Контрольна робота "Різноманітність безхребетних тварин"

Про матеріал
Контрольна робота "Різноманітність безхребетних тварин" допоможе учням закріпити та узагальнити знання про основні класи безхребетних тварин, їх особливості будови й значення в природі та житті людини.
Перегляд файлу

Контрольна робота

з теми «Різноманітність безхребетних тварин»

Варіант 1

 

Рівень І

Вибрати одну правильну відповідь (кожне завдання по 0,5 бала):

 

1. Вкажіть, як називається життєва форма тіла кишковопорожнинних, що веде прикріплений спосіб життя:

А) поліп;

Б) медуза;

В) амеба;

Г) губка.

 

2. Вкажіть тип нервової системи кишковопорожнинних, що має вигляд сітки нейронів:

А) вузлова;

Б) дифузна;

В) стовбурова;

Г) трубчаста.

 

3. Оберіть, яка з перелічених груп тварин НЕ належить до кільчастих червів:

А) Багатощетинкові;

Б) Малощетинкові;

В) Коралові поліпи;

Г) П’явки.

 

4. Скільки пар ходильних ніг мають раки?

А) 2;

Б) 3;

В) 4;

Г) 5.

 

5. Органами виділення у раків є:

А) нирки;

Б) зелені залози;

В) мальпігієві судини;

Г) видільні трубочки.

 

6. Серед наведених груп тварин оберіть нижчих ракоподібних:

А) креветки;

Б) краби;

В) зяброногі;

Г) рівноногі.

 

 

7. Вкажіть комаху з повним перетворенням:

А) зелений коник;

Б) тарган рудий;

В) терміт;

Г) жук-олень.

 

8. Скільки пар ходильних ніг мають комахи?

А) 2;

Б) 3;

В) 4;

Г) 5.

 

9. Оберіть молюска, тіло якого має добре розвинені тулуб і ногу, але без голови:

А) беззубка звичайна;

Б) ставковик великий;

В) равлик виноградний;

Г) восьминіг.

 

10. Який з паразитів належить до ектопаразитів?

А) аскарида людська;

Б) кліщ собачий;

В) ехінокок;

Г) ціп’як бичачий.

 

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне завдання – 1 бал):

 

11. Вкажіть характерні ознаки класу Павукоподібні:

А) мешкають переважно на суходолі, трапляються водяні тварини;

Б) живуть здебільшого у воді, трапляються на суходолі;

В) відділи тіла: головогруди, черевце;

Г) відділи тіла: голова, груди, черевце;

Д) мають 5 пар ходильних ніг;

Е) очі прості;

Є) очі складні.

 

12. Вкажіть комах з неповним перетворенням:

А) богомол звичайний;

Б) воша свиняча;

В) муха хатня;

Г) клоп-солдатик;

Д) жук-носоріг;

Е) блоха людська.

 

 

 

13. Одомашнені тварини серед комах належать до рядів:

А) Метелики;

Б) Таргани;

В) Двокрилі;

Г) Перетинчастокрилі;

Д) Жуки;

Е) Рівнокрилі.

 

14. Серед вказаних видів, оберіть черевоногих молюсків:

А) корабельний черв’як;

Б) котушка рогова;

В) равлик виноградний;

Г) беззубка звичайна;

Д) восьминіг;

Е) кальмар;

Є) ставковик великий.

 

15. Вкажіть пристосувальні особливості паразитичних тварин до їхнього способу життя:

А) наявність спеціальних органів прикріплення (присоски, гачки);

Б) органи руху мають складну будову;

В) відсутні або спрощені органи руху;

Г) безкисневе дихання;

Д) кисневе дихання;

Е) підвищена плодючість;

Є) розмножуються дуже повільно.

 

Рівень ІІІ

Дайте відповідь на запитання (2 бали):

 

16. Яке значення мають молюски в природі та житті людини? Вкажіть на конкретних прикладах.

 

 

 

 

 

 


Контрольна робота

з теми «Різноманітність безхребетних тварин»

Варіант 2

Рівень І

Вибрати одну правильну відповідь(кожне завдання по 0,5 бала):

 

1. Вкажіть, як називається життєва форма тіла кишковопорожнинних, що веде рухливий спосіб життя:

А) поліп;

Б) медуза;

В) амеба;

Г) губка.

 

2. Вкажіть тип нервової системи кільчастих червів:

А) вузлова;

Б) дифузна;

В) стовбурова;

Г) трубчаста.

 

3. Вкажіть представника Малощетинкових кільчастих червів:

А) піскожил;

Б) медична п’явка;

В) дощовий черв’як;

Г) нереїс.

 

4. Вкажіть, як називається рідина кровоносної системи комах:

А) кров;

Б) гідролімфа;

В) гемолімфа;

Г) лімфа.

 

5. Скільки пар ходильних ніг мають павуки?

А) 2;

Б) 3;

В) 4;

Г) 5.

 

6. Органами дихання комах є:

А) легені;

Б) зябра;

В) трахеї;

Г) дихальні мішки.

 

 

 

7. Скільки пар вусиків мають комахи?

А) 1;

Б) 2;

В) 3;

Г) 4.

 

8. Оберіть представника двостулкових молюсків:

А) восьминіг;

Б) равлик виноградний;

В) ставковик великий;

Г) беззубка звичайна.

 

9. Який з паразитів належить до ендопаразитів?

А) воша;

Б) блоха;

В) риб’яча п’явка;

Г) гострик.

 

10. Вкажіть, який тип травлення характерний для павукоподібних:

А) обмежений;

Б) автотрофний;

В) внутрішньоорганізмовий;

Г) позаорганізмовий.

 

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне завдання – 1 бал):

 

11. Вкажіть характерні ознаки класу Комахи:

А) середовище існування тільки наземне та водне;

Б) середовище існування наземне, водне, повітряне, ґрунтове, внутрішнє;

В) відділи тіла: головогруди, черевце;

Г) відділи тіла: голова, груди, черевце;

Д) мають 5 пар ходильних ніг;

Е) мають 3 пари ходильних ніг;

Є) очі прості;

Ж) очі складні.

 

12. Вкажіть комах з повним перетворенням:

А) шовкопряд;

Б) воша свиняча;

В) муха хатня;

Г) клоп-солдатик;

Д) жук-носоріг;

Е) блоха людська.

 

13. До Червоної книги України належать комахи:

А) махаон;

Б) скарабей священний;

В) коник зелений;

Г) бджола медоносна;

Д) жук-олень;

Е) богомол звичайний.

 

14. Серед вказаних видів, оберіть головоногих молюсків:

А) наутилус;

Б) котушка рогова;

В) каракатиця;

Г) беззубка звичайна;

Д) восьминіг;

Е) кальмар;

Є) ставковик великий.

 

15. Вкажіть ознаки пристосування павуків до наземного способу життя:

А) наявність легеневих мішків і трахей;

Б) наявність зябер;

В) наявність воскової плівки, що зменшує втрати води;

Г) великі розміри тіла;

Д) зменшення розмірів тіла;

Е) наявність внутрішнього запліднення;

Є) наявність зовнішнього запліднення.

 

Рівень ІІІ

Дайте відповідь на запитання (2 бали):

 

16. Яке значення мають комахи в природі та житті людини? Вкажіть на конкретних прикладах.

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку