тема уроку: "Піраміда"

Про матеріал

Сформувати поняття піраміди та її елементів, видів пірамід, вміння застосовувати знання до розв'язування вправ. Розвивати просторову уяву, графічну культуру, пізнавальні інтереси, культуру математичного мовлення та письма.

Перегляд файлу

Урок

Тема уроку :Піраміда

Мета уроку: Сформувати поняття піраміди та її елементів, видів пірамід, вміння застосовувати знання до розв’язування вправ. Розвивати просторову уяву, графічну культуру, пізнавальні інтереси, культуру математичного мовлення та письма.

Обладнання: моделі пірамід, прямокутного паралелепіпеда, куба.

Тип уроку :засвоєння нових знань та вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

Для початку давайте пригадаємо, які ми вивчали з вами просторові фігури.

  • Які тіла ми вивчали?
  • Які виміри прямокутного паралелепіпеда ви знаєте?
  • Скільки вершин?
  • Скільки ребер?
  • Скільки граней?
  • Що є основою прямокутного паралелепіпеда?
  • Що є основою куба?
  • Як знайти площу прямокутного паралелепіпеда?
  • Як знайти площу куба?

Робота в групах

1 група

Виміряйте виміри прямокутного паралелепіпеда та знайдіть його площу.

2 група

Виміряйте сторону куба та знайдіть його площу.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Перед тим як ми назвемо ще один вид многогранника який вивчимо сьогодні, я озвучу арабське прислів’я, яке треба закінчити: «Все на світі боїться часу, час боїться тільки …(пірамід).

З чим у вас асоціюється слово піраміда?

Найвідоміші піраміди: Хеопса (Хуфу), Хефрена , Мікеріна. Найбільша з них - велика піраміда Хеопса, збудована в XXVI ст. до н. е. Висота її близько  147 метрів, що приблизно дорівнює п’ятдесяти поверховому хмарочосу, а площа основи близько 55 000 квадратних метрів. Згідно з легендами, піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо. Із семи відомих історії чудес світу піраміди залишаються дивом № 1. 20 тисяч робітників зводили піраміду близько 30 років. Для її побудови потрібно було 2,5 мільйонів кам’яних блоків, вагою від двох до тридцяти тонн. Блоки з'єднанні між собою без цементу і так щільно підігнані, що між ними неможливо просунути навіть голку.

 Епіграф: Знання можуть бути купою каміння, що задавила особистість. І знання можуть бути   вершиною піраміди,  на якій стоїть особистість.   

Я бажаю вам всім отримати міцні знання і завжди бути на вершині піраміди.

А наше сьогодні завдання познайомитись з пірамідою як геометричним тілом і показати застосування здобутих знань до розв’язування вправ. А ще я бажаю вам поглибити свої знання та розширити кругозір.

Записали дату та тему уроку.

ІІІ. Осмислення нового матеріалу та вироблення вмінь.

Розповідь учителя.

Піраміда – це многогранник , який складається з многокутника, який називається основою, а інші – бічні грані – трикутники.

https://sites.google.com/site/sitesfischuk/_/rsrc/1468912810347/zavdanna-dla-domasnoie-roboti/11-klas/urok-no3/plan-konspekt-uroku/0018-019-Uprazhnenie-16.png?height=273&width=320

Назвати елементи піраміди. Залежно від многокутника, який буде в основі , піраміда має таку ж і назву.

 Назва піраміди-

Вершина піраміди-

Основа-

 Вершини основи піраміди –

 Бічні ребра –

Ребра основи -

Площа піраміди дорівнює сумі площ всіх граней.

Зараз попрацюємо дослідниками, з’ясувавши елементи пірамід.

  • Яка фігура буде основою піраміди -
  • Як назвати дану піраміду -
  • Скільки вершин піраміди -
  • Скільки вершин основи  піраміди-
  • Скільки бічних ребер піраміди -
  • Скільки ребер основи –
  • Скільки бічних граней піраміди –

 

 Розв’язування задач

№1

Скільки дроту потрібно для виготовлення трикутної піраміди, в основі якої лежить рівносторонній трикутник зі стороною 5 см, а бічні ребра по 4 см.

Розв’язання.

1)5*3=15 (см) -  дроту потрібно для основи піраміди.

2)15+4*3=27 (см) - дроту потрібно для виготовлення піраміди.

Відповідь: 27 см.

Чому ж час боїться пірамід?

 Про це можна говорити не одну годину. Вчені проводили досліди і встановили, що час в середині пірамід сповільнюється, леза бритви самозаточуються; в них продукти довго не псуються, квіти не в’януть, виліковуються деякі хвороби. І таких сенсаційних див можна навести багато.

Фізкультхвилинка

А зараз проведено трохи незвичну фізкультхвилинку у вигляді гри. Якщо я називатиму правильне твердження – ви хлопаєте 1 раз, не правильне – 2 рази. Будьте уважні.

№2

 Обчислити суму площ всіх граней чотирикутної  піраміди, якщо в основі лежить квадрат зі стороною 5 см, а площа однієї бічної грані 10 см2.

Розв’язання.

1) 5*5=25 (см2) - площа основи.

2) 25+4*10=65 (см2) - сума площ усіх граней.

Відповідь: 65 см2

№3

Площа повної поверхні піраміди дорівнює 234 см2, площа її бічної поверхні – 170 см2 . Зайти сторону основи, якщо в основі лежить квадрат.

Розв’язання.

1) 234-170=64(см2) – площа основи піраміди.

2) а2=а*а=64

а=8 (см) – сторона основи.

Відповідь : 8 см.

ІV.Рефлексія

Поділіться своїми враженнями від вивченої теми. Та прикрасьте нашу ялинку незвичними іграшками. Деякі геометричні фігури ми вже знаємо, а з іншими познайомимся пізніше.

V. Домашнє завдання

  • Опрацювати §25, № 842, 855,858, 862*

Якщо встигнути, то 841, 854, 861*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група

Виміряйте виміри прямокутного паралелепіпеда та знайдіть його площу.

Довжина (a) –   ____см

Ширина (b) – ____см

Висота (с) – ____см

S=_____________________________________________________________

2 група

Виміряйте сторону куба та знайдіть його площу.

Сторона (а) – _______см

S=_____________________________________________________________

 

Розв’язування задач

№1

Скільки дроту потрібно для виготовлення трикутної піраміди, в основі якої лежить рівносторонній трикутник зі стороною 5 см, а бічні ребра по 4 см.

№2

 Обчислити суму площ всіх граней чотирикутної  піраміди, якщо в основі лежить квадрат зі стороною 5 см, а площа однієї бічної грані 10 см2.

№3

Площа повної поверхні піраміди дорівнює 234 см2, площа її бічної поверхні – 170 см2 . Зайти сторону основи, якщо в основі лежить квадрат.

 

Домашнє завдання

  • Опрацювати §25, № 842, 855,858, 862*

 

 

 

 

https://sites.google.com/site/sitesfischuk/_/rsrc/1468912810347/zavdanna-dla-domasnoie-roboti/11-klas/urok-no3/plan-konspekt-uroku/0018-019-Uprazhnenie-16.png?height=273&width=320

 

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку