Узагальнюючий урок з теми «Вищі спорові рослини»
Варіант І
І рівень
Завдання 1. Виберіть правильну відповідь:
1.До спорових рослин належать відділи:
а) Мохоподібні г) Плауноподібні
б) Хвощеподібні д) Папороті
в) Голонасінні е) Покритонасінні
2.Безстатеве покоління в життєвому циклі рослин – це:
а) гаметофіт б) спорофіт
3.Спорові віддають перевагу вологим місцям існування,тому що:
а) запліднення можливе лише за наявності краплинно-рідинної вологи
б) вони мають поверхнево розташовану кореневу систему
в) Більшість є тіньовитривалими й вологолюбними видами
4.Спеціалізовані клітини статевого розмноження – це:
а) яйцеклітина в) спори
б) зигота г) сперматозоїд
5.Жіночий статевий орган спорових рослин – це:
а) антеридій б) архегоній в) спорангій
6.Ниткоподібні вирости гаметофіта, що виконують функції поглинання води й мінеральних речовин у перших наземних рослин, - це:
а) ризоїди б) корені в) антеридій.
ІІ рівень
Завдання 2. Дайте визначення біологічних термінів: спорофіт, яйцеклітина, зигота, міжвузля, ризоїд, антеридій.
ІІІ рівень
Завдання 3. Складіть і поясніть схему життєвого циклу мохів на прикладі сфагнуму.
ІV рівень
Завдання 4. Випишіть послідовно цифри, за якими наведено ознаки, що відповідають групі спорових рослин – хвощі:
1.У життєвому циклі переважає гаметофіт.
2.Запліднення відбувається при наявності краплинно-рідинної вологи.
3.Гаметофіт має листостеблову чи сланеву будову.
4.Багаторічні трав’янисті рослини мають висоту до 30 см.
5.Давні види брали участь в утворенні кам’яного вугілля.
6.Віддають перевагу вологим місцям існування.
7. Багато які з видів є декоративними.
8.Є регуляторами режиму вологості в природних угрупованнях.
Узагальнюючий урок з теми «Вищі спорові рослини»
Варіант ІI
І рівень
Завдання 1. Виберіть правильну відповідь:
1.До спорових рослин не належать відділи:
а) Мохоподібні г) Плауноподібні
б) Хвощеподібні д) Папороті
в) Голонасінні е) Покритонасінні
2.Статеве покоління в життєвому циклі рослин – це:
а) гаметофіт б) спорофіт
3.Спеціалізована клітина безстатевого розмноження: - це
а) гамета б) спора в)зигота
4.У результаті злиття гамет утворюється
а) яйцеклітина в) спорофіт
б) зигота г) спора
5.Чоловічий статевий орган спорових рослин – це:
а) антеридій б) архегоній в) спорангій
6.Рослини, що мають і мікро- і макроспори, називаються:
а) рівноспоровими б) різноспоровими.
ІІ рівень
Завдання 2. Дайте визначення біологічних термінів: гаметофіт, сперматозоїд, спорангій, тканина, запліднення, архегоній.
ІІІ рівень
Завдання 3. Складіть і поясніть схему життєвого циклу папоротей на прикладі папороті щитника чоловічого.
ІV рівень
Завдання 4. Випишіть послідовно цифри, за якими наведено ознаки, що відповідають групі спорових рослин – мохи:
1.У життєвому циклі переважає гаметофіт.
2.Запліднення відбувається при наявності краплинно-рідинної вологи.
3.Гаметофіт має листостеблову чи сланеву будову.
4.Багаторічні трав’янисті рослини мають висоту до 30 см.
5.Давні види брали участь в утворенні кам’яного вугілля.
6.Віддають перевагу вологим місцям існування.
7. Багато які з видів є декоративними.
8.Є регуляторами режиму вологості в природних угрупованнях.