24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Урок в 1 класі "Мої друзі - іграшки"

Про матеріал
Розробка уроку в ! класі по підручнику Л.Арістової і Калініченко.,з використанням "Баскетметода" і музичних інструментів.
Перегляд файлу

 

 

                                         Урок №3

           1 клас по підручнику Л.Апістової і Калиниченко.

                                                                   Петренко В. І. вчитель І категорії,

                                                                    «старший вчитель» ЗЗСО №46.

                                                                   Миколаївської міської ради.            

 Тема: Мої друзі – іграшки.

Навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики та вміти на передавати в виконанні настрій і характер музики; засвоїти з ними поняття: «композитор», «виконавець», «марш».

Розвивальна: розвивати в учнів вміння сприймати музику; розвивати творчу уяву, фантазію, почуття ритму.

Виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці та моральні якості /співчуття/.

Музичний матеріал: П.Чайковський. «Хвороба ляльки», «Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків”;  А. Олєйникова «Мушка лапки рахувала».

Наочні посібники: портрети композиторів П.Чайковського,А.Олєйникові, ілюстрації до музичних творів, підручник.

Обладнання: металофон, клавіси, комп’ютер,фонохрестоматія.

                                         Хід уроку.

Учні заходять до класу під музичний супровід /  П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків»/.

1.Організаційний момент. Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання.

                                    У нас урок незвичний,                                                                                                                              На ньому все музичне: казки, вірші, завдання

                                І навіть привітання.

 

2. Актуалізація опорних знань.

- Що таке пісня?

- Що таке мелодія?

3. Мотивація навчальної діяльності.

- Як може музика розповісти про почуття?

- Якими можуть бути почуття?

- Як добре,коли у людини є друзі! А чи може бути другом улюблена іграшка, з якою легше пережити сум або просто порадіти?

4. Основна частина.

4.1. Робота з підручником. / стор.12/

 - Порівняйте емоції дітей на картинах. На яких з них передано сум,задумливість, а на якій радість, захоплення?

- Композитор створює музику,а виконавець її грає, або співає. Вони передають в музиці різні почуття.

- Той,хто музику створив                                                        Виконавець прочитає,      

І у ноти поселив,                                                                       Кожну ноточку вивчає,

Композитором зоветься,                                                        Почуття передає, ті, що

Пише музику від серця!                                                          В серці в нього є!

4.2. Слухання музики.

 - у які ігри найбільше люблять гратись дівчата?   / стор.14/                     

Композитор П.Чайковський часто гостював у с. Кам’янка в Україні, де жила його сестра з племінниками.  Спостерігаючи за грою дітей, він написав для них «Дитячий альбом» З-поміж багатьох пєс цього альбому, є дві з них ідеться про гру дівчини з лялькою.

Гра «Композитор»

Погляньте на екран. бол.кук..jpgЯкщо ви були б композиторами, то яку музику написали б,щоб передати настрій.

                                     Слухання  «Хвороба лялькі»

  • Яку назву  ви могли дати цьому твору?
  • Композитор назвав цей твір «Хвороба ляльки». Ми чуємо як болісно і жалібно зітхає дівчинка,немов сльози капають з очей – так їй шкода ляльку.

                                  Повторне слухання з відео рядом /учні на металофоні                     

                                      воспроізводять окремі звуки / «капающих сліз»/.

  • Так,ця музика вчить відчувати чужий біль, і хоча вона про ляльку. але почуття в ній справжні. Але після суму обов’язково настає радість.

                                  Слухання «Нова лялька» / Відеоперегляд /

  • А що ви відчули в цієї п’єсі?
  • Так, ми почули радісну, поривчасту музику,дівчина, немов танцює від радощив.
  • Які почуття викликала у вас ця музика?

                ІмпровІзоване танцювання з уявною іграшкою 

                            під музику П.Чайковського «Нова лялька».     

  • А хлопчаки в різні часи любили гратись з солдатиками, раніше їх робили с дерева,тому П. Чайковський так і назвав свою п’єсу «Марш дерев’яних солдатиків», під цю музику ви зашли на початку уроку.

                               Слухання і перегляд відео сюжету.

  • Що таке марш?
  • Так, марш – це музичний твір,під який крокують.

 

                                Повторне слухання.

/три групи поки звучить марш послідовно виконують завдання:

І група грає на клавісах;

ІІ група ритмічно вистукує пальцями по партах;

ІІІ група крокує.     

- Марш рахують так: 1, 2, 3, 4. Чи вмієте ви рахувати? А мушка,про яку ми дізнаємося з нової пісні вміла рахувати свої лапки. 

4.3. Вокально –хорова робота:

Роспівуємо фразу: «Раз, два,три ,чотири, п’ять

                                      Ми вчимось всі рахувать»

   Відео перегляд і слухання пісні А.Олєйнікової «Мушка лапки рахувала»

                         Розучування пісні з пластичними рухами.

4.4. Підбиття підсумків уроку:                                                                                          - Сьогодні на уроці ми відчували сум та радість,училися відчувати біль іншої людини і розділяти її радість.

-  Пригадайте назви творів, які ми слухали на уроці. / «Баскетметод»/.

Учні виходять під музичний супровід  / «Марш дерев’яних солдатиків” П.Чайковського/.

 

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 лютого
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку