На цоьму уроці я використовувал знання учнів з теми "Прості та складні речовини" , поняття атома.
Для більшої ефективності уроку використовувала мультимидйні засоби, моделі речовин. магнітні картки.
Включила ігрові моменти, та групові форми роботи.
Для залучення більшої кількості учнів в урок та підвищення їх самооцінки, використовувала різнорівневі завдання.
Тема: Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.
Мета:
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.
Обладнання: кулькострижневі моделі речовин, таблиця «Постійні значення валентності деяких елементів», мультимедійна установка, Періодична система хімічних елементів, роздатковій матеріал, набір для магнітної дошки.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання учнів. Перевірка відсутніх.
ІІ. Актуалізація знань
1.Бліц – опитування:
2. Робота у дошки. ( На столі розкладені картки з формулами простих та складних елементів, які потрібно розподілити на групи: прості складні) І назви груп і картки закріплюються за допомогою наклеєних магнітних стрічок.
3. Дати кількісний ті якісний аналіз складних речовин.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Придивіться уважно до формул речовин, що мають у своєму складі однакові хімічні елементи, наприклад гідроген. Виникає проблемне запитання «Чому різні хімічні елементи утримують біля себе різну кількість атомів гідрогену?» Саме цим ми сьогодні і будемо займатися на уроці.
- Оголошення теми уроку «Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.» (слайд 1)
ІУ. Вивчення нового матеріалу.
- Як ми бачимо з наведених прикладів. Атоми елементів мають властивість приєднувати різну кількість інших атомів. Спробуйте знайти визначення цієї властивості, користуючись підручником. ( на дошці записаний № параграфа)
- Прослуховуються відповіді учнів: Валентність – це властивість атомів хімічних елементів приєднувати певну кількість атомів інших елементів.
( слайд 2)
Учитель:
- Зверніть увагу на те, що атоми різних елементів здатні приєднувати різну кількість атомів гідрогену, в свою чергу кожен атом гідрогену здатен приєднати лише один атом іншого елементу. Який висновок про валентність гідрогену ви можете зробити? Заслуховуються відповіді учнів.
Учні повинні вибрати моделі які відповідають зображеним на екрані формулам (НСІ, Н2О, NН3, СН4,) (слайд3)
Учитель: спробуйте визначити валентність елементів, що з’єднанні з гідрогеном. Заслуховуються відповіді учнів.
НСІ – хлор - одновалентний
Н2О – оксиген двовалентний
NН3 – нітроген тривалентний
СН4 – карбон чотирьохвалентний
У. Закріплення отриманих знань.
Кожен учень самостійно обирає рівень.
УІ. Рефлексія. На партах у школярів лежать смайлики, що зображують різні емоції. Кожен піднімає той, що відповідає емоційному стану учня після уроку.
Вчитель: Я також отримала задоволення від співпраці з вами. Ви чудово попрацювали і тому отримуєте такі бали:
УІІ. Оцінювання учнів.
УІІІ. Домашнє завдання.
Опрацювавши параграф підручника, підготуйте запитання для своїх партнерів по парті, та виконайте вправу після параграфа, яку самі доберете, виходячи з власних можливостей.