Урок "Узагальнення знань за розділом жива природа "

Про матеріал

Даний урок, який представлений у вигляді подорожі, спрямований на узагальнення і закріплення знань школярів про рослини і тварини, як об'єкти живої природи.

Перегляд файлу

Урок-подорож з природознавства у 1 класі

Тема: Узагальнюючий урок-подорож за розділом Жива природа.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про рослини і тварини, як об’єкти живої природи; організувати діяльність школярів для сприймання, осмислення і запам’ятовування знань учнів про групи рослин і тварин; формувати вміння працювати в парах і групах; розвивати спостережливість, пізнавальну активність, пам’ять, увагу, уяву, мовлення, вміння аналізувати, пояснювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до природи та рідного краю, почуття відповідальності.

Обладнання: ком’ютер, телевізор, малюнки дітей, картинки із зображеннями різних груп рослин, олівці, чисті листки, маркери, картки для індивідуальної, парної і групової роботи, пазли, призи, аромолампа.

Хід уроку

І. Організація класу.

Стали діти порівнялись,

До гостей всі привітались.

Посміхніться ви до себе

Посміхніться ви до мене.

На перерві відпочили?

А тепер за парти сіли.

1. Гра Я стрибаю, свої спостереження розповідаю.

Учні стають у коло із вчителем. Кожен повинен підстрибнути і розповісти всім, що бачив по дорозі до школи.

2. Вправа Погода

– Послухаййте уривок опису природи і скажіть, яку пору року він змальовує.

По всіх усю дах пісня лине

Усе пробуджує весну.

І всі комашки, всі рослини

Вітають дівчину … (весну)

– Яка зараз пора року?

– Які весняні місяці вам відомі?

– А який зараз місяць? Чому він так називається? Число? Погода? Чи буди вранці опади?

– Які зміни у природі відбулися із приходом весни?

ІІ. Повідомлення теми уроку.

1. Відгадування загадки

Подивись мій милий друг

Що знаходиться навкруг?

Небо ясне, голубе

Сонце світить золоте.

Місяць з зірочками сяє

Вітер з квіточками грає.

Хмарка в небі пропливає

Вода прозора, мов сльоза

Повітря чисте і трава.

Комахи, звірі і птахи

Людина і погода

Усе це навкруги …(природа)

– Правильно. Отже, сьогодні на уроці ми помандруємо на гостину до матінки природи. Вона для нас підготувала багато цікавих завдань, за виконання яких, вона пригостить вас своїми дарами. Готові до їх виконання? Тоді вперед!

ІІІ. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу

1) Технологія Мікрофон

– Що таке природа?

– Як поділяється природа?

– Що належить до неживої природи?

– Що належить до живої природи?

– Назвіть ознаки живих організмів.

– Сьогодні на уроці ми удосконалимо свої знання про рослини і тварини, як обєкти живої природи.

2) Демонстрація малюнка природи на дошці

Вчитель розповідає вірш.

За високими горами

За дрімучими лісами

Королівство є велике

Навкруги квітками вкрите

Всі живуть тут і радіють

Сади ,ліси тут зеленіють

Пташинні чути голоси

Багато навкруги краси

Живуть у лісі звірі,птахи

Маленькі,чаравні комахи

Озерце поруч невеличке

В якому чистая водичка

Всі дружньо,мирно проживали

Один одного не ображали

Аж раптом вирішили ми

Заглянути в надри цієї краси.

– Подивіться на дошку. Що ви бачите? Як ви гадаєте, у якому царстві ми зараз побуваємо? (У царстві рослин)

– Що ми тут побачимо? (Рослини)

3) Поділ рослин на групи.

Відгадування загадок.

Що повітря очищає?   Яскраві пелюстки і запах пречудовий,

Вдень від спеки захищає.  І хочеться усім їх побачити знову. (Квіти)

Ще й від вітру в час негоди

Є частинкою природи. (Дерево)

 

Як пригріло сонце

Стрілки зелені підняло.

І сад, і луг, і лан вкрива

Росяна густа … (трава)

– Квіти і траву можна ще як назвати? (Травянистими рослинами)

– Про яку групу рослин ми ще не згадали? (Кущі)

– Отже, рослини діляться на 3 групи: дерева, кущі і трав’янисті рослини.

 1. Робота в групах

– На парті у кожної групи є забраження рослини певної групи. За допомогою запису довести або спростувати твердження.

Я вважаю, що …

Тому, що …

Отже, …

2. Індивідуальна робота

– Намалюйте свою улюблену рослину і назвіть її.

3. Висновок

– Отже, рослини поділяються на три групи: дерева, кущі і травянисті рослини.

Фізкульхвилинка

Сильний вітер до землі

Гне дерева молоді,

А вони ростуть, міцніють

Вгору тягнуться, радіють.

4) Поділ тварин на дикі і свійські.

– Далі ми вирушаємо у царство тварин. Ми дізнаємось які групи тварин тут мешкають. Навчимося дбайливо ставитися до природних багатств.

1. Фронтальне опитування.

– На які 2 групи поділяються тварини? (Свійські і дикі)

– Чим дикі відрізняються від свійських? (Дикі не залежать від людини)

2. Робота в групах

– Візьміть конверт і поділіть тварини на свійських і диких.

5) Поділ свійських і диких тварин на групи.

5.1. Комахи.

1. Загадка від вчителя.

Маленький гелікоптер

Над водою на мить завмер.

Великі очі. Хто це? Жабка?

Та ні. Це … (бабка)

– До якої групи тварин відноситься бабка? (До групи комах)

 2. Розповідь учениць про дану групу тварин.

Комахи – найчисельніша група тварин. Це жуки, коники, метелики, мухи. Вони мешкають у воді, у землі, у корі та в інших місцях. Комахи стрибають, літають, повзають, бігають. Ознака, яка відрізняє їх серед інших груп тварин – наявність шести ніжок. Комаха невелика за розмірами тварина. Тіло складається з голови, грудей , черевця і кінцівок. На голові у комах є вусики, очі та рот.

3. Робота в групах.

– Складіть пазл і назвіть комаху.

4. Вибрати комаху серед інших тварин.

– Знайдіть серед поданих тварин комаху і назвіть її.

5.2. Риби.

1. Вправа Продовжи речення.

– Риби – це тварини тіло яких вкрите слизькою … .

– Живуть у …, …, … .

– Дихають киснем, розчиненим у … .

2. Гра “Знайди зайве слово”.

Лось, окунь, щука, йорж.

Карась, дятел, оселедець, салака.

Скумбрія, вюн, короп, метелик.

5.3. Птахи.

1. Загадка про птахів.

Прилетіли гості

Сіли на помості.

Без сокири і лопати

Збудували собі хати. (Птахи)

– Наступна група тварин – птахи. Істотна ознака – тіло вкрите пірям і 2 кінцівки.

2. Складіть слово із розсипаних букв і назвіть птаха.

5.4. Звірі.

1. Анаграма.

ВІРІЗ

23451

3. Гра Впізнай звіра за описом.

ІV. Закріплення. Екологічне виховання.

1. Декламування учнями класу віршів про те, як слів берегти природні багатства. Після дітей закінчує урок вчитель віршем.

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили в мирі й щасті

 

Метелика ловити я не хочу:

Він квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі.

 

І квітку лісову не стану рвати,

її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І  не попити ранками росу!

 

І не стеблинку, гілку чи травинку,

Я не ображу: це — страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе трімка живинка,

Що світиться довірою до всіх.

 

Наш дивний світ – такий як казка...

Он в небі хмаронька пливе,

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому ніжне і живе.

V. Підсумок уроку.

– Діти перед вами лежать квіточки. У кожної з них свій настрій. Виберіть ту квіточку, у якої такий же настрій як у вас після закінчення нашого уроку і підніміть ці квіточки. Я дуже рада, що наша галявина вкрита лише квіточками з добрим настроєм. Я дякую усім учням класу за гарну, якісну роботу. За ваші старання і зусилля на уроці, як я і обіцяла, матінка природа хоче вас пригостити своїми дарами.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку