Урок узагальнюючий "Звичайні дроби"

Про матеріал
Узагальнюючий урок по темі "Звичайні дроби" на основі книги О. Волкова "Чарівник Смарагдового міста". До цієї розробки є презентація
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Чарівник

 Смарагдового міста

 

 

 

Узагальнюючий урок з теми:

 „Звичайні дроби”

 

 

 

           Підготувала вчитель математики

                НВК №209 «Сузір’я»

                м. Києва

                Люта Ірина Юріївна

 

 

 

Київ - 2009

Мета: повторення і систематизація знань учнів з теми „Звичайні дроби: правильні і неправильні дроби; порівняння дробів; додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; мішані числа”; розвиток логічного мислення, пошукової пізнавальної активності учнів, кмітливості, наполегливості; виховання в учнів відповідальності за свої знання, за успіхи свого колективу.

 

 

Епіграф: Французький математик, фізик і філософ Блез Паскаль вважав: “Предмет математики такий серйозний, що не варто нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим”

 

 

 

Всі ви читали книгу О Волкова „Чарівник Смарагдового міста”. А якщо і не читали, то бачили фільм. Тому з усіма героями цієї книжки, я впевнена, ви знайомі. Сьогодні на уроці ми будемо мандрувати разом із маленькою дівчинкою Еллі та її вірними друзями до Смарагдового міста, до чарівника Гудвіна. Для цього давайте поділимо наш клас на два рятувальні загони. Завдання кожного рятувального загону допомогти дівчинці та її друзям здобути те, чого вони найбільше хочуть: Еллі та її собаку Тотошку повернути додому, солом’яному Опудалу здобути розум, залізному Дроворубу – любляче серце, а боягузливому Левові дати мужність.

Наша гра буде проходити у 7 етапів, які називаються:

 

  1. В полоні у людожера.
  2. Шаблезубі тигри.
  3. Макове поле.
  4. Летючі мавпи.
  5. В полоні у злої Бастінди.
  6. В гостях у Гудвіна.
  7. Виконання всіх бажань.

 

На дошці висить таблиця, в яку вносяться результати етапів гри. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо член команди не зможе впоратись зі своїм завданням, то йому зможуть допомогти члени його команди, але команда не отримає жодного балу.

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Звичайні дроби – це записи виду

 

2. Число, записане над рискою називається чисельником.

3. Число, записане під рискою називається знаменником.

4. Риска дробу означає знак ділення.

5. Знаменник дробу показує, на скільки рівних частин поділили щось ціле.

6. Чисельник показує, скільки таких частин взяли.

7. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називається правильним.

8. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник, називається неправильним.

9. З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший.

10. З двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого знаменник менший.

11. Кожний неправильний дріб більший за будь-який правильний дріб.

12. Всі правильні дроби менше від одиниці.

13. Всі неправильні дроби більші або дорівнюють одиниці.

14. Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, треба додати їхні чисельники, а знаменник залишити той самий.

15. Щоб відняти дроби з однаковими знаменниками, треба від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника, а знаменник залишити той самий.

16. Мішане число – це число вигляду де 2 – ціла частина, - дробова частина.

17. Щоб неправильний дріб перетворити у мішане число, треба чисельник поділити на знаменник. Отримана неповна частка буде цілою частиною мішаного числа, а остача – чисельником його дробової частини.

18. Щоб мішане число перетворити у неправильний дріб, треба цілу частину помножити на знаменник дробової частини і до отриманого добутку додати чисельник дробової частини. Ця сума є чисельником неправильного дробу, а його знаменник дорівнює знаменнику дробової частини мішаного числа.

19. Щоб додати два мішаних числа, треба окремо додати їхні цілі та дробові частини.

20. Щоб відняти два мішаних числа, треба від цілої і дробової частин зменшуваного відняти відповідно цілу і дробову частини від’ємника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 етап

В полоні у людожера

 

Всі ви знаєте, що по дорозі до Смарагдового міста Еллі захопив людожер. Ми не зможемо мандрувати, поки не звільнимо її. Для цього кожній команді потрібно швидко і правильно виконати спеціальні завдання.

 

Порівняйте числа:

 

       Їжачки                                                              Світлячки

 

  1)     і   ;                                                    1)     і   ;

 

  2)    і   1;                                                        2)    і   1;

 

  3)    і   1.                                                        3)    і   1.

 

 

2 етап

Шаблезубі тигри

 

Першу перепону ми успішно подолали. Еллі та її друзі у чарівному лісі зустрічаються із шаблезубими тиграми. Щоб допомогти їм, кожний рятувальний загін повинен виконати дії:

 

Виконати дії:

 

       Їжачки                                                     Світлячки

 

1);                                               1) ;

 

2) ;                                           2) ;

 

3) ;                                                             3) ;

 

4).                                                        4) .

 

3 етап

Макове поле

 

На цьому полі як ви знаєте, наших мандрівників зморив чарівний сон. Ваше завдання – розбудити їх. Для цього усі команди повинні швидко впоратись із третім завданням.

 

Розв’язати задачу:

 

Їжачки

 

У класі 32 учні, з них становлять хлопчики. Скільки хлопчиків навчається в цьому класі?

 

Світлячки

 

У парку ростуть 180 дерев, з них становлять каштани. Скільки каштанів росте в цьому парку?

 

 

4 етап

Летючі мавпи

 

Ще одна перешкода, яку вам потрібно подолати: на наших мандрівників здійснили напад летючі мавпи.

 

Розв’язати задачу:

 

Їжачки

 

Купили 6 кг шоколадних цукерок, що становить усіх куплених цукерок. Скільки цукерок було куплено?

 

Світлячки

 

За день робітник зробив 54 деталі, що становить його завдання. Скільки всього деталей повинен зробити робітник?

 

 

 

5 етап

В полоні у злої Бастінди

 

Наші мандрівники потрапили в полон до злої чарівниці. Щоб їх врятувати потрібна ваша допомога.

 

Перетворити у мішане число:

 

       Їжачки                                                      Світлячки

 

      1) ;                                                              1) ;

 

     2) .                                                               2) .

 

 

6 етап

В гостях у Гудвіна

 

І ось наші мандрівники прибули до замку самого великого Гудвіна. Він вислухав їх побажання. Для того, щоб збулися їх мрії, треба розв’язати задачі.

 

Розв’язати задачу:

 

Їжачки

 

Бригада робітників спланувала за три дні відремонтувати дорогу: за перший день - дороги, за другий - , а за третій - . Чи зможуть вони реалізувати свій план?

 

Світлячки

 

Фермер вирішив виділити під картоплю  -  городу, під моркву , під буряк - . Чи зможе він реалізувати свій план?

 

 

 

 

 

 

7 етап

Виконання всіх бажань

( На цьому етапі проводимо підсумок уроку).

 

Отже, ми успішно закінчили мандрівку, допомогли нашим героям виконати їхні заповітні бажання. (Нагороджуємо переможця гри. Нагорода може бути символічною: вирізане з цупкого паперу серце, або виготовлена із цупкого жовтого паперу чарівна шапка, тощо). Підведемо підсумки.

 

Домашнє завдання: збірник задач стор. 110 ТО №6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порівняйте числа:                           Порівняйте числа:

 

       Їжачки                                               Світлячки

 

  1)     і   ;                                          1)     і   ;

 

  2)    і   1;                                             2)    і   1;

 

  3)    і   1.                                             3)    і   1.

 

 

 

 

 

 

Виконати дії:                                    Виконати дії:

 

       Їжачки                                           Світлячки

 

1);                                          1) ;

 

2) ;                                      2) ;

 

3) ;                                                3) ;

 

4).                                              4) .

 

 

 

 

 

 

Розв’язати задачу:

 

Їжачки

 

У класі 32 учні, з них становлять хлопчики. Скільки хлопчиків навчається в цьому класі?

 

 

 

 

 

Розв’язати задачу:

 

Світлячки

 

У парку ростуть 180 дерев, з них становлять каштани. Скільки каштанів росте в цьому парку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язати задачу:

 

Їжачки

 

Купили 6 кг шоколадних цукерок, що становить усіх куплених цукерок. Скільки цукерок було куплено?

 

 

 

 

 

Розв’язати задачу:

 

Світлячки

 

За день робітник зробив 54 деталі, що становить його завдання. Скільки всього деталей повинен зробити робітник?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перетворити у мішане число:  Перетворити у мішане число:

 

 

       Їжачки                                        Світлячки

 

      1) ;                                               1) ;

 

     2) .                                               2) .

 

 

Розв’язати задачу:

 

Їжачки

 

Бригада робітників спланувала за три дні відремонтувати дорогу: за перший день - дороги, за другий - , а за третій - . Чи зможуть вони реалізувати свій план?

 

 

 

 

Розв’язати задачу:

 

Світлячки

 

Фермер вирішив виділити під картоплю  -  городу, під моркву , під буряк - . Чи зможе він реалізувати свій план?

 

doc
Додав(-ла)
Люта Ірина
Додано
15 березня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку