Урок в сьомому класі на тему: "Океанія"

Про матеріал

Розробка уроку в 7-му класі на тему "Океанія" складена відповідно до нової навчальної програми з географії для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей підручника.

Перегляд файлу

7 клас. Тема уроку. Океанія.

Мета уроку: закріпити знання учнів про океани, сформувати знання про  географічне положення та характерні ознаки природи Океанії, закріпити знання про походження островів, удосконалювати навички  роботи з різними джерелами географічної інформації, розвивати нестандартне мислення, уміння робити висновки, аналізувати інформацію,  виховувати інтерес до предмета, відповідальність.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, портрети мореплавців, картки-завдання  для поточного контролю.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

1. Виконання тестових завдань по картках.

2.  Гра «Вгадай і покажи об’єкт». Вчитель дає коротку характеристику об’єкта, а учні повинні назвати його і показати на фізичній карті.

Коротка характеристика обєкта

Відповідь

Тихий океан

Найбільше і найглибше море світу

Філіпінське

Море, в одній із заток якого – Пенжинській губі – спостерігаються найвищі в Тихому океані припливи             

Охотське

Море, яке омиває береги півострова Індокитай

Південно-Китайське

Море, назване на честь мандрівника, який остаточно установив наявність протоки між Азією та Північною Америкою

Берингове

Архіпелаг вулканічного походження в центральній частині Тихого океану  

Гавайські острови

Найбільший у світі архіпелаг, розташований на межі двох океанів

Зондські острови

 

Архіпелаг, на одному із островів якого загинув Фернан Магеллан

Філіппінські острови

Архіпелаг, найбільшими островами якого є Хонсю, Хоккайдо, Кюсю, Сікоку

Японські острови

Канал, який з’єднує Тихий океан із морем іншого океану

Панамський

Найглибша западина Світового океану

Маріанська

Найглибша западина на дні морів

Філіпінський жолоб

Найпотужніша течія Світового океану

Течія Західних вітрів

Потужна тепла течія біля східних берегів Азії

Куросіо

Атлантичний океан

Море, у водах якого першими плаваннями європейців керував Х. Колумб 

Карибське

 

Найбільший із островів, що є частиною серединно-океанічного хребта

Ісландія

 

Архіпелаг біля берегів Африки, названий на честь крайньої західної точки материка

Острови Зеленого мису

Група невеликих островів, що дали назву горезвісному «трикутнику», у якому таємничо зникають літаки і кораблі

Бермудські

 

Перший із серединно-океанічних хребтів, виявлених дослідниками

Північно-Атлантичний

Найпотужніша тепла течія Світового океану

Гольфстрім

Холодна течія біля берегів Північної Америки, яка принесла айсберг, що став причиною загибелі відомого корабля «Титанік»

Лабрадорська

Індійський океан

Море, назване на честь найбільшого за площею півострова Землі

Аравійське

 

Затока, яка омиває береги півостровів Індостан та Індокитай

Бенгальська

 

Мілководна затока, яка фактично є внутрішнім морем Індійського океану, на дні якої залягають величезні родовища нафти і природного газу             

Перська

 

Найтепліше і найсолоніше море світу

Червоне

Найважливіший судноплавний канал світу

Суецький

Острів, на якому вирощується знаменитий цейлонський чай

Шрі-Ланка

Найглибша в Індійському океані западина

Зондський жолоб

Холодна течія в Індійському океані, яка спрямована не в бік екватора, а від нього 

Сомалійська

 

Північний Льодовитий океан

Море, назване на честь найбільшого острова світу

Гренландське

Море, назване на честь голландського дослідника Арктики

Баренцове

 

Єдине внутрішнє море океану

Біле

Море, яке омиває береги Скандинавського півострова

Норвезьке

Море, біля північних берегів Європи і Азії, яке образно називають крижаним мішком              

Карське

Хребет на дні океану, названий на честь видатного російського хіміка

Менделєєва

 

Хребет на дні океану, названий на честь  видатного російського вченого – фізика, хіміка, геолога, поета, який певний час навчався в Києві

Ломоносова

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

 Серед величезних водних просторів Тихого океану розкидано безліч островів – великих і малих. Положення островів серед безмежного водного простору, віддаленість від материкового суходолу та один від одного мали відчутний вплив на природу островів та життя їх населення. Це – Океанія, найбільше у світі скупчення островів, які розташовані переважно в центральній і південно-західній частинах Тихого океану. Незважаючи на те, що острови відрізняються один від одного за віком, розмірами, походженням, їх природа, життя і заняття населення тісно пов’язані з Тихим  океаном.

  Сьогодні на уроці ми розглянемо, як люди користуються багатствами цього океану, та визначимо головні особливості його природи та життя людей.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

   а) прийом «випереджувальне завдання»;

  1. Географічне положення Океанії.

  2. Походження островів Океанії.

  3. Особливості рослинного світу.

  4. Особливості тваринного світу.

  5. Країни Океанії (Нова Зеландія, Фіджі, Папуа-Нова Гвінея).

 б) прийом «домашня заготовка»;

Учні розповідають про дослідників Океанії, демонструють їх портрети (Микола Миклухо-Маклай, Джеймс Кук).

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  а) прийом «географічна лабораторія»;

 Користуючись фізичною картою, знайти і записати в зошиті назви країн Океанії.

   б) прийом «проблемне питання»

  - Чому Червоне море назвали «Червоним»?

 VI. Підсумок уроку.

а) бесіда;

   - У чому полягають особливості географічного положення Океанії?

   - На які групи поділяють острови Океанії?

  - Чим пояснюється бідність органічного світу вулканічних островів та атолів?

 - Чим острови приваблюють туристів?

 - Якими видами господарської діяльності займаються жителі Океанії?

 - Які проблеми виникають на островах у результаті їхнього господарського освоєння?

  - Які види господарської діяльності є найбільш перспективними для островів?

  VII. Домашнє завдання.

  - повторити параграфи 6-13;

  - підготуватись до контрольної роботи;

  - написати невелике оповідання «В якій країні Океанії я хотів би побувати і чому?»

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
14 травня 2018
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку