Урок з теми: «Множення натуральних чисел»

Про матеріал
Мета: формувати вміння учнів виконувати множення натуральних чисел, про переставну властивість множення, досягти під час множення засвоєння властивостей нуля та одиниці; розвивати техніку усної лічби, увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати інтерес до математики, посидючість, акуратність.
Перегляд файлу

 

Урок з теми: «Множення натуральних чисел»

Мета уроку: сформувати вміння учнів виконувати множення натуральних чисел,  про переставну властивість множення, досягти під час множення засвоєння властивостей нуля та одиниці; розвивати техніку усної лічби, увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати інтерес до математики, посидючість, акуратність.

Очікувані результати: учні повинні вміти виконувати множення натуральних чисел, знати компоненти множення і запис добутку за допомогою букв.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

■ II. Аналіз контрольної роботи

Оголосити результати контрольної роботи, проаналізувати типові помилки, яких припустились учні під час її виконання.

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Накресліть у зошиті прямокутник довжиною 4 см і шириною 2 см. Розбийте його на квадрати зі стороною 1 см. Як підрахувати кількість цих квадратів? Нескладно зрозуміти, що шукане число дорівнює , тобто можна отримати відповідь як суму рівних доданків. Цю саму відповідь можна отримати, записавши . Дія множення — ось тема, яку ми розглянемо сьогодні.

■ IV. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Прочитати число: 360; 3600; 30600; 300600.
  2. Чому дорівнює сума?
  1. 30+30+30+30;
  2. 11+11+11;
  3. 8+8+8+8+8.
  1. Обчислити:
  1.    
  2.    
  3.    
  4.    
  1. 1) Знайти добуток чисел 15 і 4.

2) Збільшити число 15 у 4 рази.

Який результат ви отримали в 1 і 2 випадках?

  1. Не обчислюючи значення виразів, знайти пари рівних:

 

■ V. Засвоєння нових знань 

План викладання нового матеріалу

1. Що називають добутком числа a на натуральне число b.

2. Множення на 0 і на 1.

3. Множення на 10, 100, 1000 тощо.

4. Збільшення або зменшення добутка у разі збільшення або зменшення множників.

1. Що називають добутком числа a на натуральне число b.

Добутком числа a на натуральне число b, яке не дорівнює 1, називають суму, що складається із b доданків, кожний з яких дорівнює a:

Наприклад, .

Числа 15 і 4 називають множниками, а вираз добутком.

2. Множення на 0 і 1.

Чи можна помножити на 0 або на 1? Можна. Вважається, що яким би не було число a, завжди маємо: , .

Зрозуміло, що , а .

Отже, якщо один із множників дорівнює 1, то добуток дорівнює другому множнику: .

Якщо один із множників дорівнює 0, то добуток дорівнює нулю: .

Зрозуміло, що добуток двох чисел, відмінних від нуля, нулем бути не може.

Якщо добуток дорівнює нулю, то хоча б один із множників дорівнює нулю.

Наприклад, як знайти число x, якщо ? Зрозуміло, що .

3. Множення на 10, 100, 1000 тощо.

На числа, записані у вигляді одиниці з наступними нулями, тобто на 10, 100, 1000 тощо можна множити простіше.

Щоб помножити на число, записане у вигляді одиниці з наступними нулями, достатньо до першого множника праворуч приписати стільки нулів, скільки їх у другому множнику.

Наприклад, , , .

4. Збільшення або зменшення добутка у разі збільшення або зменшення множників.

Якщо множник b більший за 1, то від множення натурального числа a на b число a збільшується в b разів.

Розглянемо добуток . Збільшимо перший множник удвічі. Отримаємо або , тобто добуток також збільшився вдвічі. Отже, від збільшення одного множника у декілька разів добуток збільшується у стільки ж разів.

VI. Первинне закріплення знань

Виконання усних вправ

1. Подайте суму у вигляді добутку:

а) ;

б) ;

в) ;

г)

2. Обчисліть:

а) ; б) ; в) ; г) ; д) .

3. Як зміниться добуток, якщо:

а) один із множників збільшити в 3 рази;

б) кожний множник збільшити у 3 рази;

в) один множник збільшити у 2 рази, а другий зменшити у 2 рази?

Завдання з підручника: № 405, № 409, № 411, № 415

Індивідуальна робота за картками

 

Картка № 1

1. Виконайте множення:

а) ;

б) ;

в) .

2. Які цифри замінили зірочками, якщо множення виконано правильно?

а)

б)

в)

Картка № 2

1. При яких значеннях a є правильною рівність:

а)  б)  в)  г)

2. Виконайте множення:

а) ; б) ; в) .

3. Обчисліть: .

 

Розв’язання до карток

Картка № 1

1. а) б) в)

2. а) б) в)

 

Картка № 2

1. а) — правильно, якщо ;

б) — правильно при будь-якому a;

в) — правильно, якщо і ;

г) — правильно при будь-якому a.

2. а) ; б) ; в) .

3. .

1)

2)

■ VII. Підбиття підсумків уроку

▪ Фронтальне опитування

1. Подайте числа 15, 25 у вигляді суми однакових доданків.

2. Подайте у вигляді суми:

а) ;  б) ;  в) ;  г) .

3. При яких значеннях змінної є правильною рівність:

а) ;  б) ;  в) ;  г) ?

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

 ▪ Завдання для всього класу

Підручник :  № 408 (1,2), № 410, № 412, № 416

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

Індивідуальне завдання 

 Від однієї пристані у протилежних напрямках одночасно вийшли човен і пароплав. Швидкість руху човна становить 8 км/год, а пароплава — 25 км/год. Яка відстань буде між ними через 5 год після початку руху?

Розв’язання

1) (км) — за 1 годину проходять човен і пароплав.

2) (км) — відстань через 5 год після початку руху

 

1

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
1639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку