ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛАС
Тема. Узагальнення і систематизація знань по темі: «Природа взимку»
Мета: поглибити, узагальнити знання учнів з теми, розвивати пізнавальну активність дітей, допитливість, самостійність, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.
Обладнання: ІКТ, презентація, картки, зошити
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань .
Хід уроку
І. Організація класу
Ось дзвінок наш пролунав,
Для навчання час настав.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1.Синоптики
Повідомлення синоптиків про погодні умови дня за планом (Слайд 1)
За будь–якої погоди майте гарний настрій.
Сьогодні на уроці ми підведемо підсумок по темі, яку вивчали на попередніх уроках
Розшифруйте тему уроку (Слайд 2)
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань
1.Вправа «Асоціативний кущ»
А які асоціації у вас викликає слово зима? Що вам спливає на думку?.
2.Слухання п’єси Петра Чайковського «Зима»
Багато письменників, композиторів, художників присвятили свої твори цій порі року.
Переглянемо репродукції картин і послухаємо п’єсу Петра Чайковського «Зима» (Слайд 3)
На уроці читання ми вивчали вірші, присвячені зимі. Давайте згадаємо їх.
3.Декламування віршів про зиму
Діти декламують 2 вірші
Назвіть зимові місяці .
4.Бесіда
(Слайд 4)
А чи знаєте ви , як живуть тварини в зимовому лісі?
Яких птахів ми називаємо зимуючими?
Розкажіть, як ви допомагаєте птахам і тваринам взимку.
(Слайд 5)
5.Гра «Оплески»
(Діти плескають в долоні, якщо прозвучала правильна відповідь.)
Що ви покладете у годівничку птахам?
Гарбузове насіння, пшоно, підсмажене соняшникове насіння, зерно, крихти хліба, насіння бур’янів; несолоне сало, насіння динь, кавунів,
цукерки.
Пам’ятайте!Чорний хліб і підсмажене насіння, солоне сало птахам давати не можна.
6.Руханка
7.Гра «Хибне, істинне»
Хибне – руки вгору
Істинне – плескаємо в долоні
8.Бесіда
. Що відбувається з трав’янистими рослинами взимку?
9.Контрольна робота « Природа взимку »
Варіант І
1. Хто зі звірів живиться взимку корою дерев, молодими пагонами дерев і кущів, пожухлою травою?
А) дикий кабан Б) білка В) заєць
2. Зеленими усю зиму залишаються:
А) берези і тополі Б) вишні та яблуні В) ялини і сосни
3. Які птахи виводять пташенят взимку ?
А) горобці Б) сороки В) шишкарі
4. Познач «+» ознаки зими в природі.
Опадає листя з дерев і кущів
Лютують морози
Повертаються із вирію перелітні птахи
Водойми вкриті кригою
Цвітуть підсніжники
День короткий, а ніч – довга
5. Розглянь малюнки . Розпізнай дерева взимку . Запиши їх назви .
______________ _____________ _______________
6. Поясни, чому під снігом рослини не мерзнуть .
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV.Підсумок уроку
Про що захотілося розповісти своїм друзям ?
Які знання використаєте в повсякденному житті?
Що тебе вразило?
Розвішування годівничок.
V. Домашнє завдання
Виконати малюнок або скласти розповідь по темі «Зима».