Урок в 1 класі "Мої друзі - іграшки"

Про матеріал
Розробка уроку в ! класі по підручнику Л.Арістової і Калініченко.,з використанням "Баскетметода" і музичних інструментів.
Перегляд файлу

 

 

                                         Урок №3

           1 клас по підручнику Л.Апістової і Калиниченко.

                                                                   Петренко В. І. вчитель І категорії,

                                                                    «старший вчитель» ЗЗСО №46.

                                                                   Миколаївської міської ради.            

 Тема: Мої друзі – іграшки.

Навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики та вміти на передавати в виконанні настрій і характер музики; засвоїти з ними поняття: «композитор», «виконавець», «марш».

Розвивальна: розвивати в учнів вміння сприймати музику; розвивати творчу уяву, фантазію, почуття ритму.

Виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці та моральні якості /співчуття/.

Музичний матеріал: П.Чайковський. «Хвороба ляльки», «Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків”;  А. Олєйникова «Мушка лапки рахувала».

Наочні посібники: портрети композиторів П.Чайковського,А.Олєйникові, ілюстрації до музичних творів, підручник.

Обладнання: металофон, клавіси, комп’ютер,фонохрестоматія.

                                         Хід уроку.

Учні заходять до класу під музичний супровід /  П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків»/.

1.Організаційний момент. Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання.

                                    У нас урок незвичний,                                                                                                                              На ньому все музичне: казки, вірші, завдання

                                І навіть привітання.

 

2. Актуалізація опорних знань.

- Що таке пісня?

- Що таке мелодія?

3. Мотивація навчальної діяльності.

- Як може музика розповісти про почуття?

- Якими можуть бути почуття?

- Як добре,коли у людини є друзі! А чи може бути другом улюблена іграшка, з якою легше пережити сум або просто порадіти?

4. Основна частина.

4.1. Робота з підручником. / стор.12/

 - Порівняйте емоції дітей на картинах. На яких з них передано сум,задумливість, а на якій радість, захоплення?

- Композитор створює музику,а виконавець її грає, або співає. Вони передають в музиці різні почуття.

- Той,хто музику створив                                                        Виконавець прочитає,      

І у ноти поселив,                                                                       Кожну ноточку вивчає,

Композитором зоветься,                                                        Почуття передає, ті, що

Пише музику від серця!                                                          В серці в нього є!

4.2. Слухання музики.

 - у які ігри найбільше люблять гратись дівчата?   / стор.14/                     

Композитор П.Чайковський часто гостював у с. Кам’янка в Україні, де жила його сестра з племінниками.  Спостерігаючи за грою дітей, він написав для них «Дитячий альбом» З-поміж багатьох пєс цього альбому, є дві з них ідеться про гру дівчини з лялькою.

Гра «Композитор»

Погляньте на екран. бол.кук..jpgЯкщо ви були б композиторами, то яку музику написали б,щоб передати настрій.

                                     Слухання  «Хвороба лялькі»

  • Яку назву  ви могли дати цьому твору?
  • Композитор назвав цей твір «Хвороба ляльки». Ми чуємо як болісно і жалібно зітхає дівчинка,немов сльози капають з очей – так їй шкода ляльку.

                                  Повторне слухання з відео рядом /учні на металофоні                     

                                      воспроізводять окремі звуки / «капающих сліз»/.

  • Так,ця музика вчить відчувати чужий біль, і хоча вона про ляльку. але почуття в ній справжні. Але після суму обов’язково настає радість.

                                  Слухання «Нова лялька» / Відеоперегляд /

  • А що ви відчули в цієї п’єсі?
  • Так, ми почули радісну, поривчасту музику,дівчина, немов танцює від радощив.
  • Які почуття викликала у вас ця музика?

                ІмпровІзоване танцювання з уявною іграшкою 

                            під музику П.Чайковського «Нова лялька».     

  • А хлопчаки в різні часи любили гратись з солдатиками, раніше їх робили с дерева,тому П. Чайковський так і назвав свою п’єсу «Марш дерев’яних солдатиків», під цю музику ви зашли на початку уроку.

                               Слухання і перегляд відео сюжету.

  • Що таке марш?
  • Так, марш – це музичний твір,під який крокують.

 

                                Повторне слухання.

/три групи поки звучить марш послідовно виконують завдання:

І група грає на клавісах;

ІІ група ритмічно вистукує пальцями по партах;

ІІІ група крокує.     

- Марш рахують так: 1, 2, 3, 4. Чи вмієте ви рахувати? А мушка,про яку ми дізнаємося з нової пісні вміла рахувати свої лапки. 

4.3. Вокально –хорова робота:

Роспівуємо фразу: «Раз, два,три ,чотири, п’ять

                                      Ми вчимось всі рахувать»

   Відео перегляд і слухання пісні А.Олєйнікової «Мушка лапки рахувала»

                         Розучування пісні з пластичними рухами.

4.4. Підбиття підсумків уроку:                                                                                          - Сьогодні на уроці ми відчували сум та радість,училися відчувати біль іншої людини і розділяти її радість.

-  Пригадайте назви творів, які ми слухали на уроці. / «Баскетметод»/.

Учні виходять під музичний супровід  / «Марш дерев’яних солдатиків” П.Чайковського/.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Помазан Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 лютого 2019
Переглядів
3959
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку