Урок "Узагальнення знань з теми "Рослини" для 6 класу

Про матеріал

Урок проведений з метою узагальнення та закріплення знань учнів з теми «Рослини», повторення особливості будови та життєдіяльності рослинних організмів. Розвивати поняття про рослину як цілісний організм, творчу активність, пізнавальні інтереси, здатність аналізувати, порівнювати, робити висновки. Сприяти застосуванню теоретично го матеріалу, вмінню розпізнавати рослини за їх морфологічними ознаками. Продовжити формувати вміння працювати з роздатковим матеріалом. Формувати у дітей почуття відповідальності за власні дії, уміння приймати рішення в групах. Виховувати любов до природи, розуміння важливості існування рослин для нашої планети та для всіх інших живих організмів.

Перегляд файлу

 

Тема. Узагальнення знань з теми «Рослини»

(Біологія. 6 клас)

Мета: узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Рослини», повторити  особливості будови та життєдіяльності рослинних організмів. Розвивати поняття про рослину як цілісний організм, творчу активність, пізнавальні інтереси, здатність аналізувати, порівнювати, робити висновки. Сприяти застосуванню теоретично го матеріалу, вмінню розпізнавати рослини за їх морфологічними ознаками. Продовжити формувати вміння працювати з роздатковим матеріалом. Формувати у дітей почуття відповідальності за власні дії, уміння приймати рішення в групах. Виховувати любов до природи, розуміння важливості існування рослин для нашої планети та  для всіх інших живих організмів.

 

Тип  уроку: узагальнення знань. Урок-гра.

 

Методи  та  прийоми:

 

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда, інструктаж;

 

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

 

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

 

Обладнання: таблиці  з  теми, картки з завданнями, картки з цифрами, кросворди, мультимедійний проектор.

 

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент .

"До успіху"

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Девіз уроку

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати

2. Узагальнення і систематизація знань

Сьогодні ви будете працювати в групах. За кожну правильну відповідь отримаєте квітку, а наприкінці уроку зробите з них квіткову презентацію.

Робота в групах

Завдання з дидактичним матеріалом (Гербарієм рослин).

 

 

 

 

 

 

1 Яку будову має листок?

2. Який листок називається простим, а який складним ?

 

 

3. Яким буває листорозміщення?

 

 

4. Які бувають види жилкування листка?

 

5. Яка внутрішня будова листка?


 

6. Творче завдання. Казка про значення органів. «Суперечка органів»

1 група – корінь

2 група – листок

7. Скласти «Асоціативний кущ» .

Видозміни вегетативних органів.

 

 

 

 

 

8. Як розмножуються рослини ?

у

 

Картинки по запросу малюнок картопліКартинки по запросу малюнок овочів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу малюнок бурякПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

9. Яку будову має квітка?

 

 

 

Фізкультхвилинка пісня «Червона калина».

  КОНКУРС  «Цікаві Факти».

  Учням  зачитуються  невеличкі  розповіді.  Обидві  команди  уважно  слухають, радяться між  собою  і  відповідають про  яку  рослину, на  їх  думку, йде  мова.

(Першою  відповідати  має  право  та  команда, яка   першою дасть звуковий сигнал. Якщо  ж припущення  не  вірне, право  відповіді   переходить  до  іншої  команди).

 

Тексти  розповідей.

1. Французька  королева  прикрашала  свою  зачіску  квітами  цієї  рослини.  Вона   потрапила  до  нас  з Південної   Америки. Лише  у  XVIII  столітті  її  плоди  почали  вживати  в  їжу. У  нас  цю  рослину  називають  «другим  хлібом». Для приготування страв, нами використовуються  видозміни її підземних пагонів.

 

 

2. Ця  рослина  має  плід  ягоду. В  Європу  її  привезли  іспанці  й  використовували  для прикраси.  Плоди  не  вживались  в  їжу,  бо  вони вважались  отруйними.  Першими, хто  почав  вживати  їх  в  їжу,  були  італійці. Плоди  цієї  рослини  вони  називали   «золотими яблуками»  за  чудовий  смак  і  колір. (У  ті  часи  плоди  мали  лише  золотисто-жовтий колір).             

 

 

КОНКУРС «ЮНИЙ  КВІТНИКАР»

  Написати  за  1  хвилину  якнайбільше  назв  декоративних  квіткових  рослин.

Приклад:  троянда, чорнобривці, матіола...

 Кожна  назва  приносить  команді   0,5  бала.

 

   КОНКУРС  «СКЛАДИ  СЛОВО»

  Даний  набір  букв. Якщо  вірно  згрупувати  ці  букви, то  можна  отримати  назви  деяких плодів.  За  кожне  відгадане  слово  команді  зараховується  1  бал.

 

Запропоновані  слова.

 

1.   ЛУБКОЯ                         2.   КАНЯСТКІ  

      КОЧУСТР                             ВКАНІРЕЗ  

 

10. Робота з гербарієм. Визначення типу суцвіття.

11. Що таке запилення?

Дати відповіді на питання: «так» «ні»

1. Запилення-перенесення пилку з пиляка на приймочку.

2. Перехресне запилення відбувається за допомогою вітру.

3. Самозапилення - перенесення пилку з тичинки на маточку.

4. Береза запилюється за допомогою комах.

5. Комахи запилюють яскраві квіти.

6. Бджоли, джмелі, метелики відвідують квіти заради запилення.

 

11. Яка будова насінини?

Робота з плодами і насінням.

Знайти зайвий малюнок і пояснити,  чому саме такий вибір ви зробили.

 

 

 

Картинки по запросу малюнок вишня        Картинки по запросу малюнок ліщина

 

 

                           ВИШНЯ                                             ЛІЩИНА                                                                  Картинки по запросу малюнок соняшникаКартинки по запросу малюнок мак з коробочкою

СОНЯШНИК

                Похожее изображение      МАК

 

 

 

 

 

 

                               КОНКУРС   «ТАЄМНИЧА  ТЕЛЕГРАМА»

  До  нас  надійшла  телеграма.  Але  що  ж  у  ній  написано?

Розшифрувати  за  допомогою  алфавіту.

 

2  ,  7 , 21 , 7 ,  9 , 11             20 , 21 , 11 , 21 , 19 , 6 , 24 ,          6 , 21 , 24 , 9 , 7   !

 

Квіткова презентація

 

  1.                                          Група

  1.                                          Група

 

 

3 Домашнє завдання. Повторити тему «Рослини»

Повторити поняття «хлоропласт» та його функції

 

Розгадати  кросворд.

 

По  горизонталі:

1. Процес  перенесення  пилку  з  тичинки  на приймочку маточки.                                 2. Основний підземний орган.

3. Видозмінений  у  процесі  запліднення  насінний  зачаток.   

4. Сукупність  плодолистків, складається  із  зав’язі, стовпчика  і  приймочки. 

 

По  вертикалі:

1. Статевий  процес, при  якому  спермій  зливається  з  яйцеклітиною. 

2. Видозмінений  пагін, основна  функція  якого – розмноження.

3. Складова  частина  квітки, що  складається  з  тичинкової  нитки  і  пиляка. 

4. Видозмінена  в  процесі  запліднення  квітка, орган, де  достигає  насіння.    

5. Розширена  частина  маточки, в  якій  знаходяться  насінні  зачатки.   

6. Поживна тканина насінини.

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

6

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок  уроку. Про важливість почутого на уроці. Оцінювання роботи учнів.

Рефлексія «Валіза».

Сьогодні кожен із вас плідно попрацював, здобув певні знання, уміння та навички. Аби вони вам стали у пригоді, достатньо забрати їх із собою. Але у свою валізу ви маєте покласти лише 3 речі: знання, вміння, навички. Подумайте і виберіть лише те з нашого уроку, що обов’язково знадобиться вам у житті.

 

 

 

Використані джерела

 

1. Антоняк Л.Г., Спілинський В.П., Баюич Н.О., Панік Н.С.

«Різноманітність живих організмів» . Львів. Вид.  Центр. ЛДАУ , 2001р.

 

2. Мусієнко М.М. Фізіологія рослин. Київ. «Либідь», 2005р.

 

3. Природа рідного краю // Україна. В.М.Скляренко, Т М.Іовлева, В.В.Мирошнікова, М.О.Панкова .Харьків. Фойо, 2006.

 

4. Гануля Г.Ю. «Рослини України». Х. Фактор, 2012р.

 

5. Остапченко Л.І., Балан П.Г., Матяш Н.Ю., Мусієнко М.М., Славний П.С., Серебряков В.В., Поліщук В.П. Біологія. 6 клас. Вид. Генеза, 2014р.

 

6. https://www.google.com/search

 

7.ab&biw=1366&bih=654&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiuw7-kzcDZAhUC-aQKHSNGBRgQsAQIKQ

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарбуз Вікторія Олександрівна
    Дуже цікавий та змістовний урок, щиро вдячна!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
10082
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку