5 клас Вчитель: Нестеренко Н.О.
Тема: Площа. Площа прямокутника.
Мета:
Обладнання: таблиці, картки, роздатковий матеріал, креслярські інструменти.
Епіграф: Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи. Піфагор.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Розбір епіграфа.
2. Розгадування кросворду:
ІІ. Усний рахунок
(33 + 11): 2∙100+37 = 1937 (56 : 23 +190) ∙ 10 -11 = 1959
Демонструю фотографії.
Церковний дзвін був чутний на всю Володимирівську губернію. В 1937 році будівля була зруйнована і на цьому місці з’явилася сільська школа.
Розв’язати:
102 + 22 = 104
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація знан
V. Вивчення нового матеріалу
1. Приклади фігур, які мають рівні площі (роздатковий матеріал).
2. Властивості площ фігур.
- З такою величиною, як площа ми часто стикаємось в житті: площа квартири, площа ділянки, площа поля. Досвід показує, що рівні ділянки мають рівні площі; площа квартири дорівнює сумі площ кімнат. Ці приклади демонструють властивості площі:
1) Рівні фігури мають рівні площі.
2) Площа фігури дорівнює площі фігур, з яких вона складається.
3) Нерівні фігури можуть мати рівні площі.
3. Що таке одиничний квадрат?
- Як же виміряти площу фігури? Для цього вводимо одиничний квадрат. В кожному випадку, коли потрібно щось виміряти вводять одиницю виміру.
За одиницю виміру беруть квадрат. Сторона якого дорівнює одиничному відрізку. Такий квадрат називають одиничним.
Площу квадрата зі стороною 1 м називають квадратним метром. Записують 1м2. Аналогічно: 1см2, 1 мм2, 1 дм2.
Демонструю приклади фігур (фігури розміщаю на дошці. Показую, як практично знайти площу фігури за допомогою одиничних квадратів).
Підраховуємо на малюнку площу прямокутника та квадрата .
3 ряди по 4 квадрата. Підрахуємо, скільки всього.