даний конспект допоможе удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; удосконалити вміння розв'язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;
ТЕМА: Звичайні дроби.
МЕТА: навчальна: удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; удосконалити вміння розв’язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння записувати мішане число у вигляді неправильного дробу, в навпаки;
розвиваюча: формувати вміння бачити закономірності, аналізувати й узагальнювати інформацію, міркувати за аналогією.
виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність, колективізм.
ОБЛАДНАННЯ: плакати з висловленнями про математику, таблиці – завдання.
ТИП УРОКУ: Удосконалення знань і вмінь.
ФОРМА: Урок-подорож
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вступ
Вчитель: Французький математик, фізик і філософ Блез Паскаль вважав: «Предмет математика такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим».
Люблю мандрівки, люблю походи.
І чи то сонечко, чи то негода,
Буває все у нас – дитячого народу
Ми вже в дорозі, вітер б’є в обличчя,
Дробовий край до себе кличе!
В одній казковій країні Математичних Знань мешкають Дроби. Але нам до цієї країни неможливо потрапити, якщо не прочитаємо закодований вислів у таблиці «Шифрувальник». А щоб прочитати його, потрібно виконати математичні дії і за одержаним результатом скласти вислів.
12 – 6 |
5 + 7 |
13 – 8 |
9 + 9 |
14 – 8 |
8 + 4 |
11- 6 |
14 - 7 |
9 + 7 |
6+6 |
5 + 9 |
9 + 3 |
8 + 7 |
13 - 6 |
8 + 6 |
11 - 7 |
18 + 2 |
17 - 5 |
8 + 9 |
8 + 8 |
А – 12; Т – 5; Е – 18; М – 6; Ц -14; К – 16; Я – 4; Р – 15; И – 7; Н – 20; У – 17.
Математика – цариця наук.
Вчитель: Цей вислів є девізом нашого сьогоднішнього уроку на тему «Звичайні дроби».
Отже, ми опинилися в казковій країні Математичних Знань і помандруємо нею, відвідавши міста Чисельникове і Знаменникове та подивимось, як працюють мешканці цих міст. А мешканцями будете ви, тобто дві групи, які сядуть на різних рядах.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Вчитель: Проведемо змагання між містами. За кожну правильну відповідь нараховується один бал «жителю міста». Яке з міст набере найбільшу кількість балів, те і переможе.
Завдання 1, гра «Мікрофон»:
Завдання 2: Вставити пропущені числа (замість ) і знаки дії (замість ), виконуємо по черзі.
25 = 100,
43 = 100,
27 = 39 + 42,
65 = 13,
720 = 6,
620 260 = 88 10,
240 ∙ + 160 ∙ = 40 10,
: (25 ∙ 4) = 60.
Підводяться підсумки гри.
Вчитель: Мешканці міст Чисельникове і Знаменникове повинні добре пам’ятати дії додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. Перевіримо їх знання, провівши гру «Математичний хокей».
На закритій дошці записані завдання для жителів двох міст.
Кожен житель, пройшовши естафету, повинен оцінити правильність відповіді жителя, який передав йому естафету і тільки тоді дає відповідь на наступне запитання. Допущена помилка – гол. переможцем буде те місто, яке отримає меншу кількість голів. Вибір, кому передати естафету, відбувається по ініціативі учасників гри.
Вчитель підводить підсумки гри та нагороджує переможців.