Урок "Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук."

Про матеріал

На цоьму уроці я використовувал знання учнів з теми "Прості та складні речовини" , поняття атома.

Для більшої ефективності уроку використовувала мультимидйні засоби, моделі речовин. магнітні картки.

Включила ігрові моменти, та групові форми роботи.

Для залучення більшої кількості учнів в урок та підвищення їх самооцінки, використовувала різнорівневі завдання.

Перегляд файлу

Тема: Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

Мета:

  • Дати учням поняття про валентність як властивості атомів приєднувати певну кількість атомів інших елементів.
  • Навчити їх визначати валентність елементів в бінарних сполуках.
  • Розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес.
  • Виховувати доброзичливість та охайність.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Обладнання: кулькострижневі моделі речовин, таблиця «Постійні значення валентності деяких елементів», мультимедійна установка, Періодична система хімічних елементів, роздатковій матеріал, набір для магнітної дошки.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання учнів. Перевірка відсутніх.

ІІ. Актуалізація знань

1.Бліц – опитування:

  • З чого складаються тіла?
  • На які групи діляться речовини?
  • В чому відмінність простих та складних речовин?
  • На які групи діляться прості речовини?
  • Як вони розміщенні в Періодичній системі?
  • Назвати найменшу хімічно неподільну часточку
  • Що показує хімічна формула речовини

2. Робота у дошки. ( На столі розкладені картки з формулами простих та складних елементів, які потрібно розподілити на групи: прості      складні) І назви груп і картки закріплюються за допомогою наклеєних магнітних стрічок.

3. Дати кількісний ті якісний аналіз складних речовин.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-Придивіться уважно до формул речовин, що мають у своєму складі однакові хімічні елементи, наприклад гідроген. Виникає проблемне запитання «Чому різні хімічні елементи утримують біля себе різну кількість атомів гідрогену?» Саме цим ми сьогодні і будемо займатися на уроці.

- Оголошення теми уроку «Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.» (слайд 1)

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

  • Учитель:

- Як ми бачимо з наведених прикладів. Атоми елементів мають властивість приєднувати різну кількість інших атомів. Спробуйте знайти визначення цієї властивості, користуючись підручником.  ( на дошці записаний № параграфа)

- Прослуховуються відповіді учнів: Валентність – це властивість атомів хімічних елементів приєднувати певну кількість атомів інших елементів.

 ( слайд 2)

Учитель:

- Зверніть увагу на те, що атоми різних елементів здатні приєднувати різну кількість атомів гідрогену, в свою чергу кожен атом гідрогену здатен приєднати лише один атом іншого елементу. Який висновок про валентність гідрогену ви можете зробити? Заслуховуються відповіді учнів.

  • Демонстрація кулькострижневих моделей речовин.

Учні повинні вибрати моделі які відповідають зображеним на екрані формулам (НСІ, Н2О, NН3, СН4,) (слайд3)

Учитель: спробуйте визначити валентність елементів, що з’єднанні з гідрогеном. Заслуховуються відповіді учнів.

  • А тепер ми розглянемо, як визначити валентність елемента за його положенням в Періодичній системі хімічних елементів. ( слайди № 4,5,6.) На цих слайдах прописані правила визначення валентності елементів за його положенням в групах та підгрупах. Визначення вищої валентності.
  • Ми сьогодні повинні з вами навчитися визначати валентність елемента в бінарних сполуках – сполуках, що складаються з двох елементів.
  • Сума одиниць валентності всіх атомів одного елемента повинна дорівнювати сумі одиниць валентності іншого елемента. Так атом гідрогену завжди одновалентний, тому валентність його сусіда буде дорівнювати кількості атомів гідрогену. (слайд № 7)

НСІ – хлор - одновалентний

Н2О – оксиген двовалентний

3 – нітроген тривалентний 

СН4 – карбон чотирьохвалентний

  • На дошці вивішуються правила визначення валентності в бінарних сполуках.
  • Використовуючи ці правила учні повинні визначити валентність елементів в оксидах нітрогену N2О, NО, N2О3 ,N2 О5. Який висновок, щодо валентності нітрогену ви можете зробити? Він може проявляти різну валентність. Це свідчить про те, що деякі елементи проявлять лише одну валентність, інші декілька.
  • Користуючись підручником заповнити в зошитах таблицю елементів з постійною валентністю.
  • Ознайомлення з таблицею алгоритму визначення валентності в бінарних сполуках (Таблиця на дошці, в підручниках учнів)

У. Закріплення отриманих знань.

  • Заповни сумку кенгуру. (на дошці закріплюю вирізані з кольорової бумаги фігурки кенгуру з вказаними на сумках валентністю від І до УІІ. На столі розкладенні формули бінарних сполук оксигену) Учні об’єднуються в три команди і розподіляють, по-черзі, формули під кенгурятами, в залежності від валентності елементів поряд з оксигеном. Виграє команда, що краще впорається з цим завданням.
  • Самостійна робота учнів. (слайд № 8)
  • Репродуктивний рівень: Визначити валентність атомів хімічних елементів в бінарних сполуках.
  • Прикладний рівень: З наведених формул виписати лише ті, в яких атоми металів двовалентні.
  • Творчий рівень: Знайти закономірність в послідовності формул- на збільшення або зменшення валентності елементів. Наприклад хлору.

Кожен учень самостійно обирає рівень.

  • Перевірка робіт з коментуванням.

УІ. Рефлексія. На партах у школярів лежать смайлики, що зображують різні емоції. Кожен піднімає той, що відповідає емоційному стану учня після уроку.

Вчитель: Я також отримала задоволення від співпраці з вами. Ви чудово попрацювали і тому отримуєте такі бали:

УІІ. Оцінювання учнів.

УІІІ. Домашнє завдання.

Опрацювавши параграф підручника, підготуйте запитання для своїх партнерів по парті, та виконайте вправу після параграфа, яку самі доберете, виходячи з власних можливостей.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Асмолова Світлана Валеріївна
    Урок змістовний. Включає рівзноманітні форми роботи, Завдання різнорівневі,є елементи групової роботи таігрові форми.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня 2018
Переглядів
3030
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку