Узагальнення і систематизація знань з теми : « Початкові хімічні поняття»
Мета уроку: узагальнення й систематизація знань учнів про початкові хімічні
поняття; розвивати логічне мислення, інтерес до вивчення хімії,
вміння робити висновки; формувати природничі компетентності учнів
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок.
Форма проведення: урок-гра.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Ми з вами вже вивчили першу частину теми «Початкові хімічні поняття» і вас чекає письмова робота, як ви засвоїли матеріал, які у вас є прогалини в знаннях і на що потрібно звернути увагу вам допоможе наш сьогоднішній урок, який пройде в формі гри.
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК.
На екрані таблиця з простими і складними речовинами, вам потрібно вибрати тільки прості й назвати їх.(кожна правильна відповідь 1 бал)
АІ |
НСІ |
В2О3 |
Р |
Н2SО4 |
Н2 |
СО2 |
Nа2О |
О2 |
СаО |
О3 |
Ва(ОН)2 |
Аg2О3 |
Аg |
Аu |
Р2О5 |
Скласти піраміду хімічних елементів за їх атомними масами.(нижні 2 ряди по 1балу, верхні-0,5, всього 2 бали.)
10
48 12 35,5
64 79 27 55 85
201 40 207 108 222 39 31
3.Заповнити таблицю.(2 бали)
Назва елементу |
Символ елементу |
Відносна атомна маса |
Номер періоду |
Номер групи |
Порядковий номер |
калій |
|
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
56 |
4. «Третій зайвий» Вибрати правильну відповідь і пояснити свій вибір.(1 бал)
Na |
H2 |
Na+ |
AL |
SO2 |
S |
Золото |
Молоко |
Кисень |
5 Хімічний диктант «Прості й складні речовини».
Завдання класу: позначити відповіді – «п», якщо йдеться про просту речовину; «с», якщо йдеться про складну речовину. (Кожна правильна відповідь – 0,5 бала).
6.Гра «Квітка-семицвітка». Виписати в кожну пелюсточку квітки окремо фізичні тіла і речовини з даного переліку речовин: Цвях, срібло, стакан, золото, кухонна сіль, вода, перстень, скло, ручка, виделка, деревина, стіл, молоток, сталь. (1 бал)
7. Лови помилку. Визначити правильну валентність.( кожна правильна відповідь 0.2 балів, всього - 1.5 балів)
І ІІ І ІІ ІІ І ІІ ІІІ І ІІ V ІІ І ІІ
Na2O, Li2O, HBr, AL2O3, CuO, Р2O5, H2S.
8. «Хто перший». Записати формулу, її якісний та кількісний склад.
Аш-два-ес-о-чотири, барій-це-о-три, аш-два-о.( кожна правильна відповідь 0.5 балів,всього- 1,5 балів)
ІV.ПІДСУМКИ УРОКУ.ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: скласти хімічний кросворд.