щоб знайти царівну хімії Мію. І щоб її врятувати , ми подолаємо перешкоди на нашому шляху. А в цьому нам допоможуть знання, які ви отримали під час вивчення теми «Початкові хімічні поняття »

  Пропоную вам поділитися на дві команди і дізнатися, хто швидше дістанеться до мети. Отже, з міста Ялта наш парусник вирушає у морську подорож. І як кажуть моряки , бажаючи успіху і удачі : «Сім футів під килем!»

1завдання.

Якщо ви правильно виконаєте це завдання, ви дізнаєтесь назву газу, який міститься на дні Чорного моря.

3а допомогою Періодичної системи хімічних елементів визначте від­носну  молекулярну масу кожної сполуки та розмістить їх у порядку зростання :

Са,      СO2,      Н2,       Nа20,     Н2SO4,      CaCO3.

Відповідь Сірководень. У водних глибинах Чорного моря  міститься 3 млрд. тон цього газу.

Нам треба знайти острів, на якому злий чаклун може утримувати нашу царівну хімії Мію. Але ми не знаємо на якому саме острові Чорного моря і тому будемо шукати допомоги у підводному царстві.

Завдання 2

Скласти кулестрижневі моделі речовин за їхніми структурними формулами.

Н О—Н                                                               

                                                                                  Н

                                                                         Н--   С--Н 

                                                                       Н

О=С=О

 

Н—С=N

 

H  -- N =C =S

O=S=O

Відповідь : о. Зміїний. Його загальна площа 2,5 га, має хрестоподібну форму, а відстань між крайніми точками 615 і 560 метрів з найвищою точкою над рівнем моря 41,3 метри.

А ось на горизонті з’явилася зграя дельфінів. Саме вони будуть супроводжувати нас до острова Зміїний. Але, що це? За повідомленнями синоптиків на нас насувається шторм. Як же нам вибратися з нього?

Завдання 3

Треба урівняти хімічні рівняння

              K + O2 = K2

  Na2O + H2O = NaOH

              Na + Cl2 = NaCl

     N+H2 = NH3

 KClO3 = KCl + O2

 Al2O3 + Fe = Fe2O3 + Al

 H2O = H2+ O2 

 

 Al2O3 + H2 = Al + H2O   

  SiO2 + HF = SiF4 + H2O.

Ми побачили під час подорожі , що в Чорне море впадає велика річка. Як вона називається? ЇЇ назву ми дізнаємось, якщо виконаємо наступне завдання.

Завдання 4.

Для того щоб прочитати зашифрований текст, треба із назви хімічного елемента взяти букву, номер якої вказаний в лапках поряд зі знаком цього елемента.

 

¦Na(4)Be(2)V(1) Be(2)  N(3)C(2)

¦O(3) N(3) O(1) He(1) N(1) Be(2)

¦Cd(3)N(1)Li(2)Cu(3)Be(3)

¦Es(4)O(4) H(4)O(1)K(1)O(4)I(1).

Відповідь: Реве та стогне Дніпр широкий.

                                         Т.Г. Шевченко

В результаті шторму ми збились з курсу і несподівано для нас потрапили на красивий острів. На ньому господарі гостинно запросили відпочити , позасмагати, покуштувати екзотичні фрукти, поплавати…

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

І знову ми збираємося в подорож…І знову на шляху нас чекають випробування.

Завдання 5.

«Хімічний посуд»

Розкладіть предмети хімічного посуду відповідно підписів.

Нарешті ми допливли до отрова Зміїний, але нашої цариці хімії Мії ми там не знайшли. Вирушаємо далі, сподіваємось друзі – дельфіни проведуть нас. Ми підпливаємо до таємничого острова, на якому височіє неприступний замок. Щось мені підказує, що саме там підступний чаклун ховає нашу царівну хімії Мію.

Щоб подолати неприступну скелю , треба виконати завдання

Завдання 6

Складіть формули за валентністю речовин

FeO, SiO, CuO, CrO, NO, CaO.

CaCl, FeCl, КS, C О, Al S, CrCl

Ось ми потрапили в палац, але дорогу загородив підступний чаклун. Він сказав, що віддасть нам царівну, якщо ми здогадаємось де він зробив помилки і зробимо правильно.

Завдання 7

  •          Неправильно нюхає речовину в пробірці
  •          Закриває пальцем горличко пробірки і трусе
  •          Дмухає на полум’я, щоб його погасити
  •          Товче крейду у скляній посудині

Ви виправили всі помилки і я повертаю вам царівну хімії Мію.

 

     Підведення підсумків уроку

 Вчитель підраховує бали  і визначає команду яка перемогла.

Аналізує роботу дітей під час виконання завдань.

     Домашнє завдання.  

 

 

 

 

 Додаткові завдання

Визначте формулу речовини

Рідина з різким запахом, використовується для консервування овочів, заправляння салатів. Молекула її складається з 2 атомів Карбону, 4 атомів Гідрогену, 2 атомів Оксигену. Що це за речовина? Визначте її формулу.

Визначте формулу речовини, з якою ви добре знайомі, оскільки кожну подряпину мама обробляє вам саме нею. У чистому вигляді ця речовина є світло-блакитною рідиною, дуже вибухонебезпечною. А от її розчин використовують у медицині. Молекула складається з 2 атомів Гідрогену та 2 атомів Оксисену.

Кристалічна речовина синього кольору, добре розчинна у воді. Застосовується для боротьби зі шкідниками сільського господарства, її молекула складається з 1 атома Купруму, 1 атома Сульфуру, 4 атомів Оксигену. Що це за речовина? Визначте її формулу

Прекрасні перли, мармурові статуї, черепашник, крейда утворені із солі, молекула якої складається з 1 атома Кальцію, 1 атома Карбону, 3 атомів Оксигену. Визначте її формулу.

Безбарвна кристалічна речовина, добре розчиняється у воді, належить до найважливіших хімічних продуктів, у дуже великій кількості застосовується в склоробній, миловарній, текстильній і паперовій промисловості, а також у господарстві та в домашньому побуті. Поступає у продаж під назвою кальцинованої соди. Її молекула складається з 2 атамів Натрію, 1 атома Карбону, 3 атомів Оксигену.

Прозора, кристалічна речовина з якої виготовляють витончений посуд: вази, стакани, фужери,салатниці, тарілки це кришталь, який сильно заломлює світло і може грати всіма кольорами веселки. Молекула кришталю складається з 1 атома Плюмбуму, 1 атома Силіцію і 3 атомів Оксигену. Визначте її формулу.

Ця речовина осаджуючись у системах водяного опалення, чайниках, на поверхні нагрівальних приладів, утворює накип. Її молекула складається з 1 атома Магнію, 1 атома Карбону і 3атомів Оксигену. Визначте її формулу.

Водний розчин цієї речовини, що має біле забарвлення, застосовують як дезінфікуючий засіб проти хвороб і шкідників рослин, ним білять стіни у помешканнях. У цукровій промисловості очищують сік цукрового буряку. Її молекула складається з 1 атома Кальцію, 2 атомів Гідрогену і 2 атомів Оксигену. Визначте її формулу.

У ювелірній справі цей мінерал червоно кольору називають рубінами, а синього забарвлення мають назву сапфіри. Його молекула складається з 2 атомів Алюмінію і 3 атомів Оксигену. Визначте його формулу.

 

«Море рівнянь»

Розставити коефіцієнти:

Zn + HCl→ ZnCl2 + H2

Fe(OH)3→ Fe2O3+H2O

Cr +HCl →CrCl3+H2

2Na+O2 → Na2O

Al+O2 → Al2O3

Mg + HF →MgF2 +H2

Fe+HCl→ FeCl3+H2

Al+I2 → AlI3

K2O +H 2O → KOH

Fe+Cl2 → FeCl3.

 

Складіть формули за валентністю речовин

FeO,  SiO,  CuO,  CrO,  NO,  CaO.

 

 

Складіть формули за валентністю речовин

CaCl,  FeCl,  КS,  C О,  Al S,  CrCl

 

Складіть формули за валентністю речовин

FeO,  SiO,  CuO,  CrO,  NO,  CaO.

 

 

Складіть формули за валентністю речовин

CaCl,  FeCl,  КS,  C О,  Al S,  CrCl

 

Для того, щоб прочитати зашифрований текст, треба із назви хімічного елемента взяти букву, номер якої вказаний в лапках поряд зі знаком цього елемента.

 

¦Na(4)Be(2)V(1) Be(2)  N(3)C(2)

 

¦O(3) N(3) O(1) He(1) N(1) Be(2)

 

¦Cd(3)N(1)Li(2)Cu(3)Be(3)

 

¦Es(4)O(4) H(4)O(1)K(1)O(4)I(1).

 

Урівняйте хімічні рівняння

              K + O2 = K2

  Na2O + H2O = NaOH

              Na + Cl2 = NaCl

     Na+H2 = NH3

 KClO3 = KCl + O2

 Урівняйте хімічні рівняння

 

Al2O3 + Fe = Fe2O3 + Al

 H2O = H2+ O2 

               K + O2 = K2

 Al2O3 + H2 = Al + H2O   

  SiO2 + HF = SiF4 + H2O.

 

 

 

 

 

 

 

Для того, щоб прочитати зашифрований текст, треба із назви хімічного елемента взяти букву, номер якої вказаний в лапках поряд зі знаком цього елемента.

 

¦Na(4)Be(2)V(1) Be(2)  N(3)C(2)

 

¦O(3) N(3) O(1) He(1) N(1) Be(2)

 

¦Cd(3)N(1)Li(2)Cu(3)Be(3)

 

¦Es(4)O(4) H(4)O(1)K(1)O(4)I(1).

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пугач Світлана
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
7 січня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку