Урок узагальнення з тем "Членистоногі. Молюски"

Про матеріал
Урок узагальнення з тем "Членистоногі. Молюски" Біологія 7 клас. Різнорівневі завдання.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення з тем "Членистоногі. Моллюски"                                                                        Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з "Членистоногі. Моллюски";  закріпити знання про різноманітність  та значення членистоногих та молюсків; визначити індивідуальний рівень засвоєння матеріалу теми для кожного з учнів;   формувати  вміння порівнювати, встановлювати  причинно-наслідкові зв'язки; розвивати системність та логічне  мислення,  уяву, спостережливість, вміння виділяти головне; продовжити формувати пізнавальні й творчі здібності, пам'ять і увагу; вдосконалювати практичні вміння та навички  визначення систематичне положення (ряд) та  тип   розвитку комах.

Обладнання: таблиці "Членистоногі" та "Моллюски", індивідуальні листки з варіантами тематичного  оцінювання.

Базові поняття і терміни: членистоногі, молюски, відділи   тіла, сегменти, черепашки, хітин, ротовий апарат, вторинна порожнина тіла, змішана порожнина тіла.

І. Мотивація навчальної діяльності учнів                                                                         Чи можна уявити життя на нашій планеті без членистоногих і молюсків?І сьогодні на уроці ми систематизуємо і узагальнимо знання про цих тварин і докажемо, що ці тварини по праву займають одне з ведучих місць серед живих організмів нашої планети.

ІІ. Актуалізація опорних знань                                                    

1. Про що говорить назва  членистоногі?

2. Про що говорить назва молюск?

ІІІ. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

А. Гра "Чи правильне твердження?"                                                

1.

У членистоногих двостороння симетрія тіла.

Так

2.

Ракоподібні – членистоногі які ведуть переважно  сухопутний спосіб життя.

Ні

3.

Тіло рака річкового вкрите вапняковим панцирем.

Ні

4.

Ловча сітка павука – павутина.

Так

5.

Орган дотику павука – ногощупальця.

Так

6.

Тіло жука складається з голово грудей і черевця.

Ні

7.

Передня пара крил жука призначена для польоту.

Ні

8.

У комах чотири пари ніг.

Ні

9.

Перша стадія розвитку комахи – яйце.

Так

10.

У молюсків – двобічна симетрія тіла.

Так

11.

Ставковики – різностатеві тварини.

Ні

12.

Головоногі молюски найбільш розвинуті безхребетні тварини

Так

Б).Біологічний диктант.                                                   

1.

Скільки видів комах налічується на Землі?

1,5 млн

1.

Скільки видів об’єднує тип Молюски?

130 тис

2.

Видільна система ракоподібних.

Зелені залози

2.

Передня ходильна кінцівка у ракоподібна.

Клешня

3.

Система дихальних трубочок у павукоподібних.

Трахеї

3.

Група паразитичних павукоподібних.

Кліщі

4.

Стадія розвитку комахи під час якої відбувається перетворення в будові.

Лялечка

4.

Глибоке перетворення організму, що проявляється в різкій зміні будови й способу життя

Метаморфоз

5.

Орган за допомогою якого самка комах відкладає яйця  в грунт.

Яйцеклад

5.

Складка шкіри ставковика, що оточує передню частину тулуба.

Мантія

6.

Чим представлений зовнішній скелет молюсків.

Черепашка або мушля

6.

Який орган тіла відсутній у двостулкових молюсків.

Голова

В) Кооперативна робота. /"Снігова куля" (Два – чотири – вісім)/

Термін –

Речення –

Питання –

Відповідь –

1 група – клас Ракоподібні;

2 група – клас Павукоподібні;

3 група – клас Комахи;

4 група – клас Черевоногі молюски;

5 група – клас Двостулкові молюски;

6 група – клас Головоногі молюски. 

Г) Групова робота. / Метод  "Прес"/

Я вважаю –

Тому, що –

Наприклад –

Отже –

1 група – Комахи з неповним перетворенням.

2 група – Комахи з повним перетворенням.

3 група – Соціальні комахи.

4 група – Значення молюсків в природі і господарській діяльності людини.

Д) Тестування

І  варіант:

Виберіть правильну відповідь.

1.Ходильних ніг у мурахи:

а) шість; б) вісім; в) десять.

2.Павукоподібним є:

а) тарантул; б) оса; в) мокриця.

3.Головоногим молюском є:

а) каракатиця; б) мідія; в) каракурт.

4.Ставковики дихають за допомогою:

а) зябер; б) легенів; в) трахей.

5.Бджоли належать до ряду:

а) Прямокрилі; б) Двокрилі; в) Перетинчастокрилі.

6. Встановіть відповідність:

1. Жалкі комахи; 2. Друга пара крил – дзижчальця; 3.Тверді передні крила – надкрила;  4. Личинка – гусениця.

а) мухи;  б) жуки;  в) метелики;  г) джміль.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ  варіант:

 Виберіть правильну відповідь.

1. Ходильних ніг у павука:

а) шість; б) вісім; в) десять.

2. Черевоногим моллюском є:

а) каракатиця; б) мідія; в) виноградний слимак.

3. Паразитами людини і тварин  є:

а) лангусти; б) кліщі; в) скорпіони.

4. Ракоподібним є:

а) мідія; б) тарантул; в) мокриця.

5. Цвіркуни  належать до ряду:

а) Прямокрилі; б) Двокрилі; в) Перетинчастокрилі.

6. Встановіть відповідність:

1. Ці комахи панували на Землі 300 млн років тому; 2. Вовчок – підземна комаха; 3. Мають великі очі та швидко літають;  4. Дрібні паразитичні комахи.

а) бабки;  б) воші;  в) таргани;  г) прямокрилі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Е). Розповідь – небилиця або виправ помилку / Попереднє завдання. Групова робота,  вправа коректор/.

1. Тіло ставковика міститься в овальній подвійній  (суцільній) черепашці  і складається з двох(трьох) відділів. Ставковики роздільностатеві тварини (гермафродити).

2. Жуки плавунці живуть у морях (прісних водоймах), вони ходять по дну водойми (плавають). Дихають зябрами (дихальцями, трахеями).

3. Більшість видів комах розмножується партеногенезом (роздільностатеві). Запліднення  яєць зовнішнє (внутрішнє). Плодючість часто відносно низька (висока).

4. Ряд Воші об’єднує 300 (150) видів середніх та крупних (дрібних)розмірів комах, з дуже повільним (швидким)  життєвим циклом.

Є) Мікрофон. /Бесіда/

Яка симетрія тіла у членистоногих і у молюсків?

Скільки видів членистоногих і молюсків описано вченими?

З яких відділів складається тіло ракоподібних, павукоподібних, комах та молюсків?

Які класи входять до складу типу Членистоногі  і типу Молюски?

Що таке мантія?

Чим покрите тіло членистоногих?

Що так черепашка (мушля)?

Комахи з неповним перетворенням, комахи з повним перетвореням, соціальні комахи.

Яке значення членистоногих та молюсків  в природі та господарській діяльності людини.

ІV. Підведення підсумків уроку

1. Оцінювання роботи учнів.

2. Зворотний зв'язок:

А) дайте оцінку сьогоднішньому уроку;

Б) що запам'яталось?

V.  Домашнє завдання

Повторити §§17-21.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
22 березня 2019
Переглядів
3211
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку