Урок в 11 класі: "Petrykivka Style of Painting" Презентація

Про матеріал
Матеріал розрахований на учнів 11 класу (академічний рівень). Урок є узагальнюючим в підтемі з циклу уроків по темі "Мистецтво". Матеріали уроку відповідають програмним умовам та меті і завданням уроку. Для виконання цілей уроку були обрані такі методи навчання: метод монологічного мовлення, метод практичного використання знань, індивідуальна робота, робота в парах; здоров'я - збережувальна технологія. В уроці по темі "Петриківський розпис - видатне явище українського мистецтва" використані аудіовізуальні способи навчання. Структура уроку дозволяє логічно підвести учнів і до писемного висловлення по темі уроку. При підготовці до уроку були враховані вікові та індивідуальні особливості: високий інтерес до вивчення даного предмету, розвиток загальноубових умінь та навичок, вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати бажання самостійно висловлюватись незалежно від мовленнєвої підготовки. Для створення максимально комфортних умов роботи на уроці було представлене необхідне обладнання та матеріали.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Petrykivka Style of Painting

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Vincent van Gogh

Номер слайду 4

Pablo Picasso

Номер слайду 5

I. K. Aivazovsky

Номер слайду 6

Match the parts of sayings about fine arts and explain their meaning. Art is long… a)… to edit nature and so make 2. The perfection of art… it coherent and lovely.3. The true function of art is… b)… life is short.4. Art has no enemy… c)… go round.5. Art makes the world… d) … is to conceal art. e) … except ignorance.

Номер слайду 7

Check your answers. Art is long life is short.2. The perfection of art is to conceal art.3. The true function of art is to edit nature and so make it coherent and lovely.4. Art has no enemy except ignorance.5. Art makes the world go round.

Номер слайду 8

{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Column AColumn B1) phenomenona) a member of the class constituted by small farmers and tenants2) giftb) to bring into being, create3) to be originatedc) an unusual, significant fact or occurrence4) muralsd) a talent, endowment or aptitude5) peasante) a very lerge image, such as a painting, applied directly to a wall or ceiling. Match a word in column A with its definition in column B

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Don’t Forget!Change the tenses{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Direct Speech. Indirect Speech. Present Simple. Past Simple. Present Continuous. Past Continuous. Past Simple. Past Perfect. Present Perfect. Past Perfect

Номер слайду 11

1. Martha said she didn’t like the style of art which is difficult to understand.2. Phil disagreed with Martha and said she had a Dega on her T-shirt.3. Martha wanted to know who Dega was.4. Phil explained that it was a famous French impressionist painter known for his pictures of women dancing.5. Martha apologised for not knowing that.6. Phil said he was a great admirer of impressionism and had a collection of Dega’s dancers at home.7. Martha wondered if she could have a look at them.8. Phil suggested going to his place right now and showing it to Martha.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Bird and flowers. Watercolour on paper. 1958.

Номер слайду 14

Two Men by the Trees. Watercolour on paper. 1914.

Номер слайду 15

The branch. Watercolour on paper. 1930s.

Номер слайду 16

Flowers. Panel Watercolour on cardboard. 1941.

Номер слайду 17

Bouquet. Watercolour on paper. 1959.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Petrykivka artist Tetyana Pata at work. 1959 She was one of the outstanding representatives of the Petrykivka decorative style of painting

Номер слайду 21

classicismrealismabstract artcubism. Petrykivka styleof painting. Pablo Picasso. Jean – Francois Millet. Tetiana Pata. Nicolas Poussin. Pieter Mondriaan

Номер слайду 22

Answer the questions1) When did Tetyana Pata discover her talent?2) Why did she have to practice her art?3) Did she have any formal art education?4) What kind of world did Pata create?5) What was her special predilection?6) Did she have any disciples?

Номер слайду 23

Say if the following statements true (T) or false (F).1) She couldn’t sell her paintings to earn money. 2) Formal art education could have destroyed her original painting. 3) She had the knowledge of composition of colouring herself. 4) She created a world very similar to our own. 5) The birth of four children prevented her from creating a great many works of art. 6) She liked to create stylized berries in her paintings.

Номер слайду 24

First steps in Petrykivka painting

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

How to write an art style review Content Tips Name the epoch (country); Give basic informa­tion about the time; Describe art styles popular in the epoch; Present the characteristic features of each style; Language Tips. The time of ... is known for ... It is characterized by ... One of the most distinguishing features ...... is famous for ... The most exciting... Apart from this... The paintings often show ... The most common colour scheme. The style ... became knownas ... due to ...

Номер слайду 28

AT HOMEIn your workbook, write a review of your favourite art style.

Номер слайду 29

Thank you for attention!

pptx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, академічний рівень) 11 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
2 жовтня 2019
Переглядів
640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку