Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом 2 «Середньовічний світ Західної Європи» 7 клас

Про матеріал

Пропонуються завдання для уроку узагальнення та тематичного контролю за розділом 2 «Середньовічний світ Західної Європи» у 7 класі. Тематичне оцінювання проводиться у вигляді письмової роботи з різнорівневими тестовими завданнями.Завдання складено згідно із змістом чинної програми з історії України. Відповідно до змісту виокремлюються такі види завдань: пояснення понять й термінів. побудова ланцюга суджень, робота з хронологією, визначення причин і наслідків історичних подій. Вчитель має змогу диференційовано підійти до організації пізнавальної діяльності учнів, розвитку творчих здібностей школярів.

Перегляд файлу

Тема. Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом 2

«Середньовічний світ Західної Європи»

7 клас

Мета: узагальнити, перевірити й оцінити знання учнів з тематичного блоку; розвивати вміння та навички, які формувалися під час вивчення теми; сприяти вихованню в учнів шанобливого ставлення до минулого, спонукати школярів до подальшого поглиблення своїх знань.

Очікувані результати: після цього уроку учень / учениця має

• знати: основні стани середньовічного суспільства, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства;

розуміти: станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїм правовим і економічним становищем у суспільстві; причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи; роль християнської церкви в Середньовіччі; поняття «суспільний стан», «феод», «феодалізм», «васалітет», «феодальна драбина», «цех», «майстер», «підмайстер», «гільдія», «лихварство», «міська комуна», «внутрішня колонізація»;

• уміти: описати вигляд середньовічного міста, середньовічного замку; охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства.

Тип уроку: урок перевірки й обліку знань, умінь і навичок.

Обладнання уроку: картки із завданнями для тематичного контролю.

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

І. Організаційний етап.

Перед виконанням завдань учитель разом з учнями у короткій вступній бесіді пригадує, який розділ вони закінчили вивчати та які теми до нього належать.

ІІ. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 

І рівень (завдання оцінюють у 0,5 бала)                

1. Васальні відносини склалися між                      А) феодалами;  Б) між феодалами і селянами;  В) селянами;  Г)  станами.         

2. Міста, які звільнялися від влади сеньйора, ставали

 А) бенефіціями;  Б) комунами;  В) гільдіями;  Г) общинами.

3. Союз ремісників однієї професії в епоху Середньовіччя мав назву

А) герб;  Б) шедевр;  В) гільдія;  Г) цех.

4. У середні віки рицарем називали

А) благородну людину;  Б) кінного воїна;  В) могутнього феодала;  Г) учасника турнірів.

ІІ рівень (завдання оцінюють у 2 бали)

4. Поясніть значення понять і термінів: стани, феодальна драбина.

5. Встановіть відповідність.

1) Міграції        А) Великий землевласник.

2) Феодал                  Б) Щорічні торги.

3) Ярмарки                В) Будинок, де засідала міська рада.

4) Ратуша                   Г) Міська рада.

                                    Д) Масове переміщення народів.

ІІІ рівень (завдання оцінюють у 3 бали)

6.Опишіть, як виглядало середньовічне місто.

ІV рівень (завдання оцінюють у 3 бали)

7. Визначте роль християнської церкви в житті середньовічного суспільства.


Варіант 

І рівень (завдання оцінюють у 0,5 бала)                    1. Остаточний розкол між Західною та Східною християнськими церквами відбувся у                                                                                                                                              А) 1054р.;  Б) 1073р.;  В) 1077р.; Г) 1096р.

2. Обєднання купців у середньовічних містах мало назву

А) цех;  Б) орден;  В) гільдія;  Г) братство.

3. «Чорною смертю» в епоху Середніх віків називали

А) війну;  Б) турнір;  В) чуму;  Г) голод.

          4. Робітник, який вивчив ремесло, але не має майстерні називається

А) ремісник;  Б) майстер;  В) підмайстер;  Г) учень.

ІІ рівень (завдання оцінюють у 2 бали)

4.Поясніть значення понять і термінів: міська комуна, васалітет.

5.Встановіть відповідність.

1) Феодалізм                   А) Земля, надана королем чи сеньйором у спадкове                     

                                         володіння як плата за службу.

2) Феод                            Б) Усі безоплатні роботи селян у господарстві

                                        феодала, примусові обов’язки селян стосовно феодала.

3) Панщина                     В)  Податок продуктами чи грошима, що його

                                         стягували феодали з селян.

4) Оброк                          Г) Суспільний устрій середньовічної Європи, основою

                                         якого є власність феодала на землю та працю селян.

                                         Д) Власник феоду.

ІІІ рівень (завдання оцінюють у 3 бали)

6. Опишіть, як виглядав середньовічний замок.

ІV рівень (завдання оцінюють у 3 бали)

7. Проаналізуйте причини та наслідки формування цехової системи ремісничого виробництва.


Варіант 

І рівень(завдання оцінюють у 0,5 бала)

1. Житло феодала в середні віки -це

А) замок;  Б) хата;  В) палац;  Г) фортеця.

2. Сплата грошима чи продуктами селянином феодалу називається

А) панщиною;  Б) оброком;  В) баналітетом;  Г) податком.

3. Представників міської верхівки в Середні віки називали

А) бюргерство;  Б) патриціат;  В) плебс.

4. Людина, яка дає гроші в борг під відсоток називається

А) лихвар;  Б) міняйло;  В) купець;  Г) банкір.

ІІ рівень (завдання оцінюють у 2 бали)

4.Поясніть значення понять і термінів: внутрішня колонізація, натуральне господарство.

5. Встановіть відповідність.

1) Васалітет   А) Рицарський поєдинок..

2) Цех   Б) Особиста залежність одних феодалів від інших,                                                                 могутніших.

3) Турнір   В) Союз ремісників однієї професії.

4) Гільдія   Г) Земельне володіння, яке надавав сеньйор своєму

    васалу за службу.   

Д) Об’єднання купців для захисту своїх інтересів.                                                     

ІІІ рівень (завдання оцінюють у 3 бали)

6. .Яку роль в суспільстві відігравала кожна із зазначених верств: феодали, духовенство, селяни? У чому полягала їх взаємозалежність?

ІV рівень (завдання оцінюють у 3 бали)

7. Проаналізуйте причини та наслідки боротьби міст з сеньйорами.

ІІІ. Рефлексія.

Учитель робить візуальний аналіз роботи учнів на уроці  (у разі потреби вказує на допущені помилки учнів під час організації роботи).

IV. Домашнє завдання.

Скласти кросворд з 12 термінів, понять вивченої теми. Одному учневі підготувати повідомлення про кораблі вікінгів.

 

 

 

 

docx
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
3301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку