Урок з природознавства "Вода.Властивості води".

Про матеріал

Предметний урок-дослідження, метою якого є ознайомлення учнів з властивостями води, формування уявлення про зміни стану води, розширення уявлення про взаємозв'язки води з іншими обєктами природи.

Перегляд файлу

 

Урок природознавства у 1 класі

 

 

Тема: Вода. Властивості води.

 

 

 

 

Тип уроку: предметний урок-дослідження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель початкових класів

 Погребняк Інна Валеріївна

 

 

Тема:Вода. Властивості води.

Мета уроку:ознайомити учнів з властивостями води, формувати уявлення про зміни стану води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води.

Очікувані  результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії  та охорони водних ресурсів.

Обладнання та матеріали: прозорі склянки, посудина з водою, чайник з гарячою водою, шматочки льоду, кольорові олівці, фрагменти малюнків, комп’ютер, слайди зі звуками різних джерел води, уривок мультфільму «Вода», сигнальні картки.

 Тип уроку:засвоєння нових знань; предметний урок дослідження.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

- Доброго дня, шановні гості. Діти, який у нас урок?  З чого він починається? Із спостережень.

1.Вправа «Мобільний синоптик».

Чергові : сьогодні день тижня – четвер, 28 листопада, стан неба -похмуро, опади- іній , погода стала прохолодною, порівняно з початком листопада.

ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

             Урок сьогодні, друзі,-   незвичайний,

                    Тому берімось до завдань негайно.

                    Щоб ви знання міцні сьогодні мали,

                    Гості  казкові до вас завітали.

                    З ними – чарівні  брати  і сестрички,

                    Всі загадкові, хоча й невеличкі.

                    Візьміть собі у кулачок

                    хороший настрій на урок!

1. Створення проблемної ситуації.

А урок я хочу розпочати з казки.

    В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи улетіли. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

  • Що ж знайшли люди? (беру сундучок) Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. Що у сундучку? 

Мене п᾿ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така?  Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

 

ІІІ. Знайомство з задачами уроку.

  • Ми спробуємо з’ясувати властивості води, її різний стан, та як люди використовують і  зберігають  воду.

1.Перегляд відеоролика.

- А допоможуть нам в цьому  казкові гості. Подивіться  відеорепортаж.

Відеоролик «Водознайко і Крапусь», раптом припиняєтья.

2. Рольова  гра «Репортер».

- Репортер – вибачте, вибачте за технічні неполадки!

- Ви здогадались? Я репортер.

Виступ філологів.

«Репортер» походить від французького слова «повідомляти», я працівник газети «Червоний гірник», хочу познайомити вас із гостями – Водознайком і Крапусем і розповісти про воду.

А ось вони і завітали до нас.

Водознайко і Крапусь:

- Доброго дня вам любі, діти!

Ми хочемо вас познайомити з прекрасною частиною неживої природи – водою! Вода – це справжнє диво!

3. Ролик «Вода».

Репортер: А я вам розкажу, що наші учні на канікулах побували у  Кривому Розі. Там є чарівні місця- це злиття двох річок Інгульця та Саксагані.  А на нашому ставку я спостерігав за білими лебедями. Вода для них є домівкою!

Вода зустрічається на всій планеті Земля.

 А дослідити ми зможемо за допомогою дослідів у підручнику.

4.Робота з підручником. (Дослідницька робота).

ВОДОЗНАЙКО:

Я вам допоможу більше дізнатися про воду:                                                                       

Дослід1: Водознайко наливає воду в склянку.

Висновок: вода – прозора, не має смаку, запаху.

Крапусь підносить дітям склянку з водою, дає понюхати, спробувати на смак.

Дослід2: Водознайко і Крапусь наливають воду у різні за формою предмети.

Перелийте воду з однієї посудини в іншу. Чому вам так швидко і легко вдалося  це зробити? (Вода текуча)

  • Чим вода відрізняється від шматка дерева,або каменя?  (Її не можна взяти в руку,бо вона рідка)
  • Чи має вода якусь форму?

Висновок: вода не має форми, вона текуча.

Дослід3:Водознайко насипає у воду сіль, цукор, розмішує, дає спробувати.

Висновок: вода може розчиняти деякі речовини.

- Коли ви смакуєте солодку воду? Вранці п᾿єте чай, каву, кампот, сік.

-Де ви зустрічали у природі солону воду?

- У морі.

Крапусь пропонує вам ще один секрет води.

 


- Ти, вода-водице!

Моя маленька сестриця!

Стань, вода – водице,

Не простою – а зеленою!

Ти, вода – водице,

Прозорая сестрице!

Стань, вода-водице,

Не простою, а синьою!

Ти, вода –водице,

Подруго прекрасна!

Стань, вода-водице,

Не простою, а червоною!


Наливає  краплинки фарби, розмішує – колір змінюється. Що відбулося?

Висновок: вода може розчиняти фарбу.

Властивості води: немає смаку, запаху, безбарвна, немає форми.

А ще вона може перетворюватися, як справжня добра Чаклунка.

У якому стані ви бачите воду?

- У рідкому.

 На  партах лежать тарілочки, які накриті серветками, доторкніться до них руками, що ви відчуваєте?

- Холод. Що це? Лід. Нехай ваші шматочки льоду полежать до кінця уроку.

А Водознайко перекладе у склянку крижинки - чи змінилася форму льоду?

- Ні .Чому? Бо вона тверда.

Дослід 4. Чайник з гарячою водою. Наливаю воду у склянку- що ви бачите над нею? Пар. А  коли ви його бачите? Коли п᾿єте чай.

А навіщо п᾿ють чай з ромашкою, липою, малиною?  Для лікування, але крім чаю можна додавати у гарячу воду і масла різних трав і дихати ними, лікуючи простудні захворювання. Це називається аромотерапією.

 Виступ філологів.

«Аромотерапія» – це стародавнє використання ефірних олій,  рослин та інших ароматних речовин для укріплення фізичного та психічного здоров'я та для косметичного догляду за тілом.

 Вода  може  передавати запах.

Висновок: вода перетворюється на пар – має газоподібний стан.

Вода буває в трьох станах:

 Рідкому

Твердому

Газоподібному

Ви добре попрацювали. А зараз відпочинемо.

ІV.ФІЗХВИЛИНКА «Похмура хмарка»

V.Закріплення вивченого матеріалу.

А чи добре ви запам᾿ятали стан води? Репортер візьме у вас інтерв᾿ю, тобто відповіді.

1.Вправа «Мікрофон».

 Текло, текло, та й лягло під скло. (вода,лід.)

Що росте догори коренем? (бурулька)

Взимку горою, а літом водою? (сніг)

Мене просять і чекають, а як покажуся – утікають. (дощ)

Сидить дід за подушками і стріляє галушками. (град)

Без очей, а сльози ллє.(роса)

Молодці, вмієте розгадувати загадки, а чи вмієте бачити відгадки на малюнках.

2.Робота в парах.

 У вас на партах розрізаний на частини малюнок. Крапусь спеціально ускладнює завдання, щоб ви скоріше мудрішали. Кожна пара складе малюнок, назве, що вийшло та який це стан води. ( Діти всі називають результат.) сніг, крига, вода, пар,айсберг…

3.Творча робота.

  • А ось зачаровані малюнки від Крапуся. Чого тут не вистачає? Візьміть олівці та розчаклуйте малюнки. Вони вам допоможуть пригадати, як люди використовують воду.

4.Фізхвилинка для очей «ДОЩИК».

5. Проблемне питання.

А як ви гадаєте, чи потрібно берегти воду?

Чому? Вода може вся витекти.

Як можна зберігати воду? Пропоную гру з сигнальними картками.

6.Гра „Можна-не можна”.

(         можна,             не можна).

Чи можна викидати в річку сміття?

Чи можна розчищати джерела?

Чи можна розчищати від склянок, камінців ставок?

Чи можна будувати криниці?

Чи можна купатися в забрудненій воді?

А Водознайко і Крапусь приготували ще один сюрприз для вас.

7.Гра «Чорний ящик»

Водознайко і Крапусь заносять ящик.

Різні предмети: спробуйте відгадати що це за предмети, не дивлячись на них: вода, лід, пар.

VІ. Рефлексія 

1.Вправа «Що у мене в кулаці?»

 

Бумага, сжатая в кулак; Схватывание, Кулак, Бумага, Мятая
 

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • А що сталося зі шматочками льду? Розтанули. Тобто знову перетворилися на воду. Чи довели ми, що вода – це скарб Землі? То ми впоралися із завданнями Водознайка і Крапуся? Вони вам дарують розфарбовки про воду (роздають малюнки).
  • Молодці! Ви дійсно стали мудрішими.

 


 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку