Урок-узагальнення з теми «Вступ. Клітина»
І рівень (по 0,5 б., разом – 3бали)
1. Вчений, який відкрив одноклітинні організми:
А) Роберт Гук; Б) Теодор Шванн; В) Антоні ван Левенгук.
2. Об’єкт дослідження за допомогою світлового мікроскопа можна максимально збільшити до:
А) 10-25 разів; Б) 3000 разів; В) 10 000 000 разів.
3. Енергетичними станціями клітина є:
А) вакуоля; Б) хлоропласти; В) мітохондрії.
4. Внутрішнє середовище ядра заповнене:
А) ядерним соком; Б) клітинним соком; В) цитоплазмою.
5. Пластиди, які здатні до фотосинтезу:
А) лейкопласти; Б) мітохондрії; В) хлоропласти.
6. Основною функцією ядра – є:
А) передача спадкової інформації;
Б) запас поживних речовин;
В) участь в процесі фотосинтезу.
ІІ рівень (по 1б., разом – 3 бали)
Дати визначення поняттям
7. Цитологія –
8. Клітина –
9. Органели –
ІІІ рівень (по 1,5 б., разом – 3 бали)
10. Установити відповідність між компонентами клітини та їхньою характеристикою.
Компоненти клітини |
Функція |
|
1 вакуоля 2 ядро 3 хлоропласт 4 клітинна оболонка |
А оточена однією мембраною та заповнена клітинним соком Б містить пігмент хлорофіл В містить хромосоми Г непостійна структура Д складається з клітинної стінки та плазматичної мембрани |
|
11.
Назвіть компоненти клітини, позначені на малюнку, та визначте їхні функції.
IV рівень (3 бали)
12. Охарактеризуйте риси подібності та відмінності у будові рослинної та тваринної клітин. Про що свідчить подібність у будові рослинної і тваринної клітин?