Урок в 6 класі на тему" Як нагрівається атмосферне повітря. Добовий і річний хід температур повітря. Визначення середніх температур".

Про матеріал
Сформувати знання про температуру повітря, її зміну у часі та просторі. Навчити дітей визначати середні температури та амплітуду температур. Визовання прагнення досліджувати навколишній світ, пов'язуючи зі своєю місцевістю.
Перегляд файлу

 

                                       Урок географії в 6 класі НУШ. За підручником  Тетяна Гільберг,    Андрій Довгань, Валерій Совенко. 

   Тема: Як нагрівається атмосферне повітря. Добовий і річний хід температур повітря. Середні температури, амплітуда температур.

    Мета: формувати знання про температуру повітря, її зміну в часі і просторі, дати уявлення про причини, що обумовлюють ці зміни;  розвивати первинні практичні навички аналізувати та обробляти результати спостережень;  формувати вміння будувати графік ходу температур,  розраховувати амплітуду температур і середню температуру за певний час;  розвивати математичні здібності, виховувати інтерес до обробки й аналізу даних; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.

    Обладнання: підручник, календар погоди, карта півкуль, термометр.

    Очікуванні результати: вміння самостійно розраховувати середні температури та амплітуду температур; вміння пояснювати розподіл температури повітря на земній поверхні.

                                                              Хід уроку:

   1 Організаційний етап

   2. Актуалізація опорних знань

     Прийом «інтелектуальна розминка»

  1. Що таке атмосфера?
  2. Склад атмосфери?
  3. Будова атмосфери?
  4. Значення атмосфери?
  5. Особливості тропосфери?
  6. Прилади спостереження за погодою?

     3. Мотивація навчальної діяльності.

   Вчитель

Із показниками температури ми всі знайомі з раннього дитинства. Саме від них залежить що ви одягнете, чи дозволять вам батьки купатися у річці, чи можна зліпити снігову бабу.

Ви вже навчилися користуватися приладом для вимірювання температури та вести постереження, знаєте у яких одиницях вона вимірюються. Тому на уроці ви будете в основному працювати самостійно, використовуючи знання, здобуті на уроках природознавства та математики.

 

 

        Прийом «проблемне питання»

 Чому в різних районах Землі відрізняється температура в один і той же час?

    4.Вивчення нового матеріалу

    Бесіда з коментарями.

  1) Температура повітря – найважливіший показник погоди.

   Температура повітря впливає на більшість процесів, що відбуваються в природі, на стан живих організмів. Активне життя багатьох рослин є можливим при температурі вище +10*С. для людей найбільш комфортною є температура +18*с - +24*С.

Назвіть для чого використовують термометр, яку він має будову, як їм користуватися, як вірно установити термометр?  ( історичні факти про термометр)

  2) Зміни температури повітря залежно від кута падіння сонячних променів та     чинники, що впливають на зміну температури.

Повітря тропосфери нагрівається від земної поверхні та залежит від кута падіння сончних променів. , це спричиняє нерівномірне нагрівання земної поверхні сонячними промінями: найбільшу кількість сонячної радіації одержують екваторіальні райони, а у приполярних районах температура повітря дуже низька.

   Робота  в парах з підручником.

Користуючись малюнком 93 на стр.103, припустіть, які показники температури повітря відповідаютьбуквам А,Б,В.

3. Добовий хід температур.   Добовий хід температур фіксується на метеорологічних станціях кожні 3 години. Отримані данні дозволяють розрахувати середньодобову температуру.

     Ознайомлення з правилами визначення температури на метеомайданчику. Професія: метеоролог.                               

Географічний практикум. Групова робота.

Час

0

3

6

9

12

15

18

21

Тем-ра

-1

-3

-4

0

+6

+5

+3

+2

 

Завдання. Розрахувати середньодобову температуру та амплітуду коливань температури.

 

Амплітуда – це сума максимальної та мінімальної температури за певний час.

  Вчитель: пояснення правил розрахунку середньомісячної та середньорічної температу.

Дані про середньомісячні температури протягом року дозволяють розрахувати середню річну температуру. Багаторічні спостереження показують, що найхолодніша температура у січні, найтепліший місяць – липень.

 4)Ознайомлення з графіками змін температур.

Робота з малюнками 95, 96 в підручнику  на стр. 105

 

 5) Цікаво знати! 

 

Ознайомлення з географічними рекордами температур на Землі.

 

5.Узагальнення знань

 

 Відповіді на запитання

      1.Від чого залежить температура повітря?

      2.Як визначити середньодобову , середньомісячну, середньорічну температури?

      3. З якою метою проводять спостереження?

 

6.Підсумок уроку

 

7.Домашнє завдання.

  Опрацювати параграф № 24 . Скориставшись інтернет-джерелами знайдіть інформацію про «озонові діри» в атмосфері. З'ясуйте, чому вони виникають.

 

 

 

 

doc
Додано
19 березня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку