Конспект уроку з біології 6 клас з теми: Вплив умов середовища на проростання насіння.

Про матеріал

Мета: сприяти поглибленню знань учнів про розмноження рослин насінням, забезпечити в ході уроку формування про поняття розвиток рослин із зародка, сприяти формуванню вмінь і навичок роботи з дослідами з вивчення умов проростання насіння, сприяти розвитку самостійності при проведенні та оформленні дослідів, сприяти вмінню застосувати знання про умови проростання насіння вжитті.

Перегляд файлу

Тема: Вплив умов середовища на проростання насіння.

 Мета: сприяти  поглибленню знань учнів про розмноження рослин насінням, забезпечити в ході  уроку формування про поняття розвиток рослин із зародка,  сприяти формуванню вмінь і навичок роботи з дослідами з вивчення умов проростання насіння, сприяти розвитку самостійності при проведенні та оформленні дослідів, сприяти вмінню застосувати знання про умови проростання насіння вжитті.

Після цього уроку учні зможуть:

  • Наводити приклади практичного використання насіння людиною;
  • Розпізнавати пристосування плодів і насінин до поширення;
  • Характеризувати розвиток рослин зародка насінини;
  • Спостерігати та описувати досліди з вивчення умов проростання насінин;
  • Застосовувати знання про умови проростання насіння, розвиток проростка, процеси росту і розвитку рослин для обґрунтування прийомів вирощування культурних рослин;
  • Дотримуватись правил профілактики отруєння насінинами, вирощування рослин;
  • Робити висновок про значення знань про процеси розмноження і розвитку рослин  у житті людини.

Обладнання: таблиця « Умови проростання насіння» ,  « Будова насінини» , підручник проросле насіння;

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку:

  1. Актуалізація опорних знань – 5 хв.
  2. Мотивація уроку – 2хв.
  3. Вивчення нового матеріалу:

а) звіт учнів про проведений дослід -15хв.

б) робота в групах – 10хв.

в) складання « спец проекту» 5хв.

4. Рефлексія –10хв.

5. домашнє завдання – 1хв.

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

 1. Що таке насінина?

 2. Яка будова насінини квіткових рослин?

 3.Які пристосування є у рослин для поширення насіння?

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

Усе в природі народжується у таємниці, незримо. Розвиваються бруньки, перетворюються на пагони з зеленим соковитим листям, бубнявіють, і розкривають квітки, захоплюючи нас красою своїх пелюсток, яскравою жовтизною тичинок, ароматом, і чарують над ними від зорі і до зорі джмелі і бджоли, виконуючи свою таємну роботу. А потім раптом квітка в’яне , втрачає свою красу, але не вмирає – здійснюється ще одна таємниця природи: квітка перетворюється на плід, що несе нове життя – насіння. А з насінини проростає нова рослинка , яка продовжує життя своїх батьків . Але не кожна насінника дає початок новому організму тому що не завжди сприятливі умови для проростання.

Які ж повинні бути оптимальні умови для проростання насіння ?  сьогодні на цьому уроці ми повинні визначити ці умови проростання насіння.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

( Організація та реалізація змісту уроку)

Готуючись до уроку чотирьом учням (експертам) дається завдання додому провести досліди. На уроці клас поділяється на 3 групи. Кожен учень (експерт) розповідає про проведення досліду та його результат. Одночасно інший учень, помічник, на дошці записує результати досліду. Після розповіді кожного експерта про свій дослід учні працюють в групах. Результатом роботи є складання разом з класом «спец проекту» проростання насіння.

 

I-й експерт проводив дослід на вплив вологості на проростання насіння.

(Насіння поділяється на 3 частини: 1-ша була залита водою, 2-га суха, без води, 3-тя зволожена) Результат: в першій насіння не проросло, погнило тому, що через велику кількість води не поступало повітря, друга не проросла тому, що не було вологи, а третя проросла.

 

ІІ-й експерт проводив дослід на вплив температури на проростання насіння.

(насіння поділяють на 2 частини: 1-ша зволожена ставиться в тепло, друга в холод). Результат: першим проросте насіння те, яке було в теплі, другим те, що в холоді.

 

ІІІ-й експерт проводив дослід на наявність повітря на проростання насіння

 

Робота в групах

 

Завдання І групі

Користуючись підручником дайте відповіді на запитання:

Що таке проростання насіння?

Як саме та за яких умов проростає насіння?

 

 

Завдання ІІ групі

Що таке схожість насіння та як її можна визначити.

Від чого залежить час висівання та глибина загортання насіння.

 

Завдання ІІІ групі

 

Чим можна пояснити те, що для кожного виду рослин існує певна температура проростання насіння.

 

IV Рефлексія

Складання «спец проекту»

Для проростання насіння потрібна сукупність певних умов:

  1. Достатня вологість
  2. Наявність повітря
  3. Певна температура
  4. Світло
  5. Для кожної рослини певний час висівання насіння
  6. Для кожного насіння різна глибина загортання.

 

V Підсумок уроку

 

Самооцінка та взаємо оцінка навчальних досягнень учнів.

 

VI Домашнє завдання

 

Опрацювати параграф 40. дати відповіді на запитання в кінці параграфа.

doc
Додано
6 березня 2018
Переглядів
1747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку