Узагальнюючий урок за розділом «Я і моє здоров’я»
Очікувані результати: визначити рівень сформованості предметних та ключових компетентностей
Учні знають:
- правила особистої гігієни;
- правила культурної поведінки;
- необхідність дотримуватися режиму дня;
- роль корисної їжі для організму;
- правила загартування.
Учні вмітимуть:
- володіти навичками самообслуговування;
- досліджувати свій організм;
- розумітимуть переваги акуратності;
- доброзичливо спілкуватися з іншими в процесі спільної діяльності;
- встановлюватимуть найпростіші взаємозв’язки;
- розумітимуть цінність здоров’я для життя людини;
- братимуть участь у дослідницькій діяльності.
Ранкова зустріч
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
-Давайте налаштуємося на роботу і висловимо один одному гарні побажання.
(Побажання учнів).
- Давайте пригадаємо тему нашого тижня. («Мої улюблені книжки»)
- Діти! Коли ви лягаєте спати, вам, напевно, мама або бабуся читає казки.
- А ви любите слухати казки?
- Про що ми дізнаємося у казках?
- Як казки завжди розпочинаються і як закінчуються?
- Якою є ваша улюблена казка?
- Ой, діти, я зовсім забула, що, йдучи дорогою до вас, зустріла героя однієї з українських казок.
Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата?
Був міцний, бо їв кулешик,
Це відомий всім …(Телесик)
-Він гірко плакав, бо його вигнали з казкової країни. Подивіться на нього уважно і скажіть, чому ж
його вигнали? (Відповіді учнів)
-Давайте розповімо Телесику, куди він потрапив?
-Яке число сьогодні (попереднє, наступне, збільшити на 10, зменшити на 10)?
-Який місяць, день тижня?
-Покажіть свій настрій.
Перегляд музичного відеофрагменту.
-А чим найбільше любив займатися Телесик? (Ловити рибку)
Гра «Рибалки і рибка»
«Рибок» обирає дитина дня.
Чим більше учасників, тим гра цікавіша і корисніша, але не менше шести. Два учасники – рибки. Інші стають парами обличчям один до одного у дві лінії, беруть один одного за руки – це сіть. Рибка хоче вибратися з сіті, вона знає. Що це небезпечно, але поза сіттю – воля. Вона повинна проповзти на животі під зчепленими руками, які при цьому зачіпають її по спині, злегка постукують по ній, лоскочуть. Виповзаючи з сіті, рибка чекає свою подругу, що повзе за нею, вони беруться за руки і стають сіттю.
- Івасик пропонує вам вибрати собі рибинку.
-Подивіться уважно на зображення і об’єднайтеся в групи. Чому саме ви потрапили до однієї групи?
(Відповіді учнів).
1. Бесіда.
- Яку людину можна назвати здоровою?
- Що таке гігієна?
2. Перегляд презентації «Гігієна»
Давайте перевіримо на практиці, чи вірні ці правила?
Робота з мікроскопами (розшляд чистої та брудної крапель води після миття яблук).
- То чи варто мити овочі та фрукти перед вживанням? Чи варто мити руки?
- А які ще частини тіла необхідно тримати в чистоті?
3. Робота в зошиті (підписування частин тіла).
4. Робота в групах (приклеювання засобів гігієни біля макета людини). Презентація робіт.
Фізкультхвилинка «Гусенята».
5. Бесіда
- Яку їжу потрібно вживати, щоб бути здоровими?
- Яку їжу називають корисною?
- Давайте пригостимо Телесика смачною українською стравою, а якою, дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Робота в зошиті.
6. Робота з 6 цеглинками ЛЄГО
- на дошці – назви інгредієнтів для борщу різними кольорами з пропущеними голосними, учні піднімають цеглинки з відповідними буквами;
- побудова башточки в порядку приготування борща.
7. Робота над ребусами (записування слів в зошити, показ на дошці, звернути увагу на поєднання букв)
8. Бесіда
- Зверніть увагу на те, що тримає Телесик в руках? Що не так?
9. Практична робота. Сервірування стола (в групах).
10. Нагадування правил поведінки за столом (презентація).
11. Бесіда
- Як ви думаєте, що необхідно нашому організмові для того, щоб бути здоровими? Так, відпочинок.
- Який буває відпочинок? (Пасивний, активний). Наведіть приклади.
12. Складання задач за малюнками, демонстрування умови, запитання, розв’язку та відповіді задачі (вибір за допомогою цеглинок ЛЄГО)(робота в групах)
13. Вправа «Коло»
Учасники кожної групи виходять і беруться за руки. Кожна група за щось відповідає (рух, зір, слух, мовлення). Учні імітуютьрухи по команді. Потім всі групи об’єднуються в одне велике коло.
- Давайте порівняємо наше коло з організмом людини. Якщо вона виконує всі вимоги щодо здорового способу життя, вона здорова і міцна, як наше коло. Давайте запустимо наш організм. Крок вперед – вдих, крок назад – видих..
- А якщо якогось правила не дотримується, наприклад, рухового режиму (опустіть руки учасники певної групи), то коло розривається. Організм людини слабшає, а тіло хворіє.
14. Знаходження та зачитування рядків з уривків тексту казки (робота в групах)
Знайти слова:
-колискова для Телесика;
- як мама кликала Івасика;
- слова змії;
- з якими словами звертався Телесик до гусей.
Перевірка груп.
15. Бесіда
- На вашу думку, що важливо для нашого здоров’я? (Загартування)
- Які поради ви могли б дати Телесикові?
(Капелюх від сонця).
- Яким словом ще можна замінити слово «бриль»?
(Картуз, панама, капелюх…)
16. Бесіда
- Що ще впливає на здоров’я людини? (Настрій)
Гра «Настрій в капелюсі».
Учні кожної групи обирають з капелюха м’ячик-смайлик. Показують виразом обличчя всім іншим учням.
17. Гра «Мільйонер»
- Отже, ви стали багатшими на мільйон гривень. А як ви думаєте, що дорожче в житті: гроші чи здоров’я?
18. Підсумок уроку
Повернення рибок Телесику (по групах)
Гра «Закінчи речення»
- Я запам’ятав, що …
- Я дізнався…
- Мені було складно …
- Мені вдалося…
Рефлексія