17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок в 4 класі: "Музика мого народу. Героїчна тема у професійній музиці"

Про матеріал

Розвинути та поглибити відчуття ритму; опрацювати пісню “О Україно” Я. Ярославенко; проілюструвати увертюру до опери “Тарас Бульба” і дати коротке пояснення змісту опери та музики увертюри; повторити вивчені пісні “Ой на горі та й женці жнуть” та “Гей. Там на горі, січ іде”. Працювати над формуванням морально-етичних якостей особистості в процесі сприймання музики. Виховувати почуття патріотизму і любові до Батьківщини.

Перегляд файлу

   

 

Музика мого народу. Героїчна тема у професійній музиці.

    

Розвинути та поглибити відчуття ритму; опрацювати пісню “О Україно” Я. Ярославенко; проілюструвати увертюру до опери “Тарас Бульба” і дати коротке пояснення змісту опери та музики увертюри; повторити вивчені пісні “Ой на горі та й женці жнуть” та “Гей. Там на горі, січ іде”. Працювати над формуванням морально-етичних якостей особистості в процесі сприймання музики. Виховувати почуття патріотизму і любові до Батьківщини.

 

 

Інструмент, магнітофон, диск з ілюстраціями життя козаків, DVD, телевізор, портрет М.Лисенка, фонохрестоматія 4 клас, роздаткові  таблиці  «Виразні характеристики музики», картки для естафети, мікрофон . 

 

 

                                   

 

  1. Організаційний момент.
  2. Музичне вітання «Любі хлопчики й дівчатка».
  3. Оголошення теми і мети уроку.

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  1. Розспівування.

Розспівування вправ на різні склади та співу закритим ротом. Для цього використовую уривки з мелодій вивчених пісень і вокальних вправ.

 Для розвиту та поглиблення відчуття ритму із застосуванням восьмої паузи використовую пісню “О Україно”, фрагмент якої подано у посібнику, але ритмічними знаками. Це дасть можливість не тільки проілюструвати тривалість восьмої паузи та її виконання, але й розкрити її роль у музичних творах.

 

  1. Робота над новою піснею.

 

 На попередньому уроці ми вже знайомились з восьмою паузою та її позначенням на письмі, навчались витримувати її під час виконання ритмічних вправ. 

  - На який рахунок ми витримуємо восьму паузу ? (На рахунок «раз».)

Після цього можна перейти до виконання пісні у повільному темпі.

  •   на першому куплеті, використовуючи нотний текст у посібнику;
  •   продемонструвати застосовування пауз у пісні.

Працюючи над кожним куплетом пісні “О Україно”, домагатися від учнів збереження вокально-ритмічного звучання та чистого інтонування. Аби зберегти стійкий ритм і бадьорість, потрібно приділити більше уваги чіткому витримуванню восьмої паузи та чіткій вимові складів тексту.

Після того, як будуть добре засвоєні ритм і мелодія, більше працюємо над різними аспектами хорового співу – інтонацією, загальним ансамблем, вимовою (артикуляцією); тоді й вивчення літературного тексту не стане самоціллю. Своїм акомпанементом не приглушую співу учнів, а лише допомагаю створювати вокально-інструментальний жанр.

  • Виконати пісню стоячи,  підкреслюючи її маршовий, героїко-патріотичний характер.

 

6.Ритмічна гра «Естафета»

       7. Слухання увертюри до опери Миколи Лисенка    «Тарас Бульба».

 

В основу опери покладено однойменну повість Миколи Гоголя.

          - Група істориків підготувала повідомлення про національно-визвольну війну українського народу під проводом Богдана Хмельницького (1648-1654 рр.).

       - Повідомлення групи фольклористів про музичну культуру того часу.

Головні персонажі опери – полковник козацького війська Тарас Бульба, його сини Остап і Андрій, їхня мати, козаки ат ін.        Демонструю репродукцію картини даної теми на DVD

Перед слуханням зупиняюся на художньо-виражальному значенні героїчної та ліричної тем увертюри, звертаю увагу дітей на тематичний розвиток мелодії, що поступово підводить до прекрасного маршового епізоду. Варто підкреслити безпосередню близькість музичних тем увертюри до народних пісень та особливу естетичну виразність використаної тут мелодії народної козацької пісні, яку слухали на минулому уроці “За світ встали козаченьки”.

  • Аналіз прослуханого твору використовуючи роздаткову таблицю «Виразні характеристики музики».
  • Які виразні засоби використав композитор, щоб підкреслити героїчний характер першої теми?
  • Як змінюється музика далі?
  • Який характер середнього епізоду?
  • Якими засобами зображується похід запорозького війська?
  • Як передаються в музиці інтонації плачу?
  • Яка головна думка увертюри?

 

8. Повторення вивчених пісень:

  «Ой на горі та женці жнуть»;

  «Ой, там на горі , Січ іде ».

 

 9. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».

 

10. Домашнє завдання. Повторити пісні, які виконувались на  уроці. Більше дізнатись  про Запорозьку Січ.

 

doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку