Урок в 5 класі на тему "Площа прямокутника"

Про матеріал
Урок вивчення матеріалу з теми "Площа прямокутника" направлений на те, щоб актуалізувати знання учнів про площу, отримані в початкових класах, встановити різницю між лінійними одиницями та одиницями вимірювання площі, розширти поняття "рівні площі" та "рівні фігури".
Перегляд файлу

5 клас               Вчитель: Нестеренко Н.О.

Тема: Площа. Площа прямокутника.

Мета:

  • Навчальна: домогтися засвоєння поняття одиниці виміру площі, властивості площі; сформувати вміння обчислювати прямокутника та площу квадрата; закріпити поняття про рівні фігури.
  • Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння встановлювати аналогії, застосовувати вивчені поняття.
  • Виховна: виховувати об’єктивність, чесність під час оцінювання власних знань; інтерес до рідної школи, бережливе ставлення до шкільного майна.

Обладнання: таблиці, картки, роздатковий матеріал, креслярські інструменти.

Епіграф:       Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи.  Піфагор.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Розбір епіграфа.

2. Розгадування кросворду:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вона нанесена на лінійці.
  2. Третя степінь числа.
  3. Частина прямої.
  4. Вона складається з кількох відрізків.
  5. Друга степінь числа.
  • Сьогодні в ході уроку ми дізнаємось багато цікавого про нашу школу.

ІІ. Усний рахунок

  1. Сходинки:

(33 + 11): 2100+37 = 1937                (56 : 23 +190) 10 -11 = 1959

Демонструю фотографії.

  • До 1937 року на цьому місці, де знаходиться наша школа, була церква, архітектура якої вражала всіх, хто хоча б раз її побачив.

Церковний дзвін був чутний на всю Володимирівську губернію. В 1937 році будівля була зруйнована і на цьому місці з’явилася сільська школа.

  • З 1959 року в цьому приміщені розмістилась наша школа-інтернат.
  1.  Якщо ви правильно розважите даний приклад, то дізнаєтесь, скільки дітей на даний час навчається в школі-інтернаті.

Розв’язати:

102 + 22 = 104

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Які ви знаєте одиниці довжини?
  2. Що означає виміряти довжину відрізка?
  3. Яку властивість має довжина відрізка?
  4. Які відрізки називають рівними?
  5. Які довжини мають рівні відрізки?

ІV. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація знан

V. Вивчення нового матеріалу

1. Приклади фігур, які мають рівні площі (роздатковий матеріал).

 

 

 

 

 

 

  • Які з даних фігур  мають рівні площі?
  • А які з них рівні? Як ми це доведемо (при накладанні рівні фігури співпадають).

D:\документы\фото школа\нестеренко фото\відкритий урок 5 клас\DSC03083.JPG

2. Властивості площ фігур.

- З такою величиною, як площа ми часто стикаємось в житті: площа квартири, площа ділянки, площа поля.  Досвід показує, що рівні ділянки мають рівні площі; площа квартири дорівнює сумі  площ кімнат. Ці приклади демонструють властивості площі:

1) Рівні фігури мають рівні площі.

2) Площа фігури дорівнює площі фігур, з яких вона складається.

3) Нерівні фігури можуть мати рівні площі.

3. Що таке одиничний квадрат?

-  Як же виміряти площу фігури? Для цього вводимо одиничний квадрат. В кожному випадку, коли потрібно щось виміряти вводять одиницю виміру.

За одиницю виміру беруть квадрат. Сторона якого дорівнює одиничному відрізку. Такий квадрат називають одиничним.

Площу квадрата зі стороною 1 м називають квадратним метром. Записують 1м2.  Аналогічно: 1см2, 1 мм2, 1 дм2.

  1. Виміряти площу фігури – це означає підрахувати, скільки одиничних квадратів  у ній поміщається.

 Демонструю приклади фігур (фігури розміщаю на дошці.  Показую, як  практично знайти площу фігури за допомогою одиничних квадратів).

  1. Формула для обчислення площі квадрата.

Підраховуємо на малюнку площу прямокутника та квадрата .

 

 

 

 

 

 

3 ряди по 4 квадрата. Підрахуємо, скільки всього.

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку