17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок: "В гостях у казки".

Про матеріал
Конспект уроку в 5 класі до теми: "Ілюстрація до казки про зиму". Мета та завдання: - навчитися аналізувати твір образотворчого мистецтва; - ознайомитися з поняттям „ілюстрація”; ілюструвати народні казки; - розвивати інтерес до естетичних цінностей; - виховувати повагу до художників та їх творів; естетичний смак, старанність, охайність. Очікуваний результат: малюнок – ілюстрація до казки. Картина (тематична композиція) - це закінчений мистецький твір станкового живопису, який має власне значення. Ілюстрація (від лат. illustratio – наочне зображення, опис) - це різновид мистецтва графіки. Ілюстрація – це зображення в книжці чи журналі, вона допомагає читачеві глибше зрозуміти ідейний зміст твору, характери персонажів. Вдало проілюстровані книги та журнали краще сприймаються читачами, зміст їх краще запам’ятовується.
Перегляд файлу

 

 

 

E:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Мами\gosti_kazka\63832.jpgМета:

  • вчити аналізувати твір образотворчого мистецтва; ознайомити учнів з поняттям „ ілюстрація до твору ”; ілюструвати  народні казки;
  • розвивати вміння учнів визначати композиційний центр малюнка (кольором, тоном, розміром); розвивати інтерес до естетичних цінностей;
  • виховувати  повагу до художників та їх творів; естетичний смак,  старанність, охайність.

 

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: малюнок.

Очікуваний результат: створення ілюстрації до зимової казки.

Обладнання: репродукції картин до казок про зиму, дитячі малюнки.

Хід уроку

 

E:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Мами\Копия 02ea049e7252.gifІ. Організаційний момент

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

 (Презентація, створена в комп’ютерній програмі Power Point)

      Відео «в гостях у казки»

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі,

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця,

Рукавом махне –

Сріблом вкриє все.

 

IІІ .  Актуалізація опорних знань

Про що цей вірш? Так про зиму. Зима - чудова пора року!

  • Ви любите зиму? А чому?
  • А про зиму казки ви знаєте?

 

VІ.  Оголошення теми уроку

Сьогодні ми йдемо в гості до казки, і ви будете малювати ілюстрації до зимової казки.

 Тема уроку: «Ілюстрація до казки про зиму».

 Наше завдання навчитися робити ілюстрації до казок.

Але я хочу перевірити  як ви знаєте казки?   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Молодці діти, ви добре знаєте казки!
 

 V.   Вивчення нового матеріалу

  • Чи маєте ви вдома казки? Мабуть у кожного з вас є книжки з народними казками. Це чудові книжки про добро і зло.
  • Хто ще, крім письменника, бере участь у створенні  дитячої книги?
  • Що вас цікавить більш -  текст, чи малюнок?  Чому?

 

  • Ознайомлення з поняттям „ілюстрація” та „картина” (тематична композиція).

 

Кожний художник по-своєму вирішує композиції. Художник – ілюстратор, коли  ілюструє зміст твору, пильно стежить за думкою письменника, автор  художнього твору може щось недоговорити, даючи поштовх розвитку нашій уяві, або, навпаки, виразити своє розуміння літературного твору.

 

Картина (тематична композиція) - це закінчений мистецький твір станкового живопису, який має власне значення.

Ілюстрація (від лат. illustratio – наочне зображення, опис) це різновид мистецтва графіки. Ілюстрація – це зображення в книжці чи журналі, вона допомагає читачеві глибше зрозуміти ідейний зміст твору, характери персонажів. Вдало проілюстровані книги та журнали краще сприймаються читачами, зміст їх краще запам’ятовується.

- Чи зрадіє, ваш молодший брат, якщо ви подаруєте йому  книжку без картинок?

-  Звісно ж НІ.

  • E:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Мами\Безлымянный.bmpОзнайомлення з вимогами до створення ілюстрацій та  мистецького твору.

Створити гарну ілюстрацію до літературного твору – справа не з легких. Художник, що ілюструє книгу чи певний текст, повинен насамперед глибоко осмислити задум автора, побут, описаний в творі, характери героїв, їх зовнішній вигляд, одяг, речі вжитку, добре знати епоху і т.д., щоб ілюстрація цілком відповідала ідеї твору, не суперечила історичній достовірності.

Насамперед, треба ознайомитися з  текстом літературного твору, усвідомити провідну ідею і визначити, через які образи та конкретні епізоди найбільш виразно можна передати її мовою ілюстрації.

Аналіз  творів   живопису

Віктор Михайлович Васнецов 1899р.

Російський художник, який з дитинства любив казки. Він проілюстрував багато казок. Ілюстрація до казки «Снігуронька»

  1. Що ви бачите на цій картині? (Дівчина, героїня російської народної казки, ожила з виліпленої зі снігу фігури)
  2. Що відбувається на цій картині? ( Вона серед лісу)
  3. Як визначається композиційний центр?
  4. Що відбудеться (відбувалося) з героєм? Який настрій
  5. Уявіть  власну картину за заданою темою та словесно опишіть її .

 

У чарівну країну переносить глядача живописний твір Васнецова.

... Місячна зимова ніч, мерехтять зірки; темний ліс, далеко будиночки із засніженими дахами ...

Глядач, дивлячись на картину, потрапляє в чарівну країну. Снігуронька народилася в дрімучому лісі морозному. Вона - холодне дитя Мороза та Весни. Васнецов зобразив, як вона самотньо йде по засніженому лісі до людей.
«Жіночий образ підноситься до божественного звучання, в ньому переплітаються небесне і земне ...» Казкова героїня в інтерпретації Васнецова - це ідеальний жіночий образ, вираз мрії про прекрасне. Снігуронька, як і інші жіночі персонажі, чарівна .
У неї щось нам дивно близьке і дороге, дивно граціозна і поетичне, миле й добродушне. Це життя, далеко від всього світу і хвилювань, серед радісних пісень у гаях та долах, в постійному любовному спілкуванні з природою, де пристрасті,  горе, і страждання тонуть, і розпливаються в променях сонця .

 

Дуже гарна повчальна зимова казка  є «Морозко». Згадайте про що вона?

E:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Мами\zimova_kazka\Morozko011.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Мами\gosti_kazka\63878.jpg               E:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Мами\gosti_kazka\63881.jpg

 

А давайте переглянемо фрагменти з цієї казки і познайомимось з героями…

( фрагменти відео)

  • Якій героїні ви симпатизуєте? Насті чи Марфуші?
  • А чому?
  • Перечисліть якості Насті, і якості Марфуши?
  • Яка головна думка цієї казки?
    (Добро - винагороджено, зло - покарано).
  • Підберіть прислів'я до цієї казки.
    (Що посієш, те й пожнеш.)
  • Чому вчить казка «Морозко»?

 

VІ.  Постановка творчого завдання

Отже, давайте спробуємо….

Проілюструйте свою улюблену казку про зиму.

 

VІІ. Самостійна творча робота учнів

 

Як виділити головне у малюнку, створюючи художній образ?

 У тематичному малюнку головне можна виділити розміром, розміщенням, освітленням, кольором. Головне найчастіше зображують великим планом, а другорядне – дрібнішим.

Велике значення в роботі на тему має правильне освітлення. Світло сприяє розкриттю змісту і виділяє головне в картині.

 

Послідовність виконання ілюстрації:

  1. Згадайте  прочитану вами казку і виберіть характерний епізод, що вам подобається.
  2. Зробить кілька ескізів розміщуйте спочатку головне, а потім другорядне.
  3. Головних дійових осіб виділяйте розміром, світлом, кольором. Для характеристики героїв продумайте, позу, одяг, оточення, так як це описується в казці.
  4. Виконайте ескіз ілюстрації у кольорі. Для цього, насамперед, вирішіть, як кольором виділити головне, пам’ятаючи, що колірним поєднанням можна передати і любов та симпатію до героїв, і негативне ставлення до них.
  5. За ескізом і зібраним матеріалом виконайте композицію в потрібному кольорі.  Пам’ятайте, що й кольором можна передати   настрій сюжету.

 

( При самостійній роботі учнів  грає музика, пісні з різних казок, вона допоможе створити певний настрій.)

VІІІ. Підведення підсумків роботи на уроці

 «Сказка ложь, да в ней намёк, добрым молодцам урок».

 У казках добро завжди перемагає зло.

  • Чого вчать нас  казки?
  • Чи сподобалось вам ілюструвати  казки?

ІХ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

 

  1. Власова В. Г., вчитель образотворчого мистецтва та художньої культури СЗОШ І-ІІІ ступенів №9 м. Фастова
  2. Рубеля Т.Є, С.І.Федун підручник для загальноосвітніх навчальних закладів «Образотворче мистецтво» 5клас Київ / Ірпінь 2005
  3. Матеріали з  вільної енциклопедії – Вікіпедії. Стаття «Віктор Михайлович Васнецов»
  4. Відеоматеріали: http://www.youtube.com/watch?v=PU38tx4qMSk

 

 

Кратко А.М. Страница 1

 

docx
Додано
7 травня
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку