Урок "Вареники для Валерика. Закріплення звукових значень букви В, в, читання з нею"

Про матеріал
Матеріал уроку формує ключові компетентності: вміння вчитися, загальнокультурну компетентність (розвиток мовленнєвих здібностей, опанування моделі толерантної поведінки), здоров’язбережувальну компетентність, компетентність з ІКТ(здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел), соціальну компетентність (здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі). Формує предметні компетентності: інформаційну (засвоєння та обробка інформації), комунікативну (уміння представити себе усно, володіння способами взаємодії з оточуючими, володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією), мовленнєву (здатність розуміти зміст прочитаного, вміти вдало висловлювати усні відповіді, здатність вести діалог з дотриманням мовленнєвого етикету), соціокультурну (знання про свою державу, здатність вирішувати за допомогою мови різні навчальні та життєві проблеми).
Перегляд файлу

1

 

Українська мова. Навчання грамоти

ТЕМА. Вареники для Валерика. Закріплення звукових значень букви В, в, читання з нею.

МЕТА. Формувати ключові компетентності:

- вміння вчитися (організувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі, планувати дії, доводити роботу до кінця);

- загальнокультурна компетентність (розвиток мовленнєвих здібностей, опанування моделі толерантної поведінки);

- здоров’язбережувальна компетентність;

- компетентність з ІКТ(здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел);

- соціальна компетентність (здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі).

Формувати предметні компетентності:

-         інформаційна (засвоєння та обробка інформації);

-         комунікативна (уміння представити себе усно, володіння способами взаємодії з оточуючими, володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією);

-         мовленнєва (здатність розуміти зміст прочитаного, вміти вдало висловлювати усні відповіді, здатність вести діалог з дотриманням мовленнєвого етикету);

-         соціокультурна(знання про свою державу, здатність вирішувати за допомогою мови різні навчальні та життєві проблеми).

 

Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, відео для розчитування, світлини українських страв, фішки для звуко-буквеного аналізу слів, музична руханка, магнітні картки букв, світлини пам’ятників «Вареникам» в Україні, відео про пам’ятник варенику, сюжетні малюнки.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І.Організаційний момент.

1.Привітання

Стали рівно, порівнялись

До гостей всі привітались,

До сусіда повернулись

Один – одному всміхнулись.

Пролунав уже дзвінок ,

Розпочинаємо урок

Не стоїмо ми на місці

Треба нам за парти сісти.

2. Підготовка до уроку (повторення правил уроку)

Сьогодні у нас — незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну відому,

Що нас чекає й збагачує мову.

Щоб урок пройшов немарно

Треба сісти рівно, гарно.

Дарма часу не втрачати,

Думати і працювати.

ІІ. Актуалізація знань учнів. Логопедичні вправи

1.  Артикуляційна гімнастика для м’язів обличчя

2.  Робота з скоромовкою (з рухами) для відпрацювання вимови звуків [в], [р].

Їхав Грека через ріку. Бачить Грека - в ріці рак.

Сунув Грека руку в ріку. Рак за руку Греку – цап.

3.Розчитування (В 1). Робота з інтерактивною дошкою .

https://www.youtube.com/watch?v=4T-rjji2syM

4.Робота з цеглинками. Самооцінювання.

ІІІ. Робота над матеріалом уроку

1. ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

1.1. Повідомлення загальної теми уроку

• Вступна бесіда.

Бесіда зі словесно-логічної вправи. Пропоную дітям послухати слова і назвати предмети одним словом.

 

Борщ, холодник, голубці, вареники, галушки, деруни – це… (страви).

 

Картинки по запросу ukrainskie bluda

борщ

Картинки по запросу голубці                  голубці

Картинки по запросу вареникивареники

 

холодникЩо ви знаєте про холодник?

Картинки по запросу галушки

галушки

<p style="text-align: justify;">Як приготувати деруни Фото: timolina/Freepik</p>

деруни

 

 

- Як називають ці страви? (Українськими, традиційними, народними.)

- Відгадайте загадку . Про яку відому українську народну страву в ній ідеться?

Прісне тісто замісили

І шматочки начинили

Сиром, вишнями чи м’ясом.

А окріп кипів тим часом.

Їх в окропі поварили

Та ще й маслом помастили.

(Вареники)

 

1.2.Розвиток усного мовлення

Діалог у парах. Вправа «Інтерв’ю»

Пропоную учням об’єднатися парами, щоб спробувати себе в ролі журналістів.  Кожен у парі спробує дізнатися у співрозмовника про його ставлення до вареників, запитуючи:

- Чи любиш ти вареники?

- З чим?

- Хто тобі готував вареники?

- Ти хоча б один раз допомагала / допомагав їх ліпити?

- Важко це було чи ні?

 

2. ДОСЛІДЖУЄМО МОВНІ ЯВИЩА

(Мотивація навчальної діяльності)

2.1. Повторення вивченого про звуки [в], [в’], букву В, в.

Повторення звукового значення букви В.

- Яку букву вивчали на минулому уроці? Які звуки вона позначає?

-Вправою «Мікрофон» пригадаємо слова зі звуками [в], [в’]

Звуко-буквений аналіз слів.

Читайлику до вподоби вареники з вишнею. Він пропонує надрукувати звукові схеми слів вареники, вишні.

 

 

 

• Відпрацювання звуковимовних умінь.

Пропоную дітям вивчити напам’ять і вимовити швидко без помилок скоромовку про вареники.

У кухаря Валерика

Розварилися вареники.

 

 

Похожее изображение

2.2. Ознайомлення з друкованою великою буквою В

• Графічний аналіз великої букви  В.

У процесі дослідження пропонуємо розглянути велику друковану букву В, визначити її елементи; асоціювати з предметами(окуляри, метелик)

 

2.3.Читання і письмо слів

• Друкування  і читання слів  із великою буквою  В  Варя, Віра.

Складання із кожною формою слова речення.

Схематичне зображення речень.


3. ЧИТАЄМО І ПИШЕМО

3.1.Читання складів

• Читання складів із буквою  в. Гра «Розумне Сонечко»

За таблицею учні утворюють і читають прямі склади з буквою в.

в

 

а     о     і     у     е     и 

 

Після зміни напряму стрілок діти читають обернені склади, дзвінко вимовляючи звук [в] у кінці.

в

 

а     о     і     у     е     и  

 

РУХАНКА «Вверх-вниз»

https://www.youtube.com/watch?v=m4PRQjW2MpQ

 

4. ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Пропоную учням розглянути світлини із зображеннями пам’ятників варенику, під час розповіді за описом упізнати кожний із них.

Картинки по запросу пам’ятник варенику «Скам’янілий». Канада

Несколько лет назад в Ейске торжественно открыли памятник этому варенику. Возле него больщущая ложка и горшочек с маслом, а так же лозунг на русском и украинском языках: "Пусть каждый живет, как вареник в масле!" Не забудьте сфотографироваться!#Ейск #гостевойдомколибри #гостевойдом #колибри #отдыхейск #лето2018 #море #каникулыейск #вареник #памятникваренику #таганрогскаянабережная

 

 Вареники – це національна українська страва, яку визнають у всьому світі. Йому навіть у різних країнах пам’ятники поставили.

У вересні 2006 року, тобто дванадцять років тому, в Україні, у місті Черкаси відкрили пам’ятник «Українському варенику». Скульптура являє собою козака Мамая, який їсть вареники. За його спиною розміщений величезний вареник у вигляді півмісяця. Висота пам’ятника становить два з половиною метри. До його відкриття був приготований справжній вареник вагою близько 70 кг. Але зараз, на жаль, цей пам’ятник розібрали, щоб перенести в інше місце.

Перегляд відео. https://www.youtube.com/watch?v=KlD_zDlCOHY

5. ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

У книжці Зірки Мензатюк «Зварю тобі борщику» справжнє українське меню: казки «Борщ», «Каша», «Картопля», «Вареники», «Яєчня», «Голубці», «Млинці», «Полуниці», «Ковбаса», «Узвар».

-         Послухайте уривок з казки «Вареники».

Ілюстрація Олесі Магеровської

ВАРЕНИКИ

(уривок)

Схотіла зла відьма з’їсти Івасика, бо дуже зголодніла. Стали діти думати, як собі раду дати і вирішили пригостити відьму варениками.

– А з чим? – стало цікаво відьмі. – Певно, з сиром.

– Ні.

– Тоді, значить, із м’ясом?

– Ні.

 То з печінкою!

 Знов не вгадали!

 З чим же вони? Ану дай покуштую!

Покуштувала відьма, а вареники – з маком! Солодкі, бо в меду. Один покуштувала, другий покуштувала. Їй і посмакувало. То вона виїла всю макітру.

 Ох, – каже, – наїлася. Аж дихати важко. Вже на Івася місця нема.

З тим і пішла.

За Зіркою Мензатюк

- Про кого розповідається в казці?

- З чим були вареники?

- Чи з’їла відьма Івасика?

- Чому?

 

ІV. Підсумок уроку.

  1. Гра «Вареники»

Дітям пропонується з купи карток з вивченими буквами вибрати і розкласти у дві тарілочки окремо великі (В) і маленькі (в) вареники.

 

2.  Рефлексія

- Яку букву продовжували вивчати? Які звуки вона позначає?

- Пригадайте слова, у яких приголосний твердий звук [в] чується  на початку слова, у середині слова, в кінці слова.

- Що вас зацікавило на уроці?

- Про що хотіли б розповісти вдома?

- Ви навчилися швидко вимовляти скоромовки про вареники, то ж навчить цього своїх рідних. От весело буде!

 

docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку