Конспект уроку узагальнення знань з теми: "Дії з десятковими дробами" (5 клас)
Цілі уроку:
1. Узагальнити знання про виконання арифметичних дій з десятковими дробами: додавання, віднімання, множення, ділення.
2. Закріпити вміння виконувати дії з десятковими дробами, розв’язувати задачі та вправи.
3. Розвивати логічне мислення та навички самостійної роботи.
Обладнання:
Таблиця для запису правил дій з десятковими дробами, картки з прикладами, завдання для самостійної роботи.
Хід уроку
1. Організаційний момент (2-3 хвилини)
- Перевірка готовності учнів до уроку.
- Налаштування на роботу, пояснення мети уроку.
2. Актуалізація знань (5 хвилин)
Мета: пригадати правила виконання арифметичних дій з десятковими дробами.
- Коротке обговорення, які дії можна виконувати з десятковими дробами (додавання, віднімання, множення, ділення).
- Учитель пропонує учням пригадати правила кожної дії з десятковими дробами та записати їх на дошці.
Правила:
1. Додавання та віднімання десяткових дробів:
- Дроби вирівнюються по комі.
- Додавання та віднімання відбувається, як для звичайних чисел.
- Кома ставиться у результаті під комами доданків/зменшуваного та від’ємника.
2. Множення десяткових дробів:
- Множимо дроби як цілі числа, не звертаючи уваги на кому.
- У результаті ставимо кому так, щоб кількість цифр після неї дорівнювала сумі цифр після коми в обох множниках.
3. Ділення десяткових дробів:
- Якщо ділимо десятковий дріб на ціле число, ділення проводиться як із цілими числами, а кому у відповіді ставимо над комою в діленому.
- Щоб поділити десятковий дріб на десятковий, зміщуємо кому так, щоб дільник став цілим числом, після чого виконуємо ділення.
Практична частина – закріплення дій з десятковими дробами (20 хвилин)
1. Колективна робота з класом:
- Учитель дає кілька прикладів для кожної дії, щоб учні вирішили їх разом з учителем, пояснюючи кожен крок.
Приклади:
- Додавання: 2,45 + 1,3
- Віднімання: 5,6 - 2,75
- Множення: 1,2* 3,5
- Ділення: 4,8 : 1,2
2. Індивідуальна робота:
- Учні виконують самостійно серію вправ на дії з десятковими дробами.
Завдання:
- 7,35 + 2,45
- 9,8 - 5,5
- 3,4 * 0,2
- 12,5 : 2,5
Перевірка: Учитель перевіряє виконання, відповідає на запитання учнів, допомагає в разі виникнення труднощів.
4. Узагальнення знань (10 хвилин)
- Учитель ставить учням запитання для закріплення знань:
- Як вирівнювати числа при додаванні та відніманні десяткових дробів?
- Що потрібно зробити з комою при множенні десяткових дробів?
- Як зробити дільник цілим числом у процесі ділення десяткових дробів?
Задача для закріплення:
На виробництві одна деталь важить 0,35 кг. Скільки важать 15 таких деталей? Якщо поділити загальну вагу деталей на 5, скільки кілограмів отримаємо?
5. Самостійна робота (10 хвилин)
Завдання:
1. 3,25 + 2,75 - 1,5
2. 4,8 *2,3
3. 9,6: 4,8
Учитель збирає роботи та проводить короткий аналіз. Після цього учні можуть перевірити свої результати за готовими відповідями на дошці.
6. Підсумок уроку (3-5 хвилин)
- Учитель узагальнює, які правила треба запам’ятати для виконання дій з десятковими дробами.
- Учні висловлюються, які вправи викликали труднощі та де вони почуваються впевнено.
7. Домашнє завдання
Виконати завдання на дії з десятковими дробами з підручника або окремий тренувальний лист.