Мета:
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: малюнок.
Очікуваний результат: створення ілюстрації до зимової казки.
Обладнання: репродукції картин до казок про зиму, дитячі малюнки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(Презентація, створена в комп’ютерній програмі Power Point)
Відео «в гостях у казки»
Чудо-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі,
В санях тих сидить цариця –
Білокоса, білолиця,
Рукавом махне –
Сріблом вкриє все.
IІІ . Актуалізація опорних знань
Про що цей вірш? Так про зиму. Зима - чудова пора року!
VІ. Оголошення теми уроку
Сьогодні ми йдемо в гості до казки, і ви будете малювати ілюстрації до зимової казки.
Тема уроку: «Ілюстрація до казки про зиму».
Наше завдання навчитися робити ілюстрації до казок.
Але я хочу перевірити як ви знаєте казки?
Молодці діти, ви добре знаєте казки!
V. Вивчення нового матеріалу
Кожний художник по-своєму вирішує композиції. Художник – ілюстратор, коли ілюструє зміст твору, пильно стежить за думкою письменника, автор художнього твору може щось недоговорити, даючи поштовх розвитку нашій уяві, або, навпаки, виразити своє розуміння літературного твору.
Картина (тематична композиція) - це закінчений мистецький твір станкового живопису, який має власне значення.
Ілюстрація (від лат. illustratio – наочне зображення, опис) це різновид мистецтва графіки. Ілюстрація – це зображення в книжці чи журналі, вона допомагає читачеві глибше зрозуміти ідейний зміст твору, характери персонажів. Вдало проілюстровані книги та журнали краще сприймаються читачами, зміст їх краще запам’ятовується.
- Чи зрадіє, ваш молодший брат, якщо ви подаруєте йому книжку без картинок?
- Звісно ж НІ.
Створити гарну ілюстрацію до літературного твору – справа не з легких. Художник, що ілюструє книгу чи певний текст, повинен насамперед глибоко осмислити задум автора, побут, описаний в творі, характери героїв, їх зовнішній вигляд, одяг, речі вжитку, добре знати епоху і т.д., щоб ілюстрація цілком відповідала ідеї твору, не суперечила історичній достовірності.
Насамперед, треба ознайомитися з текстом літературного твору, усвідомити провідну ідею і визначити, через які образи та конкретні епізоди найбільш виразно можна передати її мовою ілюстрації.
Аналіз творів живопису
Віктор Михайлович Васнецов 1899р.
Російський художник, який з дитинства любив казки. Він проілюстрував багато казок. Ілюстрація до казки «Снігуронька»
У чарівну країну переносить глядача живописний твір Васнецова.
... Місячна зимова ніч, мерехтять зірки; темний ліс, далеко будиночки із засніженими дахами ...
Глядач, дивлячись на картину, потрапляє в чарівну країну. Снігуронька народилася в дрімучому лісі морозному. Вона - холодне дитя Мороза та Весни. Васнецов зобразив, як вона самотньо йде по засніженому лісі до людей.
«Жіночий образ підноситься до божественного звучання, в ньому переплітаються небесне і земне ...» Казкова героїня в інтерпретації Васнецова - це ідеальний жіночий образ, вираз мрії про прекрасне. Снігуронька, як і інші жіночі персонажі, чарівна .
У неї щось нам дивно близьке і дороге, дивно граціозна і поетичне, миле й добродушне. Це життя, далеко від всього світу і хвилювань, серед радісних пісень у гаях та долах, в постійному любовному спілкуванні з природою, де пристрасті, горе, і страждання тонуть, і розпливаються в променях сонця .
Дуже гарна повчальна зимова казка є «Морозко». Згадайте про що вона?
А давайте переглянемо фрагменти з цієї казки і познайомимось з героями…
( фрагменти відео)
VІ. Постановка творчого завдання
Отже, давайте спробуємо….
Проілюструйте свою улюблену казку про зиму.
VІІ. Самостійна творча робота учнів
Як виділити головне у малюнку, створюючи художній образ?
У тематичному малюнку головне можна виділити розміром, розміщенням, освітленням, кольором. Головне найчастіше зображують великим планом, а другорядне – дрібнішим.
Велике значення в роботі на тему має правильне освітлення. Світло сприяє розкриттю змісту і виділяє головне в картині.
Послідовність виконання ілюстрації:
( При самостійній роботі учнів грає музика, пісні з різних казок, вона допоможе створити певний настрій.)
VІІІ. Підведення підсумків роботи на уроці
«Сказка ложь, да в ней намёк, добрым молодцам урок».
У казках добро завжди перемагає зло.
ІХ. Домашнє завдання
Використана література:
Кратко А.М. Страница 1