Урок-узагальнення з теми "Тіла, речовини та явища навколо нас"

Про матеріал
Розробка містить план-конспект уроку, додаткові матеріали та презентацію до уроку
Перегляд файлу

Урок 16

Тема: Узагальнююче заняття

«Подорож у країну фізичних тіл»

Мета:

Освітня. Перевірити знання учнів про різноманітність речовин у природі, вміння пояснювати різницю між ними, характеризувати використання різних речовин.

Розвиваюча. Розвивати уміння спостерігати за природними явищами та процесами, робити висновки.

Виховна. Виховувати вміння правильно визначати речовини, аналізувати способи їх використання, виховувати дбайливе відношення до природи та її багатств.

 

Тип уроку: узагальнення та систематизація отриманих нових знань

 

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, лінійки, ручка, чорнетка, таблички з номерами команд, 7 гудзиків, 7 магнітів, 7 паралонових кубиків, пазли із зображенням хімічного символа арґентуму – 7 шт, карти для самооцінки (за кількістю учнів).

 

ХІД  УРОКУ

Слайд 1

І. Організаційний етап

Привітання. Перевірка готовності дітей до уроку. Перевірка настрою за методикою смайлик.

Слайд 2, 3, 4, 5

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Діти, давайте пригадаємо все те, що ми вивчали з вами протягом теми (діти називають ті питання, які висвітлювалися протягом вивчення матеріалу).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні в нас не просто урок, а цікава подорож, і в її завершенні ми дізнаємося дещо цікаве про нашу державу. А для цього мені необхідна буде ваша допомога. За кожне виконане завдання ви будете отримувати бали у своєму оціночному листі.

Але перш за все нам необхідно поділитися на команди. Всього в нас їх буде 7, по 4 учня. Коли ви заходили до класу, отримали папірці із номерками. Сядьте будь ласка відповідно до своїх номерів.

Слайд 6

ІV. Сприйняття нового матеріалу

1 станція «Дослідники»

Давайте пригадаємо, які характеристики фізичних тіл нам відомі?

(діти називають, а на екрані відкривається назва першої станції)

Добре, які в молодці. Тож, перша наша станція – дослідники. В нашій країні фізичних тіл сталася неприємна подія. Королева загубила свої улюблені коштовності. Їх треба знайти. І ваше завдання – допомогти її величності.

Слайд 7

Для цього треба дослідити характеристики фізичних тіл, які лежать на ваших столах, і визначити їх об’єм та масу. Готові? Тоді на старт, увага, почали!

(На столах перед дітьми розкладено 3 предмети. Завдання команд – визначити їх довжину, ширину, висоту, масу та об’єм і знайти саме те, що належить королеві. Параметри необхідного предмету зображено на слайді. Хто швидше - виграє)

Молодці, а тепер три команди, які першими завершили виконувати завдання, ставлять собі – по 2 бали, всі інші по 1. Хто всі обрахунки зробив вірно – додає собі ще по 1 балу, в кого були помилки – по 0,5 балів. 

2 станція «Помічники»

Слайд 8

А зараз давайте пригадаємо, які агрегатні стани речовин нам відомі? (газуватий, твердий, рідкий).

А з чого складаються всі речовини? (атоми, молекули)

Які ви молодці. Тоді ви 100% зможете допомогти королеві Ельзі. Справа в тому, що вона хотіла підготувати сюрприз для сестри, але забула, з атомів якої речовини він повинен складатися. Ваше завдання – скласти пазл і відшукати у таблиці Менделєєва, що ж це за речовина, назву якої забула її величність.

Слайд 9 (таблиця Менделєєва)

Молодці, а тепер три команди, які першими завершили виконувати завдання, ставлять собі – по 2 бали, всі інші по 1. Хто знайшов, який елемент забула Ельза – додає собі ще по 1 балу, в кого були помилки – по 0,5 балів.

3 станція «Пекельна кухня»

Слайд 10

Давайте з вами згадаємо, які бувають речовини за будовою? (прості і складні)

Які це – прості речовини? (складаються з атомів одного елемента)

Які це – складні речовини? (складаються з атомів декількох хімічних  елементів)

Молодці. Тож, ви зможете допомогти королеві Ельзі. Справа в тому, що для створення закляття, яке перенесе нас у кінцеву точку нашої подорожі, потрібні різні за будовою речовини. Але сніговик Олаф вирішив прибрати у лабораторії нашої королеви і переплутав всі речовини. Допоможіть Ельзі розкласти все як було – прості речовини до простих, а складні – до складних.

Слайд 11, 12 (для перевірки)

Молодці, а тепер три команди, які першими завершили виконувати завдання, ставлять собі – по 2 бали, всі інші по 1. Хто правильно розділив всі речовини, які переплутав Олаф,  – додає собі ще по 1 балу, в кого були помилки – по 0,5 балів.

4 станція «Мандрівники»

Слайд 13

Ви все зробили вірно, молодці! І королева Ельза змогла створити закляття, яке перенесе нас у один з наймальовничіших куточків світу. Але перш ніж туди вирушити, необхідно  взяти із собою деякі речі: чисту воду, трохи солі і олії.

Для цього нам треба пригадати способи розділення сумішей і обрати свій для кожної із показаних на слайді сумішей.

Слайд 14, 15 (з результатом)

Молодці, а тепер три команди, які першими завершили виконувати завдання, ставлять собі – по 2 бали, всі інші по 1. Хто всі суміші розділив вірно – додає собі ще по 1 балу, в кого були помилки – по 0,5 балів.

 

V. Узагальнення отриманих знань та підведення підсумків

А тепер підраховуємо загальну кількість балів, які кожен із вас отримав протягом нашого уроку. Це ваші бали за сьогоднішнє заняття.

(Діти підраховують бали, занесені у бланк само оцінювання)

І на завершення пропоную скористатися закляттям, яке з вашою допомогою створила королева Ельза і подивитися, куди ж воно нас перенесе.

Слайд 16, 17, 18

Одне з головних багатств Херсонської області – натуральна морська сіль, яка тут просто лежить під ногами. На півдні, ближче до моря, де багато озер, озерець і заток, цілющими є і вода, ґрунти, повітря. Ще й краса невимовна – до рожевої води озер і білосніжних кристалів солі хіба що фламінго і пальм не вистачає.

Головна родзинка тутешніх місць і загадка природи – рожеві озера. Тут все просто: вода стає рожевою завдяки мікроводорості Дуналіелла Саліна. Мало який живий організм здатний вижити в такому концентрованому соляному розчині, але водорість навчилася виробляти в такій воді під спекотним сонцем речовини, що допомагають їй вижити. Найбільше вона виробляє бета-каротину, що міститься у звичайній моркві. А оскільки бета-каротин  – чудовий антиоксидант і стимулятор імунної системи, сприятливо позначається на роботі дихального, травного та сечостатевого трактів і корисний для формування тканин шкіри, то такій ропі ціни немає. Якщо літо дуже спекотне, то ропа стає рожевою, майже червоною, а на всьому, що вона омиває, виростають білі блискучі кристали солі, як сталактити в печерах.

 

VI. Домашнє завдання

Індивідуально. Підготувати інформацію про міраж, шум моря, повітряні кулі.

 

 

 

 

_______________________________________________________(ПІ, класс)

 

Завдання

Швидкість

Правильність

Загальний бал

Дослідники

 

 

 

Помічники

 

 

 

Пекельна кухня

 

 

 

Мандрівники

 

 

 

Всього

 

 

 

 

_______________________________________________________(ПІ, класс)

 

Завдання

Швидкість

Правильність

Загальний бал

Дослідники

 

 

 

Помічники

 

 

 

Пекельна кухня

 

 

 

Мандрівники

 

 

 

Всього

 

 

 

 

_______________________________________________________(ПІ, класс)

 

Завдання

Швидкість

Правильність

Загальний бал

Дослідники

 

 

 

Помічники

 

 

 

Пекельна кухня

 

 

 

Мандрівники

 

 

 

Всього

 

 

 

 

_______________________________________________________(ПІ, класс)

 

Завдання

Швидкість

Правильність

Загальний бал

Дослідники

 

 

 

Помічники

 

 

 

Пекельна кухня

 

 

 

Мандрівники

 

 

 

Всього

 

 

 

 

______________________________________________________(ПІ, класс)

Завдання

Швидкість

Правильність

Загальний бал

Дослідники

 

 

 

Помічники

 

 

 

Пекельна кухня

 

 

 

Мандрівники

 

 

 

Всього

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок – подорож“У країні фізичних тіл”

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

ДОСЛІДНИКИ

Номер слайду 7

Королева Ельза загубила свої скарби. Довжина – 1,5 см. Ширина – 1,5 см. Висота – 3 см. Об’єм – дм³

Номер слайду 8

Помічники

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

простіскладніГрафіт, вода, кисень, озон, залізо, сталь, повітря, кухонна сіль

Номер слайду 12

простіскладніВода. Сталь. Повітря. Кухонна сіль Графіт. Кисень. Озон. Залізо

Номер слайду 13

Мандрівники

Номер слайду 14

Вода + олія. Вода + пісок. Вода + сіль

Номер слайду 15

відстоюванняфільтруваннявипаровування

Номер слайду 16

Лемурійське озеро. Херсонська область

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Перегляд файлу

1

2

3

4

5

6

5

4

3

2

1

7

6

7

1

2

3

4

5

6

7

1

2

3

4

5

6

7

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума                   Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума                   Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума  

 

 

Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума                   Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума                   Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума  

 

 

Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума                   Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума                   Результат пошуку зображень за запитом значек аргентума  

 

zip
Додано
15 березня 2020
Переглядів
960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку