Урок №3
1 клас по підручнику Л.Апістової і Калиниченко.
Петренко В. І. вчитель І категорії,
«старший вчитель» ЗЗСО №46.
Миколаївської міської ради.
Тема: Мої друзі – іграшки.
Навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики та вміти на передавати в виконанні настрій і характер музики; засвоїти з ними поняття: «композитор», «виконавець», «марш».
Розвивальна: розвивати в учнів вміння сприймати музику; розвивати творчу уяву, фантазію, почуття ритму.
Виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці та моральні якості /співчуття/.
Музичний матеріал: П.Чайковський. «Хвороба ляльки», «Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків”; А. Олєйникова «Мушка лапки рахувала».
Наочні посібники: портрети композиторів П.Чайковського,А.Олєйникові, ілюстрації до музичних творів, підручник.
Обладнання: металофон, клавіси, комп’ютер,фонохрестоматія.
Хід уроку.
Учні заходять до класу під музичний супровід / П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків»/.
1.Організаційний момент. Перевірка готовності класу до уроку.
Музичне вітання.
У нас урок незвичний, На ньому все музичне: казки, вірші, завдання
І навіть привітання.
2. Актуалізація опорних знань.
- Що таке пісня?
- Що таке мелодія?
3. Мотивація навчальної діяльності.
- Як може музика розповісти про почуття?
- Якими можуть бути почуття?
- Як добре,коли у людини є друзі! А чи може бути другом улюблена іграшка, з якою легше пережити сум або просто порадіти?
4. Основна частина.
4.1. Робота з підручником. / стор.12/
- Порівняйте емоції дітей на картинах. На яких з них передано сум,задумливість, а на якій радість, захоплення?
- Композитор створює музику,а виконавець її грає, або співає. Вони передають в музиці різні почуття.
- Той,хто музику створив Виконавець прочитає,
І у ноти поселив, Кожну ноточку вивчає,
Композитором зоветься, Почуття передає, ті, що
Пише музику від серця! В серці в нього є!
4.2. Слухання музики.
- у які ігри найбільше люблять гратись дівчата? / стор.14/
Композитор П.Чайковський часто гостював у с. Кам’янка в Україні, де жила його сестра з племінниками. Спостерігаючи за грою дітей, він написав для них «Дитячий альбом» З-поміж багатьох п’єс цього альбому, є дві з них ідеться про гру дівчини з лялькою.
Гра «Композитор»
Погляньте на екран. Якщо ви були б композиторами, то яку музику написали б,щоб передати настрій.
Слухання «Хвороба лялькі»
Повторне слухання з відео рядом /учні на металофоні
воспроізводять окремі звуки / «капающих сліз»/.
Слухання «Нова лялька» / Відеоперегляд /
ІмпровІзоване танцювання з уявною іграшкою
під музику П.Чайковського «Нова лялька».
Слухання і перегляд відео сюжету.
Повторне слухання.
/три групи поки звучить марш послідовно виконують завдання:
І група грає на клавісах;
ІІ група ритмічно вистукує пальцями по партах;
ІІІ група крокує.
- Марш рахують так: 1, 2, 3, 4. Чи вмієте ви рахувати? А мушка,про яку ми дізнаємося з нової пісні вміла рахувати свої лапки.
4.3. Вокально –хорова робота:
Роспівуємо фразу: «Раз, два,три ,чотири, п’ять
Ми вчимось всі рахувать»
Відео перегляд і слухання пісні А.Олєйнікової «Мушка лапки рахувала»
Розучування пісні з пластичними рухами.
4.4. Підбиття підсумків уроку: - Сьогодні на уроці ми відчували сум та радість,училися відчувати біль іншої людини і розділяти її радість.
- Пригадайте назви творів, які ми слухали на уроці. / «Баскетметод»/.
Учні виходять під музичний супровід / «Марш дерев’яних солдатиків” П.Чайковського/.